Poll

Wie is de Mol?

Comfort
75 (41.7%)
Lancelot
72 (40%)
Toos
33 (18.3%)

Totaal aantal stemmen: 180

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 46738 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #300 Gepost op: 11-04-2023, 21:55:25 »
Comfort, Thomas of Ruben  ;D
You'll never walk alone

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #301 Gepost op: 11-04-2023, 22:55:04 »
Ruben staat voor mij nog op 1. Thomas daar een eindje achter en de anderen daar heel ver achter.
Ik lees dat Ruben voor een aantal forumgenoten is afgeschreven vanwege het blad met de eieren. Ik denk dat het niet zo schadelijk is als het uitkomt en helemaal als hij dat uit zichzelf aan de groep openbaart als duidelijk wordt wat voor gevolgen het heeft gehad. Dan kom je juist over als een kandidaat met veel spijt - bijvoorbeeld omdat je dacht dat het je pasvragen of een vrijstelling zou opleveren.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #302 Gepost op: 11-04-2023, 23:16:34 »
Thomas of Ruben, denk ik nu. Hoofdverdachte Thomas, Ruben op 2.

Comfort zou ook nog kunnen, maar toch minder waarschijnlijk door het rode scherm.
Heel misschien Toos.

Lancelot verdacht ik vorige aflevering heel erg, maar hij zakt voor mij op het verdachtenlijstje.  ::jaja::
Lieselot: al heel lang weggestreept. Zit bijna nooit in de juiste positie om te mollen.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2023, 23:32:13 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #303 Gepost op: 12-04-2023, 00:05:10 »
Comfort!  ::nieuwsgierig::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #304 Gepost op: 12-04-2023, 00:16:29 »
Comfort op 1, Lieselot op 2. De rest is het niet.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #305 Gepost op: 12-04-2023, 07:20:49 »
Ha, onze Zone loopt toch niet leeg. Gezellig! ::ok::

Mijn alternatieven (Ruben en Thomas) bevallen me niet genoeg.
Lichte twijfel vanwege haar acteerprestaties. Die zijn wel echt next level. Maar het molplaatje blijft kloppen. Dus:

Comfort

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #306 Gepost op: 12-04-2023, 08:32:49 »
Comfort op 1, Lieselot op 2. De rest is het niet.

Dacht even dat ik in 'Wie is de mol niet'-topic zat. Maar wat leuk van die alternatieve tunnels zeg ;D

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #307 Gepost op: 12-04-2023, 09:08:57 »
Comfort op 1, Lieselot op 2. De rest is het niet.

Hoe kun je nu zo star in een Lieselot-tunnel blijven zitten? 😅
Niet enkel is het weer vooral door haar dat er 5000€ werd verdiend, ze hielp ook nog eens Comfort bij de eliminatie (dat is 1000€ verschil tussen haar helpen of niet helpen). En dan zit ze ook nog eens bij de bingo en molt daar absoluut niets
I was blind but now I can see

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #308 Gepost op: 12-04-2023, 09:27:12 »
Ruben zonder twijfel.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #309 Gepost op: 12-04-2023, 10:29:20 »
Lichte twijfel vanwege haar acteerprestaties. Die zijn wel echt next level.

Je hebt goed acteren, en je hebt dit. Als ze dit kan acteren, dan moet ze snel van carrière veranderen. De Oscars zullen binnenstromen. Op deze manier acteren heeft nog geen mol gedaan, en als ze het proberen dan zie je gelijk dat ze aan het "overacten" zijn (oa Patrick, Everon, Jurre schieten me te binnen). En daar zitten nota bene professionele acteurs bij. Comfort past inderdaad best nog in het molplaatje, maar dat ze hier heeft geacteerd kan ik gewoon niet geloven.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #310 Gepost op: 12-04-2023, 11:27:58 »
Je hebt goed acteren, en je hebt dit. Als ze dit kan acteren, dan moet ze snel van carrière veranderen. De Oscars zullen binnenstromen. Op deze manier acteren heeft nog geen mol gedaan, en als ze het proberen dan zie je gelijk dat ze aan het "overacten" zijn (oa Patrick, Everon, Jurre schieten me te binnen). En daar zitten nota bene professionele acteurs bij. Comfort past inderdaad best nog in het molplaatje, maar dat ze hier heeft geacteerd kan ik gewoon niet geloven.
Dat acteren snap ik niet goed. Als ze hier acteert als Mol dan zou ze dus moeten acteren dat ze eigenlijk liever heeft dat niemand de juiste foto's aanduid. Ik zie Comfort alleen gewoon heel rustig de opdracht uitleggen. Als ik eerlijk ben zou ik hier juist meer emotie en overtuigingskracht verwacht als ze wel een kandidaat was die vecht voor een groen scherm. Het zijn de andere kandidaten die het hier doen. Zij zijn het die al of niet haar moeten helpen, wat een dilemma is. Comfort heeft helemaal geen dilemma.
En natuurlijk is het voor Comfort een beetje rot hoe dan ook. Als ze de Mol is dan omdat de anderen eigenlijk geen kans meer hebben om het rode scherm te ontlopen. Als ze niet de Mol is, dan omdat misschien degene met en een na slechtste resultaat naar huis moet. Daarvoor hoeft ze niets te acteren.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2023, 11:29:45 door MartinJ »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #311 Gepost op: 12-04-2023, 11:31:45 »
Dacht even dat ik in 'Wie is de mol niet'-topic zat. Maar wat leuk van die alternatieve tunnels zeg ;D

Comfort kan je op basis van geld verdienen en sleutelposities echt niet uitsluiten als mol hoor.

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #312 Gepost op: 12-04-2023, 11:34:52 »
Wil het toch even opnemen voor de Comfortables hier, dat is hoe ik bij dezen de fans van Comfort noem en de mensen die haar verdenken, nog steeds.

Ja, ze zou waanzinnig acteren, maar waarom zou dat rode scherm Comfort afschrijven? Als Leïla inderdaad volle bak - slimme kandidaat ook nog - op één iemand ging en dat helemaal fout was, en Comfort het dus nóg slechter had gemaakt (niet per se bewust in haar woorden), dan denk ik: die heeft als Mol écht alles fout kunnen doen, als enige, die weet hoe ze 0 vragen goed kan hebben. Vervolgens kan ze nog wat geld wegspelen én mensen verdenken haar nog amper, vanwege dit hele gedoe.

Als, en ik zeg alleen áls, ze de Mol is, dan is dit grandioos gedaan en grandioos gespeeld.

De andere enigszins logische keus is Thomas, maar de enige die oprecht teleurgesteld leek met het verdiende geld in de bunker, was Ruben - dat gezicht stond op onweer. Maar die vind ik vanwege de nadruk op hem dan misschien weer té.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #313 Gepost op: 12-04-2023, 11:49:56 »
Ik ben eruit  ::rofl::
Ruben is de mol....hij is mijn hoofdverdachte nu, vanwege zijn posities maar vooral om zijn lichaamstaal.

Ik blijf bij mijn mol Ruben sinds aflevering 1.

Thomas staat sindsdien op mijn lijstje " in de gaten houden". 


Na het vreemde gedoe van Ruben met het briefje van Gilles heb ik vorige week e.e.a. teruggekeken met de focus op Thomas. Ik vind hem echter onmols in de bootcamp en bij de rodeo. In Thomas zie ik steeds meer de lieve aardige leraar. Dat kan een prima dekmantel zijn maar voor een mol is hij m.i. teveel op de achtergrond en molt hij te weinig. Wel let hij ontzettend goed op. Hij houdt iedereen goed in de gaten.


Ik was even in de war na aflevering 4. Wat was Thomas ineens fanatiek in de eerste opdracht en wat schoten de verdenkingen hier omhoog. Maar na een paar dagen terugkijken en nadenken "land" alles weer. Ruben is de mol.


De rest verdenk ik niet. 


Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #314 Gepost op: 12-04-2023, 12:10:49 »
Comfort kan je op basis van geld verdienen en sleutelposities echt niet uitsluiten als mol hoor.
Als ze de mol was geweest had ze Lieselot niet geloofd in de auto.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #315 Gepost op: 12-04-2023, 12:41:19 »
Als ze de mol was geweest had ze Lieselot niet geloofd in de auto.
In het kader van onder de radar blijven misschien geen optimale tactiek.
Edit. Ik vond het twijfelen aan Lieselot al op het randje van wat een mol zich in deze situatie kon veroorloven. Gelukkig herpakte ze zich nog.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2023, 12:46:41 door MartinJ »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #316 Gepost op: 12-04-2023, 13:03:25 »
Ik vond het twijfelen aan Lieselot al op het randje van wat een mol zich in deze situatie kon veroorloven. Gelukkig herpakte ze zich nog.
Ik vond het wel slim gespeeld. Dan zou het niet uit de lucht vallen als er mensen waren die daarna nog wilden helpen, en ze daar niet in meeging.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #317 Gepost op: 12-04-2023, 13:13:09 »
Dat is wat de mol zou doen, als het kantelt in de groep en meer willen helpen, achterdocht spelen en niet meer vertrouwen, verkeerd kiezen, geld uit de pot spelen. Wat Comfort deed dus.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #318 Gepost op: 12-04-2023, 13:28:02 »
Ik vond het wel slim gespeeld. Dan zou het niet uit de lucht vallen als er mensen waren die daarna nog wilden helpen, en ze daar niet in meeging.

Ja. Ze twijfelde zelfs al aan Leïla. Perfect mols gespeeld, inclusief alles fout gokken. Maar ook perfect geacteerd. Een beetje te mooi om waar te zijn denk ik, net als de molactie op de slackline.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #319 Gepost op: 12-04-2023, 19:15:51 »
Als ze de mol was geweest had ze Lieselot niet geloofd in de auto.

Je moet natuurlijk wel enkele vragen kunnen opnieuw invullen toch? 4 leek me risky.

En als mol kan je een wenende Lieselot toch niet anders dan geloven?