Poll

Wie is de Mol?

Comfort
75 (41.7%)
Lancelot
72 (40%)
Toos
33 (18.3%)

Totaal aantal stemmen: 180

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 46724 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #440 Gepost op: 19-04-2023, 22:10:24 »
Ik geniet op dit forum toch altijd met volle teugen, vooral over de overgave en stelligheid die jij hebt Lo. Dat is toch altijd een feestje om te lezen.
En handig dat we steeds één kandidaat af kunnen schrijven als mol.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #441 Gepost op: 19-04-2023, 22:41:21 »
Thomas, maar hoeveel verdenking die hier nu al heeft toch wel wat twijfel.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #442 Gepost op: 19-04-2023, 22:44:14 »
Ik blijf bij Comfort.
In de race voor het molduel, met momenteel meer verdenkingen dan Ruben. ;)

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #443 Gepost op: 19-04-2023, 22:52:15 »
Thomas, maar hoeveel verdenking die hier nu al heeft toch wel wat twijfel.

Dat heb ik ook.
Ik heb tot nu toe elke week op Thomas gestemd maar nu zo veel mensen dat doen ga ik enorm twijfelen.
Het kán toch niet dat we zo massaal goed zitten?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #444 Gepost op: 20-04-2023, 00:05:39 »
Twee weken weg, afleveringen net op rij gezien.

Ik begrijp niet helemaal waarom het hier zo doorslaat richting Thomas. Qua verdachte acties ontlopen Comfort, Ruben en Thomas elkaar niet zo veel (maar ik kijk afleveringen gewoon maar 1 keer en heb alle analyse gemist). Ik denk dat ze toch niet de mol een rood scherm zouden geven, dus Comfort zakt een beetje weg. Ik stem deze ronde maar even voor Ruben.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #445 Gepost op: 20-04-2023, 08:49:43 »
Misschien vergissen we ons, maar ik denk nu vooral dat De Mol geen gemakkelijk format is om te maken als er geen grote bliksemafleiders zijn voor de mol.
Thomas die al een evident profiel heeft (en al in menig top 3 stond vroeg in het spel) hoewel hij best knap kandidaat speelt m.i., doet 1 obvious actie en een grote meerderheid van dit forum duidt hem als mol aan.
Dat zagen we ook al in WIDM23 met Jurre, hoewel die minder subtiel was.
Het wordt steeds lastiger voor de makers is mijn gevoel.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2023, 08:58:38 door Molekule »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #446 Gepost op: 20-04-2023, 10:21:58 »
Dat ik (en de meeste anderen) Jurre snel als mol doorhadden komt door de opdrachten maar vooral door de kandidaten die teveel onmolse acties hadden.
Sander (die ik ook verdacht) viel al af na afl. 3, Nabil (die ik nog een beetje verdacht) na afl. 5 en de overige kandidaten konden de mol niet zijn.
Hier zitten wij met Ruben vs Thomas die beiden goed de mol kunnen zijn en waartussen ik nog twijfel.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2023, 10:23:46 door Luc »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #447 Gepost op: 20-04-2023, 10:55:15 »
Dat ik (en de meeste anderen) Jurre snel als mol doorhadden komt door de opdrachten maar vooral door de kandidaten die teveel onmolse acties hadden.
Sander (die ik ook verdacht) viel al af na afl. 3, Nabil (die ik nog een beetje verdacht) na afl. 5 en de overige kandidaten konden de mol niet zijn.
Hier zitten wij met Ruben vs Thomas die beiden goed de mol kunnen zijn en waartussen ik nog twijfel.
Het verschil is dat Jurre heel duidelijk een mol was en dat Thomas heel graag wil overkomen als mol.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #448 Gepost op: 20-04-2023, 11:04:51 »
Dat denk ik eerder van Lancelot. Maar Thomas wordt door de productie in afl. 4 en 5 verdacht neergezet en door de meesten nu verdacht, vandaar dat ik twijfel.

Jurre werd door de meerderheid ook verdacht maar er was gewoon geen alternatief, de overblijvende kandidaten konden om uiteenlopende reden de mol niet zijn.

In het geval van Thomas is er nog een alternatief in de vorm van Ruben. De overige 3 zie ik niet meer als mol.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #449 Gepost op: 20-04-2023, 11:49:55 »
Het verschil is dat Jurre heel duidelijk een mol was en dat Thomas heel graag wil overkomen als mol.

Spijker op de kop!    ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #450 Gepost op: 20-04-2023, 19:25:50 »
Thomas wordt de nieuwe Axel zo te zien!

Alhoewel, het moet of Thomas zijn of Comfort. Lancelot kan het nog zijn, maar dan speelt hij het fantastisch als oplettende kandidaat

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #451 Gepost op: 20-04-2023, 19:44:16 »
Ik zou het geweldig vinden  als Thomas de nieuwe Axel zou zijn. Ik zat toen héél snel op Elisabeth, iedereen verklaarde me als gek...en nu zit ik op Lancelot, iedereen verklaart me wederom voor gel  ;D

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #452 Gepost op: 20-04-2023, 19:53:30 »
Spijker op de kop!    ::ok::

Begin ook meer en meer Thomas als nepmol te zien en Ruben als mol. Ik krijg nu de indruk dat iedereen er op Thomas uitgaat en winnaar Thomas heeft Ruben al door. De doorslag om voor Ruben te gaan zit bij mij bij kamer 110, daar had Thomas echt te veel gedrukt, veel te veel.

En toch houd ik als backup de deur op een kier voor Thomas. Hij heeft nog niets gedaan waar ik hem 100% voor kan afstrepen.

Want we moeten toch eerlijk zijn, zeker als je Thomas en Ruben hun acties in rekening neemt, krijg je Comfort en Lancelot toch echt niet uitgelegd. Dan mollen er twee (of zelfs 3) kandidaten meer dan de mol.

Bij Toos was het vliegtuig er te veel aan, na het risico op afzondering, de bingo, kamer 110, hij is het ook niet.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #453 Gepost op: 20-04-2023, 20:12:15 »
Want we moeten toch eerlijk zijn, zeker als je Thomas en Ruben hun acties in rekening neemt, krijg je Comfort en Lancelot toch echt niet uitgelegd. Dan mollen er twee (of zelfs 3) kandidaten meer dan de mol.

Mollen moet uiteindelijk wel resulteren in minder geld in de pot. Als het om geld binnen harken gaat, heb je (bijna) een punt. Volgens Follow the Money in de menubalk heeft alleen Comfort minder binnengehaald. ::vergroot::
 
Maar als je ook rekening houdt met wat er niet binnen is gehaald, hebben Comfort en Lancelot veel meer geld laten liggen dan Ruben en Thomas. Zelfs Toos heeft nog meer laten liggen dan de twee mol duellisten.

Voor mijn gevoel klopt je stelling dat Ruben en Thomas het meeste mollen niet, en het is dus ook nog moeilijk hard te maken met FTM.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #454 Gepost op: 20-04-2023, 20:24:01 »
Van Ruben en Thomas kan ik geen of nauwelijks anti-molacties aanbrengen terwijl bij Lancelot, Toos en vooral Comfort wel duidelijke anti-molacties zijn. Ik hou dus vooral daarmee rekening.

Ruben en Thomas hebben van alle kandidaten ook het minst gepresteerd of opgebracht. Bovendien zijn zij bijna altijd het verdachtst (bv. de ontploffing, de dierentuin en ook bij vlieg- en stuntwerk).
« Laatst bewerkt op: 20-04-2023, 20:27:40 door Luc »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #455 Gepost op: 20-04-2023, 20:32:31 »
Mollen moet uiteindelijk wel resulteren in minder geld in de pot. Als het om geld binnen harken gaat, heb je (bijna) een punt. Volgens Follow the Money in de menubalk heeft alleen Comfort minder binnengehaald. ::vergroot::


FTM is ook maar subjectief en heel relatief. Bijvoorbeeld in de bunker, daar neem ik Comfort ferm mee in rekening voor het verdiende geld, idem als Lancelot. Lancelot laat daar eigenlijk persoonlijk een kans liggen om 5000 euro weg te spelen als er pasvragen te winnen zijn, dat is erover als mol. Ook niet te vergelijken met bijvoorbeeld Alina, waar een hele groep zat toe te kijken, het aflevering 1 was en er geen voordelen waren te verdienen.

Bij Comfort weegt ook opdracht 1.2 nog altijd veel door, waar ik ook een deel van het geld aan Ruben en Samya zou toekennen. Na 5 afleveringen steunt Comfort haar FTM nog altijd op die opdracht, ook de evolutie erin is dus belangrijk.

Van Ruben en Thomas kan ik geen of nauwelijks anti-molacties aanbrengen terwijl bij Lancelot, Toos en vooral Comfort wel duidelijke anti-molacties zijn. Ik hou dus vooral daarmee rekening.

Ruben en Thomas hebben van alle kandidaten ook het minst gepresteerd of opgebracht. Bovendien zijn zij bijna altijd het verdachtst (bv. de ontploffing, de dierentuin en ook bij vlieg- en stuntwerk).

Dit is gewoon een correcte vaststelling van een neutrale kijker. Hier zit weinig subjectiviteit in, de molacties zijn er en de vele anti-molacties ontbreken.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2023, 20:34:41 door Belgian Mol »

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #456 Gepost op: 20-04-2023, 21:32:41 »
Het verschil is dat Jurre heel duidelijk een mol was en dat Thomas heel graag wil overkomen als mol.

Ik hoop het, want ik krijg bij Thomas net als bij Jurre het gevoel van “dat zou wel erg gemakkelijk zijn”.
En als het Thomas is dan moeten we dit forum maar opdoeken, want dan hebben we met de twee 2023 -reeksen het programma collectief gekraakt :-).

Thomas is momenteel wel mijn hoofdverdachte, maar hij is nog steeds in goed gezelschap.

Grote kans dat we zondag meer info krijgen dan afgelopen zondag. Ik ben benieuwd!
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #457 Gepost op: 20-04-2023, 22:29:42 »
Pfff.....dit was wel één grote "Thomas is de mol show"....helemaal na vorige week. Zo duidelijk kan het toch niet zijn? We hebben nog 3 reguliere afleveringen te gaan tot de ontknoping. Ook in Café de mol was het Thomas die de boventoon voerde.

Ik heb nog geen reden om van Ruben af te stappen, hij heeft niks onmols gedaan. Deze week nog maar eens nader analyseren.

Sinds het briefje dat Ruben aan de ontbijttafel wilde wegmoffelen zijn er wel barstjes in de tunnel. Ik denk nu eigenlijk dat hij  niet de mol is.
Thomas is het ook niet.
Nieuwe runner up: Toos. Toos stond bij mij onderaan het lijstje door zijn uitzonderingspositie in aflevering 1, het blauwe hoefijzer en de bingo opdracht.

Ik heb deze week het e.e.a. opnieuw bekeken. Trigger om Toos eens onder de loep te nemen is de manier hoe hij Comfort bij de slackline op de laatste positie zet en Ruben daar juist vanaf houdt. (Lange mensen zouden moeite hebben met evenwicht) Hij plaatst zichzelf op de eerste plek. 

Ik zie nu wel een mol in Toos, er zijn wel degelijk molse acties in de opdrachten en hij lijkt voorkennis te hebben. Alleen die bingo..... (en  het stuntvliegen).maar misschien had hij even  behoefte aan een time-out.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2023, 22:36:24 door Marimol »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #458 Gepost op: 20-04-2023, 22:35:52 »
Toos had een goede mol kunnen zijn maar hij had buitenspel kunnen staan in afl. 1, zat bij de Bingo (waar hij ook Bingo riep), bracht op het nippertje de blauwe hoefijzer binnen en de laatste aflevering bracht hij €400 binnen en beschreef hij zijn stunt goed. Toch wel teveel anti-molacties.

Neen, Ruben of Thomas is de mol (beiden hebben niets of nauwelijks onmols gedaan).
« Laatst bewerkt op: 20-04-2023, 22:41:21 door Luc »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #459 Gepost op: 20-04-2023, 23:01:02 »
Toos had een goede mol kunnen zijn maar hij had buitenspel kunnen staan in afl. 1, zat bij de Bingo (waar hij ook Bingo riep), bracht op het nippertje de blauwe hoefijzer binnen en de laatste aflevering bracht hij €400 binnen en beschreef hij zijn stunt goed. Toch wel teveel anti-molacties.
Het telt wel op inderdaad... Iedere actie los zou ik nog wel kunnen verantwoorden, maar het totaalplaatje moet toch knoppen. Voor de pool durf ik Toos nog was in te vullen als outsider, maar als hij het echt is moet er nog wel een grote klapper komen.
...óf niet!