Poll

Wie is de Mol?

Comfort
75 (41.7%)
Lancelot
72 (40%)
Toos
33 (18.3%)

Totaal aantal stemmen: 180

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 46728 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #520 Gepost op: 24-04-2023, 12:10:13 »
Ik geloof dat ik om ben. Ik ga deze aflevering definitief voor Thomas.
Ach, definitief is ook maar relatief hè ::regenboog::

In de pool ga ik al vanaf aflevering 0 op Toos, dus ik ben geneigd daar nu op terug te vallen. Alleen een paar onmolse posities zitten me niet lekker. Binnenkort mijn lijstje molacties eens bijwerken ::jaja::
...óf niet!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #521 Gepost op: 24-04-2023, 12:31:56 »
Ik weet het nog niet. (Ik ga binnenkort een paar dagen weg naar Texel. Misschien helpt dat net zoals vorig jaar toen ik ook een paar dagen weg was en toch ineens bij Uma uitkwam. ;))

Lekker uitwaaien, kan zomaar helpen😀.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #522 Gepost op: 24-04-2023, 12:47:39 »
In Ruben als mol geloof ik niet.
Niet omdat er geen acties zijn, die zijn er, in overvloed. En allemaal goed in beeld gebracht, weinig subtiliteit als mol.

Maar vooral door de biechten voor de eliminatie in aflevering 6. Het is zo gemonteerd dat je als kijker wel haast MOET denken dat Ruben de mol is. 3 kandidaten die allemaal zeggen dat Ruben op hun radar staat, één kandidaat zegt dat zijn buikgevoel zegt dat het Ruben niet is en die kandidaat valt dan af...dan lijkt het me dat de makers het ons iets té makkelijk maken en dat is in het verleden nog nooit gebeurd.
Dus ondanks alle bewijs voor Ruben als mol ga ik hem toch niet kiezen. Ik geloof het niet en ik wil het ook niet.

Wie het dan wel is? Geen idee. Comfort of Lancelot. Voor beiden zijn cases te maken dat ze het niet zijn.
Toos zie ik niet als mol.
Comfort dan, omdat ik het, ondanks rode scherm, hoop. Eens geen witte tussen de 20 en de 35 jaar, zoals elk jaar.
I was blind but now I can see

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #523 Gepost op: 24-04-2023, 15:04:22 »
In Comfort geloof ik allang niet meer als mol (zie topic Comfort) en Toos en Lancelot hebben ook acties begaan die onbegrijpelijk zijn als mol. Blijft er enkel Ruben over.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #524 Gepost op: 24-04-2023, 15:23:05 »
Ruben is onderhand tot vreesmol verworden. Comfort zou ook een slappe hap lijken dus zet m'n hoop op Lancelot of (jonge hond) Toos. Beiden hebben zowel molse als onmolse dingen gedaan ogenschijnlijk, dus een hele lastige. Wensmol na Thomas' exit is dan Lancelot, want hij zou een gedisciplineerde mol zijn die heel naturel speelt, die níet de meer gebruikelijke sociaal afstandelijke mol is en die erg onopvallend molde dan. Maar wensmollen blijken zelden ook echt de mol te zijn,  jammergenoeg.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #525 Gepost op: 24-04-2023, 15:39:21 »
Comfort was al heel duidelijk de mol o.a. vanwege de vele toevallige dingetjes. Met het kaartspel daagt ze de kansberekening pas echt uit. Kijk maar even in het Comfort topic.
En wat @foxhunter ook al schreef over de bib opdracht, Comfort is hier alleen tijd aan het rekken, veel te veel boeken aan het slepen om zich maar vooral voor te doen als goede kandidaat en verwarring zaaien.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #526 Gepost op: 24-04-2023, 16:25:25 »
Maar Thomas is het vaakst naar de bibliotheek gegaan om boeken te halen, Comfort maar één keer.

Lancelot zou de mol kunnen zijn op basis van deze (cruciale fun fact niet vertellen, Red Lions aan basketbal koppelen, foute foto doorgeven in de bus, kiezen voor gele draad) en vorige aflevering (niets binnenhalen in eetopdracht, films niet herkennen, meegaan met foute keuze Thomas stuntvliegen) maar zijn actie in de bunker (€5000) en de Bingo doen mij erg twijfelen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #527 Gepost op: 24-04-2023, 16:49:07 »
Ik begin Lancelot wel te heroverwegen. Of nou ja, ik begin ze alle vier te heroverwegen ::rofl::
Lancelot zou de mol kunnen zijn op basis van deze (cruciale fun fact niet vertellen, Red Lions aan basketbal koppelen, foute foto doorgeven in de bus, kiezen voor gele draad) en vorige aflevering (niets binnenhalen in eetopdracht, films niet herkennen, meegaan met foute keuze Thomas stuntvliegen) maar zijn actie in de bunker (€5000) en de Bingo doen mij erg twijfelen.
Voor de bunker: zou het kunnen dat hij in dat uur dat hij met Lieselot boven zat te wachten, het niet alleen over preparé heeft gehad? Dat hij toch een poging heeft gedaan om bij Lieselot of ze niet over te halen was deze keer wel voor pasvragen te gaan? Als ze dan heel ferm heeft geantwoord, kan hij daar als mol door geïntimideerd zijn (net als Toos een aflevering eerder).
Voor de bingo: bij de enige bingo die het drietal wint, staat Lancelot dichtbij het scherm. Als B12 verschijnt, roept hij 'ja, ja ja!' en niet gelijk 'bingo'. Zo gaf hij misschien de senior nog een kans om het eerder te roepen dan Toos en Lieselot, die verder weg zitten met hun slechte ogen.
...óf niet!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #528 Gepost op: 24-04-2023, 17:22:34 »
Voor de bunker: zou het kunnen dat hij in dat uur dat hij met Lieselot boven zat te wachten, het niet alleen over preparé heeft gehad? Dat hij toch een poging heeft gedaan om bij Lieselot of ze niet over te halen was deze keer wel voor pasvragen te gaan? Als ze dan heel ferm heeft geantwoord, kan hij daar als mol door geïntimideerd zijn (net als Toos een aflevering eerder).

Dat is onmogelijk, want kandidaten wisten helemaal niet dat de achterblijvers een kans zouden krijgen om met de schaarlift naar beneden te gaan en de pasvragen te pakken. Zou 'Mol Lancelot' over de pasvragen zijn begonnen, dan had hij Lieselot in feite een gratis ticket naar de finale gegeven. Is dus gewoon niet gebeurd.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #529 Gepost op: 24-04-2023, 18:06:38 »
Ik dacht meer iets in de trant van: 'Zou jij eigenlijk voor de pasvragen zijn gegaan?'. Je zit daar immers toch een uur met elkaar te speculeren hoe de rest van de opdracht zou verlopen.
...óf niet!

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #530 Gepost op: 24-04-2023, 18:40:25 »
Dat zou toch kunnen, dat hij samen met Lieselot wat zit te balen dat zij daar nu zitten en niets kunnen doen. Dat het wel om pasvragen gaat en of zij denkt dat ze gepakt gaan worden.
Lieselot maakt vanaf het moment dat ze weten dat zij ze mogen pakken duidelijk dat ze ze niet wil. Stelt voor om ze te pakken en weg te gooien. Misschien had hij daar nog op gehoopt, dat ze die gewoon ging weggooien.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #531 Gepost op: 24-04-2023, 19:15:34 »
In de vrijstellingskamer deed hij ook niet echt veel moeite om zelf te saboteren. En de bingo op zich als mol niets mis mee, wel als je net 5000 euro hebt laten verdienen, totaal onnodig. Om dan nog eens ene opdracht geen invloed uit te oefenen, was er echt te veel aan.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #532 Gepost op: 24-04-2023, 19:41:38 »
Ik zit al sinds afl. 1 op Ruben, precies vanwege mijn onderbuikgevoel (dat Thomas dus omgekeerd bij hem had). Ik word tot nu toe alleen maar in mijn vermoedens bevestigd. Eigenlijk doet hij al de hele serie vrijwel niets goed en soms maakt hij de cruciale fout, zoals bij de bus. Overigens zit ik meestal fout, juist omdat de mol doorgaans niet zo eenvoudig te vinden is op basis van een onderbuikgevoel.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #533 Gepost op: 24-04-2023, 20:34:34 »
Dat zou toch kunnen, dat hij samen met Lieselot wat zit te balen dat zij daar nu zitten en niets kunnen doen. Dat het wel om pasvragen gaat en of zij denkt dat ze gepakt gaan worden.
Lieselot maakt vanaf het moment dat ze weten dat zij ze mogen pakken duidelijk dat ze ze niet wil. Stelt voor om ze te pakken en weg te gooien. Misschien had hij daar nog op gehoopt, dat ze die gewoon ging weggooien.

Maar als Lancelot de mol is had hij toch nooit in deze positie moeten komen en dat hij daar zit heeft hij toch echt aan zichzelf te danken. Nadat Lieselot, Thomas en Leila een bordje hebben gepakt is Lancelot in de positie een bordje te pakken. Hij ioopt het juiste bordje met Strontium voorbij en gaat helemaal naar de andere kant om bordje no 2 te pakken.Een fout bordje..... Een mol met voorkennis weet wat hij pakken moet.


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #534 Gepost op: 24-04-2023, 20:47:49 »
Dat zou toch kunnen, dat hij samen met Lieselot wat zit te balen dat zij daar nu zitten en niets kunnen doen. Dat het wel om pasvragen gaat en of zij denkt dat ze gepakt gaan worden.
Lieselot maakt vanaf het moment dat ze weten dat zij ze mogen pakken duidelijk dat ze ze niet wil. Stelt voor om ze te pakken en weg te gooien. Misschien had hij daar nog op gehoopt, dat ze die gewoon ging weggooien.

Maar dan had hij toch, eenmaal daar beneden kunnen zeggen: "Oké, je hebt gelijk Lieselot. Laten we ze samen wegsmijten, die nare dingen!" Maar dat deed hij niet. En als hij de Mol was, was dat toch een tamelijk eenvoudige manier geweest om te voorkomen dat er 5000 euro verdiend zou worden. Hoewel ik Lancelot best wel Molse dingen zie doen, vind ik dit - zou hij de Mol zijn - een onvergeeflijke fout.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #535 Gepost op: 24-04-2023, 21:08:24 »
eh.. ik had ze alle 4 al afgeschreven eigenlijk. heb maar op lancelot gestemd

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #536 Gepost op: 24-04-2023, 21:24:39 »
De enige nog plausibele optie is natuurlijk naar huis.  ;D
Terug naar de Comfort-tunnel? Of toch voor het eerst maar eens Lancelot stemmen. Pfoeh.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #537 Gepost op: 24-04-2023, 21:30:10 »
Ik blijf nog even zwevende kiezer tussen Comfort, Lancelot en Toos

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #538 Gepost op: 24-04-2023, 22:09:44 »
Na herbekijken van de aflevering blijf ik bij mijn eerste idee: een terugkeer naar de Comfort tunnel.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #539 Gepost op: 24-04-2023, 22:25:43 »
Als het toch Comfort is vind ik het rode scherm toch wel gemeen. >:( ::rofl::

Gemeen niet, oneerlijk wel. Kandidaten hun test anders laten invullen - die proberen een rood scherm te krijgen om vervolgens het rode scherm aan de Mol te geven, dat zou ik niet eerlijk vinden.

Waar ik ook richting Thomas wilde (oeps) - houd ik eigenlijk alleen Ruben over. Toos en Lancelot hebben op een bepaald punt teveel geld verdiend voor mij om de mol te zijn. En Comfort schrijf ik dus af vanwege het hierboven staande. Maar goed, je weet het nooit (al vond ik haar niet heel verdacht in de laatste aflevering).