Poll

Wie is de Mol?

Comfort
75 (41.7%)
Lancelot
72 (40%)
Toos
33 (18.3%)

Totaal aantal stemmen: 180

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 46657 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #600 Gepost op: 28-04-2023, 16:18:34 »
Het Comfortisme is iets gevaarlijk, ...
We noemen het de Comfort Zone! Comfortisme klinkt als een enge sekte  :-X
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #601 Gepost op: 28-04-2023, 16:36:13 »
Het dagboekfragment na de ondergrondse proef met de twee pasvragen trekt me de Lancelottunnel in. Dit is het enige moment dat Lancelot als mol echt veel geld in de pot speelt. Een dagboekpassage waarin wordt uitgelegd dat de kandidaten het de Mol niet gemakkelijk maken, aldus Gilles, past dan goed in de storyline. Je verantwoordt alvast waarom Lancelot als mol toch niet voor de pasvragen is gegaan, namelijk vanwege de groepsdruk.

De mol zegt: ‘Zo frustrerend. Wat kan ik doen? Normaal pakt iedereen direct die pasvraag.’ Comfort en Toos hebben evenwel juist getracht om te voorkómen dat de pasvragen gepakt konden worden. Bij hen is die frustratie dus ongepast. De mol beweert later: ‘Ik mag niet te veel opvallen’; de mol wil niet tegen de groep ingaan. Ruben is echter de vreemde eend in de bijt: hij wil als enige zijn code niet afgeven en valt daarmee juist op. Bij Lancelot vind ik het dagboek van de mol het best passen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #602 Gepost op: 28-04-2023, 16:43:58 »
Dat vind ik dus ook

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #603 Gepost op: 28-04-2023, 16:52:13 »
Ik vind juist Lancelot niet het type om overrompeld te worden door Lieselot haar anti troeven spel. Die staat zo sterk in zijn schoenen dat hij prima daar die pasvragen had kunnen pakken. Hij krijgt er zelfs toestemming voor van Lieselot om ze beiden te pakken. Dan vind ik juist het dagboek er niet bij passen want de mol lijkt echt gefrustreerd te zijn omdat het buiten zijn of haar bereik lag en er alles was gedaan om ervoor te zorgen dat dit zou mislukken.

Dat het stukje over niet opvallen niet bij Ruben past ga ik zeker ook in mee. Die viel juist extra hard op door zo hard er tegenin te gaan.

Maar naar mijn mening past het dagboek het beste bij Toos of Comfort. Waarbij het voor mij nog logischer is voor Comfort als aanleiding voor de mol een rood scherm geven en zo wat geld weg te snoepen van deze grote geldprijs die onverwacht binnen werd gehaald.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #604 Gepost op: 28-04-2023, 17:28:32 »
Ik vind juist Lancelot niet het type om overrompeld te worden door Lieselot haar anti troeven spel. Die staat zo sterk in zijn schoenen dat hij prima daar die pasvragen had kunnen pakken. Hij krijgt er zelfs toestemming voor van Lieselot om ze beiden te pakken. Dan vind ik juist het dagboek er niet bij passen want de mol lijkt echt gefrustreerd te zijn omdat het buiten zijn of haar bereik lag en er alles was gedaan om ervoor te zorgen dat dit zou mislukken.
Het probleem is dat Lieselot zijn enige getuige is. De kandidaten die het verhaal achteraf horen, kunnen er elk hun twijfels bij hebben. Ik denk dat mol Lancelot had gehoopt dat hij de pasvragen met iemand kon delen, zodat hij niet de enige schuldige zou zijn. (Maar ik denk ook dat de mol het liefst verder in de bunker geraakt, dus dat maakt Lancelots positie weer onverdacht.)
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #605 Gepost op: 28-04-2023, 23:26:15 »
Ik zweef nog steeds, maar begin ik wel steeds meer een gevoel te krijgen dat het de atypische mol Lancelot is. Op de pasvragen van de bunker na heb ik geen sterke tegenargumenten gehoord.

De reden dat ik hem in aflevering 1 al voorzichtig afstreepte waren zijn hoge verdenkingen gelijk bij het Belgische publiek en het feit dat hij Lieselot hoe dan ook wou bevrijden. ("De keuze is geld of geen geld.") Nou kan dat eerste zijn omdat deze mol gewoon direct van wal wil steken met goede molacties. Het tweede is misschien om zich voor een klein bedrag te profileren als goede kandidaat (bij voorkeur zo vroeg mogelijk zodat Lieselot het bedrag niet te hoog kan maken)?
...óf niet!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #606 Gepost op: 29-04-2023, 00:08:49 »
Ik zweef nog steeds, maar begin ik wel steeds meer een gevoel te krijgen dat het de atypische mol Lancelot is. Op de pasvragen van de bunker na heb ik geen sterke tegenargumenten gehoord.

De reden dat ik hem in aflevering 1 al voorzichtig afstreepte waren zijn hoge verdenkingen gelijk bij het Belgische publiek en het feit dat hij Lieselot hoe dan ook wou bevrijden. ("De keuze is geld of geen geld.") Nou kan dat eerste zijn omdat deze mol gewoon direct van wal wil steken met goede molacties. Het tweede is misschien om zich voor een klein bedrag te profileren als goede kandidaat (bij voorkeur zo vroeg mogelijk zodat Lieselot het bedrag niet te hoog kan maken)?
Inderdaad, bij die laatste opdracht is het het slimst als mol om Lieselot zo snel mogelijk te bevrijden.

1. Je houdt geld uit de pot.
2. Je maakt je sympathiek tegenover de andere kandidaten.
3. Als mol ga je niet naar huis, dus het maakt niet uit als Lieselot een betere kans heeft.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #607 Gepost op: 29-04-2023, 00:24:44 »
De discussie ging op een gegeven moment erover moeten we Lieselot bevrijden of niet want laat ze die test maar maken zonder informatie. Dat is haar straf omdat ze voor die vrijstelling ging.
Volgens mij neigden ze er al een beetje toe om haar niet te bevrijden. Als Lancelot de mol is dan zou hij hier volgens mij lekker mee zijn gegaan met de flow. Als Lieselot niet wordt bevrijd dan wordt er ook niets verdiend.
Toen kwam Lancelot met de opmerking, laten we die discussie of we haar info geven later voeren, maar er wel voor zorgen dat we haar in ieder geval wel op tijd uit de caravan te halen om geld te verdienen. Dit was voor mij de belangrijkste reden om Lancelot af te strepen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #608 Gepost op: 29-04-2023, 00:30:12 »
Ja, voor mij ook destijds. Maar nu kan ik wel zien dat een mol die de eerste twee opdrachten al volop in de schijnwerpers heeft gemold - door veel te vroeg zonder overleg de eerste opdracht af te drukken en twee van de drie dansjes in de fout te laten gaan - bij de derde opdracht zoiets heeft: ik ga voor de groepspot spelen. Het ging uiteindelijk om 930 euro, veel minder dan de pakweg 4000 euro die hij de twee opdrachten ervoor al onmogelijk had gemaakt.
...óf niet!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #609 Gepost op: 29-04-2023, 00:53:00 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
ging destijds in een opdracht van in eerste instantie de afvallier niet later terugkomen naar het kiezen voor terugkomen, als ik het me goed herinner deed
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
ook zoiets. Lijkt me dus echt niet onmogelijk dat Lancelot dit deed om vertrouwen te winnen.

Maar goed, de slechte positie tijdens de bunker-opdracht en het niet nemen van pasvragen weegt ook zwaar. Comfort verdenk ik ook nog, maar die heeft natuurlijk het rode scherm tegen.

In Ruben geloof ik gewoon niet door het te opvallende mollen en zijn edits.

Als Toos het is, dan ga ik achterover vallen tijdens de finale.  ;D
« Laatst bewerkt op: 29-04-2023, 00:56:51 door Reflektor »

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #610 Gepost op: 29-04-2023, 01:07:09 »
Ik blijf voor Ruben gaan. Puur op basis van de feiten: de juiste molposities, en de juiste molacties.

Ja, het is erg duidelijk in beeld (hoewel Thomas ook duidelijk in beeld was met de beats...). Ja, het is raar dat na de bus het erg uitgemeten wordt dat hij de cruciale fout maakt. Maar het effect is dat veel mensen hem hierom niet verdenken. Dus wellicht een bijzondere en rare edit? Omgekeerde psychologie?

Ik hou stug vol: Ruben.

En mocht Ruben de volgende aflevering naar huis gaan, dan is voor mij Lancelot de enige mogelijkheid nog (wel vreemd van het niet pakken van de pasvragen in de raketsilo). Commy en Toos zijn het echt niet.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #611 Gepost op: 29-04-2023, 02:31:28 »
Kom op forum wees eens een vent,
Waag eens een gokje,
En zet een vink bij het Comfort hokje,
Dan gaan we eens een keer voor 100 procent.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #612 Gepost op: 29-04-2023, 09:22:04 »
Toch ging mijn stem deze keer.
Wederom naar de Willige Wasbeer.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #613 Gepost op: 29-04-2023, 10:22:59 »
Ik ga voor Lancelot want vaak op goede molposities. Maar goede 2e Ruben.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #614 Gepost op: 29-04-2023, 10:48:38 »
Toos is een Mol
Die gaat voor de lol
Arizona kent veel erosie
En anders zorgt hij wel voor een explosie
Zoals hij is er geen een
Dus zet hij je zondag weer op het verkeerde been

 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #615 Gepost op: 29-04-2023, 11:50:00 »
 ::ok::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #616 Gepost op: 29-04-2023, 12:07:21 »
 ::ok:: ::ok:: ::ok::

Toos is wel een kandidaat, maar jou gedichtje kon zeker geen kwaad.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #617 Gepost op: 29-04-2023, 12:17:49 »
Ik blijf voor Ruben gaan. Puur op basis van de feiten: de juiste molposities, en de juiste molacties.

Ja, het is erg duidelijk in beeld (hoewel Thomas ook duidelijk in beeld was met de beats...). Ja, het is raar dat na de bus het erg uitgemeten wordt dat hij de cruciale fout maakt. Maar het effect is dat veel mensen hem hierom niet verdenken. Dus wellicht een bijzondere en rare edit? Omgekeerde psychologie?

Ik hou stug vol: Ruben.

En mocht Ruben de volgende aflevering naar huis gaan, dan is voor mij Lancelot de enige mogelijkheid nog (wel vreemd van het niet pakken van de pasvragen in de raketsilo). Commy en Toos zijn het echt niet.

Ik blijf ook bij Ruben alhoewel de edit van vorige week me wel enigszins verontrust. 

Daar valt overigens ook wel iets tegen in te brengen. In De Mol worden nooit echt verdenkingen uitgesproken alleen wat quotes van kandidaten over wat opgevallen is tijdens de opdrachten. De uitspraken over opvallende acties van Ruben uit de edit laten zou nog vreemder zijn en hem mogelijk verdacht maken. Ruben viel gewoon erg op bij de busopdracht. Helemaal niet raar dus dat dat genoemd werd.

Als Ruben niet de mol is zou ik niet weten wie dan wel. Ik heb ze inmiddels allemaal onder de loep genomen. Voor iedereen zijn wel argumenten voor of tegen een molsschap te noemen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #618 Gepost op: 29-04-2023, 12:21:18 »
Een gynaecoloog geboren in Kameroen
Deed niet mee aan De Mol voor de poen
Ze verpestte veel proeven
Dat had niet gehoeven
Maar ze zou het zo weer overdoen

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #619 Gepost op: 29-04-2023, 12:25:49 »
 ::ok:: ::ok:: ::ok::

U ben
nog bij Ruben?

Kommie
bij Commy?