Poll

Wie is NIET de Mol?

Comfort
32 (26.9%)
Lancelot
28 (23.5%)
Toos
59 (49.6%)

Totaal aantal stemmen: 89

Auteur Topic: [Poll] Wie is NIET de Mol?  (gelezen 13130 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #160 Gepost op: 6-05-2023, 15:45:50 »
De bunkeropdracht is de enige anti-molactie van Lancelot en zou een geniale zet kunnen zijn: jezelf definitief onverdacht maken (ik was er ook ingestonken) om dan naar hartenlust te kunnen mollen. Voordien heeft hij ook flink gemold (tijd inschatten, rodeo, eieren) en de laatste 3 afleveringen zat hij steeds op de beste positie (drones, klaslokaal, bus, postzakken) en heeft hij verreweg het meest van de 3 uit de pot gehouden.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #161 Gepost op: 6-05-2023, 15:50:05 »
De bunkeropdracht is de enige anti-molactie van Lancelot en zou een geniale zet kunnen zijn: jezelf definitief onverdacht maken (ik was er ook ingestonken) om dan naar hartenlust te kunnen mollen.
Uit de molbiecht kunnen we wel afleiden dat ook als Lancelot inderdaad de Mol is, het in ieder geval niet bewust die geniale zet is geweest om zichzelf onverdacht te maken. 5000 euro in de pot was duidelijk niet een vooraf bedacht plan van de Mol in die opdracht en ook achteraf geen reden voor een feestje.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #162 Gepost op: 6-05-2023, 15:58:59 »
Niet alle molacties lukken, zelfs bij übermol George (WIDM reeks 3) waren niet alle molacties gelukt. Maar daarbuiten heeft Lancelot verreweg de beste molpapieren.

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #163 Gepost op: 6-05-2023, 16:05:40 »
Het vooraf bedacht plan is: niet verdacht maken (gezien de laatste opdracht in de tijd gaan is, dient een mol deze aflevering zeer weinig verdacht te zijn). De mol (Lancelot) gaat ervan uit dat iedereen pasvragen neemt, dus ook Lieselot. Toos weet dat Lieselot dit niet doet en ook Comfort, Lieselot zegt dit in de auto bij Comfort voor de opdracht. Hoe kan een mol (indien Toos of Comfort) dan achteraf zeggen dat iedereen pasvragen neemt? Het plan was, gezien iedereen pasvragen neemt, hij dit kon afschrijven op de partner die mee pasvragen kan nemen. Zo blijft hij onverdacht en valt hij niet op. Ik vraag me af wat Toos of Comfort anders hadden kunnen doen waardoor ze zouden opvallen? Enkel Lancelot kan dit uitspreken.
Bovendien wordt in het dagboek gesproken over groepsgevoel. Maar in die bunker was er zoveel wantrouwen dat er nauwelijks sprake was van groepsgevoel. Enkel een mol die niet in die bunker was kan zich wegsteken achter het groepsgevoel. De andere 2 hadden specifieker Lieselot uitgesproken.
Bovendien mocht Lancelot kandidaat zijn: groepsgevoel of niet, iedereen pakt die pasvragen, anders ben je de mol (zijn eigen woorden). Maw hij zegt indirect...

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #164 Gepost op: 6-05-2023, 16:07:57 »
Niet alle molacties lukken, zelfs bij übermol George (WIDM reeks 3) waren niet alle molacties gelukt. Maar daarbuiten heeft Lancelot verreweg de beste molpapieren.
Maar daar ging het niet om. Je zei zelf dat het een geniale zet zou kunnen zijn om zich onverdacht te maken en verder volop te mollen, en mijn punt was dat deze actie hoe dan ook niet onderdeel was van zijn eventuele geplande molstrategie. Eerder een mislukte molactie inderdaad.

De mol (Lancelot) gaat ervan uit dat iedereen pasvragen neemt, dus ook Lieselot.
Niemand gaat daar na haar uitspraak in aflevering 1 en de uitkomst van de vrijstellingenkamer toch van uit? En dat is nog buiten extra info die de Mol krijgt gerekend.

Hoe kan een mol (indien Toos of Comfort) dan achteraf zeggen dat iedereen pasvragen neemt?
Ik weet dat je het niet zo bedoelt, maar voor mij is dit eigenlijk een verklaring die ik nog zocht. Van Lieselot had de Mol het wel verwacht, van Lancelot niet ;D
« Laatst bewerkt op: 6-05-2023, 16:13:09 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #165 Gepost op: 6-05-2023, 16:24:45 »
Lancelot heeft de uitspraak gedaan na de vrijstellingenkamer, iedereen neemt pasvragen, groepsgevoel etc. Dit om Toos verdacht te maken. En de mol zegt iedereen neemt pasvragen in zijn dagboek.

En de mol zegt achteraf iedereen neemt pasvragen, hoe kunnen Toos of Comfort dit gezegd hebben, wetende dat Lieselot ze niet neemt? Dat is wat ik zeg, dan hadden zowel Comfort als Toos (indien ze de mol waren) hier specifiek Lieselot gezegd en niet iedereen.
Lees heel mijn tekst ipv de onderdelen te nemen en in andere context te plaatsen, graag.
« Laatst bewerkt op: 6-05-2023, 16:35:56 door Evake »

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #166 Gepost op: 6-05-2023, 16:34:35 »
maar als dit niet eens naar voren komt in jouw follow the money systeem dan heb ik moeite om het serieus te nemen.
Er staat toch dat Lancelot €5.000 verdiend heeft? Wat wil je dat ik doe? Er €20.000 van maken? Zo werkt het niet.
Ik had wel verwacht dat jij niet akkoord zou zijn met €5.000 voor Comfort.
Maar ik zie gewoon een kandidaat die zich laat overhalen door Leïla, Toos en Thomas om de code te geven en de lift te stoppen.
De kandidaten die boven staan te niksen, op het einde van de opdracht terug inschakelen, is toch typisch iets voor De Mol.


Je gaat hier wel erg veel mee in edit van de productie: alsof alles aankwam op die laatste vraag.
De mol kent de vragen, en baseert zijn gedrag op het al dan niet correct doorgeven van de vorige vragen.


Het was toch echt Lancelot die in de volgende opdracht bij de bingo zat, waar mollen onmogelijk was. De vliegtuigopdracht was pas 4 opdrachten later (bingo, rode scherm, winkelen met robots zaten er nog tussen). Dus dit argument volg ik niet.
De Bingo tja, ik dacht eerst ook dat dat een slechte positie zou zijn. Maar is dat wel zo?
Nog ff afwachten wat daar gebeurd is. Ze zien en horen amper iets, dus de mol kan daar gerust nummers van de senioren hebben doorstreept.

De volgende grote opdracht was het stuntvliegen.
En dat kan je overal doen. "De ervaring van je leven" is voor de mol dat hij/zij de mol is. Dan neem je die taak toch serieus.


Ik vind het gewoon vrij absurd dat mensen Comfort volledig afschrijven, en dan wel volledig gaan voor een mol die doodleuk 5000 euro heeft opgebracht terwijl het extreem simpel zou zijn geweest om dat te voorkomen.
Dat is één opdracht.
Geen idee waarom dit zo gelopen is. Ik vind €5.000 ook te veel om als dekmantel te dienen. Maar dat is mijn mening. Die heeft geen invloed op Lancelot's beslissing.
Het kan zijn dat ze hun beslissingen hebben afgestemd op de positie van Lieselot. Maar uiteindelijk is het mislukt haar te overhalen.

« Laatst bewerkt op: 6-05-2023, 16:36:59 door Molshoop_ »

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #167 Gepost op: 6-05-2023, 16:36:43 »
Quoteren van delen van je tekst was puur voor leesbaarheid, ik heb alles gelezen maar ik kom op basis van mijn eigen redenaties op andere conclusies uit :)

Waarom ik denk dat de Mol zo'n uitspraak kan doen heb ik in dezelfde post uitgelegd: mijn verwachting is dat iedereen, inclusief Lancelot, op dat moment kon verwachten dat Lieselot geen persoonlijke voordelen meer probeert te pakken. In dat geval zou de verbazing er dus meer in kunnen zitten dat een tweede kandidaat er niet voor ging. Dat 'iedereen' dus niet letterlijk iedereen betekent, maar dat er altijd wel iemand in de bunker voor pasvragen gaat.

On-topic: ik zag Toos eerder nog als minder mols dan Lancelot, maar inmiddels is het eigenlijk weer een beetje gelijkgetrokken. Ik heb dus op beide mannen gestemd.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #168 Gepost op: 6-05-2023, 21:36:51 »
Lancelot had als mol altijd die pasvraag moeten pakken. In tegenstelling tot Toos, die als mol gewoon niet anders kon dan de vrijstelling te laten liggen voor minder geld in de pot.
Of je zet uzelf als mol onder de grond en hoopt dat een kandidaat ze pakt, of je pakt ze zelf.
Lancelot had zichzelf ook perfect in de bunker kunnen zetten, maar hij loopt een juist element voorbij en pakt een fout.

Als je dan achteraf zegt dat een kandidaat toch altijd de pasvraag pakt, kan het niet anders dan Toos zijn, hij pakte ook de vrijstelling niet, maar is geen kandidaat.
Toos zou daar trouwens volledig door de mand zijn gevallen, en zou (als hij de mol is) de pasvraag gewoon niet kunnen pakken, hij had nl de vrijstelling ook niet gepakt "voor de groepssfeer".

Voor mij is Lancelot niet de mol.
En Comfort ook niet.
En misschien zit ik weer gigantisch fout.  ::rofl::

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #169 Gepost op: 6-05-2023, 23:47:58 »
En de mol zegt achteraf iedereen neemt pasvragen, hoe kunnen Toos of Comfort dit gezegd hebben, wetende dat Lieselot ze niet neemt? Dat is wat ik zeg, dan hadden zowel Comfort als Toos (indien ze de mol waren) hier specifiek Lieselot gezegd en niet iedereen.

Waarom Toos dit gezegd kan hebben?Omdat hij letterlijk in de auto voor de opdracht zei dat iedereen pasvragen zou nemen. Dus kennelijk was hij er niet zeker van dat Lieselot ze ook niet zou pakken. Wellicht met de gedachte dat dit geen vrijstelling was, maar een pasvraag.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #170 Gepost op: 7-05-2023, 00:28:49 »
Als je dan achteraf zegt dat een kandidaat toch altijd de pasvraag pakt, kan het niet anders dan Toos zijn, hij pakte ook de vrijstelling niet, maar is geen kandidaat.

Ben het met je eens. Puur op basis van logica moet Toos de Mol wel zijn. Of meer on topic: Comfort en Lancelot zijn niet de Mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #171 Gepost op: 7-05-2023, 01:11:43 »

En de mol zegt achteraf iedereen neemt pasvragen, hoe kunnen Toos of Comfort dit gezegd hebben, wetende dat Lieselot ze niet neemt? Dat is wat ik zeg, dan hadden zowel Comfort als Toos (indien ze de mol waren) hier specifiek Lieselot gezegd en niet iedereen.
Lees heel mijn tekst ipv de onderdelen te nemen en in andere context te plaatsen, graag.

Lieselot is een verhaal apart.  ;D Misschien dacht de mol - Lancelot, Comfort of Toos - oprecht dat ze na het vrijstellings-debacle toch voor zichzelf zou gaan. En was dat een verkeerde inschatting. Als Toos of Comfort de mol is, kun je nog denken: dan hebben we in ieder geval Lancelot nog die de pasvraag pakt. Dat laatste lijkt me geen gekke gedachte eigenlijk.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #172 Gepost op: 7-05-2023, 17:00:52 »
Comfort zegt op het einde van de aflevering met de handpop dat ze Ruben nooit verdacht heeft gevonden. Een mol gaat toch net die verdachtmaking van Ruben sterk maken? Gezien hij het de mol makkelijk maakt...zoveelste kleine tussen element dat ik tegenkom waarbij Comfort niet past als mol....

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #173 Gepost op: 7-05-2023, 17:07:15 »
Als ik hier mee stem, stem ik niet. Kortom, ze kunnen het alle drie zijn.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #174 Gepost op: 7-05-2023, 19:55:36 »
De stand voorafgaand aan de finale!

I will follow my inner gold

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #175 Gepost op: 7-05-2023, 23:18:14 »
Soms is het gewoon echt zo makkelijk ::tandpastasmiley:: ::ok::
Ik sluit enkel Toos en Lieselot uit als mol omdat ze het duel voor de vrijstelling schoten en geen invloed hadden op het verloop van de eerste opdracht. Lieselot werd de hele aflevering buiten spel gehouden maar Toos had hetzelfde kunnen overkomen indien hij dat duel verloor.

In het maisveld in Liederkerke bleek de mol bij de 3 schutters die de poort beschermden tegen de aanvallers.
Vorig jaar zat de mol bij de eerste vier die vrij waren om te gaan en de hele route af te leggen met de taart.
In Argentinië zat de mol in de auto met 5 kandidaten die wel de mol wilden zijn.
Dus daar waar het kan is er een grote kans dat de mol zich in een goede positie zet. De plek van Lieselot en Toos hoort daar niet bij.

Helemaal eens Lieselotte en Toos vallen af.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #176 Gepost op: 8-05-2023, 09:24:29 »
Er staat toch dat Lancelot €5.000 verdiend heeft? Wat wil je dat ik doe? Er €20.000 van maken? Zo werkt het niet.
Ik had wel verwacht dat jij niet akkoord zou zijn met €5.000 voor Comfort.
Maar ik zie gewoon een kandidaat die zich laat overhalen door Leïla, Toos en Thomas

Ik vond het absurd dat je zowel Comfort als Lancelot 5000 euro liet verdienen in je analyse, terwijl de ene beneden zat en dat deel (voor een mol) perfect deed (want hun opdracht slaagde niet). Terwijl de ander met 1 simpele actie de 5000 euro kon voorkomen, en dat naliet.

Als zo'n belangrijk verschil niet naar boven komt, dan heb ik vrij weinig vertrouwen in je analyse. Het is moeilijk om objectief te blijven, maar dit was wel heel erg. Dat kunnen we nu toch wel vaststellen.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2023, 09:28:39 door NVR_95 »

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #177 Gepost op: 8-05-2023, 09:30:41 »
Ik denk dat het uiteindelijke argument waarom Lancelot/Toos het niet waren toch de bingo is. Als er 1 opdracht was dit seizoen waar de mol niet wou zitten, dan is het daar. En dan was die opdracht ook nog eens direct na de opdracht waarin 5000 euro verdiend is. Oftewel, de mol wil direct revanche.

Dit argument is uiteraard veel genoemd, maar verdwijnt soms in de zee van andere argumenten. Achteraf gezien was het toch wel een flinke aanwijzing.

Maar goed, de belangrijkste les voor mij dit jaar is dit:

Schrijf een (Vlaamse) mol nooit af omdat je denkt "dit kan je niet acteren".

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #178 Gepost op: 8-05-2023, 11:16:57 »
Nee die fout had ik al wel door met Elisabet ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #179 Gepost op: 8-05-2023, 11:36:38 »
Ik heb zelf dat acteerwerk van Commy nooit zo speciaal gevonden, maar ze kan uitkijken naar heel wat oscars van molloten..... ik hoop voor haar dat ze van echt goud zijn ::hypocriet:: ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)