Auteur Topic: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten  (gelezen 9136 keer)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #60 Gepost op: 13-03-2023, 00:09:09 »
Ik denk dat er voor het eerst een Nederlander meedoet.

En nee, ik ben het niet! ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #61 Gepost op: 13-03-2023, 00:14:17 »
Nederlander in een groep met Belgen ligt niet per definitie erg goed. Zou je als maker zo’n risico willen nemen ?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #62 Gepost op: 13-03-2023, 00:14:49 »
Er is iets opvallends aan de hand met de pakken, want die lijken allemaal gespiegeld te zijn met zwart & grijs. Bij twee kandidaten zijn de pakken omgewisseld. Conny draagt een zwarte hoed en een zwart pak.  Leïla draagt een grijze hoed en een grijs pak. Geen idee wat het betekent, maar vond het raar.




Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #63 Gepost op: 13-03-2023, 00:18:10 »
Bij Lancelot is de enige foto met een grijze hoed waar je nog die band op ziet .

Maar er zijn dus inderdaad twee duidelijke afwijkingen

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #64 Gepost op: 13-03-2023, 00:21:44 »
Bij de vraag: hoe voel je je voor de start van het avontuur, zit bij Lancelot ook een rare knip in zijn voorstelvideo.

"Heel benieuwd"
*knip*
"Dus ik heb goesting om eraan te beginnen"

(alsof daartussen een stukje mol informatie zou kunnen zitten dat is weggeknipt).

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #65 Gepost op: 13-03-2023, 00:24:16 »
Er is iets opvallends aan de hand met de pakken, want die lijken allemaal gespiegeld te zijn met zwart & grijs. Bij twee kandidaten zijn de pakken omgewisseld. Conny draagt een zwarte hoed en een zwart pak.  Leïla draagt een grijze hoed en een grijs pak. Geen idee wat het betekent, maar vond het raar.

Zag ik ook inderdaad. Maar omdat het twee kandidaten betrof die uit de toon vielen, geen verdere aandacht aan geschonken. Leek me dat ze gewoon 5 lichte en 5 donkere hoeden hadden en ook 5 lichte en donkere pakken en deze gewoon random verdeeld hadden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #66 Gepost op: 13-03-2023, 00:27:19 »
Zag ik ook inderdaad. Maar omdat het twee kandidaten betrof die uit de toon vielen, geen verdere aandacht aan geschonken. Leek me dat ze gewoon 5 lichte en 5 donkere hoeden hadden en ook 5 lichte en donkere pakken en deze gewoon random verdeeld hadden.

Het lijkt mij dat de pakken op maat worden gemaakt, maar misschien paste de hoed niet ::rofl::.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #67 Gepost op: 13-03-2023, 00:29:09 »
Hier een wel redelijke uitleg over de pakken. En waarom er twee afwijkende zouden zijn.

Opdracht iets met rodeo of met line dance ( waar me se pakken heel hard aan doen denken ) in 2 groepen ,grijze hoeden tegen donkere hoeden, en dan twee aanvoerders die net een afwijkende outfit hebben .

Zomaar random verdeeld, dat is niets voor de makers, die hebben of 10 identieke pakken of er zit een idee achter waarom niet al die pakken gelijk zijn

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #68 Gepost op: 13-03-2023, 00:31:57 »
Wat een leuke cast op het eerste gezicht! ::bravo:: Ik heb er weer heel veel goesting in ::hyper::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #69 Gepost op: 13-03-2023, 00:35:33 »
Zomaar random verdeeld, dat is niets voor de makers, die hebben of 10 identieke pakken of er zit een idee achter waarom niet al die pakken gelijk zijn

Ik denk ook wel dat er een reden is dat ze niet allemaal gelijk zijn, maar waarom ze zo specifiek op deze manier ongelijk zijn kan ook gewoon een stijlkeuze zijn.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #70 Gepost op: 13-03-2023, 00:38:37 »
Ook zie ik de makers niet op deze, eenvoudige manier al een hint naar een identiteit van een evt mol geven door een afwijkende foto.

Feit blijft dat het afwijkt bij twee mensen .

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #71 Gepost op: 13-03-2023, 06:48:38 »
Er is ook nog niemand uit de provincie Limburg kandidaat. Normaal gezien worden alle provincies door minstens één iemand vertegenwoordigd.

Antwerpen, West/Oost-vlaanderen, Vlaams-Brabant & vooral Brussel zijn wel goed vertegenwoordigd.

De laatste kandidaat iemand uit Limburg?

 

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #72 Gepost op: 13-03-2023, 07:29:04 »
Ook daarvoor geldt dat ze dat niet als bijzonder/raar/afwijkend ("dit hebben we nog nooit gedaan") zouden presenteren. Ik verbaas me over die suggesties (rolstoel, X, etc.), het is geen freakshow.

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #73 Gepost op: 13-03-2023, 07:58:19 »
Wat een leuke cast op het eerste gezicht! ::bravo:: Ik heb er weer heel veel goesting in ::hyper::
Ik vind het op dit moment eerlijk gezegd maar een matige casting. Maar we zullen zien hoe het seizoen loopt.

Bepaalde types keren toch altijd terug in de selecties. Als je advocaat bent heb je veel kans om erbij te zitten  ::tandpastasmiley::

Als hier De Mol tussenzit, vallen voor mij sws al Conny, Samya & Lieselot af als kandidaat-mol.

Dan kijk ik eerder naar Lancelot/Comfort/Leïla op dit moment.

Thomas lijkt op het eerste gezicht de nieuwe Sven te zijn( van in het seizoen met Lennart), Toos/Ruben potentiële winnaars.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #74 Gepost op: 13-03-2023, 07:58:56 »
Misschien is het wel Lieven Scheire, die de Mol enkel probeert te ontmaskeren door gebruik te maken van AI...  ::)

Of Martijn, de alternatieve Mol die het uiteindelijk toch heeft moeten afleggen tegen Lennart in het voorlaatste seizoen. Hij heeft natuurlijk nooit echt meegedaan, terwijl hij wel een mooi avontuur in het vooruitzicht had.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2023, 08:00:59 door Enigma TV »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #75 Gepost op: 13-03-2023, 10:14:43 »


Of Martijn, de alternatieve Mol die het uiteindelijk toch heeft moeten afleggen tegen Lennart in het voorlaatste seizoen. Hij heeft natuurlijk nooit echt meegedaan, terwijl hij wel een mooi avontuur in het vooruitzicht had.

Dit kan ik al weerleggen. Martijn was de leraar van een collega's dochter én had verteld in de klas dat een voorwaarde om reserve-mol te zijn was, dat hij als hij het niet zou halen nooit meer kon meedoen.  Hij kent de werking van het programma te goed en zou daarom een te grote voorsprong kunnen hebben.
klaar voor de strijd

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #76 Gepost op: 13-03-2023, 10:20:40 »
Ook daarvoor geldt dat ze dat niet als bijzonder/raar/afwijkend ("dit hebben we nog nooit gedaan") zouden presenteren. Ik verbaas me over die suggesties (rolstoel, X, etc.), het is geen freakshow.

Ik weet dat je het niet zo bedoelt, maar die opmerking 'freakshow' zou bij minderheidsgroepen wel eens in het verkeerde keelgat kunnen schieten.




Edit: tikfout hersteld
« Laatst bewerkt op: 13-03-2023, 10:33:46 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #77 Gepost op: 13-03-2023, 10:29:53 »
Gelukkig begrijp je wat ik bedoel. Dat mensen in een rolstoel, mensen die zich als non-binair identificeren en zelfs Limburgers ook gewone mensen zijn zoals iedereen en dat die dus niet met een soort "komt dat zien" worden aangekondigd. Zeker niet bij De Mol, een programma wars van sensatiezucht.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #78 Gepost op: 13-03-2023, 10:41:11 »
Ja, inderdaad. Ik vind het idee van een tweeling (-broer waarschijnlijk, gezien het feit dat we al vijf vrouwen als kandidaat hebben) van iemand die eerder meedeed eigenlijk wel interessant.
Ik heb al geprobeerd met googlen te achterhalen of een van de mannen uit recente jaren een tweelingbroer heeft, maar nog niet gelukt. Wel viel het me op dat Salim Bentla zijn Facebookpagina nagenoeg geheel heeft afgeschermd. Iemand enig idee of hij een tweelingbroer heeft?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #79 Gepost op: 13-03-2023, 10:45:40 »
Voor een tweeling geldt toch hetzelfde? Je kan er leuke geintjes mee uithalen ja. Maar het zijn ook net mensen. ::rofl::