Auteur Topic: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten  (gelezen 9519 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #140 Gepost op: 14-03-2023, 13:13:44 »
Mooi gevonden! Maar ik hoop ook dat het niet klopt omdat ik nog verrast wil worden door wat het is ::hypocriet::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #141 Gepost op: 14-03-2023, 14:26:05 »
Als er een tweeling meedoet en een van hen is de Mol, merkt de ander dat natuurlijk meteen.

Zou ook nogal gek zijn dat Lance het niet tegen z'n broer heeft gezegd. Het mag natuurlijk niet, maar ja, die bijzondere vertrouwensband van tweelingen. Die delen vaak alles met elkaar.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #142 Gepost op: 14-03-2023, 16:00:39 »
Speurneus Anke denkt dat het een van een tweeling is.
https://www.facebook.com/demolplay4

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #143 Gepost op: 14-03-2023, 17:02:34 »
Tweeling (en dan wrs Lohengrin, goed gespeurd!) klinkt niet als onmogelijk. Inhoudelijk) is het niet héél interessant (behalve dan de eerste shock wellicht omdat ze t van elkaar niet weten - daar kun je dan de eerste opdracht(en) wat mee als ze elkaar nog niet zien/aparte taken hebben.... Ook vraag ik me af wat dat doet met het voordeel wat het oplevert. Ik zou me kunnen voorstellen dat ik bij mijn zussen al snel zou doorhebben of die opvallend anders doen/hun leugens sneller zou doorzien dan bij onbekenden.

Het zou natuurlijk kunnen dat De Mol dit toch gaat uitproberen, ik ben dan wel benieuwd hoe ze dit aanpakken

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #144 Gepost op: 14-03-2023, 17:43:32 »
Als het een tweeling betreft, zou ik dat echt oer-suf vinden. Het geeft 2 kandidaten voordeel boven anderen, het maakt de groep asymmetrisch (2 kandidaten staan anders in de groep dan de andere 8) en haalt de puurheid eraf van het concept van 10 mensen die elkaar niet kennen.

Ik vind het in de Verraders heel vervelend dat er 2 broers in zitten, en zou dat in de Mol ook vinden. Niet Mol-waardig, als dat het zou zijn.

De optie van een Bekende Vlaming vind ik nog het meest plausibele wat ik heb gelezen (al ben ik ook daar niet kapot van). Dat hebben ze immers nog nooit gedaan. Alles met oud-kandidaten geloof ik niet, want dat is al gedaan met Jens. Alles met oud-mollen geloof ik niet, want die kennen het spel te goed.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #145 Gepost op: 14-03-2023, 17:50:34 »
Goed gevonden. Denk ook dat dit kan kloppen. De naam van Lohengrin zal niet voor niks al genoemd zijn in café de mol. Maar de meerwaarde ervan zie ik ook nog niet.
Tweeling of geen tweeling, de vraag blijft voor mij wel dezelfde: in welke rol zit kandidaat X?
« Laatst bewerkt op: 14-03-2023, 17:54:11 door Molekule »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X
« Reactie #146 Gepost op: 14-03-2023, 19:16:46 »
Vraag die bijkomend is , is de rol van kandidaat x alleen een speciale rol in de eerste opdracht of in de serie ?

Want wat zien we nu feitelijk of beter horen we ?

Gilles komt als voice-over zeggen dat ze al 9 kandidaten hebben en dat x alle selecties heeft doorlopen , we zien een voetstap richting een artificial door gaan en zien dan de twin peaks setting van de red room .

Hierin zien we gilles even zitten en zegt hij jij bent onze tiende kandidaat .
Daarna even footage uit een opdracht met gilles als voice-over “en ik heb al een eerste opdracht voor  je “. Daarna nog wat footage uit waarschijnlijk een andere opdracht ( sneeuw is weg , setting is anders ).dan de opmerking dit hebben we nog nooit gedaan  Daarna zien we gilles weer in de red room setting en vraagt hij aan x of die het ziet zitten .

Opties die ik gelezen heb of zelf gedacht
 De briefing voor de mol maar dan strelen we automatisch de andere 9 weg en is er. Ijs meer te speuren

Een bv, zou kunnen maar wat voor impact is er dan en wat doet dit op de groep ( William boeva is het in elk geval vrijwel onmogelijk, stond in het theater )

Een Nederlander, mogelijk,maar nederlander in een groep Belgen is niet altijd een geslaagde mix


een oud kandidaat of mol, dat is al gedaan en een oud mol volgens mij hebben die iets staan dat ze niet nogmaals mogen meedoen

Een familie van een ex deelnemer , zou zomaar kunnen maar wat is daar het speciale aan
Een familie lid van een andere deelnemer, mijn gok op dit moment

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #147 Gepost op: 14-03-2023, 19:29:38 »
Misschien doet GDC zelf mee als kandidaat (én presentator tegelijk)? Is hij de ‘tweeling’ in the red room?
In de trailer zie je beelden van alle kandidaten in actie en hem zie je ook wandelen. In de red room zie je maar 1 paar voetstappen, alsof er maar een persoon de kamer is ingewandeld.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #148 Gepost op: 14-03-2023, 20:01:09 »
Misschien doet GDC zelf mee als kandidaat (én presentator tegelijk)? Is hij de ‘tweeling’ in the red room?
In de trailer zie je beelden van alle kandidaten in actie en hem zie je ook wandelen. In de red room zie je maar 1 paar voetstappen, alsof er maar een persoon de kamer is ingewandeld.
Hahaha, dat zou wat zijn! Dat zou inderdaad spectaculair zijn.

Maar ik denk het niet, ik dacht dat Gilles eens gezegd heeft dat hij blij is dat hij mag presenteren, dat hij niet zo'n waaghals is.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #149 Gepost op: 14-03-2023, 20:46:07 »
Gilles heeft toch voor het seizoen in Argentinië ergens in de Ardennen op proef aan een brug gehangen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #150 Gepost op: 14-03-2023, 21:04:11 »
Haha en dan spreekt Gilles tegen zijn eigen spiegelbeeld. Met twee laarsjes op bezemstelen eronder.  ::rofl:: Het zou hilarisch zijn, maar ik zie dan nog niet hoe dat praktisch zou werken. Dan is er ook meteen een andere presentator nodig lijkt me. Wel een creatieve manier om een opvolger te introduceren. Maar kleine kans lijkt me.

En wat is er nu toch met voeten? voetstappen, voetafdrukken, “voet aan de grond zetten”, “de prairie binnen wandelen.”
Er word duidelijk weer met onze voeten gerammeld.
 ::tandpastasmiley::

Of zal er toch iemand “in de voetsporen van Gilles treden?” Nou vooruit, om de speculatie nog wat te voeden:



Dit was Gilles in de promo van de slimste mens.

« Laatst bewerkt op: 14-03-2023, 21:41:27 door annebeestje »

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #151 Gepost op: 14-03-2023, 21:28:49 »
Gilles heeft toch voor het seizoen in Argentinië ergens in de Ardennen op proef aan een brug gehangen?
Ja, dat klopt, maar hij zegt ook dat zich daar heeft laten overhalen dat te doen.
Ik heb het artikel even opgezocht, hier de link.
https://www.flair.be/nl/chillax/lifestyle/gilles-de-coster-interview-de-mol/

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #152 Gepost op: 14-03-2023, 22:06:49 »
GDC heeft aan de brug gehangen ergens in de Ardennen, om de proef voor later in Argentinië te testen.

"Ik moet ook meedoen" Stel u voor. Goeie hint  ::ok::

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #153 Gepost op: 14-03-2023, 22:18:50 »
Misschien doet GDC zelf mee als kandidaat (én presentator tegelijk)? Is hij de ‘tweeling’ in the red room?
In de trailer zie je beelden van alle kandidaten in actie en hem zie je ook wandelen. In de red room zie je maar 1 paar voetstappen, alsof er maar een persoon de kamer is ingewandeld.

Wel een hele interessante gedachtegang maar lijkt me (helaas) onhaalbaar. Maar om op dit spoor door te gaan: misschien oud-presentator en mede-bedenker van het format Michiel DeVlieger als 10e kandidaat? Ook een soort 'tweeling', want beide presentatoren (geweest) van dit wonderschone programma.
Of 1 van de andere bedenkers (Tom Lennaerts, Bart de Pauw, Michel Vanhove)?
« Laatst bewerkt op: 14-03-2023, 22:27:13 door Joey94 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #154 Gepost op: 14-03-2023, 22:44:06 »
Natuurlijk doet GDC niet zelf mee of iets van die strekking, dat gooit toch de hele groepsdynamiek in de war op een manier die afbreuk doet aan het programma? Tien onbekende gewone mensen die wij en die elkaar leren kennen zonder dat iemand een aparte status heeft.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #155 Gepost op: 14-03-2023, 23:01:01 »
Ik blijf bij mijn de tiende kandidaat is een bandiet in opdracht 1 onder het mom van ''kwam als de meest sportiefste van de groep uit de test'' en hij kan een vrijstelling winnen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #156 Gepost op: 14-03-2023, 23:02:09 »
Zoiets denk ik ook. Een doodgewone kandidaat met een speciale rol die voor weer een spectaculaire opening zorgt.

Doet me trouwens denken aan "de superkandidaat" in De Mol 3
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 14-03-2023, 23:06:38 door Heinz »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #157 Gepost op: 14-03-2023, 23:08:49 »
De reden waarom is dat ik sterk de indruk krijg dat de kandidaten in groepen verdeeld zijn voor de opening (ongeveer hetzelfde als vorig jaar met de taart opdracht en het jaar daarvoor met die indringers opdracht). Dat zie je ook in de trailer. Ze moeten een soort estafette doen. Dan eindigt het met Ruben die een zandloper vast houd en Samya die 'betrayers' roept.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #158 Gepost op: 14-03-2023, 23:19:20 »
Wel een hele interessante gedachtegang maar lijkt me (helaas) onhaalbaar. Maar om op dit spoor door te gaan: misschien oud-presentator en mede-bedenker van het format Michiel DeVlieger als 10e kandidaat? Ook een soort 'tweeling', want beide presentatoren (geweest) van dit wonderschone programma.
Of 1 van de andere bedenkers (Tom Lennaerts, Bart de Pauw, Michel Vanhove)?

Hmm Bart de Pauw die ineens op Belgische tv terugkeert, denk het niet hoor.  Ik denk niet echt dat in België erg gesmaakt zal worden

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #159 Gepost op: 14-03-2023, 23:24:59 »
Wellicht is die tiende kandidaat een Vlaming die in Arizona woont? Dat is in ieder geval nog niet eerder gedaan. Deze Vlaamse ‘Arizonees’ noemt Lancelot dan direct Lance.