Auteur Topic: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten  (gelezen 9511 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #180 Gepost op: 17-03-2023, 21:02:10 »
Ik neem aan dat het een nieuwe Steve is en dus 10 nieuwe kandidaten. Steve heeft gewoon een aparte rol in aflevering (of opdracht) 1. Er zal ongetijfeld nog een keer een all stars komen, maar nu nog echt niet. Jens kon nog eens meedoen, want hij was amper in beeld geweest. Steve zou o.a teveel ervaring hebben en op basis waarvan zou hij dan gekozen zijn? Vorig jaar was de twist al dat er een eregast was. Dit jaar zal de twist wel zijn dat de tiende kandidaat een speciale rol heeft. We hebben wel eens eerder gezien dat iemand een speciale rol heeft op basis van iets (denk aan Joke in Mexico op de vlucht, Yens in de Canarische eilanden op de fiets en Eva in Vietnam bij de konijnenhokken). Nog nooit had iemand een speciale rol voordat ze elkaar kenden.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #181 Gepost op: 17-03-2023, 21:12:19 »
Steve , de ex deelnemer die terugkeert, dat is geen nooit gedaan iets. 
Maar waarom van een reguliere kandidaat, noem hem Steve, zo’n hyped iets maken?
Ik hoop dat we nog een twist krijgen

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #182 Gepost op: 17-03-2023, 21:24:32 »
Ik las ergens dat de man van Eline (de Mol uit 2017), ook Steve heet, en dat misschien een link zou zijn.

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #183 Gepost op: 17-03-2023, 21:29:58 »
Volgens mij zijn er voor vertrek een aantal testen geweest (zoals vorig jaar Parship, het wielrennen, het acteren met Frank Focketijn), of misschien wel een opdracht, op basis waarvan een kandidaat is aangewezen als 'de tiende kandidaat'.

Ik denk dat dat het meest logisch is, omdat ik niet denk dat de kandidaat deze rol zomaar krijgt toebedeeld op basis van een persoonlijkheidstrek.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #184 Gepost op: 17-03-2023, 21:32:47 »
Als het inderdaad om een niet bekende persoon of iemand met link met een vd (oud) deelnemers ) gaat, dan zal idd de tiende kandidaat iets hebben moeten doen om deze rol te krijgen

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #185 Gepost op: 17-03-2023, 21:46:38 »
De makers gaan toch niet een hele social post met verstopt telefoonnummer optuigen om de naam “Steve” weg te geven, als het een onbekende Steve is?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #186 Gepost op: 17-03-2023, 21:51:23 »
Ze hebben ook ooit een hele trailer gemaakt met namen erin verborgen ( braille, cijfer/letter substitution).  En dat waren ook 10 onbekenden.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #187 Gepost op: 17-03-2023, 21:55:34 »
Dat is zo, maar alle tien de namen op eenzelfde manier bekendmaken, vind ik echt iets anders dan één naam eruit lichten…

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #188 Gepost op: 17-03-2023, 22:01:57 »
Tof gedaan weer. ::bravo::

Maar ik geloof niet in Steve uit een eerder seizoen, dan eerder een BV'er.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #189 Gepost op: 17-03-2023, 22:08:02 »
Er zal echt wel een reden komen waarom deze Steve de aparte rol krijgt , maar in een bv geloof ik voorlopig nog niet

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #190 Gepost op: 17-03-2023, 22:35:00 »
Met het vrijgeven van de naam Steve doen de makers wellicht aan expectation management.
Om te vermijden dat de realiteit verbleekt bij de fantasie dan, en om die fantasie van de molloten beter te kanaliseren en tot zijn juiste proporties te brengen.

Al mag kandidaat 10 van mij een bredere rol krijgen doorheen de reeks, dan enkel de eerste aflevering. Premiejager die (deels) voor zichzelf speelt lijkt me nog altijd mogelijk.

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #191 Gepost op: 17-03-2023, 22:41:23 »
Ik neem aan dat het een nieuwe Steve is en dus 10 nieuwe kandidaten. Steve heeft gewoon een aparte rol in aflevering (of opdracht) 1. Er zal ongetijfeld nog een keer een all stars komen, maar nu nog echt niet. Jens kon nog eens meedoen, want hij was amper in beeld geweest. Steve zou o.a teveel ervaring hebben en op basis waarvan zou hij dan gekozen zijn? Vorig jaar was de twist al dat er een eregast was. Dit jaar zal de twist wel zijn dat de tiende kandidaat een speciale rol heeft. We hebben wel eens eerder gezien dat iemand een speciale rol heeft op basis van iets (denk aan Joke in Mexico op de vlucht, Yens in de Canarische eilanden op de fiets en Eva in Vietnam bij de konijnenhokken). Nog nooit had iemand een speciale rol voordat ze elkaar kenden.
Maar waarom maakt men dan zo een fuzz/reclame over een Steve die niet bekend is?


« Laatst bewerkt op: 17-03-2023, 22:46:59 door Deluxenite »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #192 Gepost op: 17-03-2023, 23:07:49 »
Wij maken die fuzz en de media. Ik heb al in een eerdere post omschreven wat we nu feitelijk horen en zien . En wat de feiten daarin zijn .

Namelijk dat de tiende kandidaat nog onbekend is , en een speciale rol krijgt en dat ze iets gaan doen wat ze nog nooit gedaan hebben . Feitelijk hoeft dit laatste niet eens over kandidaat x te gaan zelfs .

We verwachten heel veel van de makers en misschien komt er ook wel heel veel, maar onze fantasie reikt vaak verder dan we zelf beseffen ( en wie dat niet gelooft moet maar eens theorien over hints terug lezen lol)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #193 Gepost op: 18-03-2023, 00:43:26 »
Steve uit een vorig seizoen lijkt me niet. Gilles zegt duidelijk: dit hebben we nog nooit gedaan. Een oud-kandidaat terugbrengen hebben ze al eens gedaan, en Steve uit een ander seizoen heeft ook al eens meegedaan. 
 
Ik gok zelf eerder op Steve Carell. Hij gaat dan als zijn typetje uit The Office; Michael, alles zo goed mogelijk verklooien.  ;D

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #194 Gepost op: 18-03-2023, 07:21:21 »
Steve was de undercover naam van rol die Tom Waes speelde in de serie Undercover. Hebben we toch Tom Waes.  ::rofl::

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #195 Gepost op: 18-03-2023, 07:42:57 »
Ik  vind mijn theorie met kandidaten die niet zeker zijn van hun plek nog altijd aannemelijk ::tandpastasmiley::

Er is eerder al een seizoen geweest dat De Mol niet zeker was van zijn plek. Dat gaven ze toen aan met oranje schermen. Dat zie je nu weer.

Volgens mij is er per aflevering een andere kandidaat die de kans krijgt om in het spel te komen in de plaats van een andere kandidaat( de afvaller) mits slagen van een opdracht. 

De soort premiejager waar Molekule op doelt, maar die speelt dan niet voor geld maar wel voor een plek in de Mol.

En het zou dan dubbel zo leuk zijn als dat oudkandidaten zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #196 Gepost op: 18-03-2023, 07:50:20 »
Het zou een raar spelletje worden dan. Maar daar maak ik me geen zorgen over. Ik hou het op een onbekende Steve met een bijzondere positie in opdracht 1 die voor een mooie start van het seizoen gaat zorgen dat zoals gewoonlijk steengoed zal zijn. ::boogie::

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #197 Gepost op: 18-03-2023, 09:14:48 »
Dat klinkt zeker heel plausibel Heinz.
Waarom de identiteit nog geheim gehouden wordt is dan wel een beetje de vraag.
Maar misschien maakt die identiteit deel uit van de eerste opdracht dan (“vinden van kandidaat 10” of zoiets)?

De clue zit in de interpretatie van “en ik heb al direct een eerste opdracht voor jou”.
Betekent het:
- je mag ook mee en je mag al direct iets speciaals doen (eenmalig)
- je krijgt een speciale rol en er volgen nog opdrachten

Beide zijn voor mij mogelijk, en dat maakt het extra spannend.


Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #198 Gepost op: 18-03-2023, 11:26:46 »
Er is eerder al een seizoen geweest dat De Mol niet zeker was van zijn plek. Dat gaven ze toen aan met oranje schermen. Dat zie je nu weer.

Waar halen jullie vandaan dat je die oranje schermen dit jaar weer ziet. Ik weet inderdaad dat dat een ding was in de trailers van 2 seizoenen geleden in Duitsland, maar ik heb dat dit jaar precies toch nog niet voorbij zien komen?

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten (Wie is kandidaat X?)
« Reactie #199 Gepost op: 18-03-2023, 11:28:19 »
Waar halen jullie vandaan dat je die oranje schermen dit jaar weer ziet. Ik weet inderdaad dat dat een ding was in de trailers van 2 seizoenen geleden in Duitsland, maar ik heb dat dit jaar precies toch nog niet voorbij zien komen?
Het startscherm van de 1ste trailer is een oranje mollogo.

Je ziet het hier ook in de reclame voor het seizoen verschijnen:
https://www.goplay.be/de-mol-finale-in-kinepolis-antwerpen
« Laatst bewerkt op: 18-03-2023, 11:31:06 door Deluxenite »