Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 43066 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #140 Gepost op: 7-04-2023, 19:29:06 »
Je hebt helemaal gelijk yfkepyfke…Dat was een vergissing het was Lancelot met Comfort. Dus Comfort heeft sowieso niet geprobeerd om de knop weinig in te drukken…Maar goed ik zie genoeg verdachte dingen bij haar..
« Laatst bewerkt op: 7-04-2023, 19:31:57 door Lonneke*L »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #141 Gepost op: 7-04-2023, 19:49:20 »
Ik blijf bij haar steeds in verwarring. Ik kijk een aflevering en denk 'nee dat is niet de mol'.
En dan lees ik daarna de commentaren en denk ik 'ja ze hebben echt wel een punt, misschien is ze toch de mol'

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #142 Gepost op: 7-04-2023, 20:09:52 »
Hoe meer ik over haar denk, hoe minder ik denk dat zij de mol is, zij komt mij te spontaan en te afwachtend over.
Natuurlijk zijn er een paar eventuele molse acties van haar (slackline en eieren) net als iedereen maar het perfect doen in de eerste opdracht met de tijd inschatten (rookmelder kiezen, slang zonder info juist plaatsen) waar je alle mogelijkheden hebt om te mollen, geen voorwerp uit de trein gooien, vlot slagen in alle onderdelen van de bootcamp waaronder net op tijd aankomen na 4 km lopen en in de rodeo hopen dat iemand een fout maakt en dan snel afgaan lijkt mij niet logisch voor een goed voorbereide mol.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #143 Gepost op: 8-04-2023, 13:42:11 »
Dat vallen aan de slackline is iets dat je van te voren wel even wilt oefenen. Ik denk dat ze een dagje Ardennen heeft gedaan om dit voor te bereiden. Heerlijk als niemand verantwoordelijkheid durft te nemen (Toos!) zo bij de opening van het seizoen en dan je kans op een presenteerblaadje aangereikt krijgen. Dan moet je wel durven vallen. Oefenen dus. Weer de ultieme kandidaat, want probeerde het varkentje los te maken en viel zelfs bij die poging.

Opdracht 1.1 deed ze ook te goed.
…Matteo Simoni, maar niet verbaasd zoals Thomas en Leïla
…limburgs accent
…corona
Ze keuvelt er lekker overheen. Matteo krijgt een eerlijke kans. En dat is de bummer van dit seizoen. Dankzij Comforts houding richting Matteo denk je dat hij een kans heeft om Steve te blijven. De mol doet moeite om Matteo anoniem te houden. dat moet wel een kandidaat zijn! Thomas had het al geaccepteerd zei ie.
…Dat bliept. Ze wijst op de rookmelder als juiste tijdsmiddel. Het andere team ontdekte dit niet en gebruikte daarom de andere hulpmiddelen en was de tijd kwijt.
Matteo wil de andere twee achter laten. Is ze niet mee eens. Even later ze zijn 500 euro waard. Ultieme kandidaat.
Suggereert de juiste slang (gok van 1 op 3). Maar Matteo legt hem uiteindelijk in de juiste mand. Heeft veel tijd gekost. We zijn laat. Kan zijn dat er hier iets getreuzeld is, om later aan te komen, maar zien we niet.
Zodra blijkt dat Lancelot en Ruben al gedrukt hebben heel verbaasd doen met wij hebben nog tijd over. Onze klok is nog niet zover. Weer de ultieme kandidaat.
De mol heeft de openingsknaller Matteo gebruikt om de ultieme kandidaat te spelen.
Veel gemold? Nee, beetje treuzelen bij de slang zou kunnen. Was dat nodig? Misschien. Vertrouwen gewonnen? Ja.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2023, 13:44:00 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #144 Gepost op: 8-04-2023, 14:35:57 »
Mooie blik op opdracht 1. ::jaja:: Veel krediet opbouwen, omdat ze in opdracht 2 een grote slag wil slaan op de slackline. Ze heeft vroeger geturnd. Dat wil zeggen, aan tumbling gedaan, zoals ze later nuanceert. Ik had geen idee wat dat is, dus heb het maar even opgezocht.

Wikipedia:
Tumbling is een aaneenschakeling van turnoefeningen op een 25 meter lange verende baan. Om voldoende te kunnen aanlopen wordt er een niet-verende aanloopstrook van maximaal 10 meter voor geplaatst. Bij de tumblingreeksen wisselen rondat, flikflaks, salto's en schroeven elkaar in een snel tempo af. Snelheid, kracht en techniek zijn de basisvereisten om de delen aan elkaar te schakelen tot een sprongenreeks. Lenigheid is ook hier een belangrijk voordeel inzake uitvoering van bepaalde delen, bijvoorbeeld de hoeksalto's.

Evenwicht is bij tumbling dus niet van belang. Maar ze reageert toch op Ruben, die denkt dat het over een koord is tussen twee kliffen, met: 'Ik heb geturnd, stabiliteit'.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #145 Gepost op: 8-04-2023, 15:49:12 »
Ik zat na aflevering 1 op comfort. Ik vind haar typisch iemand die de Vlaamse versie als mol cast.

Maar in opdracht 3 van de vorige aflevering 2 moet ze 4 van de 5 kilometers lopen, en nog komt ze binnen de tijd binnen. Ik denk dat we haar daarom wel kunnen afschrijven. Je kunt als mol echt wel zorgen dat je het dan net niet redt.
Het scheelde maar 10s (op 30min.) en dat kon ze dus idd gemakkelijk doen mislukken. Anderzijds ging hierdoor maar 1/9e van het maximaal te winnen bedrag in mindering. Wat uiteindelijk maar 700 EUR was. Maar ze scoorde hiermee wel als kandidaat bij de anderen.

Was het al of niet toeval (=afwachten wat de anderen presteerden) dat ze tot het derde en laatste groepje behoorde dat schoot met de aardappelen? Ze hadden 10 minuten en zij begonnen er als 3e pas aan als er nog minder dan 1 minuut over was. De kans dat ze mislukten was dus vrij groot maar toch schoot ze na 20s al raak. Terug 700 EUR extra in de pot. Als mol kan je dat toch ook missen?

Wil ze echt met (kleine) bedragen anderen overtuigen dat ze een kandidate is of is ze het gewoon?

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #146 Gepost op: 8-04-2023, 15:58:42 »
Opvallend momentje: Comfort die in de auto zelf over het ei van Lancelot begint en toch ook even kwijt moet dat Conny er zo geen drama van maakt zoals Lancelot dat haar/zijn ei kapot is.
Mollen moet wel leuk blijven natuurlijk (“ik ben heel blij dat ik niet in die andere auto zit”).

En vooral ook: ze spreekt haar eigen verdenking luidop uit (“ik vind het een heel raar moment om je ei kwijt te spelen”) terwijl ze op dat moment als kandidaat nog niet kan weten dat het geld kost. Lijkt voorbedacht te zijn.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2023, 16:16:22 door Molekule »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #147 Gepost op: 8-04-2023, 16:12:51 »
Het scheelde maar 10s (op 30min.) en dat kon ze dus idd gemakkelijk doen mislukken. Anderzijds ging hierdoor maar 1/9e van het maximaal te winnen bedrag in mindering. Wat uiteindelijk maar 700 EUR was. Maar ze scoorde hiermee wel als kandidaat bij de anderen.

Was het al of niet toeval (=afwachten wat de anderen presteerden) dat ze tot het derde en laatste groepje behoorde dat schoot met de aardappelen? Ze hadden 10 minuten en zij begonnen er als 3e pas aan als er nog minder dan 1 minuut over was. De kans dat ze mislukten was dus vrij groot maar toch schoot ze na 20s al raak. Terug 700 EUR extra in de pot. Als mol kan je dat toch ook missen?

Wil ze echt met (kleine) bedragen anderen overtuigen dat ze een kandidate is of is ze het gewoon?

Een mogelijke uitleg bij deze proef is een “stick to the plan” strategie door Comfort, ook al komen er onvoorziene extra molmogelijkheden (vooraf kon ze niet voorzien dat ze 4 ronden na elkaar ging moeten lopen).
Als ze al niet op tijd aankomt in de loopproef kan het al wat lastiger zijn om onopvallend naar de geschilde aardappelen te wijzen en zo 1400 euro uit de pot te halen.

Bij het laatste onderdeel is het volgens mij wel Thomas die raak schiet, niet Comfort. De feliciterende blikken van andere kandidaten gaan vooral naar hem.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2023, 16:15:24 door Molekule »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #148 Gepost op: 8-04-2023, 16:19:42 »
Als ze al niet op tijd aankomt in de loopproef kan het al wat lastiger zijn om onopvallend naar de geschilde aardappelen te wijzen en zo 1400 euro uit de pot te halen.
Uiteindelijk is haar aandeel daarin ook beperkt. Ze zegt wel dat ze de patatten moeten gaan halen, maar ze geeft geen cruciale aanwijzing om de pan te pakken boven de losliggende ongeschilde aardappelen. Ze rent wel achter Lancelot aan, maar die heeft de pan al gepakt en zo komt ze met lege handen terug. Netto resultaat: ze zet zichzelf in de schijnwerpers bij het maken van de verkeerde keuze, zonder dat ze daar in de praktijk invloed op heeft gehad.
...óf niet!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #149 Gepost op: 8-04-2023, 16:30:27 »
Omdat het niet nodig was hé.
Stel dat Toos zich toch zou afvragen wat die ongeschilde patatten daar lagen te doen, kon ze alsnog ingrijpen. Ze had in dat geval enkel hem moeten overtuigen of overrulen, de rest was immers niet in de buurt.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #150 Gepost op: 8-04-2023, 17:01:06 »
Hoe meer ik over haar denk, hoe minder ik denk dat zij de mol is, zij komt mij te spontaan en te afwachtend over.

Bij afwachtend denk ik aan iemand die het niet zo uitmaakt bij welke groep die wil wil zitten. Ik zie Comfort juist wel vaak positie kiezen: kiezen met 'turnen' voor (slackline), bij de eieren wil ze graag in de 'handig'-groep b.v.

Natuurlijk zijn er een paar eventuele molse acties van haar (slackline en eieren) net als iedereen maar het perfect doen in de eerste opdracht met de tijd inschatten (rookmelder kiezen, slang zonder info juist plaatsen) waar je alle mogelijkheden hebt om te mollen, geen voorwerp uit de trein gooien,

De beslissing om de rookmelder te kiezen komt imo niet van Comfort alleen, ze kiezen als groep voor de rookmelder. Comfort zegt (trekt een bedenkelijk gezicht) bovendien "32 wat een raar getal..." als haar groepje de rookmelder geijkt heeft op 32 seconden via de kaarsen. Dus ik zie er nog wel een kleine poging in van haar om van die rookmelder af te komen. Met de slang juist inschatten kom je over als perfecte kandidaat. Matteo legde uiteindelijk de slang in de mand, waarschijnlijk na meerdere pogingen van Comfort. We zien haar maar 1x falen maar wie weet ging het nog wel 2 of 3x mis. In elk geval werd daar veel tijd verspeeld.

En je hoeft niet per sé zelf een voorwerp uit de trein te gooien. Comfort speelde, denk ik, in op het verkeerde moment (n.l. te laat) roepen om te gaan gooien. Ee ze speelde subtiel al de tafel van 2000 euro weg, zodat die iig niet gegooid zou gaan worden.

vlot slagen in alle onderdelen van de bootcamp waaronder net op tijd aankomen na 4 km lopen en in de rodeo hopen dat iemand een fout maakt en dan snel afgaan lijkt mij niet logisch voor een goed voorbereide mol.

Ook hier geldt denk ik weer het imago van de perfecte kandidaat in stand houden door die finish wel te halen, maar later wel op de geschilde aardappelen te wijzen. De factor stond op moment op x7: dus per kilo aardappelen werd dan weer 7x50=350 euro uit de pot gespeeld. En ik meen dat het 4 kilo waren die verknald werden, dat maakt 1400.

Ze heeft me ok niet teleurgesteld in aflevering 3:

- Aanhaken op Lancelots verkeerde keuze van "jolly jumping" door snel Lucky Luke te roepen.

- Haar rode ei sneuvelt, doet kandidaats door zogenaamd anderen attent te houden mbt het hun rode ei.

- Zeer goed mogelijk dat zij Lancelots ei weggegooid heeft.

- Heeft snel het rode knop-spel snel door, informeert bij Lancelot of hij geld, danwel persoonlijk wil gaan kiezen in kamer 110. Ik vermoedt dat als Comfort met Lance in die kamer had kunnen komen dat ze dan ook de vrijstelling zou kiezen = 0 euro. Het lukt alleen niet omdat uiteindelijk Toos en Lieselot in 110 terecht komen.

- Typisch beschuldigend mols gedrag vind ik ook dat Comfort in de auto (samen met Conny, Thomas en Leïla) over Lancelot zegt dat het wel "een heel raar moment was om je (rode) ei kwijt te spelen." Ook Conny spreekt ze er even grappend op aan en zegt "maar jij maakt er niet zo'n drama van".
« Laatst bewerkt op: 8-04-2023, 23:20:26 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #151 Gepost op: 8-04-2023, 18:19:52 »
Een mogelijke uitleg bij deze proef is een “stick to the plan” strategie door Comfort, ook al komen er onvoorziene extra molmogelijkheden (vooraf kon ze niet voorzien dat ze 4 ronden na elkaar ging moeten lopen).
Als ze al niet op tijd aankomt in de loopproef kan het al wat lastiger zijn om onopvallend naar de geschilde aardappelen te wijzen en zo 1400 euro uit de pot te halen.

Bij het laatste onderdeel is het volgens mij wel Thomas die raak schiet, niet Comfort. De feliciterende blikken van andere kandidaten gaan vooral naar hem.
Je hebt gelijk, het is Thomas die raakschiet. Ik was misleid door de richting van waaruit ze naar elkaar toeliepen. Comfort kwam van links en daar stond meestal de schutter maar het was effectief Thomas.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #152 Gepost op: 8-04-2023, 21:42:25 »
- Aanhaken op Lancelots verkeerde keuze van "jolly jumping" door snel Lucky Luke te roepen.
Ik heb die aflevering nog eens bekeken en het was duidelijk Lancelot die Lucky Luke aan Jolly Jumping koppelde. Maar ik kan mij goed voorstellen dat Comfort hierdoor misleid werd (en Lancelot kan gewoon een vergissing hebben gedaan). Overigens zag ik pas toen het hoefijzer binnen werd gebracht de combinatie fout was.
Het instinctief oprapen van een gevallen hoefijzer (van Conny) waardoor Comfort gevangen werd is een spontane reactie en geen molactie.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2023, 21:46:00 door Luc »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #153 Gepost op: 8-04-2023, 21:57:37 »
Het gaat steeds over Lucky Luke, maar het allereerste hoefijzer dat Comfort tegenkomt is Tornado. Ze vindt dus in haar eerste run twee hoefijzers die horen bij een koppel van 1.000 euro. Dat is op zijn minst opvallend. Er liggen 23 hoefijzers in het veld, plus drie gekleurde.

Lancelot vond Jolly Jumping. Maar Comfort kon dus op meer paarden wedden. Zolang blauw (Zorro) niet was doorgegeven, had ze ook op een foute combinatie met Tornado kunnen aansturen. Thomas na haar zocht naar Alexander de Grote, maar moest vooral ook zoveel mogelijk andere namen roepen.
Edit: ze roept dit als Thomas bij Pippi Langkous staat. Daarmee zijn er dus in no time drie ballen in de lucht, alle hoefijzers die gekoppeld zijn aan een kleur.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2023, 22:11:36 door Molest »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #154 Gepost op: 8-04-2023, 22:22:11 »
Zowel Lancelot als Comfort riepen heel wat namen maar konden niet dadelijk een combinatie maken (de overige kandidaten ook niet), daar zou ik geen in molactie zoeken. Wel wanneer Lancelot Jolling Jumper ten onrechte aan Lucky Luke koppelde. Je zit teveel in de Comfort-tunnel dat je alles van haar sowieso verdacht vind.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2023, 22:31:39 door Luc »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #155 Gepost op: 8-04-2023, 22:43:14 »
Er hoeft ook niet meteen een foute combinatie gemaakt worden. Maar de mol zal willen dat de drie hoefijzers die gekoppeld zijn aan een kleur zo snel mogelijk in het spel komen. En daarvoor zorgt Comfort. Omdat er 23 hoefijzers (zonder kleur) liggen, vind ik dat verdacht ja.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2023, 22:44:46 door Molest »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #156 Gepost op: 8-04-2023, 23:14:15 »
Maar de mol zal willen dat de drie hoefijzers die gekoppeld zijn aan een kleur zo snel mogelijk in het spel komen. En daarvoor zorgt Comfort.

En  vervolgens ligt ze snel uit het spel waardoor er kans is op nog 2 goede combinaties à 1000 euro na de fout met rood.  Rare molstrategie.......

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #157 Gepost op: 8-04-2023, 23:16:29 »
Ja, precies. Als ze dan wil dat die drie hoefijzers zo snel mogelijk in het spel komen, is het wel oerstom om zichzelf vervolgens te laten vangen want dan heeft ze daar geen invloed meer op. Oftewel: waarschijnlijk toch niet de Mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #158 Gepost op: 8-04-2023, 23:41:23 »
En  vervolgens ligt ze snel uit het spel waardoor er kans is op nog 2 goede combinaties à 1000 euro na de fout met rood.  Rare molstrategie.......
Goede combinaties konden pas worden gemaakt nadat de naam van het gekleurde hoefijzer bekend was. Tot dan konden er alleen foute combinaties mee worden gemaakt. Dat ze afging maakt dan niet eens zoveel uit. Zolang de info van Ruben en Lieselot er nog niet was, konden ook de anderen met die hoefijzers alleen maar foute combinaties maken. En ze zouden natuurlijk evengoed wel gevonden worden, op den duur.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #159 Gepost op: 9-04-2023, 07:55:54 »
Goede combinaties konden pas worden gemaakt nadat de naam van het gekleurde hoefijzer bekend was. Tot dan konden er alleen foute combinaties mee worden gemaakt. Dat ze afging maakt dan niet eens zoveel uit. Zolang de info van Ruben en Lieselot er nog niet was, konden ook de anderen met die hoefijzers alleen maar foute combinaties maken. En ze zouden natuurlijk evengoed wel gevonden worden, op den duur.
Klopt, alweer een goede analyse. De mol wil allicht vooral actief zijn in de eerste fase. Eenmaal  de namen van de hoefijzers bekend zijn, wordt mollen een pak opvallender. Dus logisch dat de molstrategie op de eerste fase gericht is en dat ze er in de tweede fase misschien zelfs liever niet meer bij is.
Overigens lijkt ze wel degelijk nog een zaadje proberen geplant te hebben met Pippi Langkous, getuige het verloren gegane “en Pippi Langkous …” als Conny en Leila vertrekken. En idd, ze spoort Thomas aan om Pippi Langkous luidop te lezen.
En zoals je al aangaf, ze vond ook al Tornado.
Betekent dus dat elk gekleurd hoefijzer bij haar op een of andere manier aan bod komt …
Ze lijkt onverdacht door het vroege afgaan, maar in realiteit molt ze hier echt de pannen van het dak.
Niet alles kan perfect gaan natuurlijk, maar de strategie is er wel.

Het instinctief oprapen van een gevallen hoefijzer (van Conny) waardoor Comfort gevangen werd is een spontane reactie en geen molactie.
Het gevallen hoefijzer oprapen deed Comfort zelf, niet Conny.
Maar je bedoelde Commy misschien?
Ik weet niet of ze per se op dit moment al wou afgaan, al valt het wel op dat ze hier aarzelender en trager is dan Lancelot, terwijl het bij Lucky Luke net omgekeerd was.
Denk dat ze hier vooral het bellen met de stalknechten in de beginfase zo lang als mogelijk wou vertragen/onderbreken. Vandaar het oprapen van het hoefijzer wellicht.
Getuige ook haar conclusie “ok we weten eigenlijk niks” na Leila’s verslag over wat Lieselot doorgaf “een ton, wit, rood, blauw, ..”. De mol heeft er alle belang bij dat de groep zolang mogelijk nietsvermoedend blijft.

Ja, precies. Als ze dan wil dat die drie hoefijzers zo snel mogelijk in het spel komen, is het wel oerstom om zichzelf vervolgens te laten vangen want dan heeft ze daar geen invloed meer op. Oftewel: waarschijnlijk toch niet de Mol.
Heeft ze dus wel degelijk gedaan. De hoefijzers waren alledrie in het spel. Zelf eentje binnengebracht. De rest is aan de anderen, ze moet ook nog onverdacht blijven natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2023, 09:50:58 door Molekule »