Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 43078 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #160 Gepost op: 9-04-2023, 09:14:13 »
Niet alles kan perfect gaan natuurlijk maar de strategie is er wel.
...
De hoefijzers waren alledrie in het spel. Zelf eentje binnengebracht. De rest is aan de anderen, ze moet ook nog onverdacht blijven natuurlijk.
Dit. Twee of drie keer betrokken zijn bij een foute combinatie die 1.000 euro waard is, is  ontzettend verdacht. Dan kun je net zo goed meteen MOL op je voorhoofd zetten.
Het was nog maar de vraag of Ruben en Lieselot zouden slagen in alle tonproeven. Dan kon die 1.000 per hoefijzer ook niet binnen worden gebracht. Maar dat had de mol niet in de hand. Wel kon die erop hopen dat de hoefijzers dan al gepakt waren.

De enige die ook een strategie lijkt te hebben is Lancelot. Gewoon verkeerde combinaties roepen. Maar dat is ontzettend opvallend. En als Conny moet lopen en instemt met zijn tweede foute voorzet (Pippi Langkous - Goedweervandaag), waarom zou hij als mol dan nog aan de rest vragen of dat klopt?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #161 Gepost op: 9-04-2023, 09:30:20 »
Goede combinaties konden pas worden gemaakt nadat de naam van het gekleurde hoefijzer bekend was. Tot dan konden er alleen foute combinaties mee worden gemaakt. Dat ze afging maakt dan niet eens zoveel uit. Zolang de info van Ruben en Lieselot er nog niet was, konden ook de anderen met die hoefijzers alleen maar foute combinaties maken. En ze zouden natuurlijk evengoed wel gevonden worden, op den duur.

Precies! Dus wie hadden echt de macht in handen in deze opdracht? ;)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #162 Gepost op: 9-04-2023, 10:16:06 »
Het instinctief oprapen van een gevallen hoefijzer (van Conny) waardoor Comfort gevangen werd is een spontane reactie en geen molactie.
Conny liet het hoefijzer vallen toen ze werd gevangen, kort nadien raapte Comfort dat hoefijzer op (die hadden ze nodig) en werd ook gevangen.
Na 9 minuten uit het spel en dus 21 minuten niet kunnen mollen, zeker niet ideaal voor een mol.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #163 Gepost op: 9-04-2023, 10:23:31 »
Denk dat ze hier vooral het bellen met de stalknechten in de beginfase zo lang als mogelijk wou vertragen/onderbreken. Vandaar het oprapen van het hoefijzer wellicht.
Het zijn de stalknechten die de info over de hoefijzers aan de showbeesten moet doorgeven, niet omgekeerd. De 6 in de rodeo zijn volledig afhankelijk van hen voor de info, met name over de gekleurde hoefijzers. Bij de stalknechten kun je ook veel vertragen.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #164 Gepost op: 9-04-2023, 10:55:06 »
Conny liet het hoefijzer vallen toen ze werd gevangen, kort nadien raapte Comfort dat hoefijzer op (die hadden ze nodig) en werd ook gevangen.
Na 9 minuten uit het spel en dus 21 minuten niet kunnen mollen, zeker niet ideaal voor een mol.
De mol die fouten van anderen gebruikt om de eigen strategie in uitvoering te brengen (in dit geval de groep zo lang mogelijk in het ongewisse te laten over de rol van de gekleurde hoefijzers) lijkt me net erg gewiekst.

Dat eerste derde van de proef lijkt me net de te verwachten tijd dat er iets over de hoefijzers bekend wordt (er zijn immers drie proeven bij de stalknechten, dus die bellen na gemiddeld een tiental minuten).
En zelf ook nog een tweede hoefijzer  (duidelijk helpen of zelf) verkwanselen, neen dat lijkt me niet zo slim voor een mol als die onverdacht willen blijven.
Dus het afgaan lijkt me wel te kloppen met een slimme molstrategie.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2023, 10:56:43 door Molekule »

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #165 Gepost op: 9-04-2023, 10:58:18 »
Het zijn de stalknechten die de info over de hoefijzers aan de showbeesten moet doorgeven, niet omgekeerd. De 6 in de rodeo zijn volledig afhankelijk van hen voor de info, met name over de gekleurde hoefijzers. Bij de stalknechten kun je ook veel vertragen.
Ze zijn afhankelijk van die info maar bepalen zelf wanneer ze er naar beginnen luisteren en wat ze er van aan hun medekandidaten doorgeven.
En zo lang ze die info niet hebben, hebben die gekleurde hoefijzers geen enkele betekenis. Integendeel, als die hoefijzers uitgeschakeld worden door hun tegenhanger al uit het veld te halen vooraleer de info gehoord wordt, is er al veel geld verloren.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #166 Gepost op: 9-04-2023, 10:59:31 »
Het zijn de stalknechten die de info over de hoefijzers aan de showbeesten moet doorgeven, niet omgekeerd. De 6 in de rodeo zijn volledig afhankelijk van hen voor de info, met name over de gekleurde hoefijzers. Bij de stalknechten kun je ook veel vertragen.

Dat de stalknechten invloed kunnen hebben klopt natuurlijk, maar is er echt vertraagd hier? Mijn indruk is toch eerder van niet als je na 9 min al de moeilijkere eerste opdracht heb vervuld.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2023, 11:01:26 door Molekule »

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #167 Gepost op: 9-04-2023, 21:23:35 »
We kennen denk ik de eerste finalist na vandaag. Proficiat Comfort!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #168 Gepost op: 9-04-2023, 21:25:50 »
Zoals voorspeld had de mol een rood scherm.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #169 Gepost op: 9-04-2023, 21:31:27 »
Tsja. Comfort deed volgens mij bijna alles volgens het molboekje deze aflevering wat niet geld verdienen betreft. Eerst de code niet willen geven, dan wel geven als ze weet dat Ruben zijn code niet geeft. Meegaan met verkeerde beslissingen in de zoo. Maar ook een keer met de juiste (neushoorn) van Leïla en dat leverde wel 1000 euro op. Vervolgens na het rode scherm zelf geen enkele foto goed raden en zo een mooi bedrag weer uit de pot halen.

Maar mijn "tsja" zit 'm erin dat ik de Mol toch niet in zo'n positie van het rode scherm zou verwachten. Je vraagt heel veel qua acteerwerk (wat ze fantastisch gedaan zou hebben) en je richt de schijnwerpers op de Mol.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #170 Gepost op: 9-04-2023, 21:32:45 »
Zou Commy als mol in de positie willen zitten om met rood zich te revancheren? Ergens zou ik nu duidelijkheid moeten hebben maar in plaats daarvan niet.  :-\\
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #171 Gepost op: 9-04-2023, 21:35:14 »
Wie nu Comfort nog verdenkt zit serieus in een tunnelvisie.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #172 Gepost op: 9-04-2023, 21:37:41 »
Ik verdenk Comfort nog steeds.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #173 Gepost op: 9-04-2023, 21:37:47 »
Wie nu Comfort nog verdenkt zit serieus in een tunnelvisie.

Daar ben ik het wel een beetje mee eens. En toch ben ik bang dat ik niet aan die tunnelvisie kan ontsnappen. ::rofl:: Het had zoveel geholpen als ze ook een paar foto's juist had geraden. (Zelf had ik maar één foto fout geraden, de rest allemaal goed!)

Een tweede keer een rood scherm had ook geholpen. :P

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #174 Gepost op: 9-04-2023, 21:39:21 »
Ze gaf wel het voorzetje met ‘da’s de krant van morgen!’

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #175 Gepost op: 9-04-2023, 21:42:43 »
Daar ben ik het wel een beetje mee eens. En toch ben ik bang dat ik niet aan die tunnelvisie kan ontsnappen. ::rofl:: Het had zoveel geholpen als ze ook een paar foto's juist had geraden. (Zelf had ik maar één foto fout geraden, de rest allemaal goed!)

Een tweede keer een rood scherm had ook geholpen. :P

Ik vond nu wel dat een kandidaat met een rood scherm hier een enorm cadeau én voordeel zou krijgen. Zelfs 4 vragen is al veel. Dat zou een goede reden kunnen zijn om de mol daar te plaatsen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #176 Gepost op: 9-04-2023, 21:45:35 »
Het voelt niet Des Mols om een gescripte twist te verzinnen. Ze houden altijd zo mooi alle talloze scenario's open waarbij elke invulling ervan mooie televisie oplevert. Dat vind ik (naast de schijnwerpers op de Mol die goed moet kunnen acteren) ook een reden om te denken dat het Comfort toch niet is.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #177 Gepost op: 9-04-2023, 21:47:21 »
Ik hoop dat De Mol hier de keuze maakt de mol niet in deze positie te zetten, dus ik neig ook naar onmolse positie voor Comfort…

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #178 Gepost op: 9-04-2023, 21:56:44 »
Comfort deed het toch goed in de dierentuin, veel beter dan Thomas en Ruben. Zij gaf het beslissende juiste antwoord die €1000 opleverde, Thomas en Ruben brachten in de dierentuin niets op.

De productie gaat de mol zeker niet in de positie van Comfort plaatsen. Moest niemand bereid zijn om haar te helpen kon ze maar 2 antwoorden veranderen en dat volstond mogelijk niet om haar rode scherm ongedaan te maken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #179 Gepost op: 9-04-2023, 21:57:42 »
Comfort deed het toch goed in de dierentuin, veel beter dan Thomas en Ruben. Zij gaf het beslissende juiste antwoord die €1000 opleverde, Thomas en Ruben brachten in de dierentuin niets op.

Ze ging inderdaad mee met Leïla die het goede neushoornantwoord gaf. Onmols ja. (Volgens mij voor de rest wel allemaal verkeerde beslissingen van Comfort daar, maar dat moet ik terugzien.)