Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 43254 keer)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #220 Gepost op: 10-04-2023, 11:15:16 »
Mathematisch is die kans er helemaal niet. 1 vraagje meer fout dan de slechtste de test invullen en je eigen foto goed herkennen leverde al nul euro op en twee vragen voor de test. Uiteindelijk had ze er zes, op safe spelen.

Dan ga je ervan uit dat de mol weet hoeveel goede antwoorden de slechtste heeft gemaakt.
Dan is het niet meer level playing field en heeft de mol een oneigenlijk voordeel.
Voor mij zou het okee zijn als de mol hier op gelijke voet start/staat met de andere kandidaten en dat dus niet weet op het moment dat hij zijn vragen invult, dat bedoelde ik.
Maar het voelt allemaal nogal gekunsteld aan: eerst niet weten, dan wel weten.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2023, 11:17:07 door Molekule »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #221 Gepost op: 10-04-2023, 11:23:10 »
Stel dat Comfort de mol is (ik denk van niet), vraag ik me wel af wat het haar oplevert om een rood scherm te pakken. Als ze dat niet had gedaan, was Leïla in de auto gegaan. Comfort zou dan niet haar foto geven, waardoor Leïla alleen mogelijk de foto van Lieselot zou hebben. Als ze geluk heeft gokt ze daarnaast twee foto's goed. Het rode scherm scheelt dus misschien 1000 euro voor Comfort als mol.
Daar staat tegenover dat de hele opdracht en twist niet echt zouden zijn (ze was al automatisch door), wat niet zorgt voor een eerlijk spel.

Het lijkt mij dat de makers het dit niet waard zouden vinden.

Plausibele redenering. Houdt steek!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #222 Gepost op: 10-04-2023, 11:48:19 »




Echt of geacteerd?

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #223 Gepost op: 10-04-2023, 11:50:37 »
Inderdaad dé hamvraag.
Ik neig toch naar echt.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #224 Gepost op: 10-04-2023, 11:51:04 »
Ziet er echt uit… De reactie op het rode scherm is nogal ingetogen, maar zo is ze denk ik gewoon. Het huilen was oprecht.

De reactie van Thomas kan gespeeld zijn.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2023, 12:00:35 door Lonneke*L »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #225 Gepost op: 10-04-2023, 12:12:04 »
Uiteindelijk is er maar €500 uit de pot gegaan, 3 antwoorden juist (+ €1500), 4 antwoorden fout (- €2000).

Ik weet dat je Comfort echt niet als mol wil zien, maar er is toch 1.000 euro uit de pot gespeeld!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #226 Gepost op: 10-04-2023, 12:40:42 »
Voor alle niet-Comfort verdenkers wil ik wel nog eens toelichten waarom ze voor mij de meest logische mol zou zijn van de overgebleven kandidaten (en dan ligt ze vooral met Thomas in de weegschaal).

In aflevering 1 lijkt ze redelijk onder de radar te acteren in opdracht 1. Weinig suggesties, ze wacht samen met Matteo op Thomas en Leila. Ze kiest ook de correcte slang. Echter weten we niet wat de tactiek van de mol hier zou geweest zijn, moesten ze wel tijdig aankomen aangezien Ruben en Lancelot al gedrukt hadden. Ik kan hier weinig van maken. Niet voor Thomas en niet voor Comfort. Het enige wat me opvalt, is dat ze op de achtergrond blijft.

In opdracht 2 kiest ze dan wel voluit voor de aanval. ‘Ik heb geturnd’ en dat was voldoende om de belangrijkste rol te krijgen in de hele opdracht. 3.000 EUR verzilveren of niet. We kunnen natuurlijk niet inschatten hoe moeilijk dit was, maar vanaf dit moment gingen mijn molradars wel volledig af. Sleutelpositie en 3.000 EUR mislopen. Bij de andere opdracht maakt Thomas ook de eerste fout waardoor hun bedrag niet verdiend werd. Wat natuurlijk ook als verdacht gezien kan worden.

In opdracht 3 zie ik Comfort een sneaky mol-actie uitvoeren. Ze roept, wanneer Lieselot aan de telefoon is, dat ze de sleutel gevonden hebben. Ze zet hier de groep eigenlijk in een lastige situatie, want nu is er veel meer kans dat ze Lieselot snel gaan bevrijden, wat betekent dat Lieselot minder geld kan verdienen. Dit is zo’n klein detail die ik wel opvallend vond.

Aflevering 2 is de aflevering waar velen Comofrt hebben afgeschreven denk ik dan?
Nochtans is ze bij de eerste opdracht alweer best verdacht. Ze kiest de correcte groep, want in de trein heb je het meeste invloed. Ze was ook erg aanwezig bij het sturen van de antwoorden. Eerst geeft ze het goede antwoord (1 voor 1 instappen) om vertrouwen te krijgen en daarna gaat ze steeds volledig de mist in. Ze kiest voor de gebeurtenis met Obama en daarna gaat ze mee met het foute voorwerp van Samya en Lieselot. Als laatste neemt ze niet de vaas, maar een schilderij (waarop Lancelot toch voor de vaas) gaat. Dit deed ze ook allemaal erg op de achtergrond, althans het kwam niet zo in beeld dat Comfort hier erg aan het sturen was.

In het Navy Camp deed ze al haar opdrachten erg goed, hier valt weinig over te zeggen natuurlijk. De pot stond ook wel erg laag op dat moment dus misschien was dit zo’n opdracht die ze wel eens graag erg goed deed. Op het einde van de opdracht was ze dan toch weer even verdacht. Het was Comfort die samen met Lancelot snel de aardappelen ging halen en niet twijfelde om de geschilde aardappelen te nemen.

In aflevering 3 vond ik Comfort weer erg verdacht. In de rodeo-opdracht zat ze opnieuw in de goede groep en speelde ze meteen (samen met Lancelot) Jolly Jumper eruit (die 1.000 EUR waard was). In het midden van het spel zette ze zich erg dom uit het spel. Opdracht geslaagd voor de mol?

Bij de eieren-opdracht brak ze haar rode ei en leek ze niet zo goed te kunnen vangen. Toen Thomas nog voor 25 eieren wilde gaan, leek ze ook te twijfelen om daarin mee te gaan, met een grote kans dat ze het ei zou laten vallen. Geen rood ei = geen geld verdiend

De opdracht met de rode knop dan. Als mol ga je proberen zelf niet veel te drukken. Maar wil je ook een beetje op de achtergrond spelen. Helaas voor Comfort blijft Lancelot maar op die knop drukken (in vergelijking met Thomas die zelf steeds op de knop drukt). Dan verandert ze van tactiek en wil ze eigenlijk Thomas en Conny in die kamer hebben omdat ze zeker wil vermijden dat Lieselot in de kamer terechtkomt. Wie de mol hier ook is, de tactiek faalde gedeeltelijk.

Aflevering 4 hebben Heinz , MollenvangR en HiDM hierboven al redelijk goed beschreven. Een rood scherm is voor mij geen reden om ze te strepen. Zeker niet als ze net doet wat ik van een mol zou verwachten in die positie. Geld uit de pot halen (4x verkeerd gokken) + terug in het spel komen. Je wil als mol onontdekt blijven. Dan moet je ervoor zorgen dat geen enkele kandidaat een groot voordeel kan krijgen door zijn rode scherm in een groen scherm te laten veranderen. Daarnaast kan je door deze twist veel kandidaten op het verkeerde foute spoor laten zitten. Als er meerdere all-in gaan op de foute kandidaat, dan krijgt iemand die all-in ging toch een groen scherm = deze kandidaat is nog meer overtuigd terwijl hij eigenlijk fout zit.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #227 Gepost op: 10-04-2023, 14:37:25 »
Ik geef toe dat het vanuit een tunnel geredeneerd is om meteen een Molactie te zien in Commy's rode scherm in plaats van een kandidaat die de test het slechtst gemaakt heeft. Maar het klopte voor mij allemaal perfect. De Mol is gepikeerd omdat er 5000 euro is verdiend ondanks dat de opdracht eigenlijk zo goed als mogelijk was gesaboteerd, dus er moet iets gedaan worden om weer geld eruit te halen.
Maar ik vraag me wel af hoeveel invloed de mol nou echt heeft vanuit de auto. Als de kandidaten gezamenlijk besluiten om hun informatie te delen, dan staat Comfort hier helemaal buitenspel wat geld betreft. Als alle kandidaten besluiten om geen informatie te delen, dan zullen ook kandidaten gewoon drie van de vier fout gokken.
...óf niet!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #228 Gepost op: 10-04-2023, 15:29:32 »
In aflevering 1 lijkt ze redelijk onder de radar te acteren in opdracht 1. Weinig suggesties, ze wacht samen met Matteo op Thomas en Leila. Ze kiest ook de correcte slang. Echter weten we niet wat de tactiek van de mol hier zou geweest zijn, moesten ze wel tijdig aankomen aangezien Ruben en Lancelot al gedrukt hadden. Ik kan hier weinig van maken. Niet voor Thomas en niet voor Comfort. Het enige wat me opvalt, is dat ze op de achtergrond blijft.
De twee groepen wisten niet van elkaar hoever ze waren en op dat gebied hadden beide groepen ook geen invloed op elkaar (wel op de deelopdrachten). Thomas en Comfort wisten dus niet dat Ruben en Lancelot veel te vroeg waren en wat Ruben en Lancelot deden was de beste manier om geen geld in de pot te brengen.

In aflevering 3 vond ik Comfort weer erg verdacht. In de rodeo-opdracht zat ze opnieuw in de goede groep en speelde ze meteen (samen met Lancelot) Jolly Jumper eruit (die 1.000 EUR waard was). In het midden van het spel zette ze zich erg dom uit het spel. Opdracht geslaagd voor de mol?
Nogmaals, alleen Lancelot maakte die fout (ook begrijpelijk als kandidaat) en Comfort was al na 9 minuten uit het spel. Erg dom van een mol zichzelf snel buiten spel te zetten.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2023, 15:35:37 door Luc »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #229 Gepost op: 10-04-2023, 16:31:21 »
De twee groepen wisten niet van elkaar hoever ze waren en op dat gebied hadden beide groepen ook geen invloed op elkaar (wel op de deelopdrachten). Thomas en Comfort wisten dus niet dat Ruben en Lancelot veel te vroeg waren en wat Ruben en Lancelot deden was de beste manier om geen geld in de pot te brengen.


Nogmaals, alleen Lancelot maakte die fout (ook begrijpelijk als kandidaat) en Comfort was al na 9 minuten uit het spel. Erg dom van een mol zichzelf snel buiten spel te zetten.

1. We weten niet wat Thomas of Comfort gedaan zouden hebben, want ze hebben de kans niet gekregen. Dus dat is gokken. Lancelot en Ruben inderdaad erg verdacht, maar in de allereerste opdracht ook best wel risky.

2. Nogmaals Comfort speelt perfect in op Lancelot zijn fout. Fouten van de anderen bevestigen, is voor een mol een erg goede tactiek.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #230 Gepost op: 10-04-2023, 17:06:49 »
Ik ga ook nog even de tunnel niet uit. ::tandpastasmiley::
Tenzij ik deze week een goed alternatief vind.

Comfort zit er in proef 1 wat ongeïnteresseerd bij, doet geen moeite iets te ondernemen, krijgt als laatste haar bordje. Ze heeft in andere opdrachten vaak een positie geclaimd, en dit is nu net een opdracht waarbij het prima zou zijn als ze in het buitenduo moest blijven. Maar ze heeft een radioactief element in handen, dus moet toch naar binnen.
Tijdrekken in de laatste 5 minuten ('hoe komen zij aan die pasvragen?'), overleggen ('30 secondjes'). Geeft haar code pas af als dat haar op de man af gevraagd wordt, en Ruben duidelijk heeft gemaakt dat hij dat pertinent niet doet. En als Thomas en Toos het rechtstreeks aan Ruben vragen, haast zij zich om te zeggen dat hij weigert om zijn code door te geven. Alsof Ruben zelf geen antwoord meer mag geven.
Misschien ook weer kleine productieassistent momentjes? Terwijl iedereen naar de route op de grond tuurt, immers maar heel even zichtbaar, ziet zij dat er nog iets onder het opdrachtbord staat (over de onzichtbare codes). Ze stapt later ook toevallig op een blacklight tegel, waardoor Thomas en Toos boven ontdekken wat verder de bedoeling is.

In de zoo:
500 euro - Thomas en Ruben. Kraanvogel goed. Comfort helpt samen met Leïla een foute jaguar pels aan een meerderheid. Bij de stokstaartjes zien we niet wat ze intypen. Niet 100% zeker dat de molactie bij Thomas en Ruben ligt, misschien was 11 wel goed. (Comfort kan evt. hebben weggedrukt, er waren maar een paar seconden over)
1.000 euro - Comfort en Leïla. Capibara goed. Pacu goed. Struisvogel fout. Neushoorn vinden ze pas heel laat, en Leïla geeft op de valreep het juiste antwoord. Comfort gaat daar aarzelend in mee. Het zou passen bij een voorzichtige mol (zie dagboek) om dat niet te overrulen.
1.500 euro - Thomas en Ruben. Bij de alligator wil Ruben antwoord C (goed), maar zegt Thomas: ik zou eerder D zeggen (fout). Kan zijn dat Commy bang is dat Thomas haar test. Ze gaat er niet op in, vraagt het nog eens aan Ruben, en toetst C. Bij de beslissende vraag over de beer gokken ze fout aan het bord. 1.500 euro weg.

Wat betreft het rode scherm: ik ga er Comfort niet door uitsluiten. Er zijn al zinnige dingen gezegd over een 'revenge' na de eerste mislukte proef. En De Mol komt altijd weer verrassend uit de hoek, dus waarom zou dat hier niet kunnen? Bovendien: de kans dat ze 4x fout gokt is al relatief klein (zo'n 30%). En dat is bij blind gokken. Hier kon ze nog bepaalde foto's wegstrepen, waarvan ze dacht dat ze het niet waren. De kans dat je dan nog steeds 4x mis gokt wordt alleen maar kleiner.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #231 Gepost op: 10-04-2023, 17:49:00 »
Wat betreft de eerste opdracht ben ik het helemaal met je eens. En wat betreft de derde ook wel. Comfort ging zelfs even twijfelen aan de juiste foto die Lieselot doorgaf. Maar in opdracht 2 vind ik Comfort maar zwak mollen (dus met de bril op dat ze Mol is). Voor een Mol die ervan baalt dat er net 5000 euro verdiend is en die nog niet zo verdacht wordt (zeker niet door vriendin en afvaller Leïla*) doet ze maar weinig fout. Ze had best nog een paar keer een fout antwoord kunnen geven in plaats van mee te gaan met het juiste. Zeker in het geval van de neushoorn wat 1000 euro had gescheeld.

*Als Comfort de Mol is dan heeft Leïla haar niet verdacht, anders was ze niet de afvaller. Leïla vertrouwde Commy dus.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #232 Gepost op: 10-04-2023, 18:01:23 »




Echt of geacteerd?

Ze heeft bij die 1e een soort half lachje door de andere reactie heen. Dat heeft ze vaker en vind ik opvallend.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #233 Gepost op: 10-04-2023, 18:01:58 »
1. We weten niet wat Thomas of Comfort gedaan zouden hebben, want ze hebben de kans niet gekregen. Dus dat is gokken. Lancelot en Ruben inderdaad erg verdacht, maar in de allereerste opdracht ook best wel risky.
De twee vorige mollen Lennart en Philippe hebben ook flink gemold in de eerste opdracht. Aangezien er genoeg molmogelijkheden waren in de eerste opdracht zal de mol het zeker gedaan hebben.

En de mol een rood scherm geven is erg flauw. Bovendien benadeel je de echte kandidaat die het rode scherm heeft gekregen want die krijgt geen kans. Het programma moet een beetje geloofwaardig zijn.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2023, 18:14:23 door Luc »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #234 Gepost op: 10-04-2023, 18:05:39 »
De twee vorige mollen Lennart en Philippe hebben ook flink gemond in de eerste opdracht. Aangezien er genoeg molmogelijkheden waren in de eerste opdracht zal de mol het zeker gedaan hebben.

Ja dan blijven enkel Ruben en Lancelot over, makkelijk zeg  ::rofl::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #235 Gepost op: 10-04-2023, 18:13:30 »
Wat betreft de eerste opdracht ben ik het helemaal met je eens. En wat betreft de derde ook wel. Comfort ging zelfs even twijfelen aan de juiste foto die Lieselot doorgaf. Maar in opdracht 2 vind ik Comfort maar zwak mollen (dus met de bril op dat ze Mol is). Voor een Mol die ervan baalt dat er net 5000 euro verdiend is en die nog niet zo verdacht wordt (zeker niet door vriendin en afvaller Leïla*) doet ze maar weinig fout. Ze had best nog een paar keer een fout antwoord kunnen geven in plaats van mee te gaan met het juiste. Zeker in het geval van de neushoorn wat 1000 euro had gescheeld.

*Als Comfort de Mol is dan heeft Leïla haar niet verdacht, anders was ze niet de afvaller. Leïla vertrouwde Commy dus.
Dat kan ze eventueel bij de 500 euro vraag hebben gedaan. Gilles zegt niet wat het goede antwoord was, terwijl we dat bij alle andere vragen wel te horen kregen. Als Leïla de mannen niet vertrouwde, kan ze daar op hebben ingespeeld. Dan was 11 misschien wel goed, en hebben ze 10 ingetoetst (ik noem maar wat). En bij de 1.500 euro vraag hebben ze sowieso op eigen houtje een fout antwoord ingetoetst. Maar ook daar had ze als Thomas 'beer' had gezegd, Leïla weer kunnen bespelen.

Leïla vertrouwde haar inderdaad heel erg. Maar haar beste maatjes Samya en Leïla zijn nu wel allebei al afgevallen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #236 Gepost op: 10-04-2023, 18:46:31 »
Er zijn 2 kandidaten die zeggen niet te hebben gespreid: Ruben en Leila. Comfort is als enige hier een beetje vaag over: het moment begint te komen om de focus te vernauwen.
Ruben is dus de Mol of zit goed. We weten dat Ruben o.a. Comfort verdacht. Leila daarentegen vertrouwde Comfort en krijgt uiteindelijk het rode scherm.
Een kandidaat die bijna niet spreidt en eerst een rood scherm krijgt en daarna een groen scherm door alleen een paar vragen anders in te vullen lijkt me weinig kans.
De kans dat Comfort de Mol is neemt alleen maar toe.
Ik vind hier ook niets gescript aan want, Comfort zal (als zij de Mol is) met haar test een drempel neerzetten. Zit hier niemand onder dan krijgt zij het rode scherm. Anders de kandidaat die hier het verste onder zit.
Ik zou een drempel van 5 wel oké vinden.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #237 Gepost op: 10-04-2023, 18:51:38 »
Voor mij is Comfort definitief afgevallen als mol.
Het zou zo'n stomme aktie van de makers zijn om tegen de kandidaten te zeggen dat ze kans krijgen om testvragen opnieuw te maken om zodoende een rood scherm te switchen naar een groen. Om vervolgens de mol het rode scherm te geven, zodat de kandidaten flink om de tuin geleid zijn. Zo duf zijn ze bij de Belgische mol niet.

Kandidaten die volledig op 1 persoon gaan nemen automatisch andere kandidaten mee.
Stel je verdenkt Toos en de vraag is waar was de mol bij het Bingo, dan heb je Lancelot en Lieselot automatisch ook.
Daarnaast zeggen kandidaten heel vaak dat ze gaan spreiden en als ze vervolgens afvallen geven ze aan dat ze van plan waren te spreiden maar dat toch niet gedaan hebben.

Ik ben ook echt verbaasd dat er nog heel veel mensen zijn die Comfort hierdoor verdachter zijn gaan vinden.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #238 Gepost op: 10-04-2023, 19:11:58 »
Op basis van wat hier gebeurd is zou Comfort nog de mol kunnen zijn. Er is altijd een eerste keer voor alles.

Maar.. normaal gezien zijn ze heel transparant bij De Mol en geeft Gilles dan zoiets wel mee aan de kandidaten, iets als extra twist dan.
Het zou iets kunnen geweest zijn als: "Let wel op, ook de mol vult de vragenlijst in en kan ook de test als slechtste maken."
Net een andere situatie, maar wel aangegeven door Gilles, in Vietnam, waar hij zei 1x te zullen liegen. Die leugen had betrekking tot het rode scherm.

Het is nog nooit gebeurd dat een kandidaat zijn vel kan redden en net een rood scherm heeft gezien, dat die kandidaat de mol is. Er wordt telkens weer over gespeculeerd en het leidt altijd tot extra verdenkingen naar die persoon.


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #239 Gepost op: 10-04-2023, 19:15:18 »

Het is nog nooit gebeurd dat een kandidaat zijn vel kan redden en net een rood scherm heeft gezien, dat die kandidaat de mol is. Er wordt telkens weer over gespeculeerd en het leidt altijd tot extra verdenkingen naar die persoon.

Nee hoor.. iedereen streept haar juist af hierdoor. Ik zou t geniaal vinden maar ja.. ik kan niet om Thomas heen die mijn radar deed afgaan in afl 1.