Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 43336 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #200 Gepost op: 9-04-2023, 23:32:49 »
Volgens mij waren Comforts emoties wel echt over Leïla die haar hielp en door Comforts toedoen weg moest. Dus Comfort bezien zowel in de rol als mol als kandidaat: het leek me niet geacteerd.
Ja uiteraard, dat hoeft ze als mol dan niet echt te spelen want dat zou ze dan ook erg vinden ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #201 Gepost op: 9-04-2023, 23:36:33 »
De vraag deze week wordt of Comfort nog de mol kan zijn. Ik neig naar “Nee” , maar vast staat wel dat ze elke foto die niet werd voorgezegd fout raadde. Ook zijn haar emoties wel te verklaren als zij de mol is. Leila heeft haar net vol haar vertrouwen geschonken en debate met haar is goed. Dat wuift een mol ook niet zo maar weg.

Gelukkig is de week nog lang. Benieuwd naar alle theorieën die er langs gaan komen.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #202 Gepost op: 10-04-2023, 00:17:43 »
In de bunker meewerken met codes tonen? Goede antwoorden in de dierentuin, alleen bij haar en Leïla wordt er geld verdiend. Echt waar, alles valt uit te leggen, maar bijna elke opdracht een antimolactie wordt echt te veel van het goede.

Ze gaf wel degelijk een fout antwoord in de de dierentuin. Hoewel ik nu twijfel vind ik juist dat zij juist molacties had vanaf de 1e aflevering. En ze ging pas codes geven toen  het al veel te laat was. Eerst hield ze Lancelot en Lieselot een hele tijd aan de praat.  Dan is dat niet per se anti-mols te noemen maar misschien gewoon slim gedaan van een mol.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2023, 00:23:14 door Lonneke*L »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #203 Gepost op: 10-04-2023, 00:30:29 »
Ik verbaas me een beetje met het feit dat er hier mensen zijn dat Comfort niet meer de mol kan zijn.

Hoezo niet? Ze zit nog in het spel en heeft net 1.000 EUR uit de pot gespeeld + ze heeft een andere kandidaat geen voordeel gegeven om toch nog een groen scherm te krijgen. Goed gespeeld van de mol!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #204 Gepost op: 10-04-2023, 00:37:04 »
Ik verbaas me een beetje met het feit dat er hier mensen zijn dat Comfort niet meer de mol kan zijn.

Hoezo niet? Ze zit nog in het spel en heeft net 1.000 EUR uit de pot gespeeld + ze heeft een andere kandidaat geen voordeel gegeven om toch nog een groen scherm te krijgen. Goed gespeeld van de mol!
Jup, ze kan het zeker nog zijn. Zeker aangezien Leïla all-in wilde gaan (op de foute mol?), dan kan zij zich met het rode en weer groene scherm ultiem onverdacht maken toch?

Los daarvan vind ik het een moeilijke... situatie en begrijp ik beide kanten. Normaal zeg ik rood = uit het spel, dit is rood en weer groen zonder een andere kandidaat te bevoordelen dan.

Gilles zei ook nog: dat wordt morgen misschien anders... (na de molbiecht), is er afgesproken dat de mol voor een rood scherm ging gaan?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #205 Gepost op: 10-04-2023, 02:02:12 »
Ik geef toe dat het vanuit een tunnel geredeneerd is om meteen een Molactie te zien in Commy's rode scherm in plaats van een kandidaat die de test het slechtst gemaakt heeft. Maar het klopte voor mij allemaal perfect. De Mol is gepikeerd omdat er 5000 euro is verdiend ondanks dat de opdracht eigenlijk zo goed als mogelijk was gesaboteerd, dus er moet iets gedaan worden om weer geld eruit te halen. Komt ook nog eens bij dat een aantal kandidaten in de groep echt al aantoonbaar niet de Mol is - wat nu als Lancelot en Lieselot na deze actie nog een paar rondes blijven? Dan wordt het wel heel benauwd. Waarom dan niet zelf het rode scherm pakken, verdenking wegspelen, sympathie wekken maar toch 1000 euro uit de pot halen, een andere kandidaat geen kans geven om meer informatie te krijgen en een alibi hebben om zelf de finale te bereiken? Ik zou het een heel mooie actie vinden, en prachtig geacteerd.

Nogmaals geef ik ruimschoots toe dat ik alleen in deze theorie geloof vanuit de eerdere aanname dat Commy goed de Mol zou kunnen zijn. Als Lieselot het rode scherm had gekregen en zichzelf had gered, had ik er niet zo over gedacht. In eerste instantie ga ik er toch vanuit dat ze dit soort twists voor de kandidaten zelf doen en niet voor de Mol. Maar ook als het iemand anders was had ik niet gevonden dat degene met het rode scherm het per definitie niet kon zijn puur door het rode scherm. De Mol gaat nooit naar huis, en liep door het eerste rode scherm te pakken ook geen enkel risico want het lag volledig in eigen handen.

Ik ga het heroverwegen, maar ik heb ook gewoon weinig alternatieve Mollen over waar ik echt in geloof. Met 2 van de 6 die het in mijn ogen onmogelijk kunnen zijn en nog 2 waarvan het me onwaarschijnlijk lijkt, blijf ik Commy toch echt als een van de hoofdverdachten zien. Vaak blijkt de daadwerkelijke Mol bij mij uiteindelijk in de tweede categorie te vallen (onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk), dus ik ga met 4 mogelijke Mollen de komende week in. Punt is in ieder geval dat Commy daar zeker nog bij zit ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #206 Gepost op: 10-04-2023, 03:59:42 »
Tja, goed geacteerd? Ik schat in dat zowel de spanning in de auto, als de emoties na het afvallen van Leïla, kandidaats zijn.

Maar dat is persoonlijk, hoe je dat inschat. Voor mij kan zij het niet meer zijn. Niet per se door het rode scherm, maar door hoe ze overkomt.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #207 Gepost op: 10-04-2023, 07:28:20 »
Goede verwoording Hadewych.
Zo zit ik er na deze aflevering - op dit moment toch  ::rofl:: - ook in.
Wat me het meeste doet twijfelen aan haar is haar emotionaliteit als ze haar scherm een tweede keer ziet/gezien heeft. Ik durf daar zeker niet beweren dat dat gespeeld is.
Anderzijds: waarom zou de mol zijn of haar kans niet mogen wagen?
Met dien verstande dat zij het dan wel eerlijk moet spelen en dus moet gokken hoeveel goede antwoorden ze aanvankelijk geeft.
En dat ze dan ook geld in de pot moet spelen om haar evt achterstand goed te maken. Dus als ze 4 antwoorden moet goedmaken, 1000 euro in de pot.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #208 Gepost op: 10-04-2023, 09:19:40 »
Door haar eigen foto te herkennen verdiende ze twee vragen en 0 euro.

Comfort moest hier -zoals voorspeld- acteren om geloofwaardig zijn, dat deed ze ook, maar niet bepaald overtuigend. Weer dat strakke mariniers gezicht. Een beetje zenuwachtigheid was beter geweest.

En opluchting faken blijft moeilijk. Dit was meer geacteerd verdriet. Ze zal aan Leïla gedacht hebben, die af ging vallen.

Offline Wolf2112

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #209 Gepost op: 10-04-2023, 09:23:21 »
Tja... als Comfort de mol is, dan is gewoon de kandidaat met de minst goede antwoorden eruit. Niemand is dan echt benadeeld. Haar emoties op het einde kunnen gewoon echt zijn, want het voelt dan gewoon keihard gespeeld.
Haar spel verder... wat mij opvalt dat ze niet gauw als eerste een keus maakt, veel afwacht en overal steekjes laat vallen.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #210 Gepost op: 10-04-2023, 09:32:19 »
Het is niet de eerste keer dat de kandidaat met het rode scherm de dans ontspringt (zie reeks 5 in Zuid-Afrika afl. 3 en reeks 8 in Griekenland afl. 5). Comfort probeerde anderen te overtuigen om haar te helpen wat de mol niet zou doen (minder antwoorden juist maar weinig geloofwaardig als kandidaat).

Ik ben verbaasd dat vele molloten nog steeds in de Comfort-tunnel blijven hoewel haar anti-molacties blijven opstapelen.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #211 Gepost op: 10-04-2023, 09:38:36 »
Ik denk dat als je eenmaal in een tunnel zit je dan alles ziet in dat licht.
Zelf zit ik in de 'Comfort is zeker niet de mol' - tunnel. En ook dan zie je alles in dat licht.
We zullen het gaan zien

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #212 Gepost op: 10-04-2023, 09:49:41 »
Aflevering 1 had ik haar nog enigszins verdacht vanwege de slackline maar met de week vond ik haar minder mols.
Lancelot was aanvankelijk ook één van mijn hoofdverdachten maar heb ik nu ook geschrapt als mol.

Offline radjon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #213 Gepost op: 10-04-2023, 10:00:40 »
Stel dat Comfort de mol is (ik denk van niet), vraag ik me wel af wat het haar oplevert om een rood scherm te pakken. Als ze dat niet had gedaan, was Leïla in de auto gegaan. Comfort zou dan niet haar foto geven, waardoor Leïla alleen mogelijk de foto van Lieselot zou hebben. Als ze geluk heeft gokt ze daarnaast twee foto's goed. Het rode scherm scheelt dus misschien 1000 euro voor Comfort als mol.
Daar staat tegenover dat de hele opdracht en twist niet echt zouden zijn (ze was al automatisch door), wat niet zorgt voor een eerlijk spel.

Het lijkt mij dat de makers het dit niet waard zouden vinden.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #214 Gepost op: 10-04-2023, 10:20:20 »
Ik verbaas me een beetje met het feit dat er hier mensen zijn dat Comfort niet meer de mol kan zijn.

Hoezo niet? Ze zit nog in het spel en heeft net 1.000 EUR uit de pot gespeeld + ze heeft een andere kandidaat geen voordeel gegeven om toch nog een groen scherm te krijgen. Goed gespeeld van de mol!

Ik twijfelde er vooral aan of de makers er wel toe zouden overgaan om de mol in die positie te plaatsen. Even aannemend dat dat allemaal geen punt hoeft te zijn om van haar af stappen vond ik die 1000 euro eruit spelen ook verdacht.

Bijkomend voordeel, behalve ook verdenkingen kwijtspelen, is dat Comfort (als mol) nu ook geloofwaardiger voor persoonlijk voordeel kan gaan in de rest van het spel. Ze zou zich nu kunnen verdedigen tegenover de rest door te zeggen dat ze er bijna uitlag en nu toch een pasvraag of vrijstelling nodig heeft om door te gaan. Er zullen vast weer momenten komen waarbij dat persoonlijk voordeel de pot geld gaat kosten.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #215 Gepost op: 10-04-2023, 10:41:49 »
Stel dat Comfort de mol is (ik denk van niet), vraag ik me wel af wat het haar oplevert om een rood scherm te pakken. Als ze dat niet had gedaan, was Leïla in de auto gegaan. Comfort zou dan niet haar foto geven, waardoor Leïla alleen mogelijk de foto van Lieselot zou hebben. Als ze geluk heeft gokt ze daarnaast twee foto's goed. Het rode scherm scheelt dus misschien 1000 euro voor Comfort als mol.
Daar staat tegenover dat de hele opdracht en twist niet echt zouden zijn (ze was al automatisch door), wat niet zorgt voor een eerlijk spel.

Het lijkt mij dat de makers het dit niet waard zouden vinden.
Volledig mee eens, het spel moet ten minste geloofwaardig zijn.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #216 Gepost op: 10-04-2023, 10:44:44 »
Stel dat Comfort de mol is (ik denk van niet), vraag ik me wel af wat het haar oplevert om een rood scherm te pakken. Als ze dat niet had gedaan, was Leïla in de auto gegaan. Comfort zou dan niet haar foto geven, waardoor Leïla alleen mogelijk de foto van Lieselot zou hebben. Als ze geluk heeft gokt ze daarnaast twee foto's goed. Het rode scherm scheelt dus misschien 1000 euro voor Comfort als mol.
Daar staat tegenover dat de hele opdracht en twist niet echt zouden zijn (ze was al automatisch door), wat niet zorgt voor een eerlijk spel.

Het lijkt mij dat de makers het dit niet waard zouden vinden.

Ook ik ben het hier helemaal mee eens.
Ik zou het bijzonder flauw en niet des mols vinden om dat te doen.
Ik zou dan voor het eerst echt teleurgesteld zijn in de makers van de mol.
Maar vooralsnog ga ik ervanuit dat ze daarom dus niet de mol is (maar dat dacht ik vantevoren ook al)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #217 Gepost op: 10-04-2023, 10:55:22 »
Bij de terug in tijd opdracht, worden de kandidaten harder gedwongen om voor zichzelf te kiezen. Dat is de winst.
Het argument van Comfort tijdens de test is ook volstrekt belachelijk. Tot nu toe heb ik gespreid en nu ga ik meer op 1 persoon inzetten. Kijk naar Leïla, kijk naar Ruben, die tunnelen 100%. En dan zou Comfort de test als slechtste invullen?
En ondanks alle grootspraak van tegenstanders van Comfort als mol heb ik geen zinnig steekhoudend argument gelezen waarom ze het niet kan zijn. Veel geroep, maar geen argumenten.
Ze speelt het voorzichtig, heeft moeite verborgen te blijven, geeft wat en neemt veel. En staat altijd op de juiste plek.
Bij de teletijdmachine speelt ze gewoon weer geld weg (1000) net zoals in de zoo (1500), en in de bunker was zij op tijd met de info maar Ruben al zeker te laat. Gewoon goed getimed van de mol. Dat deze opdracht (bunker) rammelt net zoals het gooien van de trein, vind ik zorgwekkend. Niet gewend van de Vlaamse mol.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2023, 10:57:54 door foxhunter »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #218 Gepost op: 10-04-2023, 11:04:18 »
Ook ik ben het hier helemaal mee eens.
Ik zou het bijzonder flauw en niet des mols vinden om dat te doen.
Ik zou dan voor het eerst echt teleurgesteld zijn in de makers van de mol.
Maar vooralsnog ga ik ervanuit dat ze daarom dus niet de mol is (maar dat dacht ik vantevoren ook al)

Ik niet, mits de mol zelf ook het spel eerlijk moet spelen en geen idee heeft hoeveel goede antwoorden hij mag geven om laatste te zijn.
En dan effectief de goede antwoorden en geld in de pot nodig heeft om de achterstand in te halen.
Enig minpunt in deze theorie: mathematisch is het mogelijk dat de mol zijn of haar achterstand niet meer kan ophalen. In de praktijk is die kans allicht zeer klein, maar toch.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #219 Gepost op: 10-04-2023, 11:10:46 »
Mathematisch is die kans er helemaal niet. 1 vraagje meer fout dan de slechtste de test invullen en je eigen foto goed herkennen leverde al nul euro op en twee vragen voor de test. Uiteindelijk had ze er zes, op safe spelen.