Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 43246 keer)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #840 Gepost op: 15-05-2023, 07:33:11 »
Maar dat ze de aan een kleur gekoppelde hoefijzers er snel uit wilde spelen, klopte gelukkig wel!
Knap gezien! Deze hielp mij om in de juiste tunnel te belanden herinner ik me, want tot dan had ik Comfort niet echt in het vizier.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #841 Gepost op: 15-05-2023, 07:58:41 »
De mol is dus ook extra actief geweest omdat de groep niet voor een pasvraag, zelfs niet voor vrijstellingen ging. Een Jasmien werd node gemist. Extra motivatie om ook in de DeLorean te mollen. Dat de mol niet meer geld weg kon spelen, lag dan ook aan de sterke groep. En dan toch mollen bij de bus, kan het niet met een leugen, dan maar met de waarheid (groen). En ook bij het nemen van de foto’s het continu aanwezige spanningsveld tussen Toos die alles goed in de gaten hield en Comfort die een gaatje ziet en de timing verkeerd doet.
Bij de handpop van de mol had Toos dus ook door dat ze hoge kaartjes doordraaide, maar gewoon doorgaan met mollen en een min bedrag scoren.
Het is misschien niet spectaculair, maar een altijd aanwezige mol, te midden van Toos, Lancelot en Ruben die haar door hadden.
Na vorig jaar hebben ze dan een sterke persoonlijkheid als mol gekozen, eentje die niet makkelijk van de wijs te brengen is en gewoon vrolijk doorging met mollen, na ontdekt te zijn. Ze zat er ook niet mee, dat ze verdacht werd. Een sterke persoonlijkheid, die gemakkelijk overeind bleef.
Bij de Netflix mol was er ook een kandidatengroep, die -op 1
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
na - steeds voor het geld ging. Daarmee maak je het de mol aantoonbaar moeilijk.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #842 Gepost op: 15-05-2023, 09:02:13 »
Thomas was bij z'n exit de enige die nog niet op haar zat.  ???

En dat Leïla naar huis ging heeft Comfort aan zichzelf te danken, dat kan je bezwaarlijk pech noemen. Eén eliminatie later zaten alle overblijvers op haar. Tja.

Huh, nee hoor. Je bent Lieselot nog vergeten. De laatste 3 kandidaten zaten op Comfort, waarvan Ruben alleen doordat zijn oorspronkelijke mol eruit ging (zie zijn tunnelvisie). De finalisten zitten vrijwel altijd goed (een uitzondering daargelaten), dus pas door de laatste 3 kandidaten ontdekt is een prima score voor de mol. Het is wel eens anders geweest.

Nee, natuurlijk niet. Als kandidaat ben je blij dat je het hebt gehaald. En dat gaat altijd ten koste van iemand anders, die precies hetzelfde had gedaan dan jij. Geen enkele reden om je bezwaard te voelen. Alleen de mol kan zich hier bezwaard voelen omdat die andere kandidaten geen kans hadden.

Dit vind ik te kort door de bocht. Het is heel menselijk om er emotioneel van te worden als je feitelijk iemand anders naar huis speelt om jezelf te redden. Natuurlijk voel je je dan bezwaard, ook al hoeft dat in principe niet.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #843 Gepost op: 15-05-2023, 09:21:42 »
Dit vind ik te kort door de bocht. Het is heel menselijk om er emotioneel van te worden als je feitelijk iemand anders naar huis speelt om jezelf te redden. Natuurlijk voel je je dan bezwaard, ook al hoeft dat in principe niet.
Vreemd, ze was al in tranen voordat duidelijk werd dat Leïla naar huis zou gaan.
Ben het met Martin eens dat dit niet het beste stukje emotie was van haar spel.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #844 Gepost op: 15-05-2023, 09:27:15 »
Huh, nee hoor. Je bent Lieselot nog vergeten. De laatste 3 kandidaten zaten op Comfort, waarvan Ruben alleen doordat zijn oorspronkelijke mol eruit ging (zie zijn tunnelvisie). De finalisten zitten vrijwel altijd goed (een uitzondering daargelaten), dus pas door de laatste 3 kandidaten ontdekt is een prima score voor de mol. Het is wel eens anders geweest

We weten nu dat Lancelot en Toos Comfort al gingen verdenken na de slackline. Samya vulde  1/3 van de test in op Comfort. Toos was in aflevering 3 al vrij zeker en Lancelot kon de rijen sluiten na het uitsluiten van Toos en het afvallen van Lieselot. Ruben verdacht ook Comfort vanaf afl. 6.

Al met al best veel verdenkingen vroeg in het spel, 3 kandidaten die Comfort al vanaf het begin in de gaten hielden. Heel jammer voor Samya dat het mis ging bij het invullen van haar test.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #845 Gepost op: 15-05-2023, 09:37:15 »
Ik denk dat dit een leermoment voor de productie is.
Doordat de mol bij de slackline als enige het geld kon binnenhalen werd ze verdacht.
Was het haar niet gelukt om op die plek te komen en de laatste was het ook niet gelukt dan was diegene verdacht geweest.

Ik denk dat ze in de toekomst in de eerste aflevering niet meer zo'n opdracht doen waarbij de mol als enige vol in de picture komt.  Trouwens als het 1 van de andere (of meerdere) niet gelukt was om veel munten in het spaarvarken te stoppen dan was diegene ook verdacht geweest.

Ik vond wel dat ze er heel gemakkelijk van uit ging dat het haar wel gelukt was om het spaarvarken veilig aan de kant te brengen. Je moest toch maar als het varken los was gaan balanceren met in hand, dan het varken ergens anders vastzetten, teruglopen terwijl het varken tegen je benen stootte. Zou haar of iemand anders dat best wel willen zien doen.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #846 Gepost op: 15-05-2023, 10:08:27 »
We weten nu dat Lancelot en Toos Comfort al gingen verdenken na de slackline. Samya vulde  1/3 van de test in op Comfort. Toos was in aflevering 3 al vrij zeker en Lancelot kon de rijen sluiten na het uitsluiten van Toos en het afvallen van Lieselot. Ruben verdacht ook Comfort vanaf afl. 6.

Al met al best veel verdenkingen vroeg in het spel, 3 kandidaten die Comfort al vanaf het begin in de gaten hielden. Heel jammer voor Samya dat het mis ging bij het invullen van haar test.

Ik postte in dit andere topic iets vergelijkbaars, maar alleen Toos had haar vanaf het begin in de gaten. Er tunnelt nou eenmaal wel eens iemand goed, daar kan je weinig aan veranderen. Lancelot had haar op z'n lijstje aan en ging later pas tunnelen. Samya beweert haar te willen meenemen, maar vliegt er vervolgens uit. Ik weet niet of dat helemaal eerlijk is geweest. Matteo, Conny, Leila, Lieselot en Thomas hebben nooit goed gezeten. Ruben zat compleet verkeerd, totdat z'n mol eruit ging.

Als iedereen in aflevering 1 willekeurig een mol pakt om te tunnelen zal er gemiddeld gezien 1 goed zitten. De mol zal het toch altijd iets slechter doen dan dat, helemaal als hij/zij daadwerkelijk molt (zoals nu).

Als we dus dit al veel verdenkingen vinden dan hebben we wel een erg hoge standaard voor een mol.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #847 Gepost op: 15-05-2023, 10:17:32 »
Vreemd, ze was al in tranen voordat duidelijk werd dat Leïla naar huis zou gaan.
Ben het met Martin eens dat dit niet het beste stukje emotie was van haar spel.

Ik heb geen zin om al deze pagina's terug te lezen, maar ik vind het erg knap als jullie dit destijds ook hebben gepost. Ik zag dit er echt totaal niet in. Ik zag pure emotie, wat ik moeilijk vond te verklaren voor een mol. Met terugwerkende kracht zie ik ook wel dat niet alles even logisch is, maar op dat moment leek het me volledig oprecht als kandidaat.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #848 Gepost op: 15-05-2023, 11:13:51 »
We weten nu dat Lancelot en Toos Comfort al gingen verdenken na de slackline. Samya vulde  1/3 van de test in op Comfort. Toos was in aflevering 3 al vrij zeker en Lancelot kon de rijen sluiten na het uitsluiten van Toos en het afvallen van Lieselot. Ruben verdacht ook Comfort vanaf afl. 6.

Al met al best veel verdenkingen vroeg in het spel, 3 kandidaten die Comfort al vanaf het begin in de gaten hielden. Heel jammer voor Samya dat het mis ging bij het invullen van haar test.

Enkel Toos had Comfort echt als hoofdverdachte na aflevering 1.
Bij Samya was Comfort duidelijk niet de hoofdverdachte. Gewoon iemand die ze ook in het oog hield.
Bij Lancelot stond ze naast Lieselot en Toos.
Vorig seizoen stond de mol nog voor aflevering 4 (toen de mol naar huis ging) al bij 3 kandidaten als hoofdverdachte.
In het seizoen van Mexico zaten er ook 3 mensen, waarvan 2 al heel vroeg, op de juiste mol
In het seizoen van Vietnam zaten er 4 mensen (dat is dus bijna de helft van de kandidaten) op de juiste mol, waarvan zeker 1 iemand al heel vroeg in het spel.
In het seizoen van Zuid-Afrika zaten de 2 finalisten op de juiste mol na 2 afleveringen, en de winnaar toen zat al op de mol nadat hij 5 zinnen met haar had uitgewisseld in de auto.

Kortom: het valt dus wel mee. Het is niet anders dan in andere seizoenen.
We krijgen dit seizoen ook iets meer info over de spreiding van sommige kandidaten, daar waar we in vorige jaren enkel te horen kregen welke naam de afvallende kandidaat heeft ingetypt bij de vraag "Wie is de Mol?".
I was blind but now I can see

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #849 Gepost op: 15-05-2023, 18:34:02 »
Huh, nee hoor. Je bent Lieselot nog vergeten.
Ik heb het een paar keer moeten lezen om te begrijpen waar ik haar was vergeten maar je hebt uiteraard gelijk!

Blijft wel een feit dat ik sinds Vietnam geen mol meer zag die sneller voor unanimiteit in de groep zorgde. En daar waren verzachtende omstandigheden. (Griekenland heb ik overigens niet gezien).

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #850 Gepost op: 15-05-2023, 23:44:22 »
Voor een Vlaamse Mol werd ze gemiddeld veel verdacht. Misschien zijn veel mensen hier de Nederlandse mol gewend die toch iets meer onder de radar likkt te kunnen blijven? Of is dat slechts een gut feeling van mij?


Commy heeft het uitstekend gedaan! Een mol die van alle markten thuis was. Misschien wel de meest complete mol die ik ooit heb gezien. ::bravo::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #851 Gepost op: 16-05-2023, 08:33:35 »
Voor een Vlaamse Mol werd ze gemiddeld veel verdacht.
Ze viel wel op door de molactie op de slackline, maar zelfs Toos durfde pas bij afl. 4 vol te gaan tunnelen. Lancelot pas bij afl. 6, toen zijn andere hoofdverdachte Lieselot was afgevallen. En Ruben in diezelfde aflevering, toen de saus in zijn hoofd een beetje weg was. Toch best een goede score. Ik denk gemiddeld toch niet slechter dan andere Vlaamse mollen, met uitzonderingen naar boven en naar beneden. In verhouding tot het aantal molacties en de aard ervan, gewoon prima gedaan.

Het mooiste vind ik dat ze goed in de gaten hield met wie ze te maken had, en haar acties daarop afstemde. De bus als ultiem voorbeeld hoe ze toch nog kon mollen, terwijl drie van de vier haar niet vertrouwden. En aan de andere kant 20x Red dit Red dat Belgian dit Belgian dat durven roepen ('Laat het ze opschrijven!'), terwijl een argeloze Thomas gewoon naast haar zat en mee las in dat boek. ::rofl:: ::trots::

Commy heeft het uitstekend gedaan! Een mol die van alle markten thuis was. Misschien wel de meest complete mol die ik ooit heb gezien. ::bravo::
Hier sluit ik me graag bij aan. En dan het feit dat ze er ook nog zoveel plezier in had, maakte het een genot om naar haar te kijken. Ik heb ook zelden een mol gezien die zo dichtbij haar medekandidaten stond. Er is toch altijd wel een beetje afstand of eenzaamheid, maar daar was bij Commy niets van te merken.
« Laatst bewerkt op: 16-05-2023, 08:55:04 door Molest »

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #852 Gepost op: 16-05-2023, 09:13:10 »
Blijft wel een feit dat ik sinds Vietnam geen mol meer zag die sneller voor unanimiteit in de groep zorgde. En daar waren verzachtende omstandigheden. (Griekenland heb ik overigens niet gezien).

Haha, wat is dit nou weer. Er zijn sinds Vietnam 3 seizoenen geweest voor dit seizoen. Eentje heb je dus al niet gezien (seizoen 8). Een andere (seizoen 10) valt niet mee te nemen in de analyse om duidelijke redenen. Maar als we iets moeten zeggen is het toch wel dat de originele mol al zeker verdacht werd. Dus wat er overblijft is dat in seizoen 9 de mol pas later verdacht werd.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #853 Gepost op: 16-05-2023, 09:37:51 »
Dit vind ik te kort door de bocht. Het is heel menselijk om er emotioneel van te worden als je feitelijk iemand anders naar huis speelt om jezelf te redden. Natuurlijk voel je je dan bezwaard, ook al hoeft dat in principe niet.
Mooi moment dat ze hier écht emotioneel van werd, dus niet (of nauwelijks) gespeeld. Haar verklaring was bovendien dat opgekropte stress van alles tot aan dat moment nu loskwam, wat ook voorstelbaar is; een gewaagde mollenstreek in afl. 1, een totaal mislukte in de bunker, al met al gaat dat niet in je koude kleren zitten. En koelbloedig al die babyfoto's fout noemen, ook best opvallend én gedurfd. Ik vond het al raar dat ze Toos niet herkende.
De actie met de bus, de juiste kleur noemen en weten dat ze voor Ruben gaan kiezen, supercool.
« Laatst bewerkt op: 16-05-2023, 09:47:15 door Run »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #854 Gepost op: 16-05-2023, 12:41:58 »
De verdenkingen zijn dan wel getoond, maar het Grote Draaiboek is op slot gebleven. Niet verrassend natuurlijk. Geen bijkomende informatie over het rode scherm. En al die momenten dat wij Commy gespot hebben als Productieassistent: niets daarover. Dat gaat van de klok van de wand halen om Lieselotte te bevrijden tot op de rode knop drukken om het vrijstellingsspel te laten beginnen tot de aardappels gaan halen etc. etc..... in elk geval zullen we met Voorkennisgate volgend jaar weer veel plezier hebben ;D ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #855 Gepost op: 16-05-2023, 19:42:12 »
Haha, wat is dit nou weer. Er zijn sinds Vietnam 3 seizoenen geweest voor dit seizoen. Eentje heb je dus al niet gezien (seizoen 8). Een andere (seizoen 10) valt niet mee te nemen in de analyse om duidelijke redenen. Maar als we iets moeten zeggen is het toch wel dat de originele mol al zeker verdacht werd. Dus wat er overblijft is dat in seizoen 9 de mol pas later verdacht werd.
Ik heb seizoen 8 dan wel niet gezien maar hier al vaak gelezen hoe de laatste afvaller eruit ging.

Voor seizoen 10 is het niet zo moeilijk te raden wat er zou gebeurd zijn als Anke was gebleven. Wat de originele mol is overkomen schrijf ik niet op diens naam maar op conto van de productie.

Ik zal het anders formuleren: we moeten al terug tot Mexico voor een 'normale' mol die even verdacht was, en dat vond ik echt geen sterke. Zuid-Afrika evenmin.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #856 Gepost op: 17-05-2023, 12:02:11 »
“Queen Commy”https://www.instagram.com/p/CsMF3j6radq/

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #857 Gepost op: 17-05-2023, 12:39:32 »
Ik zie een lichte hoed op de achtergrond ;D
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #858 Gepost op: 17-05-2023, 12:41:31 »
En tóch is ze de Mol. :P

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [De Mol] Comfort
« Reactie #859 Gepost op: 17-05-2023, 15:17:12 »
Commy heeft het uitstekend gedaan! Een mol die van alle markten thuis was. Misschien wel de meest complete mol die ik ooit heb gezien. ::bravo::

Sorry, maar daar ben ik het volstrekt niet mee eens. Hebben we allemaal een ander seizoen gezien? De Trust Nobody podcast heeft deze week een uitstekende kritische analyse van Conny's molschap, met veel aandacht voor de geslaagde molacties maar ook voor een hele reeks gemiste kansen. Commy torent wat mij betreft nauwelijks boven Renée uit.
Woosie down?