Auteur Topic: [kandidaat] Lieselot  (gelezen 8517 keer)

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #20 Gepost op: 20-03-2023, 00:41:54 »
Is niet bekend waarom ze niet gelijk met de anderen de test maakte, maar dat ze als ze opgesloten bleef, geen test zou maken klopt in elk geval niet .

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #21 Gepost op: 20-03-2023, 00:43:25 »
Dan zou ik het nog eens terug moeten kijken, want ik had dus begrepen dat ze 30 minuten de tijd had om bevrijd te worden om dan de test te mogen maken. Ze maakte die test - nu ze wel bijtijds bevrijd werd - immers apart van alle anderen terwijl die toekeken. Als ze de test sowieso had mogen maken, waarom dan niet tegelijk met alle anderen?

De opdracht was veelzijdiger: Lieselot had 30 minuten om de anderen ervan te overtuigen haar te bevrijden (liefst zo snel mogelijk, zodat zij de resterende tijd zou kunnen gebruiken om aan informatie over haar medekandidaten te komen) én ondertussen geld bij elkaar te tillen. De anderen hadden 30 minuten om de sleutel te zoeken, te discussiëren of ze haar vrij zouden laten (en wanneer) en zodoende het bijeengetilde geld te verzilveren voor de pot. Dat zij na die 30 minuten, ongeacht de afloop, in haar eentje die test moest maken gaf een extra urgentie aan het spel en leverde natuurlijk fijne televisie op. Maar nog belangrijker is dat zij anders wederom enige tijd van de groep afgescheiden zou moeten worden.
« Laatst bewerkt op: 20-03-2023, 06:16:02 door Michmol »
Woosie down?

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #22 Gepost op: 20-03-2023, 08:08:52 »
Onwaarschijnlijk dat je 2 dagen op afzondering zit om na te denken over je entree bij de groep, om dan te openen met "geef mij een West-Vlaming aan de lijn".
Aan zo'n taalgebrek je hele persoonlijkheid ophangen vind ik écht niet sympathiek.
Ik vraag me echt af wat ze hiermee wou bereiken.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #23 Gepost op: 20-03-2023, 10:37:42 »
Ze mocht de test gewoon maken hoor. Ze komt in een niet leuke positie, maar goed. Als je basisstatistiek gebruikt kom je er wel, dus dan zou ik het risico ook nemen.

Ze doet veel te veel moeite om eruit te komen om de mol te zijn en op basis van hoe ze overkomt zie ik haar ook niet echt als mogelijke mol. Dus voorlopig de eerste kandidaat met grote potloodstreep door.

Offline JensXIII

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #24 Gepost op: 20-03-2023, 12:47:40 »
In de eerste twee opdrachten had er €11.500 verdiend kunnen worden, maar er is €500 verdiend. Dat is 4,3% van wat er verdiend kon worden. Ik kan me niet voorstellen dat er tijdens de eerste twee opdrachten geen mol was, dus Lieselot valt voor mij af

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #25 Gepost op: 20-03-2023, 12:55:53 »
Alles staat of valt met Lieselots gedrag tijdens aflevering 2. We gaan het zien.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #26 Gepost op: 20-03-2023, 13:45:29 »
Vond het wel een heftige straf om gelijk de hele aflevering nauwelijks mee te kunnen doen. Had het met haar te doen, ondanks dat ze zelf natuurlijk ingegaan was op het aanbod.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #27 Gepost op: 20-03-2023, 13:47:10 »
Nou, inderdaad. Je zou jezelf opvreten in zo'n hotelkamer.

Wel goed van de waarschuwing. (Zoiets hadden ze de kandidaten van De Mol 9 wat mij betreft ook mogen geven was mijn kritiek destijds, indachtig de reddeloos verloren Jens in de stortregen in Liedekerke. Zo bijft het een hard spel, maar fair.)
« Laatst bewerkt op: 20-03-2023, 13:49:47 door Heinz »

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #28 Gepost op: 20-03-2023, 21:23:34 »
Lieselot blijkt ook ooit een opleiding in de journalistiek genoten te hebben. Ze zou dus bedreven kunnen zijn in fake news, heel trendy anno 2023. Dat leugens haar makkelijk af gaan zagen we al in de caravan in aflevering 1, waar ze makkelijk loog over hoeveel tijd er nog restte.

Hoe wist ze eigenlijk dat er nog een andere West-Vlaming (Thomas) in de groep aanwezig was? Ze had de acht anderen buiten Toos nog niet echt gesproken (ze kende hun namen zelfs nog niet) en toch wou ze absoluut 'een West-Vlaming aan de lijn krijgen. Was dat haar verteld (neen toch?) of was dat een gok van haar?

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #29 Gepost op: 20-03-2023, 21:34:07 »
Ma how seg, goed opgemerkt klaartje.  Ik had ze nog steeds in het vizier maar dit versterkt het nog wel

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #30 Gepost op: 20-03-2023, 21:36:53 »
Lieselot blijkt ook ooit een opleiding in de journalistiek genoten te hebben. Ze zou dus bedreven kunnen zijn in fake news, heel trendy anno 2023. Dat leugens haar makkelijk af gaan zagen we al in de caravan in aflevering 1, waar ze makkelijk loog over hoeveel tijd er nog restte.

Hoe wist ze eigenlijk dat er nog een andere West-Vlaming (Thomas) in de groep aanwezig was? Ze had de acht anderen buiten Toos nog niet echt gesproken (ze kende hun namen zelfs nog niet) en toch wou ze absoluut 'een West-Vlaming aan de lijn krijgen. Was dat haar verteld (neen toch?) of was dat een gok van haar?
Waarschijnlijk een gok. Zitten er niet altijd meerdere West-Vlamingen bij? Ik heb daar als Nederlander weinig verstand van, maar meen me te herinneren dat in elk seizoen wel meerdere kandidaten met een voor mij volstrekt onverstaanbaar accent bij zitten :D

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #31 Gepost op: 20-03-2023, 22:01:27 »
Ik zou het gedurfd vinden om de mol pas aan het einde in de groep los te laten. En die test en 30min tijd zat hem in voorbereidingstijd om je boekje vol te klieren met info van de groep.

Maar gezien er daarvoor maar 500 euro is verdiend door de rest en de meerderheid die opdrachten deed lijkt mij een start vanaf het begin prettiger te midden van de rest voor de mol. Zeker als je weet dat er nog een B.V. bij zit.

Dus chapeau Lieselot om die eerste loterij als test te hebben overleefd. Maar ik verwacht als kandidaat, niet als mol.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #32 Gepost op: 21-03-2023, 08:17:02 »
Zou het wel straf vinden mocht ze nog de finale halen. Heeft toch wel een achterstand nu op de andere kandidaten.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #33 Gepost op: 21-03-2023, 08:55:30 »
Zou het wel straf vinden mocht ze nog de finale halen. Heeft toch wel een achterstand nu op de andere kandidaten.
Dat zal wel meevallen, het belangrijkste is juist zitten.
Er zijn al zo vaak afvallers geweest omdat ze te snel een tunnel in gaan. In die seizoenen zijn het net de kandidaten die lang blijven twijfelen/spreiden die ver geraken.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #34 Gepost op: 21-03-2023, 14:11:57 »


Hoe wist ze eigenlijk dat er nog een andere West-Vlaming (Thomas) in de groep aanwezig was? Ze had de acht anderen buiten Toos nog niet echt gesproken (ze kende hun namen zelfs nog niet) en toch wou ze absoluut 'een West-Vlaming aan de lijn krijgen. Was dat haar verteld (neen toch?) of was dat een gok van haar?
Ze heeft de kandidaten toch ontmoet bij de klok? Daar heeft ze waarschijnlijk gehoord dat er nog West-Vlamingen bij waren.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #35 Gepost op: 21-03-2023, 14:32:40 »
Voordat we Lieselot afschrijven als mol nog even dit.
Met deze proef kunnen ze €3000 verdienen, dus geen kleingeld voor de begrippen van De Mol.
Ik heb even gekeken hoe snel de geldklok loopt. Per 10 frames komt er €1 bij. 25 frames per seconde en 60 seconden per minuut zijn dat 1500 frames per minuut = €150 per minuut. Van de 30 minuten voor de opdracht heeft ze dus 20 minuten nodig om geld binnen te halen en kan ze 10 minuten gebruiken aan de telefoon. De sleutel zal niet in de caravan zelf liggen, dus ze heeft hier niet veel te zoeken, wat ze wel doet. Het enige wat van haar verlangd wordt is dat ze voorleest wat er op het bord staat wat je wel moet zien als je de caravan binnen stapt. Met die informatie kunnen de anderen gaan zoeken naar de sleutel in kan Lieselot zich bezighouden met het optillen van het blok.
Ze hebben met deze opdracht €930 verdiend. Dus heeft Lieselot 6 minuten en 12 seconden van de 30 minuten gebruikt om het blok op te tillen. Als ze de Mol is dan heeft ze toch zomaar €2070 door de WC gespoeld. Het moment dat ze uit het niets de aanwijzing vindt en gaat bellen komt bij mij toch wel een beetje geacteerd over. Kijk zelf maar eens.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #36 Gepost op: 21-03-2023, 14:45:23 »
Maar is het écht geld door de plee spoelen op t moment dat dit een opdracht is waarvan altijd al vast stond dat de mol degene zou zijn die die uit zou voeren?  :-\\
Ben 't er verder wel mee eens dat ze nou ook weer niet heel hard gewerkt heeft, maar verzuring en moeten telefoneren waren ook nog wel een factor

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #37 Gepost op: 21-03-2023, 15:28:11 »
Maar is het écht geld door de plee spoelen op t moment dat dit een opdracht is waarvan altijd al vast stond dat de mol degene zou zijn die die uit zou voeren?  :-\\
Ben 't er verder wel mee eens dat ze nou ook weer niet heel hard gewerkt heeft, maar verzuring en moeten telefoneren waren ook nog wel een factor
Ik weet niet wat je precies bedoelt met de eerste opmerking, maar het lijkt me voor de Mol best wel aantrekkelijk om bij deze proef in de caravan te zitten. Een slimme kandidaat zou hier meteen die levensgrote aanwijzing hebben kunnen doorgeven en dan was er tijd genoeg om het maximale bedrag te verdienen met deze proef. Je hoeft per slot van rekening maar 20 minuten dat blok op te tillen en je mag best wel af en toe het blok neerleggen. En die 20 minuten is voor de volle €3000. Je had het toch makkelijk langer 6 minuten vol kunnen houden als het alleen aan de conditie ligt. Het grote verschil met de Nederlandse en Vlaamse is dat de opdrachten bij de Vlaamse in principe haalbaar zijn. De Mol had zich ook gemakkelijk in deze positie kunnen manoevreren. Snel de juiste toets indrukken bij de telefoon en zich laten verliezen bij het duel.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #38 Gepost op: 21-03-2023, 16:23:21 »
De groep heeft 500 euro verdiend van de 4000+2000+5500 is 11500 die er te verdienen viel. Dat is 5%.
Lieselot verdiend tussen alle spanningen door 930 van de 3000 euro, dat is 31%.
Lijkt me een kandidaat die terug het spel in wil.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #39 Gepost op: 21-03-2023, 16:45:20 »
Ik sluit Lieselot niet uit omdat ze één opdracht niet mee heeft gedaan. (Op zowel de zandloperproef als de caravan had ze gewoon invloed.) Wél denk ik dat het voor de mol geen fijne positie is omdat je wordt afgesloten van de eerste groepsdynamiek. De mol mag geen buitenbeentje zijn. Dat zag je bijvoorbeeld wel gebeuren bij Hans in seizoen 5, en dat zou de kansen om effectief en onopgemerkt te mollen belemmeren.

Zou het wel straf vinden mocht ze nog de finale halen. Heeft toch wel een achterstand nu op de andere kandidaten.
Op zich kan een schone lei geen kwaad, als je maar goed zit natuurlijk. De test van aflevering 2 gaat grotendeels over aflevering 2, dus wat dat betreft staan de kandidaten dan gewoon weer gelijk. (Ze heeft wel minder tijd om persoonlijke vragen aan de kandidaten.) Pas in de finale kan het een nadeel zijn als ze geen informatie heeft over wie in welke groep zat etc. in aflevering. In de Nederlandse Mol
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
en in de Vlaamse Mol
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 21-03-2023, 16:48:38 door Pac »
...óf niet!