Auteur Topic: [kandidaat] Lieselot  (gelezen 8526 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #40 Gepost op: 21-03-2023, 17:22:37 »
Alles staat of valt met Lieselots gedrag tijdens aflevering 2. We gaan het zien.

Kanttekening: het kan ook nog zo zijn dat juist Toos de Mol is. Dan is Lieselot wel 'gestraft' voor haar inhaligheid, maar heeft ze wel de Mol van dichtbij mee mogen maken. En Toos heeft dankzij de vrijstelling zich dan voorlopig zeer kandidaats gepresenteerd. Ik ga ook Toos goed in de gaten houden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #41 Gepost op: 22-03-2023, 01:41:28 »
De groep heeft 500 euro verdiend van de 4000+2000+5500 is 11500 die er te verdienen viel. Dat is 5%.
Lieselot verdiend tussen alle spanningen door 930 van de 3000 euro, dat is 31%.
Lijkt me een kandidaat die terug het spel in wil.
Die percentages kloppen wel maar ik denk dat je hier moet kijken hoe moeilijk die opdrachten waren. Voor die opdracht met de tijd moesten een heleboel dingen goed gaan. Dat spaarvarkentje moesten ze ook nog maar los zien te krijgen. Voor Comfort ondoenlijk maar van iemand die langer is waarschijnlijk ook niet eenvoudig.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #42 Gepost op: 22-03-2023, 07:26:29 »
Is een West -vlaming niet te verstaan voor andere Belgen?

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #43 Gepost op: 22-03-2023, 07:53:58 »
Is een West -vlaming niet te verstaan voor andere Belgen?
West-Vlamingen zijn in ieder geval een apart volkje.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #44 Gepost op: 22-03-2023, 08:46:31 »
Is een West -vlaming niet te verstaan voor andere Belgen?

vergelijk het met Friesland in Nederland.
klaar voor de strijd

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #45 Gepost op: 22-03-2023, 12:53:46 »
vergelijk het met Friesland in Nederland.
Met als verschil dat Friezen een eigen taal spreken naast het Nederlands. Over het algemeen zijn de meeste accenten in Nederland goed te verstaan, dialecten zijn een ander verhaal. Ondertiteling bij Nederlandstalige programma's is bijvoorbeeld zeldzaam, ik geloof dat ze daar bij Boer zoekt Vrouw op een gegeven moment mee zijn begonnen.

West-Vlaams is in mijn beleving een van de moeilijkste accenten van het Nederlands, maar Lieselot sprak zodra ze Thomas aan de lijn had ook echt dialect geloof ik.
...óf niet!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #46 Gepost op: 22-03-2023, 13:48:05 »
Met als verschil dat Friezen een eigen taal spreken naast het Nederlands.

Met dien verstande dat de status aparte van het Fries vooral het resultaat is van een succesvolle lobby. Fries is niet moeilijker of makkelijker te verstaan dan Limburgs of Gronings. Maar goed, dit is lichtelijk off-topic.
Woosie down?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #47 Gepost op: 22-03-2023, 18:22:30 »
Het is me niet duidelijk geworden wat er met het geld dat Lieselotte verdiende zou gebeuren als ze niet werd bevrijd. Was dat dan ook weg? Dat lijkt me een  belangrijk detail.

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #48 Gepost op: 22-03-2023, 18:39:33 »
Het is me niet duidelijk geworden wat er met het geld dat Lieselotte verdiende zou gebeuren als ze niet werd bevrijd. Was dat dan ook weg? Dat lijkt me een  belangrijk detail.
Het geld kwam volgens mij alleen in de pot als Lieselot bevrijd werd binnen de tijd.

Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #49 Gepost op: 23-03-2023, 22:04:35 »
Lieselot -> Lies a lot  ::vergroot::

Kwam mn man mee  ::rofl::

Maar denk na aflevering 1 dat ze voorlopig niet hoog op mn lijstje komt ::hug::

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #50 Gepost op: 26-03-2023, 04:19:57 »
Ik weet niet wat je precies bedoelt met de eerste opmerking, maar het lijkt me voor de Mol best wel aantrekkelijk om bij deze proef in de caravan te zitten. Een slimme kandidaat zou hier meteen die levensgrote aanwijzing hebben kunnen doorgeven en dan was er tijd genoeg om het maximale bedrag te verdienen met deze proef. Je hoeft per slot van rekening maar 20 minuten dat blok op te tillen en je mag best wel af en toe het blok neerleggen. En die 20 minuten is voor de volle €3000. Je had het toch makkelijk langer 6 minuten vol kunnen houden als het alleen aan de conditie ligt. Het grote verschil met de Nederlandse en Vlaamse is dat de opdrachten bij de Vlaamse in principe haalbaar zijn. De Mol had zich ook gemakkelijk in deze positie kunnen manoevreren. Snel de juiste toets indrukken bij de telefoon en zich laten verliezen bij het duel.

Als een slimme kandidaat snel de aanwijzing had doorgegeven, was ze snel bevrijd geweest, en had Lieselot niet zo lang het gewicht getild. Juist doordat het lang duurt, komt er € 930 binnen.

En nee, ik geloof er niet in dat de mol zichzelf zo buiten spel laat. Net als
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
, denk ik dat Toos en Lieselot het niet zijn.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #51 Gepost op: 26-03-2023, 12:17:45 »
Als Lieselot de mol zou zijn, dan zou ze wel geleerd hebben hoe te schieten. Ze schiet met het verkeerde oog (rechts) gesloten en voor het schieten zwaait het geweer nog naar haar links. Ze drukt wel op de trekker. Het is maar goed dat ze in het wilde westen zijn, want dit schot was ver naast gegaan.
Liep er nog iemand met een hoed met een kogelgat erin?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #52 Gepost op: 26-03-2023, 12:26:22 »
Ze tilt het blok weer op als haar bevrijders al op weg zijn, tilt er nog even 100 euro bij. Was echt niet nodig, ze had zich ook kunnen voorbereiden op de vragen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #53 Gepost op: 26-03-2023, 13:09:55 »
tijdens molbriefing: "er is zoveel geld blijven liggen, til maar lekker aan dat blok voor een paar honderd euro, da's allemaal klein pils en je komt superkandidaats over".... Ik vind alles nog mogelijk.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #54 Gepost op: 26-03-2023, 17:11:55 »
Ik wil alleen maar zeggen: een fanatieke kandidaat had in die caravan €3000 kunnen verdienen

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #55 Gepost op: 26-03-2023, 17:19:33 »
Ik wil alleen maar zeggen: een fanatieke kandidaat had in die caravan €3000 kunnen verdienen

Ik ben het volkomen met je eens. Sowieso lees ik de afgelopen dagen met verbazing hoe stellig sommigen nu al zijn over de (on)mogelijkheid van het molschap van deze of gene. Ik zal wel naïef zijn, maar wat mij betreft staan alle opties nog open (behalve Matteo uiteraard). Ook van Lieselot is echt nog wel een mol te maken.
Woosie down?

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #56 Gepost op: 27-03-2023, 00:28:31 »
Vooral bizar dat ze er nog in zit. Vaak zagen we bij kandidaten die ook maar een opdracht/aflevering moesten missen door een blessure of ziekte (buiten het speciale geval van vorig seizoen dan), toch ook al snel afvallen. 
 
Of mol, of kandidaat die wel ver kan komen en het spel zeer slim speelt. Ik vermoed dat veel andere kandidaten haar ook flink verdenken, wat ook mee kan helpen.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #57 Gepost op: 28-03-2023, 07:44:44 »
Nu voor een 2e keer 'buiten de groep' begint het wel een potloodstreepje te worden hier, ookal had ze wel veel invloed op het te verdienen bedrag

Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #58 Gepost op: 28-03-2023, 19:07:49 »
Nu voor een 2e keer 'buiten de groep' begint het wel een potloodstreepje te worden hier, ookal had ze wel veel invloed op het te verdienen bedrag

Kan ook een bewuste keuze zijn van de productie, na het debacle van vorig jaar, om zo de druk van de groep weg te nemen van de mol.
Ik heb haar nog niet veel goeds zien doen.

- Slechts een paar minuten een blok omhoog houden in aflevering 1 in het tijdsbestek van 30 minuten.
- Was stellig met antwoord van Queen Elizabeth, maar liet de groep toch voor een ander antwoord kiezen.
- Voorwerp misgooien vanuit de trein.
- Vooral kleine aardappelen schillen en er veel te veel eraf schillen.
- Aardappelen naast de emmer gooien, op de verkeerde momenten raak gooien en op momenten dat er een wissel nodig was niets doen. 9 kilo p.p. in zeker een uur tijdsbestek is ook niet bepaald een record.

Genoeg mogelijke molacties. Ik schrijf haar nog niet af.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #59 Gepost op: 28-03-2023, 19:19:07 »
- Was stellig met antwoord van Queen Elizabeth, maar liet de groep toch voor een ander antwoord kiezen.

Ze was stellig met een fout antwoord daar... toch, meen ik?
Ik snapte overigens niet waarom dat raadsel opnieuw mocht