Auteur Topic: [kandidaat] Samya  (gelezen 4042 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
[kandidaat] Samya
« Gepost op: 13-03-2023, 16:35:58 »

https://www.goplay.be/video/de-mol/samya-26

Bespreek hier alles over Samya.
« Laatst bewerkt op: 19-03-2023, 13:16:02 door Compuart »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Samya
« Reactie #1 Gepost op: 13-03-2023, 18:28:31 »
Samba . Lijkt een losbol te spelen terwijl ik dat niet vindt matchen met haar achtergrond en haar beroep .
Als die chaotische trekjes idd geen spel zijn, dan vergelijk ik haar wat met Manu van vorig jaar, waar ik niet echt een mol in kon zien. Maar als het inderdaad een spel is wat ze ons toont , is dit een gevaarlijke voor de positie van mol.

Molvibes 6/10
Eerste afvaller 8/10
Winnaar 2/10

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Samya
« Reactie #2 Gepost op: 16-03-2023, 11:48:47 »
En wij geven geen ruimte voor islamofobie hier, dus graag terug naar Samya als molkandidaat. We gaan hier geen discussie vormen over haar godsdienst en/of het dragen van een hoofddoek. We hebben vrijheid van godsdienst in zowel Nederland als België.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Samya
« Reactie #3 Gepost op: 16-03-2023, 14:03:15 »
Ironisch dat iets vrijheidsbeperkend als vrijheid beschouwd wordt. Maar mijn excuses. Ik zal on-topic blijven.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Samya
« Reactie #4 Gepost op: 16-03-2023, 14:17:04 »
Bij De Mol kiest - vermoedelijk vanuit storytellingtechnische overwegingen - men heel vaak (maar niet altijd) de 'underdog' of de kandidaat van wie niemand het op basis van leeftijd, beroep, sociale status et cetera verwacht als mol; in ieder geval iemand waarvan de veronderstelde naïveteit, rechtschapenheid of onervarenheid haaks staat op het concept van de mol als stiekeme saboteur. De oudste van de groep (serie 2) of juist de jongste (serie 8 ), de politie-inspecteur (serie 5), de priester (serie 6), de ex-illegale asielzoekster (ook serie 2) of de beminnelijke, zenuwachtige lhtbi'er (serie 10, althans aanvankelijk). In die reeks zou Samya als gelovige, maatschappelijk geslaagde moslima niet misstaan.
« Laatst bewerkt op: 16-03-2023, 14:19:48 door Michmol »
Woosie down?

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Samya
« Reactie #5 Gepost op: 16-03-2023, 14:26:09 »
Bij De Mol kiest - vermoedelijk vanuit storytellingtechnische overwegingen - men heel vaak (maar niet altijd) de 'underdog' of de kandidaat van wie niemand het op basis van leeftijd, beroep, sociale status et cetera verwacht als mol; in ieder geval iemand waarvan de veronderstelde naïveteit, rechtschapenheid of onervarenheid haaks staat op het concept van de mol als stiekeme saboteur. De oudste van de groep (serie 2) of juist de jongste (serie 8 ), de politie-inspecteur (serie 5), de priester (serie 6), de ex-illegale asielzoekster (ook serie 2) of de beminnelijke, zenuwachtige lhtbi'er (serie 10, althans aanvankelijk). In die reeks zou Samya als gelovige, maatschappelijk geslaagde moslima niet misstaan.
Ik vond haar bij de voorstelling schuchter/verlegen overkomen. Een beetje een atypisch profiel van de kandidaat-advocaten die de afgelopen seizoenen meegedaan hebben ( Bart, Jasmine) die toch redelijk aanwezig waren.

Ik had dan eerder bij Comfort een "Mol"-gevoel. Een andersgekleurde Mol is er ook nog niet geweest.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Samya
« Reactie #6 Gepost op: 16-03-2023, 14:31:30 »
Ik vond haar bij de voorstelling schuchter/verlegen overkomen. Een beetje een atypisch profiel van de kandidaat-advocaten die de afgelopen seizoenen meegedaan hebben ( Bart, Jasmine) die toch redelijk aanwezig waren.

Ik had dan eerder bij Comfort een "Mol"-gevoel. Een andersgekleurde Mol is er ook nog niet geweest.

Accoord, maar dan zijn toch juist die schuchterheid en andere associaties die men bij een type als Samya nu eenmaal heeft uitstekend als dekmantel te gebruiken? (En ik bedoelde, voor de duidelijkheid, nadrukkelijk niet: 'De Buut'nlander zal wel de Mol wezen').
Woosie down?

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Samya
« Reactie #7 Gepost op: 16-03-2023, 14:46:32 »
Bij De Mol kiest - vermoedelijk vanuit storytellingtechnische overwegingen - men heel vaak (maar niet altijd) de 'underdog' of de kandidaat van wie niemand het op basis van leeftijd, beroep, sociale status et cetera verwacht als mol; in ieder geval iemand waarvan de veronderstelde naïveteit, rechtschapenheid of onervarenheid haaks staat op het concept van de mol als stiekeme saboteur. De oudste van de groep (serie 2) of juist de jongste (serie 8 ), de politie-inspecteur (serie 5), de priester (serie 6), de ex-illegale asielzoekster (ook serie 2) of de beminnelijke, zenuwachtige lhtbi'er (serie 10, althans aanvankelijk). In die reeks zou Samya als gelovige, maatschappelijk geslaagde moslima niet misstaan.

Ja, helemaal mee eens. Ik twijfel nog wel een beetje omdat ze op mij nogal zachtmoedig overkomt, net als Philippe. Misschien willen de makers koste wat kost voorkomen dat de mol wederom afhaakt en kiezen ze nu voor een daadkrachtiger type.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Samya
« Reactie #8 Gepost op: 19-03-2023, 21:57:17 »
Was het niet Samya die de kleine Comfort in de positie duwde om het biggetje te pakken? Een mooie verdachte actie voor aflevering 1. Niet te subtiel en ook niet te duidelijk.

Edit: Ze was ook erg fel (verrassend vond ik) tegen het bevrijden van Lieselot. Normaal zou ik dit onmols vinden omdat een Mol zich  graag als sympathiek profileert, maar nu was het mols omdat er bijna 1000 euro mee gemoeid was.
« Laatst bewerkt op: 19-03-2023, 22:03:00 door Heinz »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Samya
« Reactie #9 Gepost op: 19-03-2023, 22:08:26 »
Edit: Ze was ook erg fel (verrassend vond ik) tegen het bevrijden van Lieselot. Normaal zou ik dit onmols vinden omdat een Mol zich  graag als sympathiek profileert, maar nu was het mols omdat er bijna 1000 euro mee gemoeid was.

Juist. En opeens een heel andere (spel)houding dan tot dat moment.
Woosie down?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Samya
« Reactie #10 Gepost op: 19-03-2023, 22:09:14 »
Was het niet Samya die de kleine Comfort in de positie duwde om het biggetje te pakken? Een mooie verdachte actie voor aflevering 1. Niet te subtiel en ook niet te duidelijk.

Ruben gaf de voorzet, maar ja. Samya keek ook nogal afwachtend, alsof ze op het juiste moment wachtte om het te zeggen.
« Laatst bewerkt op: 19-03-2023, 23:24:50 door Amethyst »

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Samya
« Reactie #11 Gepost op: 19-03-2023, 22:09:47 »
Was het niet Samya die de kleine Comfort in de positie duwde om het biggetje te pakken? Een mooie verdachte actie voor aflevering 1. Niet te subtiel en ook niet te duidelijk.

Edit: Ze was ook erg fel (verrassend vond ik) tegen het bevrijden van Lieselot. Normaal zou ik dit onmols vinden omdat een Mol zich  graag als sympathiek profileert, maar nu was het mols omdat er bijna 1000 euro mee gemoeid was.
Die 2de zou dan wel al een mislukte molactie zijn

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Samya
« Reactie #12 Gepost op: 19-03-2023, 22:11:39 »
Ja, ze staat bij mij met stip op 1 na die twee acties.

Ruben gaf de voorzet, maar ja. Samya keek ook nogal afwachtend, alsof ze op het juiste moment wachtte om het te zeggen.
Bij mij ook.
+ ze zat in de groep die de tijd verkeerd gekalibreerd had. Dat is natuurlijk een super actie dan is er geen tijd om te overleggen. Met de andere groep, want de mannen dachten dat ze al op 60+ minuten zaten. En die vertrokken daarom ook bij die meiden.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Samya
« Reactie #13 Gepost op: 19-03-2023, 22:35:21 »
Fanatieke dame, zoals ik het graag zie. ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Samya
« Reactie #14 Gepost op: 19-03-2023, 23:31:35 »
In mijn boek is het echt comfort zelf die zich manoeuvreert om dat spaarvarkentje te pakken .

Al in de villa zegt, ik meen Ruben terecht , dat dat iets met balans en lopen tussen kliffen gaat zijn . Waarop men begint over wie er balans heeft en dan zegt comfort al ik heb balans, ik heb geturnd.  Ze herhaalt dat als ze met 4 aankomen bij de proef en later nogmaals dat het geen turnen was maar tumbling .   Daarop beslissen Ruben en samya om comfort als laatste te laten gaan en ja inderdaad mislukt die proef mede door haar “geklungel “.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Samya
« Reactie #15 Gepost op: 20-03-2023, 11:43:31 »
Samya is oprecht verbaasd als Steve Matteo Simoni blijkt te zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Samya
« Reactie #16 Gepost op: 20-03-2023, 11:48:34 »
Dat lijkt zeker zo maar het kan ook goed gespeeld zijn. En we kunnen ons ook nog afvragen of de Mol wel of niet op de hoogte was. Waarschijnlijk wel, want dat is natuurlijk wel de gewoonte dat de Mol van de hoed en de rand weet.

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Samya
« Reactie #17 Gepost op: 20-03-2023, 12:04:11 »
Ik denk dat de mol wel wist dat een BV'er mee ging, maar niet welke, zodat hij alsnog verrast kon reageren.

Samya noemt als eerste als de groep compleet is de naam Matteo Simoni.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Samya
« Reactie #18 Gepost op: 20-03-2023, 12:14:33 »
Het is wel informatie die de mol nodig heeft om goed te kunnen saboteren, dus ik neem ook aan dat de mol het weet.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Samya
« Reactie #19 Gepost op: 20-03-2023, 13:21:30 »
Mol weet het, maar als hij zichzelf al bloot gegeven heeft is het toch een perfecte cover up om verbaasd te reageren?