Auteur Topic: [kandidaat] Thomas  (gelezen 14703 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #160 Gepost op: 17-04-2023, 14:18:27 »
Bij Thomas gingen deze aflevering - en dan vooral de vlieg-en-film-opdracht - zoveel alarmbellen af dat hij volgende week wel zal afvallen.
Woosie down?

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #161 Gepost op: 18-04-2023, 10:15:35 »
Line-dancing was toch een perfecte molpositie? Je kon makkelijk een foutje maken zonder dat het opvalt. De slackline was alleen een goede molpositie als je als laatste kon gaan. Dat kan je als mol lang niet altijd afdwingen. Erger nog, als je het wel afdwingt en het gaat verkeerd, dan sta je bij iedereen bovenaan de lijst.

Bij de drones zat hij juist op de goede molpositie. Daar wordt het geld uiteindelijk verdiend.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #162 Gepost op: 18-04-2023, 10:29:43 »
Ja, ik zie wel dat het goede molposities kunnen zijn, maar dat waren de andere posities ook. Maar ik zie Thomas ook wel enorm mollen bij de drone maar ik kan het me niet voorstellen dat de mol niet voor de andere opties kiest waar je ook kunt saboteren, maar waar de opdrachten wat spectaculairder zijn. Voor mij is het daarom nog niet case closed.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #163 Gepost op: 18-04-2023, 12:35:34 »
Erger nog, als je het wel afdwingt en het gaat verkeerd, dan sta je bij iedereen bovenaan de lijst.
De geschiedenis heeft het tegendeel al bewezen.

Offline Wolf2112

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #164 Gepost op: 18-04-2023, 15:51:41 »
Tja... of Thomas is gewoon niet zo'n durfal.
Doorgaans vind ik de deelnemers in De Mol dat wel. Makkelijk bungeejumpen, abseilen, etcetera. En misschien doet Thomas het wel driedubbel in z'n broek als zo'n opdracht nog eens komt

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #165 Gepost op: 18-04-2023, 16:18:55 »
Omdat Thomas nu zo massaal verdacht wordt hier heb ik een aantal momenten teruggekeken, waaronder de raketbunker. Ik heb erg veel moeite met het feit dat het maar een haar scheelde of Lancelot had de code geraden op de rug van Thomas en daarmee zijn klimgordel (om de bunker in te gaan) afgepakt. De mol zou zijn code toch niet zo makkelijk laten lezen? Mocht hij de mol zijn dan had hij zomaar naar zijn invloed op het spel binnenin de bunker kunnen fluiten.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #166 Gepost op: 18-04-2023, 16:30:39 »
Omdat Thomas nu zo massaal verdacht wordt hier heb ik een aantal momenten teruggekeken, waaronder de raketbunker. Ik heb erg veel moeite met het feit dat het maar een haar scheelde of Lancelot had de code geraden op de rug van Thomas en daarmee zijn klimgordel (om de bunker in te gaan) afgepakt. De mol zou zijn code toch niet zo makkelijk laten lezen? Mocht hij de mol zijn dan had hij zomaar naar zijn invloed op het spel binnenin de bunker kunnen fluiten.
Maar dan had hij juist wel weer kunnen saboteren door de pasvragen te pakken. Doordat hij zo snel van start ging zorgde hij bovendien voor een meer 'ieder voor zich' gevoel m.b.t. de pasvragen.
...óf niet!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #167 Gepost op: 18-04-2023, 16:39:58 »
Maar dan had hij juist wel weer kunnen saboteren door de pasvragen te pakken.

Nou, dat was nog maar de vraag! Het was allerminst een uitgemaakte zaak dat de schaarlift naar beneden zou komen. Had ook makkelijk gestopt kunnen zijn. Ik ben het dus met Molebuster eens. Maar ja, ik heb dan ook nooit de Mol in Thomas gezien...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #168 Gepost op: 18-04-2023, 16:56:57 »
Maar dan had hij juist wel weer kunnen saboteren door de pasvragen te pakken. Doordat hij zo snel van start ging zorgde hij bovendien voor een meer 'ieder voor zich' gevoel m.b.t. de pasvragen.

Zo zou je het ook kunnen zien, maar toch zou hij in dat geval (bovengronds) hebben moeten afwachten of hij met de lift überhaupt tot bij de pasvragen had kunnen gekomen, want dit hing van de gebeurtenissen bij de eerste groep afdalers af die de lift hadden kunnen stoppen. Je springt ook wel meteen in de spotlights door snel van die stoel richting radioactieve elementen te gaan. Ik neig er toch naar te denken dat de mol wat omzichtiger te werk gaat en niet meteen van die stoel springt.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #169 Gepost op: 18-04-2023, 17:09:11 »
Sterker nog: ik denk dat de Mol in eerste instantie even bleef zitten. Hij had waarschijnlijk twee codes van anderen uit zijn hoofd geleerd en zou dan op die manier nog wel beneden zijn gekomen, mocht het op eigen kracht niet meteen lukken.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #170 Gepost op: 18-04-2023, 17:16:34 »
Maar als Comfort of Ruben de mol is, waarom lezen zij op het laatste moment IN de bunker de code dan niet af?

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #171 Gepost op: 18-04-2023, 17:25:51 »
Sterker nog: ik denk dat de Mol in eerste instantie even bleef zitten. Hij had waarschijnlijk twee codes van anderen uit zijn hoofd geleerd en zou dan op die manier nog wel beneden zijn gekomen, mocht het op eigen kracht niet meteen lukken.

Dat kan natuurlijk niet: je kan als mol niet zomaar een code oplezen die iemand niet heeft laten zien. Door snel op te staan veroorzaak je chaos, wat altijd goed is als mol, omdat jij al weet wat handig is. Je kan het beide kanten op redeneren wat slim is voor een mol, boven of beneden. Ik denk niet dat een mol hier rustig blijft zitten, dat is wel erg passief.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #172 Gepost op: 18-04-2023, 17:32:19 »
Dat kan natuurlijk niet: je kan als mol niet zomaar een code oplezen die iemand niet heeft laten zien.

De kans dat precies de twee kandidaten waarvan jij de code uit je hoofd hebt geleerd stug op hun gat blijven zitten, lijkt mij extreem klein. Zodra iemand opstaat (en jij wél blijft zitten) kun je dus altijd zeggen dat je de code toch hebt gezien.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #173 Gepost op: 18-04-2023, 17:35:55 »
Maar als Comfort of Ruben de mol is, waarom lezen zij op het laatste moment IN de bunker de code dan niet af?

Waarom zou Ruben dat moeten doen? Gewoon zijn eigen code niet tonen is voldoende om de opdracht te saboteren.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #174 Gepost op: 19-04-2023, 22:31:33 »
Waarom maakt Thomas het zichzelf zo moeilijk als mol, bij de tweede film? Hij had beter gewoon voor een foute stunt combinatie kunnen kiezen. Nu kiest hij de goede, krijgt het juiste filmfragment, en moet hij zich in allerlei bochten draaien. De scene fout beschrijven, Peter verzwijgen... En als klap op de vuurpijl blijft hij maar 'Doctor, Doctor, Doctor...' zeggen. Na zijn foute Dr. Dolittle. Er hoeft maar iemand te associëren naar Dr. Hook, en het antwoord was goed.

Hij leek verdacht bezig, maar bij terugkijken zie ik het molse van Thomas bij deze opdracht niet meer zo.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #175 Gepost op: 19-04-2023, 22:39:29 »
Waarom maakt Thomas het zichzelf zo moeilijk als mol, bij de tweede film? Hij had beter gewoon voor een foute stunt combinatie kunnen kiezen. Nu kiest hij de goede, krijgt het juiste filmfragment, en moet hij zich in allerlei bochten draaien. De scene fout beschrijven, Peter verzwijgen... En als klap op de vuurpijl blijft hij maar 'Doctor, Doctor, Doctor...' zeggen. Na zijn foute Dr. Dolittle. Er hoeft maar iemand te associëren naar Dr. Hook, en het antwoord was goed.

Hij leek verdacht bezig, maar bij terugkijken zie ik het molse van Thomas bij deze opdracht niet meer zo.
Dat was exact wat ik dacht, hij had ook een stunt van Toos fout kunnen hebben en gewoon een foute film krijgen.
Maar de Dr Hook denk ik niet dat bij de jongere generatie zo bekend is en is wel een mooie hint naar "Ik wist het wel, maar jullie deden er niks mee".

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #176 Gepost op: 19-04-2023, 22:49:52 »
Waarom maakt Thomas het zichzelf zo moeilijk als mol, bij de tweede film? Hij had beter gewoon voor een foute stunt combinatie kunnen kiezen. Nu kiest hij de goede, krijgt het juiste filmfragment, en moet hij zich in allerlei bochten draaien. De scene fout beschrijven, Peter verzwijgen... En als klap op de vuurpijl blijft hij maar 'Doctor, Doctor, Doctor...' zeggen. Na zijn foute Dr. Dolittle. Er hoeft maar iemand te associëren naar Dr. Hook, en het antwoord was goed.

Hij leek verdacht bezig, maar bij terugkijken zie ik het molse van Thomas bij deze opdracht niet meer zo.

Maar de film is “Hook” niet “dr Hook”?


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #177 Gepost op: 20-04-2023, 00:34:20 »
 ::rofl::

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #178 Gepost op: 20-04-2023, 09:23:06 »
Dr. Hook is een band, die hebben met de film niets te maken. Thomas speelt het als mol juist goed: hij heeft wel de stunts goed en komt dus prima over, maar doordat hij de film niet kent wordt er niets verdiend. Natuurlijk had hij het ook anders kunnen spelen (als hij de mol is), maar om dit als argument tegen Thomas als mol te gebruiken gaat veel te ver.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #179 Gepost op: 20-04-2023, 09:31:04 »
Dr. Hook is een band, die hebben met de film niets te maken. Thomas speelt het als mol juist goed: hij heeft wel de stunts goed en komt dus prima over, maar doordat hij de film niet kent wordt er niets verdiend. Natuurlijk had hij het ook anders kunnen spelen (als hij de mol is), maar om dit als argument tegen Thomas als mol te gebruiken gaat veel te ver.

Scherpe bijdrages op dit forum van jou NVR. Uiteraard helemaal eens hiermee.