Auteur Topic: [kandidaat] Toos  (gelezen 16619 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #80 Gepost op: 14-04-2023, 11:58:23 »
Niet de slechtste is uiteindelijk een kwestie van geluk. Dat iemand de laatste zes haalt zou ik dus geen grote conclusies aan verbinden.

Dat ze niet voor vrijstellingen of pasvragen wil spelen, kan inderdaad wel een teken zijn dat ze het voor haar gevoel zeker weet.
...óf niet!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #81 Gepost op: 14-04-2023, 12:31:47 »
Vanwege haar posities en volledig kandidatensignatuur, had ik haar al eerder oneerbiedig afgeschreven. Het verwondert me dat ze er nog in zit; wat in mijn redenatie eigenlijk alleen kan betekenen dat ze tunnelt op 1 persoon, en vanuit haar positie is Toos de meest logische, van de rest heeft ze te weinig gezien. Op die manier wijst de kandidaatste kandidaat de mol aan, na vier testen zou dat toch wel moeten kunnen.

Toos schiet haar in de eerste seconden van het spel meteen aan flarden. "Die moet hebben geoefend".
Toos lukt het de vrijstelling te houden. "Verdacht, handige manier van de mol onverdacht naar afl. 2 te gaan"
Na de eerste aflevering houdt ze Toos in de gaten, met als uiteindelijk hoogtepunt de test in Room 110.

Het zou kunnen.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2023, 12:35:09 door Mollem »

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #82 Gepost op: 14-04-2023, 15:31:26 »
Het laten liggen van de vrijstelling en 5000 euro blijft echt extreem verdacht. Vooral omdat hij de kamer binnenliep en gelijk verkondigde niet de vrijstelling aan alleen Lieselot te willen geven. Toen ze dat prima vond leek hij helemaal van z'n stuk. In de vorige aflevering wil hij ook ineens weer wel voor de pasvragen gaan. Het valt niet echt met elkaar te rijmen.

De cruciale vraag is hier: is Toos als kandidaat slim genoeg om in te zien dat als hij de vrijstelling + 5000 euro pakt, hij niet meer verdacht is in de ogen van de rest. De mol doet dat natuurlijk nooit. Oftewel: zou hij zich als kandidaat zo expres verdacht maken?

Vrijwel niemand speelt het spelletje op dit niveau, zeker in de Vlaamse mol heb ik dit nog niet gezien. Ik vind het ook niet bij hem passen. Hij komt niet over als een uitgekookte speler (meer iets voor Lancelot bijv).

Ik blijf nog steeds bij Thomas als mol. Toos heeft ook teveel acties en posities die voor een mol niet logisch zijn. Maar ik kan het laten liggen van de vrijstelling eigenlijk niet verklaren. De productie komt er ook bijna niet op terug, dat maakt het nog verdachter.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #83 Gepost op: 14-04-2023, 16:21:30 »
Het blijft inderdaad bijzonder. Maar ik denk dat (kandidaat) Toos zich erg heeft laten beïnvloeden door Lieselot. En dat Lieselot ook geen vrijstelling wilde is ook wel bijzonder, maar te verklaren vanwege haar "vrijstellingentrauma". Ze was bang dat er weer negatieve consequenties aanhingen en wilde niet uit de groep vallen. Toos zal onder de indruk geweest zijn dat Lieselot niets nam en zich schuldig hebben gevoeld dat hij voor een tweede keer een vrijstelling zou pakken.

Hij had er wel al snel spijt van getuige zijn biecht bij de test. Misschien heeft ie er slecht van geslapen en heeft ie zich voorgenomen vanaf dat moment altijd voor een vrijstelling of pasvragen te gaan. Hoe fanatiek hij voor de pasvragen ging was namelijk ook opvallend.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2023, 16:24:34 door Heinz »

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #84 Gepost op: 14-04-2023, 16:45:59 »
Vanwege haar posities en volledig kandidatensignatuur, had ik haar al eerder oneerbiedig afgeschreven. Het verwondert me dat ze er nog in zit; wat in mijn redenatie eigenlijk alleen kan betekenen dat ze tunnelt op 1 persoon, en vanuit haar positie is Toos de meest logische, van de rest heeft ze te weinig gezien. Op die manier wijst de kandidaatste kandidaat de mol aan, na vier testen zou dat toch wel moeten kunnen.

Toos schiet haar in de eerste seconden van het spel meteen aan flarden. "Die moet hebben geoefend".
Toos lukt het de vrijstelling te houden. "Verdacht, handige manier van de mol onverdacht naar afl. 2 te gaan"
Na de eerste aflevering houdt ze Toos in de gaten, met als uiteindelijk hoogtepunt de test in Room 110.

Het zou kunnen.
Ik heb dit ook geprobeerd, te verklaren dat Lieselot er nog in zit (want als je zo veel info mist lijkt dat toch bijna onmogelijk), en dacht ook dat Lieselot all-in ging op Toos, maar ze zegt wel duidelijk in de laatste aflevering dat ze nog niet alles op een persoon inzet. Dat moeten we dus geloven als ze dat als kandidaat zegt denk ik.

Daarnaast: Hoe groot is dat trauma nou echt zoals Heinz zegt? De makers hebben het zelfs al 2 keer gebruikt in een throwback-fragment. Ze speelt volledig voor de groep maar schakelt zichzelf toch helemaal uit tactisch gezien. door anderen steeds wel de kans op een pasvraag of vrijstelling te geven.

Blijft een rare, die Lieselot. Maar dit is het Toos topic natuurlijk, die ik nog niet durf uit te sluiten  :D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #85 Gepost op: 14-04-2023, 17:02:40 »
Daarnaast: Hoe groot is dat trauma nou echt zoals Heinz zegt?

Lijkt me niet te onderschatten. In plaats van aan het avontuur van je leven te beginnen moet je twee dagen op een hotelkamer zitten, jezelf opvretend met de vraag of je wel echt aan het spel kan gaan deelnemen. En zo ja of de groep je wel zal opnemen.


Wat zouden de drie beste molacties van Toos tot nu toe zijn? Ik denk aan:

- De kleinere Comfort in plaats van zichzelf in de cruciale positie op de slackline terecht laten komen door zelf onzeker te zijn. Wel geld in het varkentje stoppen maar verwachtende dat dit er niet uit gehaald zal worden.
- De kostbare geschilde aardappelen pakken om mee te gaan schieten.
- Het niet nemen van de vrijstelling terwijl dit een extra 3000 euro had opgeleverd.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2023, 21:19:08 door Heinz »

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #86 Gepost op: 15-04-2023, 00:14:24 »
Heb wel een mega minpunt gevonden voor Toos: In de bunker wijst hij het bord aan waarop staat dat de 'onzichtbare' code van belang kan zijn. Als je als mol in die laatste kamer wil belanden, ga je dit niet benadrukken natuurlijk.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #87 Gepost op: 16-04-2023, 15:00:58 »
Goed opgemerkt! Het begint wat te veel te worden om Toos nog te kunnen verdedigen als mogelijke mol.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #88 Gepost op: 16-04-2023, 22:36:49 »
Kruis door Toos.
Die goede instructies waren de zoveelste druppel. De druppel te veel.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2023, 22:39:10 door Belgian Mol »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #89 Gepost op: 17-04-2023, 13:45:04 »
Daarnaast: Hoe groot is dat trauma nou echt zoals Heinz zegt? De makers hebben het zelfs al 2 keer gebruikt in een throwback-fragment. Ze speelt volledig voor de groep maar schakelt zichzelf toch helemaal uit tactisch gezien. door anderen steeds wel de kans op een pasvraag of vrijstelling te geven.

Blijft een rare, die Lieselot. Maar dit is het Toos topic natuurlijk, die ik nog niet durf uit te sluiten  :D

Lieselot eruit. all in op Toos, we zullen het niet weten.
We hebben Toos wel horen vertellen dat Lieselot met haar besluit de druk op hem wèl erg heeft opgevoerd.
« Laatst bewerkt op: 17-04-2023, 22:52:19 door Mollem »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #90 Gepost op: 17-04-2023, 14:17:19 »
Toos is mijn vreesmol. Niet dat hij me onsympathiek lijkt of irritant is, maar zijn reacties en gezichtsuitdrukkingen hebben iets gemaakts, onnatuurlijks. Dat hij van zichzelf veel weg heeft van een stripfiguur lijkt helpt natuurlijk ook niet echt. Maar het zou zó'n afgezaagde keuze zijn...
Woosie down?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #91 Gepost op: 17-04-2023, 22:55:00 »
hah, stripfiguur  ;D ... (en zijn stem lijkt zo op Matthieu vd Poel vind ik... ) Maar ik ou het een prima mol vinden, niet gek te krijgen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #92 Gepost op: 17-04-2023, 23:10:27 »
hah, stripfiguur  ;D ... (en zijn stem lijkt zo op Matthieu vd Poel vind ik... ) Maar ik ou het een prima mol vinden, niet gek te krijgen.

Bedoel je niet Remco Evenepoel? Want Mathieu hoor ik er helemaal niet in.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #93 Gepost op: 17-04-2023, 23:13:25 »
Ik ben een Hollander, dus de nuances ontgaan me grotendeels. Ik hoor in Toos Matthieu vd Poel.

Offline Molise

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #94 Gepost op: 19-04-2023, 23:19:03 »
Naast de schaarlift dat hier al werd vermeld, heb ik nog iets gevonden in dezelfde proef dat mogelijk kan wijzen op voorkennis. Op een gegeven moment zegt Toos: "vanaf dat ze de pasvraag nog maar opheffen ontploft de bom". Terwijl dit nergens in het krantenknipsel gespecificeerd staat.

Verder gebeuren er nog gekke dingen met het ingeven van de onzichtbare codes:
- Hij voert een foutieve code van Thomas in (H2K7E03 ipv H2K703E)
- Hij geeft zijn eigen code fout door aan Thomas, die Thomas vervolgens wel juist ingeeft (L4H7FE ipv L4H7F2E)
- In het laatste shot (als de timer stopt), is zijn eigen code toch weer fout (L4H27FE). Het is niet duidelijk of Thomas of Toos dit heeft aangepast.

Dit, samen met het weigeren van een vrijstelling in de motel maken hem toch verdacht, al staat Thomas hoger op mijn lijstje - en zou ik Thomas liever zien als mol.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2023, 23:25:58 door Molise »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #95 Gepost op: 19-04-2023, 23:29:46 »
Ja, er zijn gekke dingen aan de hand met Toos. Ook het zelfvertrouwen dat hij steeds uitstraalt, is opvallend. Tenzij hij vanaf aflevering 1 op de juiste Mol zit (weer iemand die in zijn/haar slaap praat) is het onwaarschijnlijk dat hij al zo vroeg in het spel zekerheid heeft. Toch zit hij er steeds weer tamelijk ontspannen bij. De relatieve ontspannenheid van een Mol?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #96 Gepost op: 19-04-2023, 23:33:30 »
Of de onspannenheid van iemand die denkt dat hij weet wie de mol is.
Leila had dat ook, maar zat verkeerd.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #97 Gepost op: 19-04-2023, 23:54:14 »
Ja, dat kan ook. Maar nu de groep krimpt, wordt de kans af te vallen steeds groter. Zou je dan nog zo relaxt durven te zijn? Je weet immers niet zeker of je de enige bent die op de juiste Mol zit en dan gaat het toch echt om het aantal juiste antwoorden of zelfs de tijd.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #98 Gepost op: 20-04-2023, 08:49:11 »
Naast de schaarlift dat hier al werd vermeld, heb ik nog iets gevonden in dezelfde proef dat mogelijk kan wijzen op voorkennis. Op een gegeven moment zegt Toos: "vanaf dat ze de pasvraag nog maar opheffen ontploft de bom". Terwijl dit nergens in het krantenknipsel gespecificeerd staat.
Lijkt me wel af te leiden uit het krantenartikel?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #99 Gepost op: 20-04-2023, 11:08:18 »
Vooral de woorden "trigger" en "automatically" maken het volkomen duidelijk dat er een schakelaar onder de pasvragen zit. Anders had er wel iets gestaan als "They took the pasvragen. This lead to the explosion". Of "This caused the explosion".