Auteur Topic: [kandidaat] Matteo  (gelezen 5020 keer)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #40 Gepost op: 20-03-2023, 17:42:28 »
Ik kreeg bij de uitzending het idee dat hij echt een gevierd acteur was maar als ik wat dingen op zoek die ie gedaan heeft is het misschien meer de Vlaamse Jan Kooijman?

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #41 Gepost op: 20-03-2023, 18:07:59 »
Zo zie je maar hoe relatief het allemaal is, een Bekende Vlaming (BV) of een Bekende Nederlander (BN) zijn.

Matteo is in Vlaanderen echt mega-bekend en heel gesmaakt bij het grote publiek, in zijn komische rollen op tv (zoals in Safety First en Call Boys), maar recent ook als één van de hoofdrolspelers in de speelfilm 'Zillion' (vorig najaar uitgebracht).

Zonder fatsoenlijke vermomming is het voor hem eigenlijk onbegonnen werk om niet herkend te worden. ik vermoed dat heel veel Vlamingen hem gewoon zelfs al aan zijn stem zouden herkennen. De manier waarop hij sprak in zijn vermomming als Steve en zijn manier van doen leek voor mij zelfs enorm veel op zijn rol als 'Smos' in Safety First.

Maar de meeste Nederlanders kennen hem niet. Hij is ook geen acteur uit grote internationale filmproducties, zoals Mathias Schoenaerts of Koen Debauw, die in Nederland misschien wel ietsje bekender zijn.

Zelf ben ik Vlaamse en toevallig heb ik dit jaar ook Wie is de Mol in Nederland gevolgd. Dat wordt gespeeld met enkel Bekende Nederlanders, maar helaas kende ik enkel Ranomi, omdat zij een bekende Olympisch kampioene is. Alle andere negen deelnemers aan WIDM van dit jaar waren voor mij totaal onbekende Nederlanders: ik had nog nooit van hun namen gehoord, laat staan dat ik ze al ooit eens gezien had of wist wat ze deden.

Maar Matteo Simoni, dat is absoluut een heel toffe kerel. En bovendien een knappe man. En ook nog eens Limburger. Wat wil een mens nog meer? Dat hij er langer had mogen inblijven misschien...

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #42 Gepost op: 20-03-2023, 18:22:24 »
Klonk voor mij als een stemming, maar hoe zou je dat vormgeven??

Als je gaat vragen: denk jij dat hij echt Steve heet dan breng je mensen al aan het twijfelen.. dus best ingewikkeld denk ik.


Precies! De vraag stellen as such, is suggestief voor het antwoord.
Geen idee hoe ze dat wilden aanvliegen… Iets als “schrijf de naam en het beroep op van alle medekandidaten” verpakt als een andere opdracht?

Misschien eens vragen aan Gilles achteraf! 

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #43 Gepost op: 20-03-2023, 18:25:23 »
Zo zie je maar hoe relatief het allemaal is, een Bekende Vlaming (BV) of een Bekende Nederlander (BN) zijn.

Matteo is in Vlaanderen echt mega-bekend en heel gesmaakt bij het grote publiek, in zijn komische rollen op tv (zoals in Safety First en Call Boys), maar recent ook als één van de hoofdrolspelers in de speelfilm 'Zillion' (vorig najaar uitgebracht).

Zonder fatsoenlijke vermomming is het voor hem eigenlijk onbegonnen werk om niet herkend te worden. ik vermoed dat heel veel Vlamingen hem gewoon zelfs al aan zijn stem zouden herkennen. De manier waarop hij sprak in zijn vermomming als Steve en zijn manier van doen leek voor mij zelfs enorm veel op zijn rol als 'Smos' in Safety First.

Maar de meeste Nederlanders kennen hem niet. Hij is ook geen acteur uit grote internationale filmproducties, zoals Mathias Schoenaerts of Koen Debauw, die in Nederland misschien wel ietsje bekender zijn.

Zelf ben ik Vlaamse en toevallig heb ik dit jaar ook Wie is de Mol in Nederland gevolgd. Dat wordt gespeeld met enkel Bekende Nederlanders, maar helaas kende ik enkel Ranomi, omdat zij een bekende Olympisch kampioene is. Alle andere negen deelnemers aan WIDM van dit jaar waren voor mij totaal onbekende Nederlanders: ik had nog nooit van hun namen gehoord, laat staan dat ik ze al ooit eens gezien had of wist wat ze deden.

Maar Matteo Simoni, dat is absoluut een heel toffe kerel. En bovendien een knappe man. En ook nog eens Limburger. Wat wil een mens nog meer? Dat hij er langer had mogen inblijven misschien...

Nou, 80% van de kandidaten van de Nederlandse Mol is bij de Nederlandse kijkers eigenlijk ook niet bekend.  ::rofl::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #44 Gepost op: 20-03-2023, 19:15:10 »
Ik vond Matteo oprecht teleurgesteld reageren op zijn uitschakeling, alsof hij heel graag verder was gegaan in het spel. Anders dan hoe het in de aflevering geedit was, denk ik dus toch dat zijn exit geen vooropgezet plan was van de programmamakers.

Los daarvan vond ik hem een leuke kandidaat, echt tof en ‘normaal’.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #45 Gepost op: 20-03-2023, 19:19:19 »
We zitten met een heel intelligente groep waar hoogstwaarschijnlijk veel gespreid wordt. Als je dan all-in gaat, heb je het vlaggen.

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #46 Gepost op: 20-03-2023, 19:48:34 »
Ik kreeg bij de uitzending het idee dat hij echt een gevierd acteur was maar als ik wat dingen op zoek die ie gedaan heeft is het misschien meer de Vlaamse Jan Kooijman?
Als Belg had ik ook nog nooit gehoord van Soy of Jurre voor wie is de mol dit seizoen.

Heeft een aantal series en films meegespeeld in België. Werd bekend bij het grote publiek met zijn rol in de serie Safety First( komedieserie die op VTM werd uitgezonden)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #47 Gepost op: 20-03-2023, 19:57:20 »
Als Belg had ik ook nog nooit gehoord van Soy of Jurre voor wie is de mol dit seizoen.
Oh grappig dat je als Belg nog nooit van Soy had gehoord, want één van zijn eerste grootste debuuts was in België Galaxy Park een serie op Ketnet van 2011-2014. En speelde in een K3 film in 2021, maar waarschijnlijk vooral onder Vlaamse en Nederlandse kinderen bekend 😜

Leuk dat eindelijk een keer BV’er meedeed ook al kende ik hem niet. Maar als trouwe kijker van De Mol snap ik dat mensen dat niet leuk vonden en hopen dat dit eenmalig is.
« Laatst bewerkt op: 20-03-2023, 20:06:11 door Mol1991 »

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #48 Gepost op: 20-03-2023, 21:25:13 »
Als Belg had ik ook nog nooit gehoord van Soy of Jurre voor wie is de mol dit seizoen.
Wij Nederlanders ook niet hoor  ::rofl::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #49 Gepost op: 20-03-2023, 22:41:10 »
Ik denk dat hij heel graag mee wilde doen en hij heeft de kans gehad. Zouden ze in Nederland ook gezien hebben dat het mixen van BN-ergs en ON-res prima mogelijk is?

Wat interessant is, is dat hij al een paar mensen op de korrel had en daarop ingezet heeft. Hij heeft twee keer in een groepje gezeten met Leila en Thomas en dat maakt de kans dat zij op zijn verdachtelnlijstje groter. Dat zijn dus min-molpunten  voor Leila en Thomas. Als ik naar de opdrachten kijk, zou het mij niet verbazen als hij Thomas op “de korrel” had.

Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #50 Gepost op: 20-03-2023, 22:55:01 »
Ik denk zelf dat de bekende Vlamingen ook een kans mogen hebben om mee te doen aan De Mol, want zou sneu zijn als je als fan van het programma bent niet mee mag doen, omdat je toevallig net bekend bent. Doe dan een mix, maar dan vind ik dat Nederland dit ook moet doen, want er zijn genoeg onbekende Nederlanders die hier aan mee willen doen. Maar natuurlijk wel dat alles op een eerlijke manier gaat en dat bekende en onbekende even veel kans kunnen hebben om de mol te zijn en de mol te ontmaskeren.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #51 Gepost op: 20-03-2023, 23:00:48 »
Ik denk zelf dat de bekende Vlamingen ook een kans mogen hebben om mee te doen aan De Mol, want zou sneu zijn als je als fan van het programma bent niet mee mag doen, omdat je toevallig net bekend bent.
Ja het zou toch ook heel sneu zijn als je een onbekende Nederlander bent die fan van het programma is maar mee kan doen aan wie is de mo-.... oh wacht ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #52 Gepost op: 20-03-2023, 23:05:21 »
Ja het zou toch ook heel sneu zijn als je een onbekende Nederlander bent die fan van het programma is maar mee kan doen aan wie is de mo-.... oh wacht ::hypocriet::
haha ja dat zei ik in mijn bericht al   ;) Daarom leuk om in Nederland een mix te maken met bekende en onbekende Nederlanders steun dit volledig, ook als het een heel seizoen is met onbekende Nederlanders. Misschien komt dit er wel een keer weer, want de Nederlandse Verraders zoeken nu naar onbekende Nederlanders, dus als dit goed bevalt doet WIDM dit misschien ook. Even off-topic, maar nu weer on topic, maar eigenlijk mag ik hier ook geen mening over geven, want ben niet echt een De Mol kijker.
« Laatst bewerkt op: 20-03-2023, 23:07:31 door Mol1991 »

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #53 Gepost op: 21-03-2023, 00:06:58 »
Matteo heeft aan geen enkele opdracht meegewerkt, alleen het onbekend blijven, wat hij is opgelegd door Gilles. Wanneer hij "ontmaskerd" werd door Conny deed hij zijn vermomming af en dat was het.
Het enige wat hij deed was met de kaarsjes vs rookdetector, voor de rest bleef hij overal op de achtergrond, dat ruikt toch naar voorbedachtheid. Hij mocht gewoon niet ingrijpen in het spel.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #54 Gepost op: 21-03-2023, 00:22:09 »
Ik denk zelf dat de bekende Vlamingen ook een kans mogen hebben om mee te doen aan De Mol, want zou sneu zijn als je als fan van het programma bent niet mee mag doen, omdat je toevallig net bekend bent. Doe dan een mix, maar dan vind ik dat Nederland dit ook moet doen, want er zijn genoeg onbekende Nederlanders die hier aan mee willen doen. Maar natuurlijk wel dat alles op een eerlijke manier gaat en dat bekende en onbekende even veel kans kunnen hebben om de mol te zijn en de mol te ontmaskeren.
Bekende mensen gedragen zich toch anders als ze met elkaar zijn. Het is allema wat voorzichtiger en ze hebben al een beeld van elkaar. Mijn voorkeur blijft bij enkel onbekenden. De bekende mensen zitten al in genoeg programma's te schnabbelen.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #55 Gepost op: 21-03-2023, 00:34:49 »
Bekende mensen gedragen zich toch anders als ze met elkaar zijn. Het is allema wat voorzichtiger en ze hebben al een beeld van elkaar. Mijn voorkeur blijft bij enkel onbekenden. De bekende mensen zitten al in genoeg programma's te schnabbelen.
haha helemaal goed hoor. Ik vind toch dat ik geen voorkeur mag hebben over dit en zeker bij een programma die ik wel ken, maar niet super goed.  ::rofl:: Maar ik vond wel leuk even een bekende Vlaming en de reacties van de rest van de kandidaten te zien. Ik zag dit gisteren hier op het forum staan en eerst dacht ik, ik heb De Mol zo vaak geprobeerd en lukte steeds niet waarom zou ik nog een keer proberen. Tot ik las dat een bekende Vlaming mee deed dacht ik kom op gewoon kijken en toen bleek het nog mee te vallen deze aflevering dat ik nu probeer om dit seizoen helemaal te bekijken, dankzij Matteo dat ik begon te kijken ook al vloog hij het eerst eruit. Maar de sfeer maakte de rest van de kandidaten en de spellen waren ook prima. Maar kan ook zo zijn dat ik volgende week al klaar ben met kijken hoor.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2023, 00:46:37 door Mol1991 »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #56 Gepost op: 21-03-2023, 10:11:33 »
Bekende mensen gedragen zich toch anders als ze met elkaar zijn. Het is allema wat voorzichtiger en ze hebben al een beeld van elkaar. Mijn voorkeur blijft bij enkel onbekenden. De bekende mensen zitten al in genoeg programma's te schnabbelen.

Daarom was ik eigenlijk wel blij dat het Matteo was die meedeed, want die doet zulke programma's amper.
want ik heb hem nog nooit panelshows, quizzen of andere programma's gezien.
klaar voor de strijd

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #57 Gepost op: 21-03-2023, 10:17:30 »
Matteo heeft aan geen enkele opdracht meegewerkt, alleen het onbekend blijven, wat hij is opgelegd door Gilles. Wanneer hij "ontmaskerd" werd door Conny deed hij zijn vermomming af en dat was het.
Het enige wat hij deed was met de kaarsjes vs rookdetector, voor de rest bleef hij overal op de achtergrond, dat ruikt toch naar voorbedachtheid. Hij mocht gewoon niet ingrijpen in het spel.

Ik denk dat hij probeerde een ongemakkelijke, introverte persoonlijkheid te spelen. Iets dat wat verder van zijn eigen persoonlijkheid lijkt te liggen (ik ken Matteo verder niet). In Café De Mol gaf hij ook aan dat hij tijdens de opdracht helemaal niet bezig was met de opdracht (hij had zelfs de uitleg van Gilles totaal gemist), maar enkel bezig was met het acteren.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #58 Gepost op: 21-03-2023, 13:01:24 »
Als Belg had ik ook nog nooit gehoord van Soy of Jurre voor wie is de mol dit seizoen.

Ik dus ook niet, maar gelijklopend met 'wie is de mol' was er op de Vlaamse televisie 'De Verhulstjes' (reality over Gert en dergelijke, die kennen jullie wel). Maar goed, daar was een aflevering waar ze langsgingen bij de backstage van Love Island, wat Viktor presenteert. En wie zat daar ook Soy? Eerst dachten we, dit kan niet. Maar hij blijkt de vriendin te zijn van de presentatrice. Zo komt alles weer samen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #59 Gepost op: 21-03-2023, 13:04:38 »
hij blijkt de vriendin te zijn


Welk gender is dat?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!