Poll

Was jij voor de kans op een vrijstelling gegaan wetende wat de mogelijke consequenties zijn?

Ja
15 (17.9%)
Nee
69 (82.1%)

Totaal aantal stemmen: 84

Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Bevrijd Lieselot  (gelezen 4409 keer)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Bevrijd Lieselot
« Reactie #20 Gepost op: 20-03-2023, 15:19:57 »
Als Lieselot de mol zou zijn (of Toon) voelt t ook wel als erg snel een mogelijk voordeel voor de ander van die 2.
Zou niet de 1e keer zijn dat iemand die in een vroeg stadium 1 op 1 met de Mol is (Annelies, Davey...) heel ver komt.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Bevrijd Lieselot
« Reactie #21 Gepost op: 20-03-2023, 16:05:22 »
Ik hoop dat het bij dit eenmalige optreden van een BV blijft. De grote kracht van De Mol is juist de oorspronkelijkheid van onbekende Vlamingen. Laat dat alsjeblieft niet verwateren of zelfs verdwijnen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: bevrijd Lieselot
« Reactie #22 Gepost op: 20-03-2023, 19:26:14 »
Als mol kan je drie dingen doen:
- tegenwerken zodat Lieselot niet bevrijd wordt en geen geld wordt verdiend;
- de bevrijding bespoedigen zodat er minder geld wordt verdiend;
- er was al genoeg gemold deze aflevering, de Belgische mol hoeft niet alles te mollen en was hier lekker op de achtergrond.
  Dit geldt dan alleen voor diegenen die in een andere opdracht wel iets gemold zouden hebben.

Sterke opsomming. De nagel op de kop.  ::ok:: ::ok:: ::ok:: Blij dat je er ook hier weer bij bent foxhunter!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Bevrijd Lieselot
« Reactie #23 Gepost op: 20-03-2023, 19:36:42 »
Kunnen we hier eventueel een poll maken of je zelf voor de vrijstelling was gegaan, gegeven de mogelijke consequentie, of niet?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Bevrijd Lieselot
« Reactie #24 Gepost op: 20-03-2023, 23:04:19 »
Ach waarom ook niet, daar is ie!  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Bevrijd Lieselot
« Reactie #25 Gepost op: 20-03-2023, 23:20:31 »
Als mol wil je niet buitenspel gezet worden, maar het is maar de vraag of de mol wist dat hij / zij mol was toen de keuze gemaakt moest worden. 900 Euro binnen tillen is in ieder geval niet erg mollerig.

En daarnaast: goede kans dat ik in the heat of the moment ook te snel voor de vrijstelling en het risico was gegaan. Als ik wat langer na zou (kunnen) denken niet.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Bevrijd Lieselot
« Reactie #26 Gepost op: 21-03-2023, 08:07:13 »
Het was niet volledig buitenspel. In de caravan heb je toch invloed op een aardig bedrag door het gewicht (niet) omhoog te houden.
Maar al met al denk ik zelf ook niet de de mol de keuze zou maken om zo op te vallen met die plek apart van de groep.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2023, 08:37:58 door annebeestje »

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Bevrijd Lieselot
« Reactie #27 Gepost op: 21-03-2023, 08:37:31 »
Kunnen we hier eventueel een poll maken of je zelf voor de vrijstelling was gegaan, gegeven de mogelijke consequentie, of niet?
Ik was er wel voor gegaan als er geen nadeel aan verbonden was tbh. Maar met het nadeel was ik er niet voor gegaan.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Bevrijd Lieselot
« Reactie #28 Gepost op: 21-03-2023, 14:38:56 »
Kunnen we hier eventueel een poll maken of je zelf voor de vrijstelling was gegaan, gegeven de mogelijke consequentie, of niet?

We weten nu wat de consequentie was, dus een eerlijke uitslag zal het niet worden. De meeste kandidaten hadden ook voor de vrijstelling gekozen, dus ik verwacht dat de meerderheid hier toch ook ja gezegd zou hebben.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: bevrijd Lieselot
« Reactie #29 Gepost op: 21-03-2023, 18:10:40 »
Even voor de duidelijkheid: Het geld werd alleen verdiend als Lieselot werd bevrijd. Tot 3000 euro. Er is nu 930 euro verdiend volgens de teller in de caravan, met nog 6 minuten en 25 seconden op de klok in de caravan. De kandidaten binnen hadden geen exacte tijd. Alleen de mol zal daar goed op gelet hebben.
Als mol kan je drie dingen doen:
- tegenwerken zodat Lieselot niet bevrijd wordt en geen geld wordt verdiend;
- de bevrijding bespoedigen zodat er minder geld wordt verdiend;
- er was al genoeg gemold deze aflevering, de Belgische mol hoeft niet alles te mollen en was hier lekker op de achtergrond.
  Dit geldt dan alleen voor diegenen die in een andere opdracht wel iets gemold zouden hebben.

Lieselot snel willen bevrijden lijkt onmols maar is het niet omdat daardoor weinig geld in de pot komt. Ik denk ook dat de mol bij degenen zit die Lieselot snel willen bevrijden en hun best doen om haar te vinden. Een beetje goodwill kweken (er zat nauwelijks wat in de pot) maar het bedrag toch niet te hoog laten oplopen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Bevrijd Lieselot
« Reactie #30 Gepost op: 21-03-2023, 20:19:21 »
Als de sleutel niet gevonden werd was er niks verdiend. Waarom zou je dat doen Conny?
Leïla bleef deze opdracht / hele aflevering lekker onder de radar. Nam de telefoon en schept verwarring over de tijd, net zoals Lieselot en bij de eliminatie wel naar Lieselot wijzen. Leïla is bijna mysterieus aan/afwezig op de achtergrond.
Lancelot wilde snel open maken en de discussie over informatie aan Lieselot even uitstellen. Lastig, want er was verwarring over de tijd. Was snel nou goed of juist niet?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Bevrijd Lieselot
« Reactie #31 Gepost op: 21-03-2023, 20:35:37 »
Als mol lijkt mij het dat je zolang mogelijk Lieselot aan de telefoon wilt houden dan kan ze namelijk geen geld verdienen.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Bevrijd Lieselot
« Reactie #32 Gepost op: 21-03-2023, 21:13:12 »
Als mol lijkt mij het dat je zolang mogelijk Lieselot aan de telefoon wilt houden dan kan ze namelijk geen geld verdienen.

Niet als je haar verhaal geloofde dat ze het gelijktijdig deed.
Woosie down?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Bevrijd Lieselot
« Reactie #33 Gepost op: 23-03-2023, 12:30:56 »
Een mol gelooft geen verhaaltjes, een mol heeft info.  Dus de mol beseft wel dat Lieselot niet en bellen en tillen kan op hetzelfde moment .  Dus met lang en uitvoerig telefoonverkeer kan een mol wel de tijd dat Lieselot kan tillen verkleinen .

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Bevrijd Lieselot
« Reactie #34 Gepost op: 23-03-2023, 13:14:37 »
Leïla vertelt dat ze vergeten was te zeggen: de tijd loopt nu. Daarna mannenstemmen: We moeten ze bevrijden om geld te hebben. Daarna Thomas: Maar het liefst zo laat mogelijk. Conny zegt de laatste woorden instemmend mee: ..zo laat mogelijk. Samya: naar de klok kijken, we hebben tot kwart na, Lancelot: nee, we zijn al minstens 5 minuten aan het lullen he. Lancelot: de clou is nu zo snel mogelijk zoeken en dan kunnen we nog alle opties bekijken. Comfort: Wat is onze maximale tijd. Niemand gelooft eigenlijk dat het nog maar 12 minuten is (was iets meer dan 20). Ruben: voor het zelfde geld heeft ze een badeendje vast (dus geen geld aan het verdienen). Ruben belt Lieselot om een tip te krijgen over waar de sleutel is. Lancelot is verbaasd over die tips die ineens uit de lucht komen vallen. Toos legt uit dat Lieselot dat ziet in de caravan. Conny is flink aan het nadenken. 17:10 Sleutel binnen de tijd vinden. Matteo staat bij de klok. Conny wordt heel onrustig . Toos Thomas en Samya bekijken de klok intensief. Later zijn het Toos Ruben Leïla en Comfort die naar de klok kijken. Conny vind de sleutel terwijl bijna de hele groep toekijkt. Lieselot hoort dat ie gevonden is. Conny gooit meteen in de groep: wie heeft die klok allemaal vast gehad? Lieselot zegt bij 09:45 nog 5 minuten. Lancelot zegt nu bevrijden anders hebben we niks, Comfort is het daarmee eens. Samya begint over 'verkleinen van kansen door haar informatie te geven', en maakt duidelijk dat zij geen informatie wil verstrekken aan Lieselot. Ruben is het daar mee eens. Lieselot wordt gehaald en Lancelot wijst met 'tik tik tik' op de tijd die Lieselot nog rest om informatie te verkrijgen.
Opvallend: Thomas en Conny sturen aan op geld direct na Leïla met 'tijd loopt nu'. Samya doet een onhandige 'mol' poging om buiten de tijd te bevrijden, want tot kwart na, wordt tegengesproken door Lancelot. Lieselot aan de lijn houden werkt ook niet, zij bepaalt zelf wanneer er gebeld wordt en is gedreven om het gewicht te tillen. Lieselot is adrem.

Heeft Conny besloten een wit-voetje te halen bij de groep door de sleutel te vinden, omdat de kans dat de sleutel gevonden werd wel heel groot werd? Kon ze op zich wel gebruiken na Matteo ontmaskeren en het line-dancen. Conny zou een onverborgen moltype zijn dus dan moet ze dat ook af en toe duidelijk zichtbaar dingen goed doen ter compensatie. Ze is in ieder geval open en extravert.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2023, 13:19:03 door foxhunter »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Bevrijd Lieselot
« Reactie #35 Gepost op: 23-03-2023, 13:39:09 »
Een mol gelooft geen verhaaltjes, een mol heeft info.  Dus de mol beseft wel dat Lieselot niet en bellen en tillen kan op hetzelfde moment .  Dus met lang en uitvoerig telefoonverkeer kan een mol wel de tijd dat Lieselot kan tillen verkleinen .

Wellicht. Het is zeker zo dat de Mol in Vlaanderen veel beter op de hoogte is van de proeven en de actuele situatie/verdenkingen et cetera. Maar zelfs als de Mol - er even vanuit gaande dat Lieselot niet de Mol is - de lay-out van de caravan kende, was het voor Lieselot niet onmogelijk om dat blok op te tillen met de telefoon (die immers een lang snoer had) in haar nek.
Woosie down?

Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Bevrijd Lieselot
« Reactie #36 Gepost op: 23-03-2023, 20:28:29 »
Thomas (blijkbaar) heeft het over een rubbereendje, ik ga hem in de gaten houden  ::hypocriet::  >:D

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Bevrijd Lieselot
« Reactie #37 Gepost op: 24-03-2023, 09:21:15 »
Als mol kun je 2 dingen doen:
1. Lieselot zo snel mogelijk bevrijden, zodat er weinig geld verdient wordt;
2. Lieselot niet bevrijden, zodat er geen geld verdient wordt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Bevrijd Lieselot
« Reactie #38 Gepost op: 24-03-2023, 11:13:10 »
Vorig jaar vond de mol in de 3e opdracht aflevering 1 het inbussleuteltje bij de vloer is lava en stapte vervolgens van de stelten af. Goed doen en weinig mollen.
Conny vond de sleutel, maar pas op het moment dat er 9 man rondom de klok stonden te kijken waar nou dat sleuteltje in de klok zat. Dat zou dan een zelfde molstrategie zijn als vorig jaar, nml. mol vind sleutel. En dat in een programma dat altijd wil verbeteren. Hopen dat de sleutel niet gevonden werd, was denk ik ook een illusie.

Thomas zit vooralsnog gevangen midden in de groep in zijn rol als leraar (mensenkennis in de eerste opdracht) en hier als West-Vlaming aan de telefoon met Lieselot. Hij is wel degene die zijn gezicht als eerste laat zien in de caravandeur. Als Toos de mol zou zijn, dan had hij zeker als eerste zijn gezicht laten zien aan Lieselot:'zie je wel dat ik doe wat ik beloof'. Thomas staat wel midden in de groep, wil amicaal overkomen, maar zijn handaanrakingen zitten op het randje van ongewenst (Samya, Lieselot en zeker bij Leïla). Dat is een risico, veiliger als hij kandidaat is.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Bevrijd Lieselot
« Reactie #39 Gepost op: 24-03-2023, 17:40:45 »
Ik durf zelfs te stellen dat se makers wilden dat de sleutel gevonden werd.dan kon het volledige spel worden gedraaid  en hoopten ze op een fellere discussie over wel of geen info.

En me too toestanden of risico daarop ik heb het totaal niet als zodanig ervaren .