Poll

Was jij voor de kans op een vrijstelling gegaan wetende wat de mogelijke consequenties zijn?

Ja
15 (17.9%)
Nee
69 (82.1%)

Totaal aantal stemmen: 84

Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Bevrijd Lieselot  (gelezen 4430 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 1] - Opdracht 3: Bevrijd Lieselot
« Gepost op: 19-03-2023, 15:27:48 »
Bespreek hier de derde opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 20-03-2023, 13:46:19 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3:
« Reactie #1 Gepost op: 19-03-2023, 21:48:31 »
Wat was dit een fantastische opdracht.

Simpel, maar o zo goed bedacht en in beeld gebracht. De Mol op z'n best! ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: bevrijd Lieselot
« Reactie #2 Gepost op: 19-03-2023, 22:02:29 »
Die Samya toch... De hele aflevering timide en meegaand, om zicj vervolgens keihard tegen Lieselot te keren... ::rofl::
Woosie down?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: bevrijd Lieselot
« Reactie #3 Gepost op: 19-03-2023, 22:04:06 »
Nou… zij was toch ook de gene die “verraders” riep naar de mannen? En toen Toos voorstelde dat hij als laatste ging, Comfy naar voren schoof. Ik vond haar heel verdacht!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: bevrijd Lieselot
« Reactie #4 Gepost op: 19-03-2023, 22:53:00 »
Mooie dynamiek rond een kandidaat redden of niet, wordt met onbekende Vlamingen toch veel harder gespeeld, genieten.
Dat de groepspot gespekt werd was een goede nuance, ik vond het onmols van Lancelot dat hij er gretig op was, meerdere keren. Maar ook mooi te zien dat sommige kandidaten echt fel waren tegen terugkeer, ten koste van het geld, of wel bevrijden maar geen info geven. En dat toch Toos het woord geven... Toen Lieselot er eenmaal zat te beleefd om in haar gezicht te zeggen dat ze niets zouden zeggen  ::tandpastasmiley::

Lieselot uitgesloten als mol, een dag geen invloed op het spel, onnodig €930 verdienen en een buiten haar macht om gerede kans er uit te vliegen, toch?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: bevrijd Lieselot
« Reactie #5 Gepost op: 19-03-2023, 22:57:16 »
Die Samya toch... De hele aflevering timide en meegaand, om zicj vervolgens keihard tegen Lieselot te keren... ::rofl::


Ja. En veel erger nog: haar vervolgens als eerste heel hartelijk welkom te heten en te omhelzen. Dan heb je echt twee gezichten zeg...  Goeie eigenschap voor de Mol?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: bevrijd Lieselot
« Reactie #6 Gepost op: 20-03-2023, 00:15:02 »
Hmmm, dubbel hč? Als Mol wil je altijd geld uit de pot halen. Lieselot bevrijden levert geld op, en is dus onmols. Maar als Lieselot terugkomt, bestaat de kans dat er iemand afvalt die je wél heeft zien mollen.

Als Mol met 930 euro terugkomen, zou wel heel straf zijn - we hebben dat volgens mij al vaak bedacht, maar weet niet of het ooit écht vaak zo geweest is, dat de mol vroeg een groot bedrag scoort om zich onverdacht te maken. Maar het speelt wel mooi, vind ik, de illusie wekken dat ze een nadeel heeft omdat ze de mol niet bezig heeft gezien... terwijl alle kandidaten juist een nadeel hadden omdat niemand de mol had bezig gezien... behalve de persoon met een vrijstelling.

Het maakt de test dan wel echt compleet random, en dat voelt dan toch behoorlijk flauw en oneerlijk (tenzij de afvaller op voorhand vastlag, maar dat zou op een andere manier flauw zijn)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: bevrijd Lieselot
« Reactie #7 Gepost op: 20-03-2023, 00:39:30 »
Ja, maar het zou wél een goede verklaring voor de BV-er zijn die ook nog eens acteur is. Die heeft zijn rol als onwetende kandidaat dan gespeeld en was dan de designated loser, zodat de rest van de kandidaten door zou gaan, omdat die de Mol nog helemaal niet aan het werk hebben gezien.

Ik vind dit wel een aardige theorie: Lieselot is de Mol, schoot met een losse flodder, zodat zij gegarandeerd buiten spel zou komen te staan en de BV-er acteerde dat hij kandidaat was. Alles met het doel om de Mol zo onverdacht mogelijk te maken en zowel de kandidaten als de kijkers op het verkeerde been te zetten. ik ga Lieselot heel goed in de gaten houden!

2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: bevrijd Lieselot
« Reactie #8 Gepost op: 20-03-2023, 00:45:15 »
Er is in deze aflevering wel erg veel geld niet gepakt , daar heeft Lieselot totaal geen invloed op kunnen hebben. Dus als zij dan de mol is , en de opdrachten hadden anders uitgepakt was er nu al heel veel geld in de pot.  Dus ik vermoed dat de mol echt wel aanwezig was bij de opdrachten

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: bevrijd Lieselot
« Reactie #9 Gepost op: 20-03-2023, 00:48:33 »
Maar wat nu als Matteo als acteur, die wist dat hij voorbestemd was om af te vallen, ook als opdracht had om als hulpmol op te treden?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: bevrijd Lieselot
« Reactie #10 Gepost op: 20-03-2023, 06:31:12 »
T was niet zo dat Lieselot helemaal uit t programma lag als ze niet gered was, toch?

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: bevrijd Lieselot
« Reactie #11 Gepost op: 20-03-2023, 07:03:45 »
Ook in deze richting gedacht.
Zie topic aflevering 1 algemeen
Moest ze bevrijd worden om de test uberhaut te mogen maken of ging dit over de voorbereidingstijd?
Ik dacht bevrijden=voorbereidingstijd


Teruggekeken en klopt...de test ging ze sowieso maken. Bevrijd of niet bevrijd
« Laatst bewerkt op: 20-03-2023, 07:16:10 door de_ils »

Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: bevrijd Lieselot
« Reactie #12 Gepost op: 20-03-2023, 09:35:50 »
T was niet zo dat Lieselot helemaal uit t programma lag als ze niet gered was, toch?

Nee, ze had dan alleen helemaal geen informatie voor de test, dus grote kans dat je er dan uitvliegt maar het hoeft niet.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: bevrijd Lieselot
« Reactie #13 Gepost op: 20-03-2023, 09:44:30 »
Zolang er in de test enkel plausibele meerkeuze vakjes staan, is het nadeel nog niet zo groot tussen geen info en de info die je op 5' kan krijgen. Het enige wat je volgens mij kan 'winnen' qua info is bij welke deelopdracht de grootste groep zat, om zo statistisch gunstiger te kunnen spreiden. Van de eerste opdracht wist ze dat eigenlijk al van na haar verloren duel.

Ik vond ze wel heel fanatiek om bevrijd te worden terwijl ze vooral voor geld kon zorgen (en nog meer geld door niet te liegen over de klok). Terloops liegend aan de telefoon dat ze met haar andere hand dat heel zware blok aan het heffen is  ::pinokkio::
Ze speelde hoog spel voor haar eigen reputatie, zonder dat ze veel kon winnen. En dat nadat ze al voor een vrijstelling had gekozen. Alsof het nog nodig was om duidelijk te maken dat zij 100% voor zichzelf zal kiezen in dit spel.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: bevrijd Lieselot
« Reactie #14 Gepost op: 20-03-2023, 10:03:53 »
Even voor de duidelijkheid: Het geld werd alleen verdiend als Lieselot werd bevrijd. Tot 3000 euro. Er is nu 930 euro verdiend volgens de teller in de caravan, met nog 6 minuten en 25 seconden op de klok in de caravan. De kandidaten binnen hadden geen exacte tijd. Alleen de mol zal daar goed op gelet hebben.
Als mol kan je drie dingen doen:
- tegenwerken zodat Lieselot niet bevrijd wordt en geen geld wordt verdiend;
- de bevrijding bespoedigen zodat er minder geld wordt verdiend;
- er was al genoeg gemold deze aflevering, de Belgische mol hoeft niet alles te mollen en was hier lekker op de achtergrond.
  Dit geldt dan alleen voor diegenen die in een andere opdracht wel iets gemold zouden hebben.

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: bevrijd Lieselot
« Reactie #15 Gepost op: 20-03-2023, 14:41:33 »
Als Mol met 930 euro terugkomen, zou wel heel straf zijn - we hebben dat volgens mij al vaak bedacht, maar weet niet of het ooit écht vaak zo geweest is, dat de mol vroeg een groot bedrag scoort om zich onverdacht te maken.

Het staat heel mooi, 930€ zelf binnen brengen op een moment dat de pot nog maar 500€ was. Maar haar teller telde 3€ per seconde (ongeveer). Om het volle bedrag van 3000€ te verdienen, moest ze dus het blok bijna 17 minuten (1000 seconden) omhoog houden tijdens een tijdspanne van een half uur. Ze haalt uiteindelijk 930€, wat betekend dat ze dat blok een goede 5 minuten heeft omhooggehouden. Het is een zwaar blok en ze is natuurlijk ook wel aan het communiceren en zoeken tussenin, maar 5 minuten op een half uur is ook weer niet zo’n prestatie.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: bevrijd Lieselot
« Reactie #16 Gepost op: 20-03-2023, 14:46:36 »
Ik vind dit wel een aardige theorie: Lieselot is de Mol, schoot met een losse flodder, zodat zij gegarandeerd buiten spel zou komen te staan en de BV-er acteerde dat hij kandidaat was. Alles met het doel om de Mol zo onverdacht mogelijk te maken en zowel de kandidaten als de kijkers op het verkeerde been te zetten. ik ga Lieselot heel goed in de gaten houden!

Het klinkt niet onwaarschijnlijk, maar het zou echt een flinke teleurstelling zijn als de makers dit pad hebben gekozen. Waarom zou je een BV toevoegen aan het spel, vervolgens je Mol buitenspel zetten, om daarna de BV alsnog af te laten vallen. Speel dan gewoon een normaal spel met 9 (of had een normale tiende kandidaat geselecteerd) Persoonlijk zou ik het teveel invloed van de makers vinden, maar eerlijk gezegd: ik zou er ook niet van op kijken dat dit inderdaad allemaal een complot is.


Buiten dat: wel een heerlijke opdracht. Simpel, naturel (iedereen dacht even in de villa tot rust te kunnen komen, maar er stond toch nog een pittige opdracht op het spel), maar wel belangrijk voor de verhoudingen en dynamiek in de groep.

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Bevrijd Lieselot
« Reactie #17 Gepost op: 20-03-2023, 14:56:31 »
Ik geloof niet in een complot met de BV. De makers van De Mol zijn in dit soort dingen eigenlijk altijd al eerlijk geweest. Ik geloof wel dat ze misschien doorheen de jaren een lijstje hadden met BV’s die al hadden uitgesproken ook mee te willen doen en dat ze uit dat lijstje hebben geselecteerd. Maar opgezet spel om de BV een rol te laten spelen, zodat anderen veilig zijn, nee.

Wat betreft het feit dat Lieselot een groen scherm kreeg, zegt me eerder dat de mol in deze aflevering nog relatief op de achtergrond kon blijven en dat de ‘duidelijkere’ fouten eerder van kandidaten zullen zijn geweest dan echt mollewerk. En dus zal Lieselot statistisch evenwichtiger hebben geantwoord dan iemand die al bepaalde tunnelvisie had.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Bevrijd Lieselot
« Reactie #18 Gepost op: 20-03-2023, 15:00:33 »
Wat betreft het feit dat Lieselot een groen scherm kreeg, zegt me eerder dat de mol in deze aflevering nog relatief op de achtergrond kon blijven en dat de ‘duidelijkere’ fouten eerder van kandidaten zullen zijn geweest dan echt mollewerk. En dus zal Lieselot statistisch evenwichtiger hebben geantwoord dan iemand die al bepaalde tunnelvisie had.

Daarnaast is het zo dat de tests het grootste deel van de tijd gewoon slecht gemaakt worden. Of laat ik het anders zeggen: dat vaak maar weinigen de Mol op het spoor komen, zeker zo snel in de serie. (En wat tunnelvisie betreft, ik heb in de aanloop naar deze serie diverse slotafleveringen teruggekeken en je verbaast je er over hoeveel kandidaten al meteen vol op iemand gaan inzetten.)

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Bevrijd Lieselot
« Reactie #19 Gepost op: 20-03-2023, 15:07:14 »
Ik geloof niet in een complot met de BV. De makers van De Mol zijn in dit soort dingen eigenlijk altijd al eerlijk geweest. Ik geloof wel dat ze misschien doorheen de jaren een lijstje hadden met BV’s die al hadden uitgesproken ook mee te willen doen en dat ze uit dat lijstje hebben geselecteerd. Maar opgezet spel om de BV een rol te laten spelen, zodat anderen veilig zijn, nee.

Wat betreft het feit dat Lieselot een groen scherm kreeg, zegt me eerder dat de mol in deze aflevering nog relatief op de achtergrond kon blijven en dat de ‘duidelijkere’ fouten eerder van kandidaten zullen zijn geweest dan echt mollewerk. En dus zal Lieselot statistisch evenwichtiger hebben geantwoord dan iemand die al bepaalde tunnelvisie had.

GDC geeft inderdaad aan dat ze een lijst met BV's hadden en daar een aantal van benaderd hebben. Uit onderstaande interview maak ik op dat we Matteo niet weer gaan zien tot de reünie aflevering.

« Laatst bewerkt op: 20-03-2023, 17:08:17 door Heinz, Reden: link gefixt »