Auteur Topic: Feedbacktopic De Mol 2023  (gelezen 6463 keer)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #20 Gepost op: 22-04-2023, 11:50:21 »
Als aanvulling:
ik vind de gesplitste opdrachten ook heel erg leuk en daarvan moet er ook minimaal 1 per week inzitten net zoals 1 gezamenlijke opdracht per week.
En dan het liefst 3 opdrachten per aflevering, of dat dan samen of gesplitst is maakt mij niet zoveel uit. Maar als het dan 2 gesplitste opdrachten per aflevering zijn dan wel 1 waarvan de ene groep invloed heeft op de andere.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #21 Gepost op: 22-04-2023, 12:15:28 »
Dit seizoen pakt mij minder dan de vorige seizoenen. Ik denk dat dit komt doordat de makers voor mijn gevoel wat meer op safe spelen dan eerder. Dit kan aan de bestemming liggen: Amerika is een land waar alles met regeltjes is dichtgetimmerd. Dit kan ook liggen aan het noodlottige ongeval van Anke en het uitvallen van de mol vorig jaar. Het is allemaal nogal 'braaf'. De Mol had altijd opdrachten waarbij ik meteen zei 'dat zou ik nooit doen'; die zijn er nu voor mijn gevoel veel minder. Dit gaat overigens niet alleen over gevaarlijke thrillseeker-opdrachten, maar ook juist de opdrachten waarbij kandidaten psychologisch worden uitgedaagd, denk aan die opdracht waarbij kandidaten getekend moesten overnachten in een vochtige kelder. Het programma schuurt nu minder en is vooral 'gezellig'. Hier is niets mis mee, maar voor mijn gevoel wel echt anders dan voorheen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #22 Gepost op: 7-05-2023, 11:37:16 »
Ik zit er juist weer volledig in dit seizoen. Van begin tot eind kloppen de afleveringen en zitten ze bomvol humor (soms wat kolderiek) en intrigerende opdrachten. Dat de ontknoping (na verschillende grote ingestorte tunnels) nog heel spannend gaat worden maakt het helemaal af. Wát een topamusement blijft het. ::tandpastasmiley::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #23 Gepost op: 7-05-2023, 21:50:17 »
Ik heb ontzettend genoten van dit seizoen, wat weer voornamelijk komt door de samenstelling van de groep kandidaten, die geweldig gevarieerd was met leuke, interessante types. Land en Lokaties van de opdracht kunnen de feestvreugde verhogen maar vind ik absoluut niet het belangrijkst, zoals Duitsland prima beviel.

Maar een oscar voor de editors van de afleveringen, en de bedenkers van de opdrachten ter plekke.  ::respect:: ::respect:: ::respect::

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #24 Gepost op: 7-05-2023, 21:59:21 »
Vond het een geweldig seizoen. Heerlijke TV. Heb er zelf dit jaar wel weinig van gebakken.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #25 Gepost op: 7-05-2023, 22:12:48 »
Ik vond het dit jaar iets minder.
Misschien omdat ik Arizona/USA niet zo bijzonder vind.
Misschien omdat ik de begintwist met een BV niet zo spectaculair vond.
Misschien omdat ik Comfort niet heel erg verdacht vond, maar allerminst geschokt ben van haar als mol.
Misschien omdat ik de laatste afleveringen zelf wat minder intens heb gevolgd.
Misschien omdat ik het filmthema zelf niet zo pakkend vond, heb er gewoon wat minder mee en na 2 afleveringen wel een beetje gezien. (Puur cinematografisch wel leuk, maar inhoudelijk mwah)
Misschien omdat ik op het begin gewoon net iets meer gefascineerd was van 'concurrent' Bestemming X.
Misschien omdat ik dit programma al te lang kijk.


Of gewoon een combi van alles. Het heeft me gewoon niet zo verbaasd als in eerdere seizoenen. Maar het blijft een goed programma!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #26 Gepost op: 7-05-2023, 22:29:31 »
Het was een fantastisch seizoen op twee mindere afleveringen na (aflevering 1 en de aflevering waarin Lieselot afviel zaten wat minder in elkaar). Ik vind nog steeds dat er meer dan voldoende creativiteit en vernieuwing in zit, het is van een niveau waar geen ander amusementsprogramma aan kan tippen. Goed camerawerk (alleen laat die psychedelische effecten van de ontknoping maar achterwege voor een volgend seizoen), goede casting, slim gemonteerd en bovenal hebben de makers het aangedurfd om de grenzen van het concept te verleggen. Chapeau!  ::bravo::

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #27 Gepost op: 7-05-2023, 22:47:16 »
Topseizoen! Mijn complimenten aan de makers. Piepklein puntje... graag een opdracht met de ganse groep.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #28 Gepost op: 7-05-2023, 22:58:00 »
Ik vond het ook een heerlijk seizoen! En ik ben het eens met dat het wel verfrissend is dat er geëxperimenteerd wordt met de vaste huisjes van het programma, het gaat immers al jaren mee, en mag best wel eens aan gerammeld worden ::jaja::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #29 Gepost op: 7-05-2023, 23:15:49 »
De Mol scoort bij mij gewoon een 10, dit is het allerbeste Nederlandstalige televisieprogramma ooit!

Eén verbeterpuntje: iets meer opdrachten met de hele groep.

Maar verder nog vele jaren zo doorgaan. En natuurlijk met Gilles!

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #30 Gepost op: 7-05-2023, 23:19:43 »
Ik begrijp jullie punt van opdrachten met de hele groep, maar ga je dan soms niet de gelaagdheid van een opdracht weghalen?

Het is toch fantastisch als de ene groep onrechtstreeks invloed uitoefent op de andere groep?

Ik heb genoten van aflevering 2 tot aflevering 8! Puntje van kritiek was de matige openingsaflevering en een BV erin betrekken. Hou het maar gewoon bij onbekende Vlamingen!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #31 Gepost op: 7-05-2023, 23:28:00 »
Prachtige finale, verdiende finalisten, fantastische mol ::bravo::

In de bioscoop kwam het - toen het geluid het eindelijk deed - nog beter tot zijn recht.

Volgende week deel ik mede of ik nog steeds ontgoocheld ben over het rode scherm voor de mol (het lijkt er voorlopig gewoon wel op).
...óf niet!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #32 Gepost op: 7-05-2023, 23:29:42 »
Geen opdrachten met de hele groep pls. Dat is juist wat widm zo rommelig en boring maakt.

Dit programma is perfectie. Niks veranderen  ::bravo::

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #33 Gepost op: 7-05-2023, 23:39:50 »
Weer enorm genoten! Het filmconcept vond ik leuk, veel films ken ik niet eens maar daardoor was het wel weer anders dan de andere keren en in dat opzicht dus vernieuwend.
- Ik zou wel graag in ieder geval één echte groepsopdracht zien (dat hoeft voor mij echt niet iedere aflevering, maar een keertje "met z'n allen" zou wel leuk zijn om te zien).
- Een BV hoeft voor mij ook niet in het programma, daar gaat teveel aandacht naar uit. Klein minpuntje dat dat vooraf zo gehypet werd, want het had niets met het spel an sich te maken (en daar hoopte ik, en waarschijnlijk vele anderen, vooral op!).

Iemand hierboven schreef dat in het begin van de serie hij meer gefascineerd was door Bestemming X. Persoonlijk vond ik dat erg flauwtjes en een dikke tegenvaller en torent De Mol daar mijlenver bovenuit. De humor, de variatie van opdrachten, het psychologische aspect en ook de enorme variatie aan kandidaten (van laag tot hoog opleidingsniveau, van jong tot oud, totaal verschillende achtergronden) maken het ieder jaar weer een programma om naar uit te kijken!

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #34 Gepost op: 8-05-2023, 00:06:34 »
Een goede mollenjager ben ik niet, een goede mollengenieter ben ik wel. Weer met veel plezier gekeken en herkeken en gezocht. De Mol, wat een feest! Mijn dank voor de makers en voor alle mensen op dit forum die het zo leuk maken om op zoek te gaan naar de mol  ::bravo:: ::zwaai::

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #35 Gepost op: 8-05-2023, 00:09:02 »
Na het seizoen in Griekenland (voor mij een absoluut hoogtepunt) dacht ik, OK dit is het dan, nu kunnen volgende seizoenen helaas alleen maar tegenvallen. En ja, of het nu selffulfilling prophecy was of niet, afgelopen twee jaren heb ik door allerlei redenen ook wat minder van De Mol genoten.

En toen kwam Arizona….

Wat een TOPSEIZOEN!

-   de welbekende gelaagdheid en creativiteit van de opdrachten. Wat hebben de makers weer geweldige opdrachten bedacht, met veel stof tot nadenken en zoeken naar de Mol natuurlijk.
-   couleur locale: vind de opdrachten waarin de cultuur van het gastland verweven wordt, erg prettig om naar te kijken. Deze serie zat er vol mee.
-   Het filmthema was ook erg verfrissend. Leuk die knipogen naar filmklassiekers en de citaten aan het begin van elke aflevering.
-   Muziek; zoals altijd geweldig gevarieerd.
-   De groep: een hele leuke, gevarieerde groep mensen om wekelijks te volgen, geweldige casting (iets wat ik bv in Duitsland minder vond). Veel humor.
-   De locatie: Leuk dat ze naar de VS zijn afgereisd. Kom er zelf ook nog wel eens (heb er familie wonen) en daardoor was het af en toe een feest van herkenning. In Arizona ben ik nooit geweest, maar wauw, wat een mooie landschappen en zo mooi in beeld gebracht (as usual).
-   De zoektocht naar de mol: ook niet onbelangrijk natuurlijk. Het is ons niet makkelijk gemaakt dit jaar, en dat is meer dan prima! Zalig zouden ze hier in Belgie zeggen.
-   En dan last but zeker not least, Gilles de Coster natuurlijk. Vind hem al vanaf het begin absoluut TOP als presentator van dit geweldige programma. Zo natuurlijk, niet te aanwezig, niet te op de achtergrond, onderdeel van het avontuur. Daar kunnen ze in Nederland nog heel veel van leren. Gilles, petje, eh cowboyhoed af!

Twee hele kleine minpuntjes

-   Volgens mij is de tijdsduur van de opdrachten over het algemeen wat korter dan een paar jaar geleden. Veel opdrachten van een uurtje ofzo, maar misschien lijkt dat alleen maar zo.
-   Er mag wat mij betreft soms wat meer afgezien worden, wat meer back to basics. Weer eens slapen in een tent en/of nachtelijke opdrachten bijvoorbeeld.
Maar goed, nogmaals, voor de rest helemaal top. Gaat weer moeilijk worden om volgende week af te kicken.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #36 Gepost op: 8-05-2023, 00:27:14 »
Merk dat ik na de finale toch weer een beetje een bittere nasmaak heb.

Vond de laatste paar afleveringen zo tof, qua storytelling en binnen de opdrachten spelen met de thematisering was ook weer als vanouds tot in de puntjes uitgewerkt.

Maar dan toch schuurt er ergens iets, zeker als je kijkt hoe het programma na het "rode" scherm van Commie ineens weer, zoals ik het net omschreef, tof werd. En alles ervoor voor mij wat magertjes en, wat ook eerder genoemd is, braaf voelde. Waar de Inferieure kuch... Nederlandse versie dit jaar, ons voltalig liet zien wie de mol was. Lijken onze zuiderburen gekozen te hebben om de mol zo veel mogelijk uit de luwte te houden. Neem daarbij dat Commie best wel in beeld en verdacht was aan het begin van de serie. (Toen het allemaal wat meh was...) Dat ze daarna ineens nergens meer te bekennen was na de DeLorean en de serie veel beter werd. :-\\

-----

Bovengenoemde is natuurlijk niet direct een afrekening van het programma, al lijkt het wel zo te voelen. Het is gewoon mijn eigen gevoel bij hoe het seizoen is verlopen. Het blijft nog steeds een van de best bedachte concepten ooit. En de variatie is eindeloos. En uiteindelijk kan niet elk seizoen een schot in de roos zijn. Maar dat maakt het dan niet een minder goed gemaakt programma.  ;)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #37 Gepost op: 9-05-2023, 07:26:11 »
Afleveringen super thematisch, echt afgewerkt .

Beelden super mooi filmisch, met sfeervolle passende muziek keuze.
Presentatie prima , met hier en daar werkelijk super voice-over story telling .

Te weinig van de kandidaten buiten het spel kunnen zien , dat mag van mij wel wat meer.

Opdrachten gewoon goed, hier een daar wat beter , hier en daar wat minder . Dat de mol vaak werkt met gesplitste opdrachten in deel groepjes maakt dat je met gelaagdheid in de opdrachten kunt werken, want het ene heeft vaak invloed in het andere , maar zorgt er tegelijkertijd voor dat niet elke kandidaat evenveel met de mol werkt .  Dit is iets waar je van moet houden of wat je jammer vindt. Ik vind het vaak prima werken .

Tot nu toe door deductie commy vrij vroeg kunnen ontdekken en benieuwd naar echte mol acties en dan bedoel ik dus niet op een vliegtuig stoel aan een camera zeggen ik ben de mol, maar echt harde acties waarbij je geld wegspeelt ( bv ei Lancelot ) .

Eliminatie back to the future verreweg minste moment van de serie omdat het voor mijn gevoel niet klopt en het een setup was dat commy in de auto kwam . Want had Laila met 5/20 echt in de auto kunnen zitten en met 2 pasvragen en dus een kans op 7/20 de mol naar huis kunnen spelen ?   Daarover moet nog veel uitleg komen en waarschijnlijk kom ik hier dus niet meer vanaf

Offline Wolf2112

  • Forumlid
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #38 Gepost op: 9-05-2023, 08:13:13 »
Ik vond dit een geweldig seizoen.
De aflevering met de familierobotjes viel wat tegen, maar daarna pakten ze weer sterk uit.
Naast heel veel goede en gelaagde opdrachten is het vooral hele goede televisie. Met steengoede muziek, en vaak ongemerkt goede shots. Filmisch stond er al een aantal keer te lezen.
Voor mij als hoogtepunt de western aflevering, met de close-ups van de ogen, echt geweldig.
De gewone spelletjes, zoals de bingo, geven zoveel lol, met daarnaast de spannende mindfuck opdrachten zoals de vrijstellingen kamer... en dwars daar door heen de speurtocht naar de mol die tot het laatst spannend bleef. En dat alles met een geweldig leuke groep mensen.
Toen ik de reeks in Duitsland nog eens opnieuw heb gekeken kon ik zoveel meer genieten van de kwaliteit..  Misschien gaat dat ook wel op voor deze reeks in Arizona.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #39 Gepost op: 9-05-2023, 10:07:24 »
Tja, wat kun je erover zeggen. Awesome!  ::oink::