Auteur Topic: Feedbacktopic De Mol 2023  (gelezen 6465 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Feedbacktopic De Mol 2023
« Gepost op: 19-03-2023, 22:11:59 »
Om alvast te testen of het een goed idee is om bij WIDM het feedbacktopic aan het begin van de serie te openen is hier al het feedbacktopic voor De Mol 2023.

In dit topic kunnen ook algemenere discussies over de ontwikkeling van De Mol gevoerd worden.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #1 Gepost op: 20-03-2023, 08:46:31 »
Ok dus de eerste keer een BV'er in De Mol. Wat me een beetje tegenstaat is dat de uitvoering hiervan hinkt op twee gedachten. Aan de ene kant: Matteo is "one of the guys". Heeft zich gewoon aangemeld en is door de selectie gekomen. Aan de andere kant: Matteo krijgt meteen een special rol die zijn achtergrond als acteur uitbuit.
Het voelde allemaal een beetje scripted aan. Mooie opening, maar zeker niet de beste voor mij.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #2 Gepost op: 20-03-2023, 08:58:16 »
Ik snap dat het scripted aanvoelde, dat lees ik her en der wel meer. Toch zal het dat zeker niet geweest zijn. Na de speciale opening was het de bedoeling dat Matteo gewoon een kandidaat zoals de anderen zou zijn. Waarschijnlijk was dat na een paar afleveringen ook echt wel het geval geweest. (Nu in de eerste aflevering was het best leuk om iets van starstruck kandidaten te zien, daarna niet meer.)

Naast het rode scherm voor Matteo hielp ook al niet mee dat hij zo makkelijk herkend werd. Het eerste is pure pech, het tweede was misschien een verkeerde inschatting. Al met al kwam de spectaculaire opening dit keer niet zo uit de verf. Kan gebeuren.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #3 Gepost op: 20-03-2023, 09:20:46 »
Ben ergens wel benieuwd hoe die opdracht van Matteo er uit had gezien als hij het wel vol had gehouden. Was andere kandidaten gevraagd of ze wat op was gevallen?
Sprake van herkenning was er al, dus: wanneer was het gelukt?

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #4 Gepost op: 20-03-2023, 09:29:29 »
Hopelijk volgend seizoen het maatje van Matteo: Charlotte Timmers!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #5 Gepost op: 20-03-2023, 09:42:33 »
Wat een verademing om naar te kijken, plezierig. De introductie van 1 bv was niet meer dan een leuke twist dankzij zijn snelle exit. De reactie van de rest op de bv was best wel aanwezig. Gewoon een hele leuke groep en gewone spellen. Aflevering 1 was me niet overal duidelijk wat er verdiend kon worden, dat vraagt om nadere studie. Heel prettig begin van een nieuw seizoen en die sneeuw voegde nog sfeer toe. Vond het wel allemaal vrij vlotjes gaan. Maar heb er zin in.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #6 Gepost op: 20-03-2023, 20:35:54 »
Wat ik vooral mooi vind in de eerste aflevering al, is dat je echt wat meer van de dynamiek in de groep krijgt te zien .  Met name bij beslissingsmomenten , als het beslissen over informatie geven aan Lieselot , maar ook de volgorde bij het slacklinen, of het bepalen wie in welke groep wil.  Uit dat soort momenten valt vaak wel wat af te leiden over hoe je in de groep staat en dat kan weer extra info geven die je kan helpen in de zoektocht

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #7 Gepost op: 21-03-2023, 08:56:08 »
Wat mij elke keer opvalt als ik iets van De Mol kijk, van de opdrachten zien we eigenlijk alles ipv een stukje van de Nederlandse opdrachten en ook hoe voorbeeld de groepen ontstaan.
Maar de eliminatie weer heel kort is en je totaal geen spanningsboog hebt, wat ik bij de Nederlandse echt beter vind. Want daar voel ik echt als een kandidaat die net zelf een test gemaakt heeft, dat je super spannend vind wie er afvalt, soms kan je het ook wel gokken hoor, maar toch mis ik dat wel bij de eliminatie bij De Mol.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #8 Gepost op: 21-03-2023, 10:13:00 »
Ik snap waar je vandaan komt, Mol1991, maar ik vind dat zelf helemaal niet storend. Het gaat mij om het spel, het reisverslag en de kleine dingen die De Mol onderscheidt van Wie is de Mol: het gezamenlijk dineren met Gilles, het doornemen van de dag, het ontwaken en het ontbijt. Het is allemaal veel meer naturel.

De eliminatie zorgt bij mij niet voor het kijkplezier en ben daarom blij dat het ze het zo in Vlaanderen doen, maar goed: ieder zijn eigen mening  ::tandpastasmiley::

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #9 Gepost op: 21-03-2023, 10:39:12 »
Ja goed dat er verschil is tussen de Vlaamse versie en de Nederlandse versie.
Maar dit verbaasd mij gewoon elke keer als ik het kijk, want uit een eliminatie haal je ook altijd veel vind ik en dan is het gewoon te kort hier. Maarja misschien ben ik gewoon te veel gewend aan de Nederlandse variant.  ;)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #10 Gepost op: 22-03-2023, 21:34:20 »
Ok dus de eerste keer een BV'er in De Mol. Wat me een beetje tegenstaat is dat de uitvoering hiervan hinkt op twee gedachten. Aan de ene kant: Matteo is "one of the guys". Heeft zich gewoon aangemeld en is door de selectie gekomen. Aan de andere kant: Matteo krijgt meteen een special rol die zijn achtergrond als acteur uitbuit.
Het voelde allemaal een beetje scripted aan. Mooie opening, maar zeker niet de beste voor mij.

Ja precies; die speciale rol zorgt ervoor dat Matteo niet 'one of the guys' kon worden. Ik denk dat het anders was geweest als hij gewoon als Matteo had mogen meedoen. Dan krijg je in het begin misschien nog wel de verwonderlijke blikken en 'oooh' en 'aaah', maar ik denk dat het daarna vrij snel normaal was geworden. En dan had hij gewoon kunnen opgaan in de groep.

Ik ken Matteo niet (ligt aan mij denk ik  ;) ), hij lijkt mij een sympathiek persoon. Ik vond hem leuk in het programma, maar wat ik zelf een beetje jammer vind (ligt misschien ook aan mij  ;D ), is dat er rondom zijn deelname een hype is ontstaan (kandidaat X). Dat heeft De Mol niet echt nodig, lijkt mij. De Mol blijft een tof programma en ik heb genoten van deze aflevering, maar ik weet niet of een BV handig is.

Wat mij elke keer opvalt als ik iets van De Mol kijk, van de opdrachten zien we eigenlijk alles ipv een stukje van de Nederlandse opdrachten en ook hoe voorbeeld de groepen ontstaan.
Maar de eliminatie weer heel kort is en je totaal geen spanningsboog hebt, wat ik bij de Nederlandse echt beter vind. Want daar voel ik echt als een kandidaat die net zelf een test gemaakt heeft, dat je super spannend vind wie er afvalt, soms kan je het ook wel gokken hoor, maar toch mis ik dat wel bij de eliminatie bij De Mol.

Dat gevoel snap ik ook. Voor mij maakt het niet zoveel uit; het zijn twee andere manieren; met hun eigen voor- en nadelen. De spanningsboog is bij WIDM wat spannender.
Het is ook wat DeMol! zegt: De Mol gaat (ook voor mij) meer om een reisverslag. Ik vind het hier heel leuk om de groep en Gilles te zien; hoe ze op elkaar reageren en hun verhalen te horen. Zoals bijvoorbeeld Leïla vertelt over haar ervaringen in Nederland.
Leuk dat je De Mol hebt gekeken trouwens; hopelijk bevalt de volgende aflevering.  :)
« Laatst bewerkt op: 22-03-2023, 21:38:38 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #11 Gepost op: 22-03-2023, 22:20:34 »
Het is in het kader van feedback wel aardig dat ik met mijn ouders kijk. Die volgen alles rondom de Vlaamse mol totaal niet, en stappen dus zonder enige vorm van voorkennis in de eerste aflevering. Het hele gedoe met kandidaat X weten ze dus niet.

En dan valt wel op dat toch ook hier soms niet alles in de opdrachten duidelijk is. Bijvoorbeeld, het feit dat de afgezonderde groepen van elkaar weten wat de opdracht van de ander is, en hoe dat elkaar beïnvloedt. Dat mijn pa iets vraagt en dat ik dan moet zeggen: ik denk dat de andere groep dat weet. En het viel op dat mijn pa ook zei dat het echt wel moeilijkere opdrachten zijn dan in NL.

En na 10 weken de NLse mol valt ook wel op dat een gevolg van die gesplitste groepjes ook is dat er best vaak steeds geswitchtst wordt  van het ene groepje naar het andere. Dat zijn best wel "harde overgangen" waar de sfeer ineens verandert van het "enge" koord over de klif naar het "kneuterige" dans-actje, awardoor naar mijn idee de aflevering nog niet zo "lekker liep". Alsof het een beetje "hapert". Ik vond dat dit jaar harder opvallen dan voorgaande De Mol-afleveringen. Misschien had de tijd-opdracht iets te veel groepjes. 4 + 4 + 2, waarbij die 4 ook nog opsplitsten bij het fotobord met de spreuken. Daardoor kan ik me voorstellen dat het voor de kijker die dit voor het eerst ziet, ondanks alle uitlegschema's, wat wazig voor de ogen wordt.

Wel heel fijn hóe helder alles wordt uitgetekend met al die overzichtskaartjes. ::bravo::

En awt ook mooi is altijd bij de Vlaamse mol is hoe de opdracht meegaat in het landschap. De opdracht "schat het uur" hadden ze ook in een loods kunnen doen en dat is wat NL awarschijnlijk zou doen, maar juist door het een "bewegende opdracht" te maken (dus een wandeling) kun je terwijl het spel bezig is, het landschap tonen. Dat vind ik altijd zeer sterk aan De Mol.

De afzondering van Lieselot vond ik denk ik een beetje een vervelende twist. En mijn moeder vond het echt te oneerlijk, omdat het grotendeels toeval is dat zij net als eerste gedrukt heeft bij de telefoon. Kan ik wel in meekomen.
Voor mij zit het er ook een beteje in dat er twéé twists met kandidaten waren. Het had denk ik beter gewerkt met ófwel Matteo-de-BV ófwel Lieselot-de-afgezonderde-kandidaat, in plaats van met allebei. Nu voelde het als nog weer een afzonderlijke "opsplitsing" van 10 in 8 + 1 + 1.

De koord-opdracht vond ik te veel alles-of-niets. De opdracht was sterker geweest als de eerste 3 koordlopers hadden kunnen kiezen: hoeveel munten in het spaarvarken? En dan met 0, 1, 2, 3, 4 of 5 munten dóórlopen naar het einde, en als je daar aankomt vóór het dansje is afgelopen, dan zitten die munten zeker in de pot. Dan had je nog een extra laag gehad en het alles-of-niets probleem opgelost.

De opdracht in de caravan met het bevrijden vond ik wel weer sterk.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #12 Gepost op: 23-03-2023, 09:12:45 »
Mijn enige feedback is dat ik op de een of andere manier minder gepakt ben door deze opening dan voorheen. Eerder zat ik vanaf seconde een aan de tv gekluisterd met het hart in mijn keel en wilde ik geen moment missen. Nu merkte ik dat ik wat afdwaalde. De verrassing was minder groot, zo'n soort opening hebben we al vaker gezien. De makers hebben de lat voor zichzelf erg hoog gelegd. Het is logisch dat daar overheen gaan steeds moeilijker wordt. (Ik heb alsnog genoten van de aflevering, het was zeker weten dikke voldoende, maar geen 10.)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #13 Gepost op: 23-03-2023, 09:44:49 »
Het is in het kader van feedback wel aardig dat ik met mijn ouders kijk. Die volgen alles rondom de Vlaamse mol totaal niet, en stappen dus zonder enige vorm van voorkennis in de eerste aflevering. Het hele gedoe met kandidaat X weten ze dus niet.

En dan valt wel op dat toch ook hier soms niet alles in de opdrachten duidelijk is. Bijvoorbeeld, het feit dat de afgezonderde groepen van elkaar weten wat de opdracht van de ander is, en hoe dat elkaar beïnvloedt. Dat mijn pa iets vraagt en dat ik dan moet zeggen: ik denk dat de andere groep dat weet. En het viel op dat mijn pa ook zei dat het echt wel moeilijkere opdrachten zijn dan in NL.

En na 10 weken de NLse mol valt ook wel op dat een gevolg van die gesplitste groepjes ook is dat er best vaak steeds geswitchtst wordt  van het ene groepje naar het andere. Dat zijn best wel "harde overgangen" waar de sfeer ineens verandert van het "enge" koord over de klif naar het "kneuterige" dans-actje, awardoor naar mijn idee de aflevering nog niet zo "lekker liep". Alsof het een beetje "hapert". Ik vond dat dit jaar harder opvallen dan voorgaande De Mol-afleveringen. Misschien had de tijd-opdracht iets te veel groepjes. 4 + 4 + 2, waarbij die 4 ook nog opsplitsten bij het fotobord met de spreuken. Daardoor kan ik me voorstellen dat het voor de kijker die dit voor het eerst ziet, ondanks alle uitlegschema's, wat wazig voor de ogen wordt.
Goed dat je dit met je ouders keek die het nog nooit gezien hadden, want dan zie je ook dat voor nieuwe mensen veel dingen toch onduidelijk is en dat in dit geval De Mol echt niet altijd even duidelijk is of makkelijkere te begrijpen is dan widm. En de dingen die je pa noemt dat is bij mij ook gewoon niet helemaal duidelijk, ik ben dan in dit geval geen nieuwe kijker,  maar ben ook geen trouwe kijker, maar ik heb echt wel dingen gezien van De Mol eerder, maar zoals dat de groepen van elkaar weten wat ze aan het doen zijn of waardoor de ene groep afhankelijk is hoe de andere presteert, is voor mij niet altijd duidelijk. Het wordt wat duidelijker als je de commentaar hoort van de kandidaten. (Dus in dit geval niet van de presentator) En het vele switchen tussen de opdrachten/groepen door wordt het voor mij ook niet makkelijke gemaakt. En dat je door ervaring van het kijken De Mol misschien meer gaat begrijpen door bepaalde voorkennis en de schema’s daar geloof ik wel in. Maar voorkennis kan je ook bij widm hebben en helpt je daar ook dingen beter te begrijpen.

En de opdrachten in De Mol zijn inderdaad moeilijkere dan de Nederlandse. Eens dat er soms door bepaalde dingen lijkt dat het moeilijke te begrijpen en te volgen is en minder variatie is. Maar over het algemeen heb ik wel sneller door wat de bedoeling is bij WIDM dan bij De Mol, omdat je bij de Nederlandse niet perse de hele uitleg moet hebben om de opdracht te snappen wat de bedoeling is of wat er mis kan gaan.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2023, 10:16:10 door Mol1991 »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #14 Gepost op: 2-04-2023, 23:43:26 »
Mijn voornaamste kritiek so far is dat het allemaal wat voorspelbaar is en niet echt spectaculair.
Natuurlijk zijn er wat uitblinkers zoals de Motel opdracht.

Ook vind ik de deelopdrachten tot nu toe niet bijsterend creatief...
Zet de quote bij de kandidaat. Pak blind een eitje.

Verder kritiek van opdracht tot opdracht maar daar kan ik dan verder niet bepaald veel van zeggen voordat ik de opdrachten heb gezien natuurlijk.

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #15 Gepost op: 20-04-2023, 23:58:31 »
Ik geniet tot nu toe ontzettend van het seizoen. Het film-thema zit mooi door de afleveringen verweven, de kandidaten zijn weer goed gecast, de opdrachten zijn zelfs na 11 seizoen nog steeds origineel. Maar ik wil toch ook alvast wat kritiek delen.

Bij aflevering 5 had ik het gevoel dat er een geplande opdracht niet door kon gaan. Twee opdrachten (boodschappen/koken tel ik als één) vond ik net te weinig om het spannend te houden. Vooral omdat er telkens in twee verschillende groepen werd gespeeld: Toos heeft een hele aflevering lang niets over Thomas in het spel kunnen observeren, bijvoorbeeld.

Daarbovenop vind ik dat de verdeling van de molposities dit seizoen nog niet echt goed verdeeld is. Bij het stuntvliegen was het bijvoorbeeld duidelijk dat je als dronepiloot veel meer invloed op het geld hebt dan in het vliegtuig. Ik wil heel graag Toos verdenken, maar door zijn posities in het duel, bij de bingo en bij het stuntvliegen heeft hij al heel vaak (bijna) alle kansen om te mollen uit handen gegeven.

Sowieso komen er heel vaak kandidaten in een uitzonderlijke positie dit seizoen. Aflevering 1 draaide meer om Matteo en Lieselot dan om de mol, en Comfort ging vorige week ondanks een rood scherm door. Tel daarbij op dat in potentie al 4 kandidaten voor het dilemma "vrijstelling/pasvragen of 5000 euro" hebben gestaan, en je loopt als makers het risico dat we het grootste deel van de groep al kunnen afstrepen. In elk geval gevoelsmatig.

Als Thomas de mol blijkt te zijn, dan zijn dit mede de factoren waarom we hier als forum al zo massaal hem verdenken. Voor zover ik weet is dat in de geschiedenis van De Mol nog nooit in zo'n vroeg stadium hier gebeurd met de juiste mol.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2023, 00:00:12 door Pac »
...óf niet!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #16 Gepost op: 21-04-2023, 00:23:09 »
Dan deel ik ook graag twee punten van feedback.

Ten eerste: briljant dat ze in plaats van óf pasvragen/vrijstellingen óf geld hier een draai aan hebben gegeven. Nu levert het kiezen van een vrijstelling of pasvragen soms juist geld op, al dan niet met een twist (zoals in de motelkamer).

Ten Tweede: de opdrachten vind ik juist minder verfrissend. Veel elementen die we al eens gezien hebben (vliegtuigjes en de supermarkt bijvoorbeeld). Ik vond de storytelling in Griekenland en Duitsland bijvoorbeeld ook wat beter. Voor een seizoen in Amerika blijft het allemaal wat vlak, net zoals de kandidaten. Klinkt wellicht heel negatief en dat is het niet, want het niveau blijft alsnog consistent en goed en het speuren naar de mol geweldig.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #17 Gepost op: 21-04-2023, 00:38:26 »
Ik geniet tot nu toe ontzettend van het seizoen. Dat ze telkens weer vernieuwingen en nieuwe twists weten te verzinnen. Vergelijk dat maar eens met onze Nederlandse variant.
Hoewel ik best wel een fanatieke molspeurder ben (je zou het niet zeggen), is het molspeuren voor mij bijzaak. Soms weet ik in aflevering 1 al wie de Mol is en blijkt dit ook juist te zijn. Meestal zit ik bij de finale nog steeds fout. Dat boeit mij niet. Ik kijk voor de opdrachten, de prachtige beelden, de geweldige muzikale ondersteuning, de sfeer, de wisselwerking tussen de kandidaten, de grapjes van de presentator en zo kan ik nog wel even doorgaan. Niks dan lof voor de bedenkers en de makers en de kandidaten want die maken ook wel de show.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2023, 00:40:09 door MartinJ »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #18 Gepost op: 21-04-2023, 20:14:19 »
Ik vind het ook dit jaar weer een geweldig leuk seizoen, met leuke verschillende kandidaten.
Toevallig vond ik de laatste aflevering wat minder leuk dan die daarvoor.

Ik vind dat ze vooral ook door moeten gaan met afwisselende opdrachten. Dus actief (zoals slackline en dansen) afwisselen met zoiets als bingo.
De bezoeken van thuis mogen ze wat mij betreft achterwege laten. Het zorgt er bij mij alleen maar voor dat ik ongeduldig zit te wachten totdat dat stuk voorbij is.

Wel mogen er wat minder gesplitste opdrachten zijn. Dit jaar is bijna alles in groepjes gesplitst. Er moet wat mij betreft per aflevering minimaal 1 gezamenlijke opdracht in zitten.

En verder hoop ik dat er dit jaar ook nog een muziekopdracht komt. Het voorfilmpje van afgelopen aflevering deed dat ik met aan het verheugen was op een carkaraoke en toen kwam dat niet.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: Feedbacktopic De Mol 2023
« Reactie #19 Gepost op: 22-04-2023, 11:39:17 »
Ik geniet tot nu toe ontzettend van het seizoen. Dat ze telkens weer vernieuwingen en nieuwe twists weten te verzinnen. Vergelijk dat maar eens met onze Nederlandse variant.
Hoewel ik best wel een fanatieke molspeurder ben (je zou het niet zeggen), is het molspeuren voor mij bijzaak. Soms weet ik in aflevering 1 al wie de Mol is en blijkt dit ook juist te zijn. Meestal zit ik bij de finale nog steeds fout. Dat boeit mij niet. Ik kijk voor de opdrachten, de prachtige beelden, de geweldige muzikale ondersteuning, de sfeer, de wisselwerking tussen de kandidaten, de grapjes van de presentator en zo kan ik nog wel even doorgaan. Niks dan lof voor de bedenkers en de makers en de kandidaten want die maken ook wel de show.
Volledig mee eens! Ik denk dat we elk jaar zo verwend worden dat we een iets mindere, maar nog steeds zeer goede, aflevering of opdracht al te snel gaan zien als een teleurstelling. Ik vind het ongelooflijk hoe deze makers al 8 jaar lang jaar naar jaar opnieuw zoveel fantastische opdrachten en twists blijven verzinnen. De lat wordt ook telkens hoger gelegd en dat maakt het er voor henzelf niet gemakkelijker op.

Ik las hier iets over de storytelling in een andere post. Die vind ik ook dit jaar weer geweldig, daar worden ze toch elk jaar precies beter en beter in. Kijk bv. naar aflevering 4 met het tijdreizen, tot in de puntjes uitgewerkt. Die gesplitste opdrachten vind ik juist leuk, omdat iedereen wel altijd invloed heeft op elkaar en ze vaak elkaars informatie nodig hebben om dingen te weten te komen over de andere groep. Niet heel gemakkelijk in een spel waarbij je niemand kan vertrouwen. Ook de kandidaten zijn opnieuw een leuke mix van allemaal fantastische mensen. Wat een topseizoen opnieuw! En dan zijn we pas net over de helft.