Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 3874 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 2
« Gepost op: 26-03-2023, 16:57:16 »
Bespreek hier alles over de aflevering wat je niet in de afzonderlijke opdrachtentopics kwijt kunt.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2023, 21:28:51 door D*N »
I will follow my inner gold

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] -
« Reactie #1 Gepost op: 26-03-2023, 21:27:19 »
Man man man, ben weer even sprakeloos.

Wat een briljante fantastische geweldige aflevering weer. Dikke hulde! ::bravo:: ::oink::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 2
« Reactie #2 Gepost op: 26-03-2023, 21:32:58 »
Echt subliem. De opdrachten, de kandidaten, het tempo, de cameravoering, de combinatie van ernst en luim... Alles even Oscarwaardig.
Woosie down?

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #3 Gepost op: 26-03-2023, 21:36:05 »
Wat een geniale aflevering!  ::bravo:: Heerlijke twist met de filmpjes over de vallende lamp! Toen in de trein drank in het spel kwam, hoopte ik al dat dat nog een rol zou spelen, en inderdaad! Wat hou ik toch van dit programma, dat je zelfs met aardappelen nog een interessante opdracht kan maken!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 2] -
« Reactie #4 Gepost op: 26-03-2023, 21:39:32 »
Waar ik vorige week een beetje teleurgesteld was in de herkenbaarheid van de opdrachten, was het deze aflevering al stukken beter.

-Opdracht 1: Was lekker creatief, de herkenbaarheid van de opdracht voor zover het De Mol betaamt was te zien, maar dit vond ik zelf nogal een afterthought, net als vorige week waarbij dezelfde soort deelopdrachten ook niet bijster bijzonder waren. Verder zag je ook al wel van veraf aankomen dat ze die voorwerpen nooit in die netten zouden kunnen krijgen... Ik bedoel al zouden ze dat tafeltje hebben gezien. Hoe wil je die in godsnaam in zo'n net gooien... ::rofl::
-Opdracht 2: Was simpel maar zeer effectief, heb dit ook op kamp gedaan, hierbij was het geen uur rijden, maar 500 meter lopen. ::rofl:: De beelden van de autorit waren hillarisch, maar de molicitatie gesprekken waren dan weer zo dusdanig nietszeggend dat ik het een beetje een loze prijs vond.
-Opdracht 3: Deze was wel wat karig qua plottwists, ik had er al op gerekend dat de aardappelen terug zouden keren. Verder is dit weer een voorbeeld van de "proef" vs. "opdracht" kwestie waarbij hier echt iets gepresteerd wordt. Dat is dan weer wel leuk.

Verder de spontane statief en spullen die vallen is een geweldige gimmick die hopelijk niet alleen deze aflevering erin zit. Lijkt me leuk om nog eens mee te spelen.

Wederom niet omvergestoten door de aflevering, wel een paar keer flink gelachen. Na het wat prille begin is dit toch een goed vervolg van de reis.  ::ok::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] -
« Reactie #5 Gepost op: 26-03-2023, 21:45:22 »
Wederom niet omvergestoten door de aflevering, wel een paar keer flink gelachen.

We leggen de lat ook wel steeds hoger denk ik. De meest briljante afleveringen gaan we misschien een beetje als standaard zien?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #6 Gepost op: 26-03-2023, 21:48:07 »
Super genoten. Met die cocktails een mooie knipoog naar de museumkraak in Zuid Afrika. Elk voorwerp wordt bovenhands gegooid, niemand dacht aan onderhands werpen. Ik vind de trein de beste mol positie. Maarja hadden ze wel onderhands gesmeten dan was alles als nog stuk gevallen in de netten.  ::rofl::

Kamp Waes/Koningsbrugge meets De Mol. Mooi ook hoe twee aardappelschillers juist wel snel een wissel kunnen forceren of niet. De mol zal wel de proeven gedaan hebben. En dan de langzaamste chauffeur: precies de twee verdachten van mij. En niemand die er iets achter zocht.

Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 2
« Reactie #7 Gepost op: 26-03-2023, 21:52:56 »
We leggen de lat ook wel steeds hoger denk ik. De meest briljante afleveringen gaan we misschien een beetje als standaard zien?

Nou ja bekijk het vanuit dezelfde kritische noot als de "one who shall not be named here" en dan is het natuurlijk stukken beter. Ook, zoals Mich aangeeft, qua overzicht en tempo.

Maar als je de maatstaaf gebruikt waarbij je hun standaard gebruikt wat in dit geval meer toepasselijk is gezien de twee programma's dusdanig uit elkaar liggen dat je dat wel zou moeten doen... Dan is het toch een beetje minder... :-X

Wil niet zeggen dat het niet meer het beste is wat reality tv ons te bieden heeft natuurlijk... ;)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #8 Gepost op: 26-03-2023, 22:08:25 »
Echt subliem. De opdrachten, de kandidaten, het tempo, de cameravoering, de combinatie van ernst en luim... Alles even Oscarwaardig.

Idd .. geweldig  ::bravo::

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 2
« Reactie #9 Gepost op: 26-03-2023, 22:09:10 »
Heerlijke aflevering!  ::bravo::
Opdrachten lekker gelaagd, veel kunnen lachen en geen flauw idee wie de mol is.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Aflevering 2
« Reactie #10 Gepost op: 26-03-2023, 22:33:47 »
Inderdaad, veel schuifregelaars om te mollen vandaag.  ::bravo::

En een brute commandant, die natuurlijk later de groep complimenteert.  ::ok::

"Toezz, you'd expect me to believe that's a real *bleep*ing name!!"  ::rofl::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #11 Gepost op: 26-03-2023, 23:12:45 »
Genoten van de aflevering en ik sluit me helemaal aan bij Michmol. De Mol weet zelfs een saai autoritje van een uur nog spannend én hilarisch te maken!  ::tandpastasmiley::

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #12 Gepost op: 26-03-2023, 23:13:30 »
Leuke aflevering, zat veel humor in.  ::ok:: 
 
Wat me vooral opvalt is dat het spel van de mol zeer aanwezig is, maar ook weer ondoorgrondelijk. Tot de 3e opdracht dacht ik zelf: Zitten we nou met een verschrikkelijke groep, of een geweldige mol. Maar goed, er mocht wel weer wat geld verdiend worden ook.

Online Molest

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #13 Gepost op: 26-03-2023, 23:34:52 »
Genoten van een zeer vermakelijke aflevering, dat wordt met plezier nog eens terugkijken! ::bravo::

Geen grote verdachte acties deze keer. Die tafel van 2.000 euro zou al nooit in het net zijn beland. En in de fysieke proef valt mollen nogal op, dus kans om je als mol van je fanatieke kant te laten zien. De mol heeft denk ik al een aardig slagje geslagen in afl. 1.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #14 Gepost op: 26-03-2023, 23:41:03 »
Klopt het trouwens dat we Leila als enige niet hoorden tijdens de eliminatie-biecht? Of was ik eventjes afgeleid? Dacht daarom zelfs even dat ze zou afvallen om die reden, maar goed.

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #15 Gepost op: 26-03-2023, 23:45:19 »
Wat een GEWELDIGE aflevering  ::bravo::

Hilarische, goed doordachte en lange opdrachten. Ik kwam niet meer bij bij die Full Metal Jacket opdracht. En ook fijn, kandidaten die in een zaal op een simpel legerbed slapen, wat een verademing.....

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #16 Gepost op: 27-03-2023, 00:04:18 »
Wat een geweldige aflevering! Ik heb genoten van de humor, beelden en originaliteit. De eerste aflevering van hilarisch, van het drinken van cocktails tot Handige Harry met een sleutel in zijn mond. Wel vraag ik me af hoe haalbaar het was. Die vaas met bloemen zou vrijwel zeker sneuvelen.

Leuk dat we opnieuw testen uit de selectie zien! Hierdoor voelt het alsof we er een bed bij zijn. Leila heeft zich wel echt in de kijker gespeeld. Zouden mol dat in aflevering 2 al doen?

Dat drillen ben ik niet zo’n fan van. Wel goed dat er een oplossing was voor Samya, die deze opdracht lastig mee kon doen denk ik. De vraag is wat Lieselot en Samya wisten van de opdrachten van de anderen. Wisten ze dat Comfort vier rondes heeft moeten rennen of waren de wissels ‘blind’? Ik denk dat de mol hard gesport heeft.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Aflevering 2
« Reactie #17 Gepost op: 27-03-2023, 00:11:03 »
Eens met iedereen die de aflevering helemaal geweldig (en verschrikkelijk leuk) vond.  ::bravo::
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #18 Gepost op: 27-03-2023, 00:15:15 »
Mijn god wat een briljante aflevering ::bravo:: ::bravo:: . Komt in mijn top  3 van beste afleveringen. Het klopt gewoon allemaal, script, humor en perfect bedachte opdrachten waar eigenlijk overal gemold kan worden.

Geniale twist van de auto ook. Vond het wel echt jammer dat Samya eruit is. Wat een leuke spontane meid.

Maarja omdat de Belgische mol vaak open is, weten we dat de mol 100% de opdracht had gekregen om eens flink geld te verdienen bij de laatste opdracht.

In dit geval Comfort heel verdacht. Kon het wel niet laten om even een paar geschilde pattaten te schieten.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 2
« Reactie #19 Gepost op: 27-03-2023, 00:17:51 »
Excellente aflevering ::respect::
...óf niet!