Auteur Topic: [Aflevering 3]  (gelezen 3296 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 3]
« Gepost op: 2-04-2023, 17:37:13 »
Bespreek hier alles over de aflevering wat je niet in de afzonderlijke opdrachtentopics kwijt kunt.
I will follow my inner gold

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Aflevering 3]
« Reactie #1 Gepost op: 2-04-2023, 21:31:58 »
Wat een fantastische aflevering!  ::bravo:: ::bravo:: Jammer van Conny, maar had ik het bij deze groep van elke kandidaat jammer gevonden als die naar huis moest. Toos begint zich langzaam wel te ontpoppen tot favoriete kandidaat!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3]
« Reactie #2 Gepost op: 2-04-2023, 21:34:04 »
Genieten weer! ::bravo::

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]
« Reactie #3 Gepost op: 2-04-2023, 21:38:17 »
Gewoon níet voor 3000 euro extra die vrijstelling pakken. Dan ben je heel hard aan het mollen, of bezig om jezelf verdacht te maken.

Geweldige aflevering weer, hoeveel ik die opdracht met de eitjes persoonlijk wat minder vond.

Offline Mallemollen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]
« Reactie #4 Gepost op: 2-04-2023, 21:39:59 »
Top! Echt weer een aflevering om terug te kijken met de kennis van nu. En grappig dat de dialecten nu blijkbaar toch een rol gaan spelen. Kan dat ook een molstrategie zijn? Geen idee maar grappig om te zien.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3]
« Reactie #5 Gepost op: 2-04-2023, 21:47:37 »
Gilles en zijn voice overs bij het instappen van de roze jeep.  ::bravo::

Hoefijzers rapen en een cowboy met lasso deed me terug denken aan WIDM Oregon. Toen moest men ook een cowboy te snel af zijn.

En ja dan die motel opdracht. Een en al last minute veiling vibes. Plus een rode knop heeft zo zijn aantrekkingskracht. Curieus dat Toos en Lieselot niks oprapen. Ik had voor elke kandidaat er 1 gepakt: hallo groepsvrijstelling. Als je er toch al 2 pakt kun je net zo goed doorrapen.  ::hypocriet::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3]
« Reactie #6 Gepost op: 2-04-2023, 22:20:54 »
Mooie aflevering weer, genoten, gegierd van het lachen ook. Heerlijke dynamiek in de groep, en superjammer dat Conny er uit is...

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 3]
« Reactie #7 Gepost op: 2-04-2023, 22:27:38 »
Conny :\'( :\'( :\'(

(fantastische aflevering)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3]
« Reactie #8 Gepost op: 2-04-2023, 22:31:23 »
Ik was niet zo’n fan van Conny.  Verder vind ik het een rare aflevering . Ik heb heel lang zitten denken waarom zitten we hier te kijken naar kandidaten in een roze pak met eieren.
Ergens in mijn achterhoofd zat dat ik daar wat mee moest. 

Onze patissier breekt natuurlijk beroepshalve veel eieren , maar tot heden verdenk ik hem niet echt, al was het wel mijn schot voor de boeg mol, samen met Leila .

Verder viel de knipperende neon bij het motel hard op , omdat die letters wisselden, dus het was niet zomaar een haperende verlichting , want dan was het steeds hetzelfde wat knipperde .   

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3]
« Reactie #9 Gepost op: 2-04-2023, 22:45:32 »
Wat een originele opdrachten weer zeg, hoe krijgen ze het toch allemaal verzonnen? ::oink:: ::bravo::

Jammer van Conny, het had me leuk geleken als de oudste van de groep de Mol zou zijn.

De vooruitblik naar aflevering 4 ziet er weer grandioos uit!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 3]
« Reactie #10 Gepost op: 2-04-2023, 23:02:54 »
Gaan we weer (vrees ik... :-X ):

Opdracht 1: Voor mij valt deze in de categorie, als je het speelt is het veel leuker. Ja natuurlijk is het altijd leuk om naar een stel bloedhonden te kijken die voor hun leven moeten rennen, maar voor mijn gevoel was de opdracht al moeilijk genoeg zonder de foutieve hoefijzers. De extra toevoeging van de red white and blue was wel leuk, maar voelt weder... Daar is ie weer... Als een afterthought. De manier waarop deze opdracht ook geëdit was, was niet echt zoals De Mol normaal edit.

Opdracht 2: Ei, ei, ei... Dit is toch wel een van de slechtere opdrachten die ik bij De Mol heb gezien. Dit valt voor mij in de categorie entertainment voor de mensen thuis. (Misschien een beetje ter compensatie voor de wat verstrooide edit van de eerste opdracht.) Mij kon deze opdracht al niet zo bekoren. Vooral de voorbode dat minder dan de helft van de kandidaten hun speciale ei zou verliezen en dat 400 eitjes sowieso onmogelijk te vervoeren zouden zijn. Maar ook  omdat het voor de mol super, lees gerust te, makkelijk is hier een paar eitjes weg te tikken. Nu weten we sowieso al wel dat Eieren en De Mol een slechte combi zijn. :P
Om toch postief af te sluiten, de deelopdracht om een eitje te laten vallen was wel leuk, daar zijn ook echt compitities van.

Opdracht 3: Maakt veel van de aflevering goed. Als ze bij de Nederlandse Mol dat andere programma mee zouden kijken, zouden ze hier veel van kunnen leren als het gaat om dilemma's. Zoveel facetten die meespelen. Geld of vrijstelling, maar ook het feit dat ze niet allebei voor meer geld een vrijstelling krijgen of niet. Dat zorgt voor andere discussies en resultaten. (Ja zelfs bij bekende mensen) Van begin tot eind echt met verbazing en spanning op het puntje van mijn stoel gezeten. Geniaal! ::bravo::

Toch weer een beetje dezelfde vibe als vorige week... Kabbelend beekje dat niet snel uit de oevers gaat. Ze spelen het enigszins safe dit seizoen. En dat mag zeker, want ik ben nog steeds ondanks dat mijn overmatige negatieve posts iets heel anders zeggen, nog altijd zeer positief over dit seizoen. ;D

(Ik merk dat ik de laatste tijd veel sneller de negatieve dingen uitschrijf, zodat de positieve dingen in mijn hoofd blijven zitten. ::vergroot::
Dit geldt niet alleen voor De Mol)
« Laatst bewerkt op: 2-04-2023, 23:07:32 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 3]
« Reactie #11 Gepost op: 2-04-2023, 23:22:49 »
Mega mooie aflevering!  ::bravo:: ::bravo::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 3]
« Reactie #12 Gepost op: 2-04-2023, 23:27:43 »
Gaan we weer (vrees ik... :-X ):
We hebben ook een heel mooi Feedback topic voor de volgende keer  ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 3]
« Reactie #13 Gepost op: 2-04-2023, 23:37:10 »
Aah, nice. Dat scheelt al een hoop. Voel ik me niet de hele tijd een azijnpisser. ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 3]
« Reactie #14 Gepost op: 2-04-2023, 23:50:40 »
Waaahh, wat een absolute TOPaflevering  ::ok::
Het niveau van sadisme in alle opdrachten was heerlijk, en weer zo creatief. Word echt blij van dit programma en wederom een fantastisch goed samengestelde groep

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3]
« Reactie #15 Gepost op: 3-04-2023, 00:24:48 »
Geweldige aflevering weer  ::bravo:: !
Duidelijke uitleg bij de opdrachten, leuke intermezzo's, een interessante nachtelijke opdracht (altijd leuk) en natuurlijk veel om over na te denken nu. Wel jammer dat Conny eruit ligt, een leuke, kleurrijke kandidaat.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3]
« Reactie #16 Gepost op: 3-04-2023, 08:59:41 »
Aah, nice. Dat scheelt al een hoop. Voel ik me niet de hele tijd een azijnpisser. ::rofl::

Schrijf toch ook eens je positieve ervaringen op, dat scheelt echt een hoop, ook in je hoofd  ::ok::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 3]
« Reactie #17 Gepost op: 3-04-2023, 09:39:45 »
Leuke aflevering weer! De eerste opdracht nog maar eens terugkijken om te kijken wie verantwoordelijk is voor de foute combinaties
De opdracht met de eieren was onhaalbaar lijkt me door de onhandige zakjes op de pakken en het gehobbel in de roze jeep. Als dit in WIDM gebeurde was het commentaar niet van de lucht :-X Is het dan de humor die deze opdracht toch leuk maakt? In basis zijn het simpele opdrachten: eieren geblinddoekt van een paaltje halen, eieren overgooien, eieren verpakt van een rots laten vallen. Dat was ook in WIDM met de struisvogeleieren alleen wat minder hilarisch......

De derde opdracht mooi dilemma maar deed me ook aan een Nederlandse opdracht denken. Weet niet meer welk jaar  maar ik herinner me  ook iets van opgesloten zijn in een motelkamer waar de kandidaten moesten samenwerken.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3]
« Reactie #18 Gepost op: 3-04-2023, 10:00:44 »
Verder viel de knipperende neon bij het motel hard op , omdat die letters wisselden, dus het was niet zomaar een haperende verlichting , want dan was het steeds hetzelfde wat knipperde .
Ik had hetzelfde, maar wil je wel even "corrigeren". Ok het waren andere letters, maar het was wel dezelfde lamp die knipperde. De ene keer filmden ze het langs links en de andere keer langs rechts. Door de leesrichting, was het langs links dus ANCY die knipperde en langs rechts VAC.
Of we er iets mee moeten, weet ik niet. Het paste op zich wel in het sfeertje en ik denk dat het dus meer een mood setting was.

En ja die roze pakken, waarom? On the other hand: waarom ook niet? Ik zit momenteel ook met roze schoenen op m'n werk.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3]
« Reactie #19 Gepost op: 3-04-2023, 10:08:43 »
Zie voor het knipperende licht dit bericht in het hints-topic.