Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo  (gelezen 5318 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #40 Gepost op: 3-04-2023, 21:30:49 »
Ik vind Lancelot helemaal niet verantwoordelijk voor de combi Jolly Jumping. Lancelot vind Jolly Jumping en maakt de verkeerde combinatie. Maar dan moet je nog wel even Lucky Luke vinden.
Het was duidelijk Lancelot die Jolly Jumping aan Lucky Luke koppelde. Hij riep snel Lucky Luke nadat hij Jolly Jumping vond en Comfort vond dat hoefijzer van Lucky Luke daarna. Vooral Lancelot hier verdacht.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #41 Gepost op: 3-04-2023, 21:56:38 »
Ja, eens. Lancelot was de eerste die Jolly Jumping riep. Commy koppelde het daarna aan Lucky Luke, waarmee ze het alleen maar inkopt. De voorzet was van Lancelot, en dus het meest verdacht.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #42 Gepost op: 3-04-2023, 22:00:12 »
Hij roept niet alleen Jolly Jumping hij roept ook dat t bij Lucky Luke hoort. Zij kopt dus eigenlijk niks in maar gaat gewoon mee. Dat kan de mol natuurlijk ook doen maar n kandidaat ook. Het zegt me weinig over haar

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #43 Gepost op: 3-04-2023, 22:02:26 »
Ok, maar zoals ik zeg meest verdacht hier is Lancelot. Daar zijn we het over eens.  ::ok::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #44 Gepost op: 3-04-2023, 23:28:15 »
Wat in mijn beleving commy hier net zo verdacht maakt als Lancelot is de denkpiste wat als de rode ton eerder open is dan dat hoefijzer lucky Luke wordt gepakt . 
Stel dat er in de eerste ronde geen lucky Luke wordt gevonden en Ruben en Lieselot komen met de naam jolly jumper,dan is het vinden van lucky Luke ineens 1000 euro waard ( mits de kandidaten zo snugger zijn dat het jumper is ipv jumping )

Nu Lancelot zo snel al de misleidende hoefijzer jumping vindt en ook nog eens koppelt aan lucky Luke is het als mol enorm slim om heel snel lucky Luke mee te pakken want weg kans op 1000 euro.

Nadeel van heel deze denkpiste is wel dat je als mol nooit kan weten wat je mede kandidaat gaat vinden

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #45 Gepost op: 3-04-2023, 23:36:15 »
Voor de Mol is het handig om te weten waar de juiste gekleurde hoefijzers liggen. Want zodra iemand een fout hoefijzer vindt van zo'n combinatie dan moet je meteen het bijhorende hoefijzer weten te vinden om de €1000 om zeep te helpen. Precies zoals Comfort hier liet zien.

Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #46 Gepost op: 4-04-2023, 04:09:41 »
Ergens vind ik het opvallend dat waarvan er een gekleurde combo als eerste werd gekozen nog voor Lieselot en Ruben hun tips konden geven.

Ook al doet Lancelot vreemd, heb hem eerlijk gezegd niet graag, zie ik hem meer als een sterke kandidaat. Comfort is voorlopig voor mij de mol met Thomas en Leila gevolgd.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #47 Gepost op: 4-04-2023, 09:18:56 »
Het was duidelijk Lancelot die Jolly Jumping ten onrechte aan Lucky Luke koppelde. Als hij dat niet deed had Comfort niet naar Lucky Luke gezocht en gevonden. Molactie dus van Lancelot, niet zozeer van Comfort (die moest hopen dat iemand in de fout ging).

Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #48 Gepost op: 4-04-2023, 09:42:25 »
De mol kan perfect meegaan met iemand anders zijn fout en bij Lancelot is het veel te duidelijk. Ik durf hem bijna afschrijven omdat hij is zeer populair is als mol.

Comfort zat altijd op de goeie plekken voorbije afleveringen plus blijft nog onder de radar. Thomas en Leila verdenk ik nog, maar Thomas heeft al te veel geld binnengebracht. En Leïla lijkt mij gewoon een goeie kandidaat, deed ook heel de aflevering lang kandidaats. Dus nee, niet mee akkoord dat je Comfort kan uitsluiten omdat iemand anders een fout maakt.

Opvallend dat zij zich ook kan positioneren, maar subtiel.
Ik moet opletten van tunnelvisie en spreid nog even op Thomas, Leila en om breed te blijven op Ruben, maar Comfort staat toch op 1 hoor. Zit altijd waar de mol moet zijn.

Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #49 Gepost op: 4-04-2023, 09:44:46 »
Ja, eens. Lancelot was de eerste die Jolly Jumping riep. Commy koppelde het daarna aan Lucky Luke, waarmee ze het alleen maar inkopt. De voorzet was van Lancelot, en dus het meest verdacht.
De mol hoeft geen voorzet te geven eigenlijk, maar hoeft hem eerder binnen koppen. Voor doel wordt beslist als hij erin gaat of niet. Een slechte voorzet hoef je als mol zelfs niet binnen te kopen, maar gewoon mee gaan. :)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #50 Gepost op: 4-04-2023, 10:28:19 »
Maar de andere kandidaten gingen ook niet in tegen de fout van Lancelot. Toos zei onmiddellijk daarna dat ze de gekende combi's moesten meenemen (wat ook enigszins verdacht is) waarna Comfort Lucky Luke vond en meenam.
Nogmaals, het is Lancelot die de fout maakte en Comfort heeft dan (als zij de mol is) geluk gehad dat Lancelot dat deed.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2023, 10:30:53 door Luc »

Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #51 Gepost op: 4-04-2023, 10:51:05 »
Niet per se geluk want het is on mogelijk dat ze alles juist zouden hebben. De mol gaat gewoon mee in de eerste fout. Lancelot, die ikzelf een rare mol zou vinden, zei inderdaad die dingen. Maar hoe zijn ze overeengekomen om die als eerste te proberen ? Dat is voor mij niet 100 % duidelijk in beeld

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #52 Gepost op: 4-04-2023, 10:52:05 »
Ok .. dan kan er een streep door Toos. De mol gaat geen 1000 binnenbrengen. Had ff gemist welke van de 2 verantwoordelijk was

Dat hangt er van af. In dit geval waren ze met alle overblijvers specifiek op zoek naar dat blauwe hoefijzer. Als je als mol voelt dat iemand het toch gaat vinden, dan kun je die wel zelf vlug nemen, zeker als iedereen erop staat te kijken.

Er wordt beslist dat ze gaan zoeken naar het blauwe hoefijzer, Tornado, het paard dat erbij hoort hebben ze immers al. Leïla en Lancelot zoeken eerst. Toos roept heel duidelijk naar Lancelot dat het ergens ‘links van de walkie’ ligt. Lancelot staat links van de walkie, maar vindt het niet.
Daarna gaan Toos en Thomas zoeken. Vreemd genoeg loopt Toos niet onmiddellijk naar de plaats die hij aanwees voor Lancelot, maar zie je hen ver weg van de walkie zoeken. Uiteindelijk hoor je Toos roepen: ‘Ik heb hem’. Beeld flitst omhoog en je ziet Toos links van de walkie vertrekken met het hoefijzer, Thomas vertrekt ook aan de rechterkant van het hoefijzer.

Ik vind vooral de montage hier verdacht. We zien enkel een flits van het moment dat Toos het hoefijzer heeft gevonden. Vreemd genoeg net op een moment dat Thomas op 2 meter van hem stond, vind hij ‘opeens’ toch dat hoefijzer, terwijl hij die plaats al had aangegeven voor Lancelot.

Aan de andere kant, vreemd dat hij dat zou doorgeven aan Lancelot als hijzelf de mol zou zijn. Ook verdacht dat Lancelot het blauwe hoefijzer dan niet vond.

Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #53 Gepost op: 4-04-2023, 10:53:26 »
Ik vind Lancelot te populair als mol al plus komt te verdacht over op beeld.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #54 Gepost op: 4-04-2023, 10:55:45 »
Lancelot wordt toch niet veel verdacht door de kijkers en medekandidaten hoewel hij het meest sturend is van alle kandidaten (vandaar dat hij verdachter overkomt). Toon bv. wordt nog veel verdachter neergezet.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2023, 10:57:21 door Luc »

Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #55 Gepost op: 4-04-2023, 11:09:11 »
Bij de cafe de mol staat hij helemaal bovenan.

Online Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #56 Gepost op: 4-04-2023, 11:18:38 »
Hij schijnt de koffers van zijn medekandidaten te hebben ingeladen in de busjes, terwijl de anderen nog in het huisje bezig waren? Het kan dus heel goed zijn dat hij zelf totaal ongemerkt zijn ei achter het muurtje heeft gegooid.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #57 Gepost op: 4-04-2023, 11:22:23 »
Hij schijnt de koffers van zijn medekandidaten te hebben ingeladen in de busjes, terwijl de anderen nog in het huisje bezig waren?

Ja, en nu zal hij nooit meer iemand helpen. ::rofl::

Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #58 Gepost op: 4-04-2023, 11:22:33 »
Dan zou hij niet zo nukkig nog steeds zijn in de auto. Plus koffers inladen duurt niet zo heel lang en het zou nog es opvallen dat hij langer weg is. Beetje tricky en te veel drama rond zijn persoon.

Online Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #59 Gepost op: 4-04-2023, 11:36:49 »
Met de woede en emotie van een bepaalde NL-mol vorig jaar in herinnering, kan het allemaal.