Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo  (gelezen 5321 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #60 Gepost op: 4-04-2023, 11:56:47 »
Vind het ook opvallend dat bij de biechten de fout Lucky Luke/Jolly Jumping volledig aan Comfort wordt toegeschreven. Lancelot wordt wel redelijk in de luwte gehouden.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #61 Gepost op: 4-04-2023, 20:25:15 »
Ja, en nu zal hij nooit meer iemand helpen. ::rofl::
Wel een mooie manier om onder klusjes uit te komen  :-X

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #62 Gepost op: 4-04-2023, 20:49:12 »
Vind het ook opvallend dat bij de biechten de fout Lucky Luke/Jolly Jumping volledig aan Comfort wordt toegeschreven. Lancelot wordt wel redelijk in de luwte gehouden.

Biechten zijn de gedachtes van de kandidaten en in mijn boek hebben ze volledig gelijk dat dit het werk van comfort is.   Stel een alwetende mol kent al de locaties van se hoefijzers en veel belangrijker weet wat er in de tonnen zit .nl jolly jumper, witje en Zorro.

Als er dan door de medekandidaat van de mol iets wordt genoemd waarmee een foute combi kan worden gemaakt van juist een van de gekleurde hoefijzers moet je meteen reageren en dat is exact wat comfort hier doet

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #63 Gepost op: 4-04-2023, 23:06:46 »
Maar dan had Comfort wel het geluk dat Lancelot Jolly Jumping vond en het ook aan Lucky Luke koppelde. Anders had Comfort Lucky Luke nooit moeten zoeken en vinden.

Overigens was het Lancelots idee om ieder een andere helft te laten zoeken waardoor Comfort Lucky Luke vond. Ook wilde Lancelot als eerste in de rodeo waardoor hij snel een verkeerde combinatie kon maken. Hij was dus duidelijk het verdachtst in deze opdracht.

Het feit dat de productie Lancelot in de luwte houdt en de nadruk legt op Comfort maakt Comfort juist minder verdacht. Als Comfort de mol is zouden ze die actie en verdenkingen niet zo nadrukkelijk tonen.
Natuurlijk, die actie van Lancelot kun je niet wegknippen (als het een molactie is) maar de productie probeert je wel op een verkeerd spoor te brengen.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2023, 09:04:45 door Luc »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #64 Gepost op: 5-04-2023, 14:57:14 »
Citaat van: Tarbozan
Als er dan door de medekandidaat van de mol iets wordt genoemd waarmee een foute combi kan worden gemaakt van juist een van de gekleurde hoefijzers moet je meteen reageren en dat is exact wat comfort hier doet
Dat Comfort Lucky Luke snel vond was ook het werk van Lancelot. Lancelot stuurde Comfort naar de rechterkant van het veld terwijl hij links ging. Als hij de mol is wist hij dat hij Jolly Jumping moest nemen wanneer Comfort dichtbij Lucky Luke zat. Het is dan erg gemakkelijk Lucky Luke te vinden. Deze foute combi komt volledig op naam van Lancelot terwijl Comfort verdacht wordt gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2023, 15:03:33 door Luc »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #65 Gepost op: 5-04-2023, 15:07:47 »
Deze foute combi komt volledig op naam van Lancelot terwijl Comfort verdacht wordt gemaakt.
Daar ben ik het toch niet mee eens. Toos is de enige die er bij de biechten op terug komt:

Comfort zag Jolly Jumping en Lancelot riep: we pakken die. Als je de mol bent, weet je: katsjing, dat is geen 1.000 euro voor die rode. Dus dat is een keigoede move.

Toos verdenkt zo te zien dus Lancelot, niet Comfort. Hij heeft het overigens wel verkeerd onthouden, want Lancelot zag Jolly Jumping.

Offline FotoMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #66 Gepost op: 5-04-2023, 22:43:12 »
toos ,Leila en Thomas twijfelen nog of Zorro nu rood was of blauw en later zien we Thomas aan de walkie de info krijgen dat Zorro blauw is.   Dan zien we toos en Thomas in het veld zoeken naar het blauwe hoefijzer.  Ik denk dat het toos is die zegt hem te hebben en het lijkt ( niet duidelijk in beeld ) dat toos nog iets pakt voor ze gaan rennen en Thomas niks .

Dus daaruit kun je opmaken dat het toos is die Zorro binnenbrengt , maar het blauwe hoefijzer wordt neergezet door een arm zonder kleding met een armband.  Toos draagt een groenig hemd met lange mouwen en Thomas draagt iets met korte mouwen en een armband


Het was de arm van Leila die we zagen bij het wegzetten van het blauwe hoefijzer! zij draagt een armband met groene bollen.
Het molboekje van leila is blauw, het omgevallen hoefijzer is blauw en de hand die we zagen was van leila!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #67 Gepost op: 5-04-2023, 23:26:27 »
Dat blauw Zorro was had Lancelot gehoord aan de telefoon. Maar dit drukke baasje doet alsof hij het niet zeker weet en gooit in de groep dat ze dat moeten vragen. Ik dacht Thomas die te horen kreeg dat het Zorro moest zijn en dat ook doorgeeft. Lancelot is deze opdracht heel veel wijzer geworden. (Zoals Rik in NL steeds vraagt: maar ben je ook ..)

Edit: voor Lancelot had Toos deze informatie ook al gehad en niks mee gedaan.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2023, 10:38:45 door foxhunter »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #68 Gepost op: 7-04-2023, 10:50:01 »
Thomas en Ruben aan de telefoon: Zorro is blauw.
Ze zoeken eerst Tornado. Toos vindt Tornado. Toos test Thomas met Ga jij hem pakken. Thomas pakt Tornado. Toos neemt niks mee. Thomas wordt bijna gevangen maar duikt weg. Lancelot zet Tornado bij blauw.
Toos: nu moeten we die blauwe hebben.
Leïla en Lancelot het veld in. Zoeken de blauwe. Toos: die blauwe ligt links naast de walkie-talkie. Ze vinden hem niet, Lancelot gaat af.
Toos en Thomas moeten weer. Thomas: die blauwe staat daar niet meer. Toos: jawel, die blauw die moet daar liggen. Toos zoekt rechts, Thomas links (vanaf hun hok bekeken) . Toos: Ik heb hem. Hij lag links vlak naast de witte paal met de walkie talkie. Toos rent als een gek terug en Thomas blijft daar flink achter en schermt Toos af voor Skeeter (bewust of onbewust).
Toos brengt de blauwe binnen.
De verwarring wie welk hoefijzer vindt ontstaat misschien doordat eerst alleen het Tornado hoefijzer wordt binnengebracht door Thomas en op zijn plek gezet door Lancelot en twee rondes later wordt alleen de blauwe (Zorro) gevonden door Toos en op zijn plek gezet door Leïla.

Lancelot had al eerder doorgekregen dat Zorro blauw was, maar het enige wat hij ermee doet is tegen Thomas zeggen dat hij dat moet vragen aan Ruben, want hij weet het niet meer. Lancelot test Thomas.

Toos wordt denk ik verdacht neergezet op het moment dat Lieselot 10 namen doorgeeft en hij oververhit is en het niet kan volgen. Dan vraagt hij steeds: Wat hoort er bij Spirit, Wat hoort er bij Spirit. Daar hebben ze beelden van Ruben doorheen gemonteerd die tegen Toos zegt: Rood is Jolly Jumper, Wit is Witje en Blauw is Zorro. Ook in beeld dat Toos na terugrennen steken heeft en hij vertelt in beeld niks van wat Ruben gezegd heeft. Lijkt heel verdacht dat Toos kennis heeft die hij niet deelt. Maar dit traject is geknipt en geplakt om er een verdacht verhaal voor Toos van te maken.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #69 Gepost op: 7-04-2023, 11:04:46 »
Toos wordt denk ik verdacht neergezet op het moment dat Lieselot 10 namen doorgeeft en hij oververhit is en het niet kan volgen. Dan vraagt hij steeds: Wat hoort er bij Spirit, Wat hoort er bij Spirit. Daar hebben ze beelden van Ruben doorheen gemonteerd die tegen Toos zegt: Rood is Jolly Jumper, Wit is Witje en Blauw is Zorro.
Dat ze niet naar elkaar luisterden viel erg op ja, en kwam op mij eerder over als verdacht van Ruben, die geen antwoord wil geven op de vraag van Toos. Maar ik denk dat het inderdaad montage is.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #70 Gepost op: 7-04-2023, 12:13:49 »
Dat ze niet naar elkaar luisterden viel erg op ja, en kwam op mij eerder over als verdacht van Ruben, die geen antwoord wil geven op de vraag van Toos. Maar ik denk dat het inderdaad montage is.

Maar niet naar elkaar luisteren is toch logisch? Het waren porto's? Dus als een spreekt, kan die de ander toch niet horen?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #71 Gepost op: 7-04-2023, 13:21:18 »
Dat blauw Zorro was had Lancelot gehoord aan de telefoon. Maar dit drukke baasje doet alsof hij het niet zeker weet en gooit in de groep dat ze dat moeten vragen. Ik dacht Thomas die te horen kreeg dat het Zorro moest zijn en dat ook doorgeeft. Lancelot is deze opdracht heel veel wijzer geworden. (Zoals Rik in NL steeds vraagt: maar ben je ook ..)

Minpunten dus voor Thomas als ik het goed begrijp?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #72 Gepost op: 7-04-2023, 14:06:17 »
Minpunten dus voor Thomas als ik het goed begrijp?
Mijn volgende bijdrage was iets uitgebreider. Lancelot is aan het testen, Toos wordt verdacht neergezet. Thomas vind een hoefijzer niet. Maar hij doet veel te veel zijn best, ontwijkt Skeeter zeker twee keer. Brengt Tornado binnen. Wat mij betreft minpunten voor alledrie. Dan is Leïla nog verdachter, die verstaat niks en schermt bijvoorbeeld de walkie talkie af bij Conny. Als Toos aan de Walkie Talkie staat vind zij geen hoefijzer. Lancelot aan de Walkie Talkie, Leïla vindt niks. Vind nog een keer samen samen met Lancelot de blauwe niet. Ruben heeft tegen Toos, Lancelot en Thomas verteld over de rood wit blauwe hoefijzers. En afgezien van witje witsje of witse heeft hij veel te veel goed doorgegeven. Kan ook niet anders want Lieselot stond er vaak naast, dus een mol wil hier niet staan. Comfort eh Leïla hebben het meeste tegengewerkt hier. De rest komt vooraal "verdacht" in beeld.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #73 Gepost op: 7-04-2023, 14:06:51 »
Thomas kreeg niet te horen of het zorro moest zijn, dat wisten ze al.
Lancelot twijfelde over de kleur rood of blauw.
Thomas ging dit vragen en Ruben(?) zei dat het blauw moest zijn.
Thomas gaf dit ook zo door.

Om Thomas hier dan minpunten voor te geven vind ik nogal snel gegeven. Dan moet je ook minpunten geven aan Ruben die de juiste kleur doorgeeft.

Stel dat Thomas de mol is, dan kan je wel zeggen in de groep dat het rood moest zijn. Maar daarna weet zowel Ruben, als mogelijk ook Lieselot dat Ruben wel degelijk blauw heeft doorgegeven, maar dat Thomas rood heeft doorgegeven aan de groep. Daar kom je dus niet mee weg. De groep weet dan ook dat of Ruben een foute kleur door zei, of Thomas. Dus dan plaats je jezelf wel heel erg in de kijker.
I was blind but now I can see

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #74 Gepost op: 7-04-2023, 14:24:52 »
Thomas kreeg niet te horen of het zorro moest zijn, dat wisten ze al.
Eerst Toos toen Lancelot en toen Thomas. Ruben heeft het zeker drie keer verteld en misschien ook al wel een keer aan Leïla. Maar Leïla "verstaat" niks, Lancelot deelt niks, Toos is te "gestresst om na te denken, dus ja uiteindelijk Thomas die de informatie wel deelt, maakt hem nou niet per se een mol he.
Maar misschien moet je nog eens herbekijken, ik had dat net allemaal tijdens het bekijken "geadministreerd" en opgeschreven voor ons.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #75 Gepost op: 21-04-2023, 14:49:12 »
Met Zorro en blauw is toch iets opvallends aan de hand. Lancelot heeft van Ruben gehoord over rood, blauw en Zorro. Eenmaal terug zegt hij Zorro is rood of blauw. Tegen Thomas: je moet eens gaan luisteren of het rood of blauw is.
Ik had Thomas tot nu toe verweten dat hij de link tussen Zorro en Blauw goed heeft gehoord van Ruben en doorgegeven in het spel. Daardoor kon Tornado bij blauw en moesten ze alleen het blauwe hoefijzer nog vinden om 1000 euro te verdienen.
Maar wat moest Thomas dan doen? Hij werd getest door Lancelot. Lancelot wist denk ik wel dat het blauw moest zijn, maar hij zegt tegen Thomas het niet te weten. Ze moesten tenslotte de blauwe ook nog vinden. Daar lagen ook nog kansen. Lancelot en Thomas vinden het blauwe hoefijzer dan ook niet, Toos uiteindelijk wel.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #76 Gepost op: 21-04-2023, 16:44:02 »
Wat als Lancelot ook Comfort uit wou testen door Jolly Jumping correct voor te lezen. Iedereen wist dat er misleidende namen lagen, dus hij had heel goed Jolly Jumper kunnen roepen (als hij de mol is). Vindt Comfort dan (toevallig) Lucky Luke, dan weet hij dus dat zij niet de Mol is.
En dan Comfort. Als zij niet de mol is en iemand roept Jolly Jumping, dan zeg je toch meteen, het is toch Jolly Jumper? Zij kent het paard van Lucky Luke, dan weet ze toch ook wel dat het Jolly Jumper is en niet Jolly Jumping?
Lancelot was ook degene die zei dat hij Comfort nog wel degelijk als mol ziet na haar rode scherm. Zullen die 2 dingen met elkaar verband houden?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #77 Gepost op: 21-04-2023, 16:45:34 »
Wat als Lancelot ook Comfort uit wou testen door Jolly Jumping correct voor te lezen. Iedereen wist dat er misleidende namen lagen, dus hij had heel goed Jolly Jumper kunnen roepen (als hij de mol is). Vindt Comfort dan (toevallig) Lucky Luke, dan weet hij dus dat zij niet de Mol is.
En dan Comfort. Als zij niet de mol is en iemand roept Jolly Jumping, dan zeg je toch meteen, het is toch Jolly Jumper? Zij kent het paard van Lucky Luke, dan weet ze toch ook wel dat het Jolly Jumper is en niet Jolly Jumping?
Lancelot was ook degene die zei dat hij Comfort nog wel degelijk als mol ziet na haar rode scherm. Zullen die 2 dingen met elkaar verband houden?
Had jij het door op het moment zelf? Ik niet!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #78 Gepost op: 21-04-2023, 16:55:28 »
Had jij het door op het moment zelf? Ik niet!
Ja, ik wel, voor wat het waard is. En ik heb nog nooit een strip van Lucky Luke gelezen.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2023, 16:57:06 door MartinJ »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #79 Gepost op: 21-04-2023, 19:31:00 »
Ik dacht: oh noemen ze die in Belgie Jolly Jumping ipv Jolly Jumper.