Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken  (gelezen 4714 keer)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #20 Gepost op: 2-04-2023, 23:18:03 »
Ik vind hier juist de finish van Leïla verdacht. Ze houd maar 3 … eh 2 ;-) eieren over en daarnaast het rode ei. Typische “De mol is de held” actie, die niet te veel geld oplevert.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #21 Gepost op: 3-04-2023, 09:06:12 »
Die actie om dat briefje tich te laten liggen is voor mij een reden om Thomas minder gedacht te vinden .

Ruben hier tegen Thomas: we zeggen dat niet, dat het eitje belangrijk is, en we stoppen dat briefje weg.
Thomas die dat tegen hield, anders hadden ze allemaal dat rode eitje meteen kapot geklopt en was de opdracht ineens -3000 geweest.

Thomas - met - voorkennis zou heel goed kunnen denken, 'dat komt morgen helemaal goed met die eitjes' en dus naar Ruben toe -en ons- heel onverdacht overkomen met zijn reactie.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #22 Gepost op: 3-04-2023, 09:14:33 »
Ja en er is ook nog wel een soort van opzet van hoe de aflevering/opdracht moet verlopen. De opdracht al ingaan zonder rode eieren was niet helemaal de bedoeling lijkt me

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #23 Gepost op: 3-04-2023, 09:20:19 »
Ruben en Lancelot waren ook hier het verdachtst. Ruben wilde dat briefje over de rode eieren wegstoppen (zou €2000 kunnen kosten), kan het ei van Lancelot hebben gepikt (sliep - dacht ik - samen met Lancelot), en stond erg dicht bij Lancelot zodat die zijn ei brak.
Lancelot verloor zijn ei en brak die van Ruben. Hij bracht wel €200 binnen maar dat volstond niet om de - €500 goed te maken.
Toos, Comfort en Thomas brachten niets binnen omdat ze hun rode ei verloren, Leïla en Lieselot brachten maar een klein bedrag binnen. Eigenlijk is iedereen hier verdacht (maar die opdracht was ook niet te doen).
Het laten vallen van een ei van Leïla door Thomas is duidelijk een nepmolactie.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #24 Gepost op: 3-04-2023, 11:46:07 »
De opdracht was zo moeilijk dat ik eigenlijk niet kan inschatten wie er verdacht is.

Dat Ruben zo overduidelijk voorstelt om het briefje weg te leggen (en dat dit ook nog eens zo in beeld komt) doet me denken dat hij de mol juist niet is.

Online marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #25 Gepost op: 3-04-2023, 12:39:01 »
Ruben die voorstelt om het briefje weg te nemen lijkt me net geen molactie. De productie wil denk ik wel dat het spel wordt gespeeld.
Het kan wel zijn dat Ruben bijvoorbeeld Thomas verdenkt/op zijn verdachtenlijst staat en hier Thomas wil testen. En als Thomas de mol is weet je dat dan ook (Ik denk wel dat de mol te horen krijgt wie hem/haar al verdenkt) en ga je niet in die val trappen.

Voor de rest kan hier op zoveel manieren gemold zijn. Toos die zijn ei breekt op een onhandige manier. Thomas die zijn ei breekt op een onhandige manier. Comfort en Thomas die toch nog willen gaan voor de 25, terwijl ze al wat in tijdsnood begonnen raken. Thomas die wel héél opzichtig het ei van Leïla breekt (zou gewoon zeer in your face zijn, want het ei zelf is maar 10€ waard). Lancelot die het ei van Ruben breekt,...

Leïla en Lieselot doen het vrij goed (ok, in de jeep breken ze veel eieren, maar het was schier onmogelijk om geen eieren te breken en ze hadden de langste rit). Maar hen had ik al afgestreept als mogelijke molkandidaat.

I was blind but now I can see

Offline zoekenmaar

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #26 Gepost op: 3-04-2023, 12:41:03 »
Met plezier naar deze proef gekeken. Iedereen kan hier naar hartewens bewust of onbewust eieren breken (zeker in de rammelende jeeprit)
Ik vond het groepje Toos, Comfort en Thomas gevoelsmatig een beetje verdacht.
Waar is Toos zijn rood ei kwijtgespeeld ? Dat is me compleet ontgaan.
LeÏla en Lieselot in blind vertrouwen de proef goed afgelegd. Lieselot is zeer gedreven kandidaat.
Tunnelvisie of niet, LeÏla is mijn mol.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #27 Gepost op: 3-04-2023, 15:23:26 »
Grappige opdracht. Een ei had misschien wel 250 euro mogen waard zijn.

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #28 Gepost op: 3-04-2023, 15:24:41 »

Waar is Toos zijn rood ei kwijtgespeeld ? Dat is me compleet ontgaan.

Toos' rode ei valt uit het netje bij het gooien van eieren naar Thomas en Commy. Al vrij vroeg in die tussenopdracht. Hij gooit onderhands een ei en door die beweging 'jumpt' zijn rode ei uit het 'netje'. Zijn rode ei zat dan ook heel vervelend aan de bovenkant van zijn rechterdij. Dat moest er wel uitvallen bij het lopen, of hij moest voortdurend lopen met O-benen als een cowboy die net 24 uur in het zadel heeft gezeten.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #29 Gepost op: 3-04-2023, 16:42:56 »
Nadat Comfort het zakje voor het rode ei nog even keurig om het ei heeft gedaan, zie je daarna dat het ei er bijna uit valt.

Offline zoekenmaar

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #30 Gepost op: 3-04-2023, 16:50:39 »
Toos' rode ei valt uit het netje bij het gooien van eieren naar Thomas en Commy. Al vrij vroeg in die tussenopdracht. Hij gooit onderhands een ei en door die beweging 'jumpt' zijn rode ei uit het 'netje'. Zijn rode ei zat dan ook heel vervelend aan de bovenkant van zijn rechterdij. Dat moest er wel uitvallen bij het lopen, of hij moest voortdurend lopen met O-benen als een cowboy die net 24 uur in het zadel heeft gezeten.
Dankjewel voor opheldering  ::jaja::

Online marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #31 Gepost op: 3-04-2023, 16:57:54 »
Ik vind hier juist de finish van Leïla verdacht. Ze houd maar 3 … eh 2 ;-) eieren over en daarnaast het rode ei. Typische “De mol is de held” actie, die niet te veel geld oplevert.

Ze is maar met 12 eieren begonnen en ze heeft samen met Lieselot de langste rit achter de rug. Valt dus nog wel mee.
I was blind but now I can see

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #32 Gepost op: 3-04-2023, 20:49:26 »
Deze opdracht was gemaakt en getest om te mislukken is mijn idee. Ter vermaak van ons kijkers.
Idd. Deze opdracht was in elk geval geen eitje *padoem patssss* ::rofl::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #33 Gepost op: 3-04-2023, 22:10:23 »
Bij 'handig' kun je je medekandidaten pushen om zoveel mogelijk eieren te proberen te vangen. Iedere beweging kan leiden tot een val van het rode ei. En dan bedoel ik met name bij de vangers.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #34 Gepost op: 3-04-2023, 22:19:16 »
Die zakjes voor het rode ei zaten op verschillende plekken. Sommige op echt lastige plekken, waardoor de bezitter van dat pak bijna verdoemd was.

Zou de mol gevraagd zijn naar zijn voorkeur? Denk het wel. Maar waar zou je het rode ei dan graag hebben gehad? Lastige plek dat je snel het rode ei kapot hebt of juist een iets betere plek (laat de anderen zich maar verdacht maken, die eieren gaan er toch wel aan). Ik ben er nog steeds niet uit waar de mol het ei gehad zou willen hebben.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #35 Gepost op: 4-04-2023, 01:40:48 »
Het is een lastige opdracht om iets van te zeggen. Kandidaten maken makkelijk fouten, omdat het een moeilijke opdracht is. De mol maakt fouten omdat het de mol is, en omdat ie er makkelijk mee weg komt. Zie het verschil maar eens.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #36 Gepost op: 4-04-2023, 11:35:15 »
En zou de mol met voorkennins in de ochtend zijn ei met zoveel mogelijk veertjes en opgeplakte dingen versieren om het daarna makkelijker uit het netje te kunnen laten vallen?
Ik denk dat de kanditaten in zo'n opdracht allemaal mols overkomen en de mol makkelijk onder de radar kan blijven, met of zonder ei, het valt allemaal niet meer op.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #37 Gepost op: 4-04-2023, 14:12:48 »
Omdat niet veel eieren ongeschonden de finish zullen halen en het rode ei ook zomaar kan breken zou ik als Mol de fanatieke kandidaat spelen en met zoveel mogelijk eieren willen starten. Bovendien zou ik de hele rit willen meemaken want dat geeft de meeste gelegenheid om onderweg eieren te laten sneuvelen.
Een ander voordeel van die keuze is dat je jezelf afficheert met 'blind vertrouwen'. Leila is er snel bij om te zeggen dat ze voor blind vertrouwen wou gaan. Lieselot gaat met haar mee.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #38 Gepost op: 4-04-2023, 15:17:33 »
Ik vind de afspraak van Lieselot en Leila om samen bij blind vertrouwen te komen erg vreemd, zeker omdat we eerder al te zien kregen dat leila moeite heeft om Lieselot te verstaan en nu moest ze op Lieselot haar commando’s reageren terwijl Lieselot dan ook nog eens iets in haar mond moest vasthouden .

Ik denk dat Lieselot stelselmatig bezig is haar verdachten te testen .

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #39 Gepost op: 4-04-2023, 19:54:42 »
Omdat niet veel eieren ongeschonden de finish zullen halen en het rode ei ook zomaar kan breken zou ik als Mol de fanatieke kandidaat spelen en met zoveel mogelijk eieren willen starten. Bovendien zou ik de hele rit willen meemaken want dat geeft de meeste gelegenheid om onderweg eieren te laten sneuvelen.
Een ander voordeel van die keuze is dat je jezelf afficheert met 'blind vertrouwen'. Leila is er snel bij om te zeggen dat ze voor blind vertrouwen wou gaan. Lieselot gaat met haar mee.
Ik zou denk ik als mol juist liever als laatste instappen. Die hebben een kortere afstand, dus een grotere kans dat de eieren overleven. Juist die eieren zou ik dan als mol liever laten verdwijnen.

Het is zo'n schokkerige rit dat bij de eerste 2 instappers het gros van die eieren uit zichzelf wel sneuvelen.