Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken  (gelezen 4716 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #40 Gepost op: 4-04-2023, 20:06:48 »
Ik kan mij vinden in Vonne1968. De mol weet natuurlijk dat de eieren een bumpyride moeten doorstaan en de eieren van degenen die vroeg instappen zullen grotendeels vanzelf sneuvelen zonder dat de mol iets moet doen. De laatste instappers brengen meer geld op en daar is het veel handiger voor de mol om die eieren teniet te doen door het rode ei van hemzelf of een medekandidaat te breken. Dat maakt Ruben en Lancelot verdacht.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #41 Gepost op: 4-04-2023, 20:52:05 »
Hmm zinvolle denkpiste, dat je door korter te rijden mogelijk meer eieren over gaat houden , dus moet dat rode ei kapot .

In dat kader wordt Ruben verdachter, hij staat bij Conny als haar( tweede ) rode ei breekt en ook bij Lancelot op het juiste moment om zijn eigen ei kapot te maken .

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #42 Gepost op: 5-04-2023, 10:14:57 »
Bij Conny zien het we niet, we horen wel het moment dat het ei blijkbaar kapotvalt, maar dan staat Ruben er te ver van af om er iets mee te maken te kunnen hebben. Bij lancelot staat hij wel heel dichtbij, maar doet Ruben verder niet, Lancelot moet het doen.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #43 Gepost op: 5-04-2023, 11:46:54 »
Ja, maar Ruben gaat wel met zijn rode ei heel dicht bij de bezige handen van Lancelot staan.
Het zou een heel goede molactie zijn van Ruben om het zo te spelen. Hij heeft zijn ei niet gebroken, Lancelot heeft het gedaan. Lancelot wordt verdacht, Ruben blijft clean.

I was blind but now I can see

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #44 Gepost op: 5-04-2023, 13:04:18 »
We hebben een keer een simpele versie die op deze opdracht lijkt gedaan tijdens een molweekend. Iedereen kreeg één ei met zijn naam erop en moest deze in leven houden over de tijdspan van een halve dag. Je kon hem heel inwisselen voor geld of kans op een joker. Daar deed dit mij heel erg aan denken (alleen dan met iets meer budget ;D). Erg leuke opdracht imo  ::love::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #45 Gepost op: 5-04-2023, 13:11:23 »
En hadden jullie ook overalls aan met mislukte ei-netjes ?  ;D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #46 Gepost op: 5-04-2023, 13:13:16 »
En hadden jullie ook overalls aan met mislukte ei-netjes ?  ;D
Nee dat niet haha ::rofl::, al had zo'n roze overall mij goed gestaan ::blond::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #47 Gepost op: 6-04-2023, 20:28:11 »
Dit is wel zo een opdracht waar het flauw zou zijn als deze in de montage van molacties zou zitten. Hier kan je wel voor iedereen iets vinden.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #48 Gepost op: 6-04-2023, 20:42:19 »


Ik hoop anders wel dat ze laten zien wat er met het ei van Lancelot is gebeurd voor de opdracht begon. De mol heeft hier zeker toegeslagen.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #49 Gepost op: 6-04-2023, 21:18:10 »
We hebben een keer een simpele versie die op deze opdracht lijkt gedaan tijdens een molweekend. Iedereen kreeg één ei met zijn naam erop en moest deze in leven houden over de tijdspan van een halve dag. Je kon hem heel inwisselen voor geld of kans op een joker. Daar deed dit mij heel erg aan denken (alleen dan met iets meer budget ;D). Erg leuke opdracht imo  ::love::

De mol was toen heel irritant bezig  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #50 Gepost op: 6-04-2023, 21:39:22 »


Ik hoop anders wel dat ze laten zien wat er met het ei van Lancelot is gebeurd voor de opdracht begon. De mol heeft hier zeker toegeslagen.
Ja dat denk ik wel zeker ::jaja::. Anders hadden ze misschien wel laten zien wie het had gedaan.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #51 Gepost op: 7-04-2023, 12:33:53 »

Ik hoop anders wel dat ze laten zien wat er met het ei van Lancelot is gebeurd voor de opdracht begon. De mol heeft hier zeker toegeslagen.

Dat is zo een tussenmoment, maar dat mogen ze zeker tonen. Kan ook gewoon een kandidaat zijn hoor. In België is dat eispel heel gekend bij iedereen die op een jeugdbeweging heeft gezeten. Je wil zoveel mogelijk eieren kapot maken, want je weet nooit dat bijvoorbeeld de persoon die als laatste zijn ei over heeft een vrijstelling verdient.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #52 Gepost op: 7-04-2023, 14:40:41 »
Ik hoop niet dat de Nederlandse mol met dit soort opdrachten komt, vre-se-lijk. Gelukkig kwam er een waardige opdracht achteraan.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #53 Gepost op: 7-04-2023, 21:03:13 »
Een opdracht leuk voor het vermaak, maar gewoon in principe niet haalbaar om hier veel geld te halen en er gebeurt teveel zonder dat de mol er iets mee te maken heeft .   Heeft het zit om als mol een ei kapot te stoten als er al zat andere kapot gaan zonder dat de mol er wat aan doet .

Enige is dat Lancelot Lieselot en Leila hun rode ei hebben kunnen behouden en dus bij mij kandidaten punten krijgen

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #54 Gepost op: 9-04-2023, 21:54:05 »
Ik vermoed dat ze in het achterhoofd hadden dat ze eigenlijk een week later zouden beginnen met uitzenden...
In dat geval zou vanavond deze aflevering zijn geweest en er dus een linkje gelegd kon worden met Eieren en Pasen. ::vergroot::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #55 Gepost op: 1-05-2023, 00:41:41 »
De eierstokken worden toch leuk als hint  :)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #56 Gepost op: 15-05-2023, 13:51:33 »
Deze opdracht was wel erg lastig, maar was ook een heerlijke opdracht voor de mol. Ze heeft hier haar meest brutale molstreken kunnen uithalen: ei van Lancelot/Conny kapot maken en eieren doodleuk op de grond gooien.

Wat dat betreft kudo's voor de productie. Je moet de opdrachten zo vormgeven dat de mol kan mollen, maar dat het ook geen kinderspel is. Dat is perfect gelukt hier,

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Eieren Zoeken
« Reactie #57 Gepost op: 15-05-2023, 14:09:24 »
Ik vond dit niet de beste opdracht, maar Comfort zo zien mollen in deze opdracht is fantastisch om te zien. Lekker brutaal en vol lef! ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...