Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop  (gelezen 8462 keer)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #20 Gepost op: 2-04-2023, 22:48:59 »
Opdrachten zoals ik ze heel graag zie, fantastisch! ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #21 Gepost op: 2-04-2023, 22:59:31 »
Twee kandidaten die geen vrijstelling kiezen, terwijl ze er zelfs 3000 euro meer mee konden verdienen! Dat is nog nooit vertoond. Wel bijzonder dat uitgerekend Toos en Lieselot bij elkaar in de kamer kwamen, dat Toos als eerste drukt en dat zij vervolgens nog maar 8 keer hebben gedrukt. Ik vind Toos hierin echt verdacht (zou wel een brutale molactie zijn).

Maar de vraag blijft, wil de mol bij deze keuze betrokken zijn?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #22 Gepost op: 2-04-2023, 23:02:18 »
Slimme mol wil helemaal niet het risico lopen in de positie te komen zoals Toos om €2- of €3000 in de pot moet spelen denk ik

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #23 Gepost op: 2-04-2023, 23:07:05 »
Als mol ga je toch al op de kamer doordrukken dat je door wil gaan en kijken wat je partner doet, of die beïnvloeden om voor de vrijstelling te gaan.
Als je, in het geval van Toos merkt dat je partner voor geld zal gaan, ga je toch wel meer op die knop drukken zodat iemand anders kan gaan.
Toos stond voor blok wanneer Lieselot er geen wilde en durfde er zelf ook geen meer te nemen.
1. Hij zou heel kandidaats overkomen door 1 vrijstelling en veel geld te nemen. De anderen zouden hem totaal afstrepen.
2. Hij had Lieselot al een keer afgetroefd voor een vrijstelling.
3. Lieselot is 100% niet de mol.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #24 Gepost op: 2-04-2023, 23:07:53 »
Als de mol niet in kamer 110 komt is er kans dat er 5000 euro in de pot komt, dat is veel geld . Als mol inzetten op geen consensus is dus een risico op 5000 euro en toch schat ik de kans dat de mol niet in kamer 110 was als redelijk groot en niet puur statistisch

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #25 Gepost op: 2-04-2023, 23:12:17 »
Op zich zou je kunnen inschatten dat de kans dat er 1 vrijstelling de kamer uit komt, wel het kleinst is.
In het geval dat de Mol niet een van de twee is, is het nu bij toeval dat Lieselot en Toos in die kamer zitten, die al een keer voor de vrijstelling hebben gestreden. Dat is uitgerekend het koppel waarvan je zou kunnen denken dat 1 vrijstelling de kamer uit nog een reële optie is. Nu is het door een gekke actie van Toos niet gebeurd.

De andere koppels zouden hier minder makkelijk voor te strikken zijn, denk ik. Daar is de kans veel groter dat het of allebei, of geen vrijstelling is (beetje het samen uit, samen thuis gevoel).

Lieselot is sowieso niet de Mol zoals overal terecht wordt opgemerkt, door direct te kiezen om géén vrijstelling te nemen, komt er sowieso geld in de pot.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #26 Gepost op: 2-04-2023, 23:16:18 »
Hoe dat briefje is opgesteld op de deur vind ik vreemd.

Normaal zou ik verwachten 0 vrijstellingen 2000 euro
                                         1 vrijstelling  5000 euro
                                          2 vrijstellingen 0 euro
Of volledig omgedraaid

Maar hier staat het als 2. Vrijstellingen 0 euro
                                  0 vrijstellingen  2000 euro
                                  1 vrijstelling 5000 euro

Zoeken we hier een datum 20-1. Of Amerikaans 1  februari of is het gewoon oplopend van te winnen bedragen

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #27 Gepost op: 3-04-2023, 00:41:16 »
Lieselot zette nog wel even haar voet op een bepaald kaartje - duidelijke in beeld- en bleef daar staan, dus ze zal een vrijstelling gevonden en ‘gereserveerd’ hebben.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #28 Gepost op: 3-04-2023, 00:56:09 »
En hoe werkt dat 'reserveren' dan volgens jou? Ze verlaten nu toch dat motel en ze kan die vrijstelling toch niet nog even op gaan halen of zo?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #29 Gepost op: 3-04-2023, 01:47:56 »
Op zich zou je kunnen inschatten dat de kans dat er 1 vrijstelling de kamer uit komt, wel het kleinst is.
In het geval dat de Mol niet een van de twee is, is het nu bij toeval dat Lieselot en Toos in die kamer zitten, die al een keer voor de vrijstelling hebben gestreden. Dat is uitgerekend het koppel waarvan je zou kunnen denken dat 1 vrijstelling de kamer uit nog een reële optie is. Nu is het door een gekke actie van Toos niet gebeurd.

De andere koppels zouden hier minder makkelijk voor te strikken zijn, denk ik. Daar is de kans veel groter dat het of allebei, of geen vrijstelling is (beetje het samen uit, samen thuis gevoel).

Lieselot is sowieso niet de Mol zoals overal terecht wordt opgemerkt, door direct te kiezen om géén vrijstelling te nemen, komt er sowieso geld in de pot.
Eens, Lieselot is niet de Mol, en het is raar dat Toos een grote draai maakt door eerst te sturen op 2 vrijstellingen, en daarna kiest voor geen vrijstellingen. Toos scoort molpunten.

Verder viel me op toen er 100 keer was gedrukt, er een stand kwam van Lancelot en Commy 35, Conny en Thomas 47, Lieselot en Toos 9 en Ruben en Leïla 10. Dat is 101, en niet 100 samen. Later drukt Toos nog een keer, dus dat zou dan 10 zijn, maar er werd 9 gezegd. Dus de eerdere 9, moest 8 zijn denk ik.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #30 Gepost op: 3-04-2023, 07:53:11 »
En hoe werkt dat 'reserveren' dan volgens jou? Ze verlaten nu toch dat motel en ze kan die vrijstelling toch niet nog even op gaan halen of zo?
Als de discussie een andere kant op gaat , maakt Lieselot misschien een andere keuze. Stel Toos neemt toch een vrijstelling of is dat van plan, dan moet Lieselot misschien mee in dat spel, je gunt een ander geen voordeel.
Nu hebben ze een beetje geld gepakt en komen ze allebei over alsof ze de mol kunnen zijn, kijk ik heb geen vrijstelling nodig. In NL zou iedereen een vrijstelling hebben gepakt, ook de mol, in Vlaanderen gaat dat blijkbaar anders.
Het reserveren is alleen tijdens de discussie. En misschien is het alleen verbergen voor Toos, tussen al die kaartjes moesten ze de vrijstellingen nog vinden. Of het is gewoon een voet die verdacht in beeld wordt gebracht.
Ik link alleen een voet aan al die kaartjes waartussen nog gezocht moest worden naar de twee echte vrijstellingen. Voet op het juiste kaartje geeft je als speler dan meer opties in de discussie met Toos.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #31 Gepost op: 3-04-2023, 08:00:15 »
In theorie zou natuurlijk ook oprecht kunnen dat Toon niet het gevoel wil hebben nog een keer een vrijstelling 'ten koste van Lieselot'te nemen, net als dat hij in aflevering 1 haar 'wel informatie ging geven'.
Maar ook dit schuldgevoel kan best mols zijn

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #32 Gepost op: 3-04-2023, 08:33:58 »
Zoals Tunnelgraver hierboven al aangaf, ik denk ook dat Toos als mol erop had gerekend dat Lieselot voor een vrijstelling zou kiezen.
Een misrekening.

Toch opvallend dat ze weer samenkomen in een duo als het om de vrijstelling gaat.

Dat Lieselot Toos test als mol zou kunnen maar dan had ik het in haar plaats slimmer gespeeld achteraf en niet eerlijk aangegeven hoe het verlopen was.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #33 Gepost op: 3-04-2023, 08:55:25 »
Verder viel me op toen er 100 keer was gedrukt, er een stand kwam van Lancelot en Commy 35, Conny en Thomas 47, Lieselot en Toos 9 en Ruben en Leïla 10. Dat is 101, en niet 100 samen. Later drukt Toos nog een keer, dus dat zou dan 10 zijn, maar er werd 9 gezegd. Dus de eerdere 9, moest 8 zijn denk ik.

scherp gezien  ::vergroot::

Lieselot zette nog wel even haar voet op een bepaald kaartje - duidelijke in beeld- en bleef daar staan, dus ze zal een vrijstelling gevonden en ‘gereserveerd’ hebben.

scherp gezien  ::vergroot::

De twist dat 1 vijstelling een enorm bedrag oplevert is wel de beste deze opdracht. En ik vermoed dat Gilles en het team had verwacht dat het winnende koppel in een stevige discussie zou terechtkomen over wie van de twee die zou krijgen, en dat ze daar waarschijnlijk niet zouden uitkomen en allebei een vrijstelling zouden pakken' logische keuze, logische bedragen.

Dat Toos en Lieselot zo'n wending geven aan het spel kan twee dingen betekenen, ze zijn goudeerliijk en uberbeleefd naar elkaar en al hun gevoelens en angsten jegens de anderen zijn helemaal oprecht. En als kandidaat zouden ze strategisch kunnen spelen om te testen. Lieselot houdt zich aan haar belofte, nooit meer kiezen voor een vrijstelling; Toos is ontzettend bang voor de gevolgen bij het nemen van een tweede vrijstelling en de groep hem dan niets meer met hem zou delen.
Enorme eerlijke groepsspelers, en goed voor €2000 in de pot.  ::hypocriet::
Of het betekent dat de mol zich niet aan de voorafgesproken tactiek heeft gehouden (blijf maar een beetje onverdacht) en een brutaal spel is gaan spelen om €5000 uit de pot te houden. Doet me sterk denken aan een eerdere mol, die met de Axelotl.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #34 Gepost op: 3-04-2023, 09:12:02 »
Je vrijstelling verkopen voor 3000 euro uit de pot. Dat is wel nieuw.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #35 Gepost op: 3-04-2023, 09:25:14 »
De mol weet natuurlijk van dit spel en dan is de samenstelling van de duo's ook wel interessant.  Met wie zou de mol op de kamer willen? Opvallend ook dat ze juist nu voor man/vrouw op één kamer slapen kiezen. Wie stelde dat voor bij aankomst?

Zouden Toos en Lieselot met opzet weer samen een duo vormen?

Edit: We zien bij het laatste kwartier hoeveel er gedrukt is. Zou de mol hieruit kunnen opmaken wie dat zijn? Bijv. De volgorde van de kamers?
(en dan snel nog een keer drukken om niet zelf naar de kamer met vrijstellingen te hoeven gaan)
« Laatst bewerkt op: 3-04-2023, 09:53:17 door Marimol »

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #36 Gepost op: 3-04-2023, 09:25:42 »
De kamer vol vrijstellingen is wel een droom voor iedere kandidaat, echt fantastisch gedaan. 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #37 Gepost op: 3-04-2023, 09:33:24 »
Je vrijstelling verkopen voor 3000 euro uit de pot. Dat is wel nieuw.

Dat vond ik een heel sterk gegeven. Het was niet of vrijstellingen of geld, dit was zo goed gedaan van de makers ::bravo:: ::bravo::

Lancelot en Thomas hadden wel heel veel gedrukt, dus dat moet ik nog even verklaren met mijn tunnels. Ik weet niet of Lo nu bij mij in de tunnel zit, anders zal er wel een uitleg zijn.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #38 Gepost op: 3-04-2023, 09:37:54 »
De kamer vol vrijstellingen is wel een droom voor iedere kandidaat, echt fantastisch gedaan. 8)

Behalve voor Lieselot en Toos die er nachtmerries van kregen. ::rofl::

Voor elke molloot is het ook een droom. (Zouden er dan nu wel vrijstellingen verkocht gaan worden? Ze hebben er genoeg gemaakt. ;))

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #39 Gepost op: 3-04-2023, 09:40:20 »
Vreemde actie van Toos, inderdaad en Lieselot onmols door de vrijstelling te weigeren waardoor er zeker geld in de pot kwam.
Ik denk dat ieder ander duo voor de 2 vrijstellingen zou kiezen waardoor er geen geld in de pot kwam. Ik denk ook niet dat de mol in deze positie wil komen.