Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop  (gelezen 8464 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Gepost op: 2-04-2023, 17:38:15 »
Bespreek hier de derde opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 2-04-2023, 22:06:17 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3:
« Reactie #1 Gepost op: 2-04-2023, 21:31:17 »
Jeetje wat een rare beslissing van Lieselot en Toos. Toos natuurlijk zeer verdacht door niet voor een vrijstelling en 5000 euro te gaan.

Toch denk ik in eerste instantie aan een vreemde kandidatenactie. Vooral omdat ze niet door hadden dat het helemaal geen honderden vrijstellingen waren. Of zag ik dat verkeerd? Ik neem toch aan dat er maar op twee "vrijstelling" stond. Iets om uit te zoeken.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3:
« Reactie #2 Gepost op: 2-04-2023, 21:33:49 »
Mijn eerste gedachte was juist twee slimme kandidaten, niet per se rare acties. Lieselot zie ik als een superslimme kandidaat die een medekandidaat wil testen. Pakt diegene de vrijstelling niet, wordt diegene behoorlijk meer verdacht om de Mol te zijn. Toos zie ik als kandidaat die heel goed weet dat als hij alsnog niet voor een vrijstelling gaat, dat hij dan echt behoorlijk verdacht gaat worden, want geen vrijstelling kiezen als je dan ook nog eens meer geld had kunnen krijgen, is als kandidaat niet uit te leggen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3:
« Reactie #3 Gepost op: 2-04-2023, 21:34:45 »
Als ik moest kiezen tussen een vrijstelling of geen vrijstelling en verdacht worden dan wist ik het wel hoor.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3:
« Reactie #4 Gepost op: 2-04-2023, 21:37:52 »
Ik ook: dat tweede. Dat kan uiteindelijk je doorlopende vrijstelling voor de rest van het seizoen betekenen. In die zin is het inderdaad ook als kandidaat wel uit te leggen. Wel vraag ik me af of de groep er ook zo over nadenkt, of dat het voor hun wel opgevat wordt als 'niet uit te leggen'.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3:
« Reactie #5 Gepost op: 2-04-2023, 21:39:04 »
Ik denk dat Toos erop had gerekend dat Lieselot wel een vrijstelling zou pakken.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3:
« Reactie #6 Gepost op: 2-04-2023, 21:39:23 »
Wel een geweldige opdracht. Super simpel, maar het zet de kandidaten recht tegenover elkaar. Het lijkt mij dat we de Mol tussen Toos, Lieselot, Ruben en Leïla moeten zoeken. Je wilt als Mol toch echt niet te vaak op die knop drukken, zodat je 's nachts de keuze kunt maken.

Wat wel kan, is dat de Mol expres vaak heeft gedrukt, toen zijn of haar medekandidaat toch al te vaak op de knop heeft gedrukt. 
« Laatst bewerkt op: 2-04-2023, 21:41:41 door DeMol! »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3:
« Reactie #7 Gepost op: 2-04-2023, 21:40:19 »
Ik ook: dat tweede. Dat kan uiteindelijk je doorlopende vrijstelling voor de rest van het seizoen betekenen. In die zin is het inderdaad ook als kandidaat wel uit te leggen. Wel vraag ik me af of de groep er ook zo over nadenkt, of dat het voor hun wel opgevat wordt als 'niet uit te leggen'.

Toos lijkt er alvast niet zo over na te denken. We hebben hem er niets over horen zeggen althans. Ik denk dat hij als hij kandidaat is eerlijk was over zijn beweegreden. (Als hij de Mol is niet uiteraard.)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3:
« Reactie #8 Gepost op: 2-04-2023, 21:41:10 »
Jeetje wat een rare beslissing van Lieselot en Toos. Toos natuurlijk zeer verdacht door niet voor een vrijstelling en 5000 euro te gaan.

Toch denk ik in eerste instantie aan een vreemde kandidatenactie. Vooral omdat ze niet door hadden dat het helemaal geen honderden vrijstellingen waren. Of zag ik dat verkeerd? Ik neem toch aan dat er maar op twee "vrijstelling" stond. Iets om uit te zoeken.

Het leken mij gewoon vrijstellingen.

Ik denk toch dat Toos het niet heeft gedaan omdat hij zich verdacht wilde maken.

Ik vraag me wel af of Toos er niet zelf twee had mogen pakken. Want er stond niet dat elk van de kandidaten er maar eentje mocht pakken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3:
« Reactie #9 Gepost op: 2-04-2023, 21:51:11 »
Het leken mij gewoon vrijstellingen.

Toch vreemd dat er geen "vrijstelling" op staat dan. Want dat is tot nu toe altijd het geval geweest, ook in aflevering 1 van deze serie:



En de enige keer dat er geen "vrijstelling" op stond was vorig jaar aflevering 1 en dat was nu net omdat het een valstrik was en geen vrijstelling:


Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3:
« Reactie #10 Gepost op: 2-04-2023, 21:53:58 »
Ik zag in Toos (ook in combinatie met t eerdere ‘we hoeven niet te drukken, de rest drukt genoeg’) echt een mol in t nauw.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3:
« Reactie #11 Gepost op: 2-04-2023, 21:56:07 »
Jeetje wat een rare beslissing van Lieselot en Toos. Toos natuurlijk zeer verdacht door niet voor een vrijstelling en 5000 euro te gaan.

Toch denk ik in eerste instantie aan een vreemde kandidatenactie. Vooral omdat ze niet door hadden dat het helemaal geen honderden vrijstellingen waren. Of zag ik dat verkeerd? Ik neem toch aan dat er maar op twee "vrijstelling" stond. Iets om uit te zoeken.

Ik dacht juist wel een kamer vol met vrijstellingen te hebben gezien. En dus dacht ik: 2 oprapen is nul euro in de pot. Welnu dan raap ik nog even door. Wel typisch hoe Lieselot Toos weet te overrulen hier.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #12 Gepost op: 2-04-2023, 22:07:38 »
Mocht Toos de Mol zijn, dan zou het kunnen dat Lieselot een zeer slimme kandidate is en al deels op hem heeft ingezet en hem in de 'vrijstellingenkamer' uittestte door stellig te zeggen dat ze geen vrijstelling ging nemen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #13 Gepost op: 2-04-2023, 22:08:31 »
Mogelijk. Toch vermoed ik ook hier dat alles is wat het lijkt: Lieselot die een oprechte kandidaat is met een vrijstellingentrauma. ::rofl::

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #14 Gepost op: 2-04-2023, 22:09:12 »
Misschien heeft ze hem dan al sinds t schieten in t vizier.
Maar dan had Toos wel een andere roommate gekozen zou je denken.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #15 Gepost op: 2-04-2023, 22:11:39 »
Misschien heeft ze hem dan al sinds t schieten in t vizier.
Maar dan had Toos wel een andere roommate gekozen zou je denken.
Ik dacht dat ik hem hoorde zeggen dat hij met (weet niet meer wie) op 1 kamer wilde. Ik was verbaasd dat hij toch met Lieselot in een kamer eindigde.

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #16 Gepost op: 2-04-2023, 22:38:21 »
Ik vond het erg ingestudeerd overkomen van Toos, eerst zei hij: "Jij gaat nu zeggen dat jij meer recht hebt op de vrijstelling door de vorige keer, maar daar ben niet mee eens" en zinspeelt op beide een vrijstelling, zegt zij dat ze er geen hoeft en dan hoeft Toos er opeens ook geen meer.  ::rofl::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #17 Gepost op: 2-04-2023, 22:40:26 »
Als Toos de mol is heeft hij echt verkeerd gegokt op Lieselot. Was ervan overtuigd dat ze met hem in de kamer voor een vrijstelling zou gaan. Helaas werd hij super voor het blok gezet. Maar hij zou denk ik dan veel meer invloed uitoefenen op Lieselot om voor de twee vrijstellingen te gaan, en voor zover we zagen, deed ie niet erg z'n best.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #18 Gepost op: 2-04-2023, 22:40:49 »
Welke kandidaat pakt er nu geen 5000 euro én een vrijstelling? ???

Langs de andere kant: hoezo lukt het Toos niet om Lieselot te overtuigen om óók een vrijstelling te nemen? Het spel ervoor duurt zo'n anderhalf uur, dan kan hij toch al op haar inspelen door over de mogelijke voordelen te speculeren?

Hoe dan ook maakt Toos een rare draai in de kamer door eerst de discussie over zijn eerdere vrijstelling in de kiem te smoren, om vervolgens toch ineens geen vrijstelling te willen.
...óf niet!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #19 Gepost op: 2-04-2023, 22:42:41 »
Tuurlijk is het vreemd dat toos niet voor die vrijstelling en extra geld gaat . Als kandidaat zonder een goede molverdachte loop je het risico om naar huis te gaan .  En dus zou de vrijstelling zo iemand goed uitkomen , maar zoals toos zegt dan had niemand hem meer info gegeven en was de vrijstelling voor een aflevering mogelijk een belemmering geworden verderop in het spel .

Als mol is het niet pakken ook super want die 3000 euro extra komt niet in het spel

Als Lieselot hier de mol is , vind ik haar keuze een stuk minder logisch . Door niet te gaan voor een vrijstelling komt er indirect geld in de pot