Het opvallendste van deze opdracht vond ik de molbiecht erna.
Allereerst is het vreemd dat er halverwege het seizoen ineens een 1e molbiecht komt. Dit geeft mij een gevoel van: "we hebben straks bij de finale uitzending wat uit te leggen waarom de mol hier niets heeft gedaan, laten we maar alvast voorsorteren in de edit met het gebruik van een molbiecht hoe lastig het in deze groep was voor de mol".
Ook dat de mol aangeeft 'niet te veel te willen opvallen' is opvallend in deze opdracht. De mensen ondergronds hebben gedaan wat moest gebeuren vanuit molperspectief: Zorgen dat de kandidaten bovengronds bij de pasvragen komen, en dus de lift niet blokkeren. Wat zou je als mol met 'meer opvallen' dan nog beter/anders hebben kunnen doen?
Dan blijven Lieselot en Lancelot over. Daarbij pas het 'te veel opvallen' wel bij, want je wilt als mol liever niet diegene zijn die de bom activeert. Ook zullen kijkers zich in de finale aflvering afvragen waarom de mol 5000 euro in de pot speelt, terwijl heel gemakkelijk een vrijstelling gepakt kan worden, hetgeen een molbiecht kan verklaren.
Lieselot komt, wederom door haar eigen keuze, in een tactische positie afzonderlijk van de groep terecht. Geeft voldoende voorzetjes aan Lancelot:
- We kunnen de vrijstellingen ook oppakken en wegsmijten
- Zal ik er eens eentje opheffen
- Je mag ze van mij ook allebei nemen (say what
, dan is het Lieselot dus niet om het geld te doen, en ook niet voor de gelijke kansen in de groep, zeer vreemd)
I.t.t. velen andere hier stond Lieselot wel nog op mijn verdachtenlijst. Echter zie ik totaal geen argumenten waarom ze als mol bij de executie Comfort zou helpen. Tenzij ze een een emotionele breakdown en een crush op Comfort had
Dus ook ik streep Lieselot definitief door.
Blijft over Lancelot, maar daar krijg ik nog geen molvibes bij