Poll

Had de mol hier een rood scherm mogen krijgen?

Ja, ik vond het een geslaagde twist.
27 (34.6%)
Ja, maar we hadden in de aflevering meer informatie moeten krijgen over de spelregels.
25 (32.1%)
Nee, maar met andere spelregels of bij een ander spel zou de mol wel een rood scherm kunnen krijgen.
11 (14.1%)
Nee, de mol zou nooit een rood scherm moeten kunnen krijgen.
15 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 78

Auteur Topic: Kan de mol een rood scherm krijgen?  (gelezen 28877 keer)

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #180 Gepost op: 2-05-2023, 22:45:32 »
Gilles Voor de test:
"En zo, vrienden, wordt een rood scherm misschien wel een heel interessant dingetje."


En vlak voor de elimatie:
"Beste vrienden, ik hoop dat jullie goed hebben nagedacht over de test en hoe die in te vullen."

Het zit hem ook in de details van wat er juist gezegd wordt. Als nu enkel die eerste zin werd uitgesproken zou je nog kunnen redeneren dat het rood scherm inderdaad interessant kan zijn, aangezien de mol dan dat rood scherm krijgt. Die tweede zin maakt het echter alweer minder waarschijnlijk. Er wordt verwezen naar het invullen van de test, dat hadden ze dan beter weggelaten, want in dit geval heeft deze twist helemaal geen direct voordeel voor de kandidaten tijdens deze eliminatie. Als ik me niet vergis wordt er ergens ook nog gezegd dat de afvaller de kans krijgt om enkele testvragen opnieuw in te vullen. Als ze echt de mol in de DeLorean willen zetten kunnen ze die afvaller beter schrappen en vervangen door de kandidaat met het rode scherm.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #181 Gepost op: 2-05-2023, 22:47:26 »
Maar dit is toch al 1000x allemaal gezegd in dit topic? Ook nog s door dezelfde posters keer op keer op keer.
Gaat dit tot zondag door? Dat iedereen elke keer hetzelfde post?

 ???
Het lijkt me ook het doel van dit topic om elkaar met goede argumenten te proberen duidelijk maken waarom het wel of niet zou kunnen, maar ok...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #182 Gepost op: 2-05-2023, 22:49:20 »
Nee ik lees alleen dezelfde berichten. Het begint copy paste te worden hier.

Veel suc6 hoor daarmee  ::zwaai::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #183 Gepost op: 2-05-2023, 22:49:31 »
Ik vraag me ook af hoe het gesprek aan tafel in aflevering 9 gaat gaan.

"Leïla, je had bijna een herkansing gehad! Helaas voor jou hebben we het rode scherm aan de mol gegeven. Voelt dat niet een beetje lullig?"
"Eh, ja..."

Ik voel hier wel erg veel negativiteit.

Jij gaat ervanuit dat de productie gewoon het rode scherm aan de mol gegeven heeft. Daar ben ik helemaal niet mee akkoord. De mol zal die test toch ook moeten invullen hebben en ervoor zorgen dat ze voldoende vragen fout had, maar ook niet teveel? Lijkt me echt geen makkelijke opdracht voor de mol. Daarnaast moet je ook nog eens gaan acteren. Dus als Comfort de mol is, verdient ze toch wel erg veel respect voor dit te kunnen spelen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #184 Gepost op: 2-05-2023, 23:11:58 »
Ik probeer hier wel telkens met een nieuw perspectief te komen als ik iets post, maar in essentie blijft de discussie natuurlijk hetzelfde.
Ik voel hier wel erg veel negativiteit.
Wat ik hiermee wilde aanstippen is dat de lulligheid van deze situatie onvermijdelijk ook behandeld zou moeten worden in de laatste aflevering, en ik vraag me af of dat niet gewoon voor ongemakkelijke stiltes gaat zorgen (=slechte televisie). Dat mag je negativiteit noemen, maar ik zou graag dan als tegenargument een vrolijkere manier horen waarop dit behandeld kan worden.

Jij gaat ervanuit dat de productie gewoon het rode scherm aan de mol gegeven heeft. Daar ben ik helemaal niet mee akkoord. De mol zal die test toch ook moeten invullen hebben en ervoor zorgen dat ze voldoende vragen fout had, maar ook niet teveel?
Voordat we weer in de herhaling vallen, gewoon een citaat dan maar ;D Dit had ik in het andere topic geschreven:
Dat de Mol precies zoveel fout kan hebben als hij zelf wil is precies het probleem dat ik met deze twist zou hebben. Waarom zou dat in de eerste ronde wél meetellen om te bepalen wie een rood scherm heeft, en de tweede ronde niet? Wat de mol ook voor capriolen uit zou halen, de tweede keer zou het scherm altijd groen zijn. Ik zie niet in hoe dat de eerste keer dan anders had kunnen zijn.
Met andere woorden: het is een leuke denkpiste, maar er zijn geen consequenties voor de mol aan te verbinden als hij de eerste keer 'te slecht' de test invult.

Daarnaast moet je ook nog eens gaan acteren. Dus als Comfort de mol is, verdient ze toch wel erg veel respect voor dit te kunnen spelen.
Dit zou ik ook alleen maar heel straf van Comfort vinden, dus daar zijn we het over eens.
« Laatst bewerkt op: 2-05-2023, 23:16:04 door Pac »
...óf niet!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #185 Gepost op: 2-05-2023, 23:19:25 »
Wel, ze kunnen tonen hoe de mol ook moeten ‘gokken’ hoeveel vragen hij precies mag fout hebben om dat rode scherm te krijgen? Je kan 14 vragen in theorie opnieuw maken. Dus ik zou als mol zijnde misschien 3 of 4 vragen goed beantwoorden.

Daarna zien we dat Comfort apart wordt genomen en krijgt ze de melding dat de 2de slechtste vraag bv 6 vragen goed had. Dan weet ze dus hoeveel vragen ze moet gaan ophalen. Dan kan ze haar tactiek gaan bepalen in de auto. Hoeveel fouten ‘mag’ ze maken en hoeveel geld wil ze zo uit de pot spelen. Ik denk dat dat mooie televisie zal opleveren.

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met de eerste keer telt het niet mee en de 2de keer telt het wel mee? Volgens mij telt het resultaat van de mol in beide tests mee?

Is het dan kut voor Leila? ik vind dat niet echt aangezien ze ook wel weet dat er een mol meedoet en deze opdracht wil grijpen om geld uit de pot te spelen, want die auto is natuurlijk de beste molpositie. Als ik er op deze manier zou uitliggen, had ik er vrede mee aangezien ik gewoon de test van de kandidaten het slechtst heb gemaakt. Ik zou het denk ik meer kut vinden als Commy geen mol is en mij zo uit het spel speelt aangezien ik dan de test niet als slechtste heb gemaakt en toch naar huis moet.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #186 Gepost op: 2-05-2023, 23:27:49 »
De mol zal die test toch ook moeten invullen hebben en ervoor zorgen dat ze voldoende vragen fout had, maar ook niet teveel? Lijkt me echt geen makkelijke opdracht voor de mol. Daarnaast moet je ook nog eens gaan acteren. Dus als Comfort de mol is, verdient ze toch wel erg veel respect voor dit te kunnen spelen.
Stel: de mol maakt de test en heeft alle vragen fout. Aantal fouten wordt niet gemeld, alleen 1 iemand krijgt het rode scherm.
Vooruit, de mol het rode scherm. Mag minimaal 2 vragen opnieuw maken. Doet de mol niet, gewoon nog alles fout. Maar dan geldt de regel dat de mol geen rood scherm krijgt want die is altijd door naar de volgende aflevering. De mol kan zich altijd verschuilen achter die paar vragen die opnieuw gemaakt konden worden.

Wat is daar niet makkelijk aan? Vragen gaan over wat de mol deed (dus makkelijk te beantwoorden). Op 0 uitkomen is makkelijk en hoeveel fouten hiervan overblijven maakt voor de nieuwe test niet uit. De andere kandidaten weten niet hoeveel verschil er zit tussen de onderste 2. De mol moet alleen acteren bij een rood scherm (maar doet dat bij andere afleveringen ook bij groen, dus dit zou moeten kunnen).

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #187 Gepost op: 2-05-2023, 23:29:10 »
Maar dan denk je dus dat als ze na de herkansing nog steeds het minste goed had, ze dan naar huis moest omdat ze weer een rood scherm had.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #188 Gepost op: 2-05-2023, 23:30:19 »
Maar dan denk je dus dat als ze na de herkansing nog steeds het minste goed had, ze dan naar huis moest omdat ze weer een rood scherm had.

Maar die kans was dus helemaal niet aanwezig.
Ik denk dat de productie in de auto tegen haar gezegd heeft hoeveel fouten de 2de slechtste had. Dan kan ze daar perfect op inspelen.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #189 Gepost op: 2-05-2023, 23:35:13 »
Dit is ook het scenario dat ik verwacht.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #190 Gepost op: 2-05-2023, 23:38:58 »
Maar die kans was dus helemaal niet aanwezig.
Ik denk dat de productie in de auto tegen haar gezegd heeft hoeveel fouten de 2de slechtste had. Dan kan ze daar perfect op inspelen.
Daar zie ik het nut dan niet van in.
Dan kan ze gewoon 0 goed doen of voor mijn part 20 goed en rood. En daarna groen zonder nieuwe test.

Maar blijkbaar denk jij daar anders over.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #191 Gepost op: 2-05-2023, 23:40:12 »
Daar zie ik het nut dan niet van in.
Dan kan ze gewoon 0 goed doen of voor mijn part 20 goed en rood. En daarna groen zonder nieuwe test.

Maar blijkbaar denk jij daar anders over.

Als je denkt dat het zo is gegaan, ben ik akkoord dat het het helemaal geen opdracht was ja  ::rofl::
Dan was alles in scene gezet en dat geloof ik dus helemaal niet.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #192 Gepost op: 2-05-2023, 23:42:35 »
Als ik het goed begrijp gaat volgens jullie zo: als Comfort 0 op 20 had gescoord, maar de afvaller had 6 op 20 gehaald, dan moest ze dus verplicht 3 vragen goed beantwoorden van de productie?

Het zou kunnen, maar dan hebben we wel naar een heel ander spel gekeken dan ons als kijker is voorgeschoteld. Wij krijgen geen enkele indicatie dat er mogelijk extra regels gelden voor de mol. Eén voiceover was genoeg geweest om die optie voor ons open te houden. Het had het zelfs spannender gemaakt - kijk naar de cliffhanger van de twee mollen in het maïsveld uit 2021.

En wat als de mol recalcitrant is en te weinig vragen binnenhaalt? Ook dan gaat de mol gewoon door.
...óf niet!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #193 Gepost op: 2-05-2023, 23:46:12 »
Dan wordt er een andere mol gekozen.  ::rofl::
Grapje hoor.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #194 Gepost op: 2-05-2023, 23:47:10 »
Maar we kunnen toch uit de biechten afleiden dat de kandidaten op de hoogte waren dat ook de mol een rood scherm kon krijgen? En aangezien die biechten dan aan ons getoond worden, zijn de kijkers ook op de hoogte.

Zo was mijn gedachtengang toch tijdens de uitzending.

Hoeveel er dan exact in scene is gezet, moet binnen 2 weken blijken, maar ik hoop dat de Mol toch nog veel zelf moest doen:
1. Zelf beslissen of zij het rode scherm wilde
2. Zelf beslissen hoeveel vragen ze fout wilde beantwoorden
3. Zelf beslissen hoe ze het tactisch zou aanpakken om het groene scherm te krijgen (en dus net genoeg foto’s fout aan te duiden zodat er ook geld uit de pot gaat)


Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #195 Gepost op: 3-05-2023, 00:10:03 »
Het zou kunnen, maar dan hebben we wel naar een heel ander spel gekeken dan ons als kijker is voorgeschoteld. Wij krijgen geen enkele indicatie dat er mogelijk extra regels gelden voor de mol. Eén voiceover was genoeg geweest om die optie voor ons open te houden. Het had het zelfs spannender gemaakt - kijk naar de cliffhanger van de twee mollen in het maïsveld uit 2021.

En wat als de mol recalcitrant is en te weinig vragen binnenhaalt? Ook dan gaat de mol gewoon door.
Dat vind ik eigenlijk de grootste reden waarom ik deze twist heel raar vind moest Comfort de mol zijn. Naar analogie met voorgaande seizoenen en gewoon om het eerlijk te houden voor de kandidaten en de kijkers is een korte uitleg over de mogelijkheid dat de mol het rood scherm kan krijgen voldoende om mijn kritiek hier teniet te doen. Ik kan er gewoon echt niet bij hoe ze dat niet zouden gedaan hebben.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #196 Gepost op: 3-05-2023, 00:15:07 »
Maar we kunnen toch uit de biechten afleiden dat de kandidaten op de hoogte waren dat ook de mol een rood scherm kon krijgen? En aangezien die biechten dan aan ons getoond worden, zijn de kijkers ook op de hoogte.
Dat vind ik niet echt. We moeten eerst al wachten tot de volgende aflevering tot we die biechten te horen krijgen en het enige wat we daar horen is dat 2 kandidaten zeggen dat ze Comfort niet zouden afschrijven als mol omdat ze een rood scherm had en dat Comfort zelf 'bang' is dat de verdenking op haar nu zal wegvallen. Daaruit leid ik eerder af dat er helemaal niets is gezegd over die mogelijkheid, net zoals ook wij als kijker niets meer weten.

Hoeveel er dan exact in scene is gezet, moet binnen 2 weken blijken, maar ik hoop dat de Mol toch nog veel zelf moest doen:
1. Zelf beslissen of zij het rode scherm wilde
2. Zelf beslissen hoeveel vragen ze fout wilde beantwoorden
3. Zelf beslissen hoe ze het tactisch zou aanpakken om het groene scherm te krijgen (en dus net genoeg foto’s fout aan te duiden zodat er ook geld uit de pot gaat)
Dat er gewoon iets in scène zou zijn gezet zonder indicatie daartoe is voor mij al voldoende om dit een heel rare actie te vinden. Zoals eerder gezegd (voor weer commentaar komt dat we in herhaling vallen  ;) ) doet het 'beslissen hoeveel vragen ze fout wil beantwoorden om daarna tactisch terug een groen scherm' te krijgen er niet toe, aangezien de mol nooit naar huis gaat. Moest Comfort als mol hier dus enorm geflopt zijn en nog steeds de laagste score hebben, zou ze alsnog een groen scherm krijgen in de tweede ronde. Dat verhaal klopt dus niet.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #197 Gepost op: 3-05-2023, 00:24:34 »
Je mag het niet eens zijn met mijn mening, maar zeggen dat het verhaal niet klopt, is nog iets anders.

Ik ga hier ook geen waarheden vertellen, want niemand weet precies hoe het verlopen is. Dit is enkel eigen interpretatie. En de meningen zijn duidelijk erg verdeeld.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #198 Gepost op: 3-05-2023, 00:37:28 »
Ik ben het met je eens. En je moet het, met een mooi on-Nederlands woord, ook weer niet optelefoneren. D.w.z.: HAD Gilles het helemaal uitgespeld dat de mol hier wel eens een rood scherm zou kunnen krijgen, dan HADDEN we allemaal hier op het forum geroepen: zie je wel, de mol heeft een rood scherm.

Nu is het afdoende in het midden gelaten. Een half forum hier dat al sowieso tegen is. Perfect dus voor Gilles en de productie ::jaja:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #199 Gepost op: 3-05-2023, 00:40:42 »
Ze laten het terecht in het midden. Dat is het enige dat ze kunnen doen. De uitleg krijgen we vast nog wel. Na seizoen 2021 waren er zelfs twee speciale filmpjes met 'Achter de schermen'-opnames en nadere info. Misschien doen ze dat nu wel weer. Zou ik blij mee zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!