Poll

Had de mol hier een rood scherm mogen krijgen?

Ja, ik vond het een geslaagde twist.
27 (34.6%)
Ja, maar we hadden in de aflevering meer informatie moeten krijgen over de spelregels.
25 (32.1%)
Nee, maar met andere spelregels of bij een ander spel zou de mol wel een rood scherm kunnen krijgen.
11 (14.1%)
Nee, de mol zou nooit een rood scherm moeten kunnen krijgen.
15 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 78

Auteur Topic: Kan de mol een rood scherm krijgen?  (gelezen 28864 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #240 Gepost op: 3-05-2023, 20:39:24 »
Samen staan we sterk, ik wil het ook erg graag weten ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #241 Gepost op: 3-05-2023, 20:44:24 »
En wat was het lievelingskleur???

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #242 Gepost op: 3-05-2023, 20:45:13 »
Ja dat weten we nu NOG niet haha.... ik zit voor Belgian te pushen, maar die moet zelf ook herhalen:

[20:33] <@Heinz> oproep: herhaal gerust je vraag hier, misschien hebben we 'm in eerste instantie gemist

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #243 Gepost op: 3-05-2023, 20:55:00 »
Dank voor de steun Lo en Convans, maar ik begin ervoor te vrezen.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #244 Gepost op: 3-05-2023, 21:13:02 »
Dank voor de steun Lo en Convans, maar ik begin ervoor te vrezen.
Ik niet, denk nog steeds dat ze een rood scherm niet op deze manier zouden inbouwen in een opdracht.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #245 Gepost op: 3-05-2023, 21:17:07 »
Hij begon ervoor te vrezen dat zijn mystery vraag niet meer aan bod kwam  ::rofl::

En dat was terecht.

Belgische humor, zou hij hard appreciëren. Maar ligt niet in de humorarsenaal van de mods vrees ik.
Maar nu dan. Vertel eens wat je ECHTE vraag was ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #246 Gepost op: 3-05-2023, 21:26:50 »
83 mensen hadden het goed.
::rofl:: ::ok::

Fijn ook dat hij er zo duidelijk over is. Gaan we nu dan speculeren over wat zijn ondubbelzinnige antwoord betekent voor Commy's molkansen? ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #247 Gepost op: 3-05-2023, 21:28:14 »
Ik lees in zn antwoord dat ze het niet is .. zonder dat hij dat ook echt zei.  ;D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #248 Gepost op: 3-05-2023, 21:29:05 »
83 mensen hadden het goed.
#winning  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #249 Gepost op: 3-05-2023, 23:14:36 »
Dus is Comfort het niet, want anders had Gilles geen ja gezegd.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #250 Gepost op: 3-05-2023, 23:28:07 »
Dus is Comfort het niet, want anders had Gilles geen ja gezegd.
Zo werkt dat niet  ::rofl::. Gilles geeft over het algemeen gewoon antwoord op de vraag die hem gegeven is losstaand van of het iemand verdachter of minder verdacht zal maken in het huidige seizoen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #251 Gepost op: 3-05-2023, 23:34:47 »
Ik las ergens anders ook al dat Gilles tussen de regels door zei dat ze het niet is. ???
In de aflevering had dus duidelijk tegen ons gezegd moeten worden dat ook de mol een rood scherm kan krijgen. Dan had ze de mol kunnen zijn. Maar nu Gilles dat in de chat duidelijk tegen ons zegt, is ze het niet. ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #252 Gepost op: 3-05-2023, 23:37:18 »
Moet wel zeggen dat hij heel veel woorden gebruikte. Mensen die niet helemaal de waarheid spreken of iets willen verbloemen gebruiken veel woorden.

Als Comfort de mol was had hij dat waarschijnlijk beknopter gedaan. Hij ging echt “out of his way” om ons te laten denken dat ze nog de mol kan zijn.

Not bying it.. sorry  8)

Wat betreft de stelling ben ik nog steeds van mening dat de mol n rood scherm kan krijgen zoals Gilles zei. Anders zouden ze zo’n opdracht er niet ingooien

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #253 Gepost op: 3-05-2023, 23:45:46 »
Voor mij geeft Gilles gewoon het logische antwoord op de gestelde vraag; het antwoord waar we het hier (bijna) allemaal over eens zijn. "De mol kan het rode scherm krijgen, onder bepaalde voorwaarden."

Ik blijf er wel bij dat die voorwaarden er nu niet waren, omdat er niet gezegd is hoe de mol dan aan een rood scherm kon komen, überhaupt niet gezegd is dat de mol dit keer ook een rood scherm kon krijgen en Leila onterecht benadeeld is.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #254 Gepost op: 3-05-2023, 23:54:17 »
Voor mij geeft Gilles gewoon het logische antwoord op de gestelde vraag; het antwoord waar we het hier (bijna) allemaal over eens zijn. "De mol kan het rode scherm krijgen, onder bepaalde voorwaarden."

Ik blijf er wel bij dat die voorwaarden er nu niet waren, omdat er niet gezegd is hoe de mol dan aan een rood scherm kon komen, überhaupt niet gezegd is dat de mol dit keer ook een rood scherm kon krijgen en Leila onterecht benadeeld is.
Eens, al wil ik voorlopig de uiteindelijk uitslag en eventuele uitleg achteraf nog afwachten.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #255 Gepost op: 3-05-2023, 23:59:47 »
Moet wel zeggen dat hij heel veel woorden gebruikte. Mensen die niet helemaal de waarheid spreken of iets willen verbloemen gebruiken veel woorden.
Wat had hij dan anders moeten zeggen. Dat de mol een rood scherm kan krijgen zien jullie zondag wel?
En wat heeft hij hier te verbergen of te liegen. Hij geeft heel clean eerst een kort antwoord en daarna een lang antwoord omdat hij weet dat dit een heel heet topic is.
Juist met bewoording:

"Dat wil zeggen dat het theoretisch perfect mogelijk is om als mol  - als er zoals hier een opdracht met geld is aan verbonden - het rode scherm te krijgen"

probeert hij volgens mij te voorkomen dat het rode scherm Comfort verraadt als mol.

De slotzin:
"Of dat ook effectief is gebeurd, dat moeten jullie natuurlijk zelf zien uit te vissen"
Komt bij mij over als iemand die heel graag antwoord op een raadsel wil geven en op zijn tong moet bijten.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #256 Gepost op: 4-05-2023, 00:11:24 »
Ik lees tussen de regels door. Ik bedoel niet dat hij liegt..dat zeg ik verkeerd.. want hij geeft eerlijk antwoord..  ik bedoel dat hij veel woorden gebruikte. Iets teveel. Lastig uit te leggen en misschien is het beroepsdeformatie.
Mijn werk is tussen de regels lezen of mensen me iets wijs proberen te maken wat niet helemaal waar is. En doe dat werk al iets langer dan dat Gilles de mol presenteert.
Ik ben iig nu overtuigd dat ze t niet is en snap dat niemand snapt wat ik precies bedoel dus dat is verder prima  ::rofl::

We’ll see zondag

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #257 Gepost op: 4-05-2023, 00:13:54 »

Ik blijf er wel bij dat die voorwaarden er nu niet waren, omdat er niet gezegd is hoe de mol dan aan een rood scherm kon komen, überhaupt niet gezegd is dat de mol dit keer ook een rood scherm kon krijgen en Leila onterecht benadeeld is.

Doet me een beetje denken aan die situatie met Noah toen. Toen wilde ook hem iedereen afschrijven, maar de volgende aflevering zagen we een flashback naar 2 mollen in het maisveld. Dat is een goede uitleg waarom je Noah nog kon verdenken.

Nu zien we Comfort alleen maar zeggen: Ik zit nog steeds in het spel, dus ik kan de mol zijn...

Veel logischer dat kandidaat Comfort in de Delorean info heeft gewonnen en zo de finale wist te halen. Net als Bart bij de vuurpijlen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #258 Gepost op: 4-05-2023, 00:43:42 »
Het is ook zo typisch molloten om een paar weken te discussiëren over of de mol een rood scherm kan krijgen, uiteindelijk een eenduidig antwoord krijgen dat het kan en dan alsnog van alles "tussen de regels door" te zien waardoor ze extra informatie denken te hebben uit het eenduidige antwoord  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #259 Gepost op: 4-05-2023, 00:47:46 »
Ik nam geen deel hier aan de discussie  ;)