Poll

Had de mol hier een rood scherm mogen krijgen?

Ja, ik vond het een geslaagde twist.
27 (34.6%)
Ja, maar we hadden in de aflevering meer informatie moeten krijgen over de spelregels.
25 (32.1%)
Nee, maar met andere spelregels of bij een ander spel zou de mol wel een rood scherm kunnen krijgen.
11 (14.1%)
Nee, de mol zou nooit een rood scherm moeten kunnen krijgen.
15 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 78

Auteur Topic: Kan de mol een rood scherm krijgen?  (gelezen 28892 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #280 Gepost op: 7-05-2023, 16:49:42 »
Ik geloof daar niets van. De mol sluit een werkcontract, zoals elk ander mens op aarde.

Dit is hoe dat zat. Hij speelde 10.000 uit de pot waar de makers niet om gevraagd hadden te doen.

Waarschijnlijk beste vlaamse mol ever

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #281 Gepost op: 7-05-2023, 16:51:37 »
Toevallig misschien niet, maar Gilles zegt wel: gebruik deze kans. Als de mol dan een rood scherm krijgt, kunnen we beter stoppen met kijken. Dat is spelvervalsing tot ze zuiverste soort.

Jens die achterbleef, dat is onderdeel van het harde spel. Was net een mooie aanvulling.

Waarom is dat eigenlijk spelvervalsing? Ik heb nooit in de spelregels gelezen dat dat verboden was.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #282 Gepost op: 7-05-2023, 16:55:19 »
Ik geloof daar niets van. De mol sluit een werkcontract, zoals elk ander mens op aarde. Buiten dat kan ik mij niet voorstellen dat Commy zich zo zou gedragen zoals jij het hier voorstelt. Lennart klinkt mij als een jong broekie met veel testosteron. Commy is een rustige gynaecologe. Je hoeft maar een klein beetje mensenkennis te hebben om te zien dat die dit soort jongensstreken niet zal uithalen, zeker niet met enorme boeteclausules boven haar hoofd....


Een door jou verzonnen boeteclausule...    ::)
De Mol mag zelf invulling geven aan zijn rol en dat hebben we dus gezien aan Lennart.
Voor de kijker is een Mol met lef natuurlijk vele malen leuker om naar te kijken dan een braaf Molletje dat dans naar de pijpen van de makers.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #283 Gepost op: 7-05-2023, 17:07:47 »
Dit is hoe dat zat. Hij speelde 10.000 uit de pot waar de makers niet om gevraagd hadden te doen.
Okay, dus we praatten over een serieus bedrag waarvan Lennart zegt dat hij een stapje verder ging. EN dat de productie hem afremde. That's all, that's it.

Nu praten we over Commy's rode scherm. Iemand die gelooft dat zij voor een paar honderd euro, niet 10.000 euro + de rest, in zou gaan tegen de productie? Zich niet eens zou laten afremmen in de plenty of biechten eromheen?

Van een optie op kwader trouw die geopperd wordt over Commy is gewoon totaal geen sprake. Daar is de opdracht helemaal niet naar, daar is Commy's karakter niet naar, en zelfs Lennart was eigenlijk een poeslieve jongen die het ook niet gedaan zou hebben want hij liet zich afremmen ::love::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #284 Gepost op: 7-05-2023, 17:08:28 »
Kennelijk heb jij niet goed opgelet. Ik heb al vele malen gezegd dat ik die serie nog nooit gezien heb. Ik geef wel aan dat jij wel erg uitgaat van een mogelijke kwader trouw van de mol. Daar zijn duidelijke grenzen aan, namelijk boetes. En als het al eens is voorgekomen zoals jij beweert met deze Lennert, zullen ze de clausules in de toekomstige contracten zeker aangescherpt hebben EN meer secuur op de mol geselecteerd hebben......

Het heeft helemaal niks te maken met een ter kwader trouw van de mol.
Je hebt, zoals je zelf beweert nog nooit de Vlaamse De Mol gekeken, ik denk dat je ten onrechte te veel vergelijkt met WIDM.
Lennart was trouwens een topmol, waardoor geen enkele kandidaat hem doorhad tot in de finale. Hij speelde het zo goed dat hij onverdacht kon doen wat hij wilde.
Ze gaan ook niet meer secuur selecteren, de mol wordt geselecteerd aan de hand van de groep die ze samenstellen en aan testjes die worden gedaan hoe goed de mol onder de radar kan blijven.
Lennart was geen foute selectie, dat heeft niemand beweerd.

Wat het rode scherm betreft, de mol heeft er nog nooit een gehad (wat je eerder beweerde), en Gilles kon tijdens de chat niet anders dan zeggen dan dat het kon. Natuurlijk kan het, voor mij dan wel in een andere setting, maar hij kon niet zeggen dat het niet kon, want dan zou hij zeggen dat Comfort de mol niet is, en die vraag moet open blijven tot vanavond.


Offline Lo

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #285 Gepost op: 7-05-2023, 17:10:30 »
Ik heb heel vaak naar De Mol gekeken, Elisabeth, die priester, Uma vorig jaar. Maar Lennart nog niet nee. En Tunnelgraver brengt een scenario van kwader trouw, ik niet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #286 Gepost op: 7-05-2023, 17:16:00 »
Ik denk echt dat je dat verkeerd hebt opgevat, Tunnelgraver wil alleen maar zeggen dat de mol niet de handpop van de productie is. Ze geven wel tips waar en hoe te mollen. Natuurlijk weet de mol op voorhand alle opdrachten en heeft die geoefend voor bepaald onderdelen. Soms kiest de mol zelf wie waar zit, soms moet de mol zelfs niet mollen en kan die het spel meespelen als kandidaat.
Maar hoe of wat vult de mol zelf in.

Dat Lennart wat overdreef in alles en de productie zijn eten extra pikant maakte bij die ene opdracht, was gewoon grappig en niet echt een straf.


Offline Lo

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #287 Gepost op: 7-05-2023, 17:17:38 »
Het probleem van de Mol in de DeLorean blijft dat het geen zier uitmaakt of de Mol nu wel of niet bij de nieuwe test de vragen beter beantwoordt. Zelfs al zou de Mol uit balorigheid (niet ondenkbaar, want Mol Lennart deed herhaaldelijk dingen die de makers liever niet zagen!) nog alles fout beantwoorden, dan kunnen ze hem/haar niet toch maar naar huis sturen.
Natuurlijk maakt dat wel een zier uit. En natuurlijk is Commy niet zo balorig als Lennart, en viel zelfs Lennarts balorigheid nogal mee. Dus natuurlijk zou Commy niet alles fout doen omdat ze haar toch niet naar huis kunnen sturen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #288 Gepost op: 7-05-2023, 17:20:46 »
De issue is dat het geen zier uitmaakt wat de mol doet (als ze de mol is), want de mol gaat niet naar huis. En dus hoeft de mol niet meer of minder vragen goed of fout te beantwoorden.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #289 Gepost op: 7-05-2023, 17:26:02 »
De issue is, zoals Gilles mij letterlijk uitlegde, dat de mol hier een opdracht speelt met dit rode scherm. Dus de essentie is dat het zeker een zier uitmaakt, anders had je het rode scherm wel kunnen schrappen. Dat kun je er dus niet van maken, het maakt zeer een zier uit  ::dans:: ::super::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #290 Gepost op: 7-05-2023, 17:28:07 »

Van een optie op kwader trouw die geopperd wordt over Commy is gewoon totaal geen sprake.

Tuurlijk is dat totale onzin.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #291 Gepost op: 7-05-2023, 17:45:33 »
en zelfs Lennart was eigenlijk een poeslieve jongen die het ook niet gedaan zou hebben want hij liet zich afremmen ::love::

Wat een onzin weer. Lennart liet zich dus NIET afremmen door de makers. Je hebt het niet eens gezien en weet dus niet waar je het over hebt.
Verder heb ik nergens gezegd dat de Mol ter kwader trouw zou zijn. Het issue is inderdaad dat het geen bal uitmaakt wat de Mol doet, omdat die toch altijd in het spel blijft. Gelukkig snappen de meeste mensen wel gewoon waar het om gaat.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #292 Gepost op: 7-05-2023, 17:59:26 »
Het staat ---letterlijk--- in het stuk van FS dat Lennart zich liet afremmen. De issue is dat we het hier hebben over het rode scherm van Commy. Elke vergelijking met Lennart of nog baloriger loopt daar meteen mank op. Commy werkt gewoon mee, zoals ze de ideale Productieassistent is, dus het maakt een zier uit. En wel meerdere zieren  ::hand::  ::boogie::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #293 Gepost op: 7-05-2023, 18:04:31 »
My goodness! Er staat dat hij moest worden afgeremd. Er staat niet dat dit lukte! Ze hebben het geprobeerd, maar Lennart deed gewoon zijn eigen zin.

Ongelooflijk dit: je hebt het niet gezien, iedereen die het wel gezien heeft, weet dat Lennart zich niet afremmen en doodleuk 10.000 euro uit de pot speelde tegen de wens van de makers in, en dan nog beweren dat Lennart werd afgeremd. Tjongejonge...  ::ohno::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #294 Gepost op: 7-05-2023, 18:05:42 »
OK dat het ook niet kan uitmaken wat de mol doet, maar dan zou dus ook op voorhand al vastliggen dat die het rode scherm krijgt. Dat maakt het niet bepaald een minder gemene streek ten aanzien van de echte afvaller.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #295 Gepost op: 7-05-2023, 18:07:58 »
OK dat het ook niet kan uitmaken wat de mol doet, maar dan zou dus ook op voorhand al vastliggen dat die het rode scherm krijgt. Dat maakt het niet bepaald een minder gemene streek ten aanzien van de echte afvaller.

Precies. En daarom vind ik het minder waarschijnlijk dat dit gebeurd is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #296 Gepost op: 7-05-2023, 18:10:15 »
beweren
Ik beweer er helemaal niets nada noppes over, het is wat ik krijg voorgeschoteld. Geen beweringen mijnerzijds dus  ::gaap::

De essentie. In jouw visie maakt de opdracht geen bal uit. Dan zeg je dus dat de mol geen rood scherm kon krijgen, want waarom zou ze? Helemaal in jouw straatje want je zit niet op Commy.

Ik bestrijd dat want ik denk dat de mol wel een rood scherm kreeg, om namelijk in een opdracht geld weg te spelen. Gilles geeft mij gelijk. De mol speelde helemaal het spel, speelde niet vals, volgde de productie op. In dit te goeder trouw scenario kon ze ver maar niet te ver gaan, kon ze ook verliezen van de andere kandidaten. Een eerlijke strijd dus. My goodness gracious me  ::proostbier::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #297 Gepost op: 7-05-2023, 18:22:04 »
Je beweert het wel degelijk:
Het staat ---letterlijk--- in het stuk van FS dat Lennart zich liet afremmen.

Maar dat was en is gewoon niet waar. Lennart liet zich niet afremmen.


Verder is op dit moment is nog niet bekend wie de Mol is, dus Gilles kan jou onmogelijk al gelijk hebben gegeven aangaande Comfort als Mol in de DeLorean. We weten immers nu nog niet of zij als Mol of als kandidate in die auto zat.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #298 Gepost op: 7-05-2023, 18:32:23 »
Kan de mol een rood scherm krijgen? Waarom niet. Is dat bij deze opdracht het geval geweest? Ik denk (en hoop) het niet.

Alleen bij gelijke kansen vooraf kan ik het billijken maar ik kan geen enkele uitleg bedenken (of lezen) hoe dit fair heeft kunnen verlopen mocht Comfort de mol zijn. Is het daarmee 100% niet gebeurd? Nee.

We weten het vanavond ::ok::





De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #299 Gepost op: 7-05-2023, 18:42:44 »
De hints naar mol rood zijn too much.. overload .. afleiding?