Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus  (gelezen 6970 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #20 Gepost op: 23-04-2023, 23:50:38 »
Wie was het die al ervaring had met rijden in een camper, was hij dat?
Even terug gekeken: dat was Toos inderdaad die dat zei over camionette rijden ::jaja::

Wat betreft Ruben, ik snap wel dat die de donuts ging eten. Blijft een patissier he ;)
« Laatst bewerkt op: 23-04-2023, 23:57:11 door MollenvangR »

Offline AggieMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #21 Gepost op: 24-04-2023, 01:22:39 »
Een mooie opdracht, leuke kopie van Speed, waarin ze ook in een bus zitten met een bom eronder die ontploft als de bus langzamer rijdt da 20 km/u. Veel spektakel, maar helaas geen geld.

Offline Tfotn

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #22 Gepost op: 24-04-2023, 07:30:12 »
Busroutes worden vaak aangegeven met een gele lijn. Dat is ook zo op de site van IMDB waar ik even de film Speed opzocht.
Misschien een (niet zo nuttige) tip naar Ruben?

Offline zoekenmaar

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #23 Gepost op: 24-04-2023, 11:10:43 »
Toffe opdracht. Niet superorigineel want een bom laten ontploffen (of net verhinderen dat er een bom ontploft) is een vaste waarde binnen De Mol.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #24 Gepost op: 24-04-2023, 11:30:11 »
Toch erg goeie variatie met Speed als inspiratiebron vond ik  ;D

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #25 Gepost op: 24-04-2023, 12:32:05 »
Om Ruben even te verdedigen. Op de foto zie je wat Ruben zag. Dan begrijp ik wel waarom hij geel zegt.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #26 Gepost op: 24-04-2023, 12:52:34 »
Om Ruben even te verdedigen. Op de foto zie je wat Ruben zag. Dan begrijp ik wel waarom hij geel zegt.

Dat maakt t bijna weer bijzonder dat Comfort groen zag  ::)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #27 Gepost op: 24-04-2023, 13:29:38 »
Prachtige opdracht, mooie ode aan Speed van onze Jan de Bont. 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #28 Gepost op: 24-04-2023, 13:47:10 »
Toos heeft wel de eindbeslissing in handen. Hij kan niet veel doen aan het al dan niet goed oplossen van de tussenopdrachten, maar begint op een gegeven moment wel te roepen dat hij ook inspraak wil.
Hij overrijdt al dan niet per ongeluk dat autootje, maar krijgt de eindbeslissing om de kleur te kiezen. Dat kan natuurlijk wijzen op het testen van Ruben, maar dan kies je Comfort en weet je automatisch dat Ruben fout was. Of het niet vertrouwen van Comfort, wat ik dan eerder zou denken.
Maar zelfs als er zou beslist worden om de juiste draad door te knippen, zou hij op het laatste moment even onder de 20mph kunnen gaan en zo de bom nog laten afgaan.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #29 Gepost op: 24-04-2023, 16:08:30 »
Ik vind de manier waarop Comfort die kleuren communiceert ook heel typisch. Niet van Ruben denkt geel maar ik denk groen. Nee, ze zegt: "Ruben staat er op dat het geel is. Ik denk dat het groen is."
Verder is het zo dat als veel kandidaten jou verdenken, dan kiezen ze het antwoord van Ruben en komt er geen geld in de pot. Bovendien breng je de kandidaten die jou verdachten aan het twijfelen, want jij gaf immers het goede antwoord. Misschien dat ze dan toch overstappen op Ruben als mol.
Mochten ze jou niet verdenken en voor jou antwoord kiezen dan komt er wel geld in de pot maar gaat niemand jou nog verdenken.
En laten we eerlijk zijn. Zo'n kans dat je als mol het goede antwoord geeft en ze toch geld mislopen door dit niet op te pikken wil je toch niet missen! Dit is pas leuk voor de nabespreking.
Comfort, een mol naar mijn hart.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 16:12:40 door MartinJ »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #30 Gepost op: 24-04-2023, 16:22:06 »
Ik vind de manier waarop Comfort die kleuren communiceert ook heel typisch. Niet van Ruben denkt geel maar ik denk groen. Nee, ze zegt: "Ruben staat er op dat het geel is. Ik denk dat het groen is."

Klopt, en na afloop zegt Comfort: "Ik was zéker dat het groe..." (geluid wordt overstemd door Toos: "Kijk eens onder die bus").

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #31 Gepost op: 24-04-2023, 16:34:44 »
Dat maakt t bijna weer bijzonder dat Comfort groen zag  ::)
Als je met je ogen knippert is tie voorbij, maar Comfort heeft de groene plaat wel kunnen zien.

Offline Tfotn

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #32 Gepost op: 24-04-2023, 19:23:59 »
Op de affiche met de man met de dikke snor staat er: "Call E.T. for your home." - "Call El Topo?" = de Mol?
De naam van de man is Ernesto T. De rest kon ik even niet lezen.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #33 Gepost op: 24-04-2023, 20:02:22 »
Toos doet volgens mij ook al eerder zijn best te sturen richting het foute antwoord. Thomas wil voor Comfort gaan en dan zegt hij volgens mij, waarom gaan we niet voor Ruben? Later mag hij de keuze maken en kiest voor het foute antwoord.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #34 Gepost op: 24-04-2023, 22:10:31 »
Ruben zegt: ‘Ik denk geel’ . Commy: ‘Ik heb groen gezien!’ Ruben: ‘Ik dacht dat het geel was.’ Dus Commy heeft het over wat ze gezien heeft, Ruben zegt alleen ‘ik denk’, ‘ik dacht’. Daarna zegt Ruben ipv ‘ik denk geel’ ‘het is geel’ maar nog steeds niet dat ie het gezien heeft.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 22:15:30 door Run »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #35 Gepost op: 24-04-2023, 22:14:01 »
Op de vraag waarom zag Ruben geel zag, zijn meerdere antwoorden mogelijk:
1) hij liegt
2) hij zag iets geels
3) hij is kleurenblind ( voor mij was dat geel he)

Misschien zag hij iets geels. Hij had de virtual reality bril op en die kreeg de beelden van de monitor.
Tot twee keer toe zie je Comfort na het passeren van de bus iets achteruit bewegen van de monitor af. Waren de kleuren die Ruben zag op zijn vr-bril te beïnvloeden? Afwijkend van de monitor? Comfort kon klooien zonder dat Ruben dat in de gaten had.

Comfort gaf typische molkeuze bij de acteurs. Ik denk die of die is de schurk in speed, wat denk jij? Maar Ruben ging het vragen aan de busrijders.

Ruben gaf de juiste snor door, Freddy Mercury stijl. Gooide het pakje goed in de bus.

Als Ruben geel zegt, zegt Comfort groen. Meningsverschil. Nou moeten ze nog een keertje gaan kijken en de tijd was bijna op.

De crash was denk ik doordat het autootje scheef reed, Comfort zei dat ie recht reed. Hij kwam tegen de dubbele achterwielen aan de rechterkant en klapte toen tegen de linker achterband. Tussen die dubbele banden zit niet heel veel marge en het autootje reed scheef. Ik vermoed dat dit een ongeluk was, die zat hier in een klein hoekje.

Ruben wordt als schuldige aangemerkt, Comfort benadrukt wel heel sterk dat het groen was; ze hoeft niet eens te kijken. Ze benadrukt ook dat Ruben niet veel goed doet. Ruben toch grote kans op een finaleplaats.

En weer die hele presentatie doen. Valt  erg op bij de fotos die uit de fax kwamen van te hard rijdende voertuigen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #36 Gepost op: 24-04-2023, 22:17:48 »
Bus rijdt recht dus moet Ruben het autootje een zwaai gegeven hebben. Zo moeilijk is dat niet.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #37 Gepost op: 24-04-2023, 22:21:52 »
De bus reed inderdaad recht maar het autootje reed scheef.
Groen was trouwens de juiste kleur van de draad die doorgeknipt moest worden (Comfort was juist).
« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 22:24:37 door Luc »

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #38 Gepost op: 24-04-2023, 22:29:25 »
Ruben en Lancelot inderdaad verdacht. Ruben wegens de keuze van de gele draad en Lancelot door de verkeerde foto te kiezen en mee te gaan met de foute beslissing van Ruben.
De positie van chauffeur (Toos) is de minst goede positie al koos hij ook voor Ruben.
Comfort hier onmols.
Eens, en vond ik in de vorige opdracht juist Comfort het meest mols nu totaal niet en dat bij 5000.. Ruben en Lancelot meest verdacht, maar Ruben wel erg vol in het spotlight.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Ollemollemol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #39 Gepost op: 24-04-2023, 23:08:19 »
Heerlijke opdracht, maar wat ik mij afvraag: als de persoon aan het stuur in het begin al (bewust of niet) onder de 20 gaat, dan is het meteen afgelopen en gaat er veel leuke tv verloren. Zou de productie iets achter de hand hebben gehouden in dit geval? Nu was het scenario eigenlijk ideaal: heel de opdracht gespeeld, en op het laatste nippertje toch nog een explosie.