Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus  (gelezen 6973 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #40 Gepost op: 24-04-2023, 23:14:29 »
Heerlijke opdracht, maar wat ik mij afvraag: als de persoon aan het stuur in het begin al (bewust of niet) onder de 20 gaat, dan is het meteen afgelopen en gaat er veel leuke tv verloren. Zou de productie iets achter de hand hebben gehouden in dit geval? Nu was het scenario eigenlijk ideaal: heel de opdracht gespeeld, en op het laatste nippertje toch nog een explosie.
Ik denk dat ze die snelheid voornamelijk in beeld brengen als die meer dan 20 is. En 32 km/h is ook niet echt snel voor een motorvoertuig.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #41 Gepost op: 24-04-2023, 23:19:32 »
Geen km maar mijlen, toch? Mph stond er bij de flitspaal.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #42 Gepost op: 24-04-2023, 23:33:01 »
20 miles/hour = 32 km/uur  ;)

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #43 Gepost op: 25-04-2023, 00:30:00 »
Ik bedoelde meer dat bij het bord stond 35, of vergis ik me?
'Ook een fijne dag verder...’

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #44 Gepost op: 25-04-2023, 00:38:50 »
Ik bedoelde meer dat bij het bord stond 35, of vergis ik me?
Die 35 mph was de maximum snelheid om niet geflitst te worden. Daar moest ze ter plekke overheen om een foto te krijgen van bus zodat ze de bestemming konden zien.

Edit
De foto vertelt welk gereedschap ze nodig hebben om de bom te ontmantelen en weten dat die persoon een bril draagt. Bij de ene brildrager hoort een steeksleutel, bij de andere een kniptang. Waarmee zou je een bom ontmantelen. Rubin en Comfort die zich dat niet afvragen. Waarom zou je.
Dat je te hard moet rijden bij een flitspaal om de bestemming van de bus te vinden d.m.v. een foto die uit de printer komt gerollen bedenk je natuurlijk wel onmiddellijk.
En bedenk je op het moment dat Lancelot vraagt of ze misschien een spiegeltje hebben om onder de bus te kijken voor het kleur draadje, dat onder die aanwijzing op het koffertje zo'n GoPro ligt.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2023, 01:25:13 door MartinJ »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #45 Gepost op: 25-04-2023, 07:27:08 »
De bus reed inderdaad recht maar het autootje reed scheef.
Groen was trouwens de juiste kleur van de draad die doorgeknipt moest worden (Comfort was juist).
Dat heet omgekeerde psychologie. Toos verdenkt Comfort. Toos ging al eens all-in bij back to the future. Toos gaat Comfort niet vertrouwen. Thomas ging met Toos mee voor geel.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #46 Gepost op: 25-04-2023, 07:52:22 »
Als Ruben geen mol zou zijn begrijp ik hem ook wel met z'n geel. Wie de groene plank heeft gemist die maar even in beeld was, die zag het onderstel van de bus en dat leek, althans op de video, centraal een geel/oranje deel te hebben dat veel langer in beeld bleef. Dat hij het achteraf onhandig of niet verantwoordt, kan natuurlijk ook zowel mols als kandidaats worden geïnterpreteerd.

Heerlijke opdracht, maar wat ik mij afvraag: als de persoon aan het stuur in het begin al (bewust of niet) onder de 20 gaat, dan is het meteen afgelopen en gaat er veel leuke tv verloren. Zou de productie iets achter de hand hebben gehouden in dit geval? Nu was het scenario eigenlijk ideaal: heel de opdracht gespeeld, en op het laatste nippertje toch nog een explosie.

Jep, ging weer net goed genoeg zodat we alle elementen hebben kunnen zien. Sommige zoals het werpen van de tang zullen echt geluk zijn, andere kan je een handje helpen. Dat uur zal bijvoorbeeld wel rekbaar zijn geweest, ik denk ook niet dat die bus echt in benzine-panne zou zijn gevallen want zo precies kan je dat helemaal niet meten. En qua snelheid denk ik ook dat de lat voldoende laag werd gelegd of dat men bereid was om hier en daar enkele seconden onder de 20 door de vingers te zien indien nodig, zodat de opdracht daarop niet zou vastlopen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #47 Gepost op: 25-04-2023, 08:26:34 »
Datzelfde gevoel had ik ook bij de bunkeropdracht. Er was een uur tijd. Op het moment dat ze beneden de volgorde bespraken waren er al ruim 23 minuten verstreken. Dan moeten ze nog een half uur bezig zijn geweest om in de laatste kamer te komen en het nog spannend te houden wat betreft tijdsdruk voordat het luik openging. Als ik het me goed herinner ging het luik om 16.55 open. Hier zal de tijd zal ook wel rekbaar zijn geweest.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #48 Gepost op: 25-04-2023, 09:26:13 »
Het zou één van de brutaalste molacties ooit zijn met het geel van Ruben.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #49 Gepost op: 25-04-2023, 11:19:50 »
Heerlijke opdracht, maar wat ik mij afvraag: als de persoon aan het stuur in het begin al (bewust of niet) onder de 20 gaat, dan is het meteen afgelopen en gaat er veel leuke tv verloren. Zou de productie iets achter de hand hebben gehouden in dit geval? Nu was het scenario eigenlijk ideaal: heel de opdracht gespeeld, en op het laatste nippertje toch nog een explosie.
Ik verdenk de productie niet dat ze daar zouden faken (indien al snel <20 mph).
Want er zijn eigenlijk al een aantal opdrachten dit seizoen in het water gevallen, vooral het hotdogeten was een totale failure.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #50 Gepost op: 25-04-2023, 13:22:38 »
Net even terug gezien.

Wat mij opvalt: Commy vraagt voor ze de kniptang in de bus werpen wat er is beslist. Hier wordt meegedeeld dat ze Ruben (geel) volgen. Als zij de mol is weet ze dan dat haar opdracht geslaagd is. Zij zit aan het stuur van de wagen en rijdt dus mooi naast de bus en laat Ruben de tang smijten, die mooi in de bus belandt.

Stel dat ze de mol is, en de kandidaten op de bus zeggen dat ze haar volgen (dus dat ze de groene en juiste draad zullen doorknippen) kan ze door een beetje te remmen of gas te geven ervoor zorgen dat Ruben toch mis gooit.

Zij blijft dan nog steeds buiten schot: Ruben gooit mis én gaf de foute kleurcode door, wat nadien gemakkelijk te verifiëren was.

Door te vragen wat er is beslist houdt ze dus nog steeds de controle over de acties die zij nog kan ondernemen om de opdracht te doen falen.
I was blind but now I can see

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #51 Gepost op: 25-04-2023, 13:27:20 »
Commy zat niet aan het stuur, ze hadden een chauffeur.

« Laatst bewerkt op: 25-04-2023, 13:32:26 door Heinz »

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #52 Gepost op: 25-04-2023, 13:35:30 »
aha, daar gaat mijn theorie :-)

I was blind but now I can see

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #53 Gepost op: 25-04-2023, 13:51:09 »
Commy vond Ruben verdacht gedrag vertonen in het eerste gedeelte, en toch laat ze hem dat autootje besturen, zelfs twee keer. Ze had het heel goed de tweede keer kunnen overnemen.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2023, 13:55:42 door Run »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #54 Gepost op: 25-04-2023, 13:58:57 »
Niet logisch voor een kandidaat bedoel je? Het zou inderdaad de Mol kunnen zijn die - zoals ie zijn handpop tegen Ruben liet zeggen - Ruben als hulpmol gebruikte.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #55 Gepost op: 25-04-2023, 14:04:32 »
Ik maak me sterk dat hier wel wat genept is door de Productie en dat de bus op enig moment weldegelijk onder de 20 reed, maar ze hebben er gewoon een cap opgezet zodat het spel verder kon want het spel zat machtig mooi in elkaar. Inclusief hulp van mol Commy om het verder te brengen ook.

Maar helemaal op het eind gooit Ruben de tang goed, die had hij gerust mogen missen, hij weet niet wat ze gaan doorknippen, dus onmols. Voor hetzelfde geld zorgt hij hier voor 5000 euro, en dat al na bijna 3000 euro te scoren in de school.

Commy was perfect bezig door verwarring te zaaien over de kleur, zij zei het goed, maar men verdenkt haar, dus werd de kleur van Ruben overgenomen en kon zij weer de Held spelen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #56 Gepost op: 25-04-2023, 14:11:59 »
@Lo, ik moet zeggen dat jouw bijdragen een stuk prettiger weglezen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #57 Gepost op: 25-04-2023, 14:53:35 »
 ::) Ik ben toch nog altijd dezelfde..... maar wellicht wil ik Belgian Mole die ik geen tunnelinstorting toewens wel in bescherming nemen dus ga ik expres niet op Ruben zitten:
En handig dat we steeds één kandidaat af kunnen schrijven als mol.
Wel blij dat jij gewoon in Commy's tunnel blijft hoor  ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline buitecirkel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #58 Gepost op: 25-04-2023, 19:14:42 »
Vergis ik mij of zie ik hier toch meer geel dan groen? Dan had Ruben toch gelijk. Hoe zou dit komen? Op de afbeelding zie je de beelden genomen van onder de bus.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: De bus
« Reactie #59 Gepost op: 25-04-2023, 19:42:05 »
Vergis ik mij of zie ik hier toch meer geel dan groen? Dan had Ruben toch gelijk. Hoe zou dit komen? Op de afbeelding zie je de beelden genomen van onder de bus.

Dat is waarschijnlijk wat Ruben zag, maar eigenlijk ging het om dit.