Heb het idee dat het de laatste weken steeds meer inkakt. Ook de aflevering van vanavond vond ik weinig bijzonders aan. Wat hier al werd geschreven: voorspelbaar (terwijl het juist het onbekende heet dus onvoorspelbaar moet zijn) en niet boeiend genoeg wat er gebeurt. Mabel die saboteert had nog interessant kunnen zijn, maar ze ging er voor m'n gevoel niet zo hard is.
Waarom moet het steeds per se een wandeling zijn van punt A naar punt B? Waarom is er elke aflevering een eliminatie en wordt op dezelfde manier bepaald hoe dit verloopt? Waarom zijn het op grote lijnen steeds hetzelfde soort dilemma's? Dat maakt het ook meteen 'bekender', zowel voor de kandidaten als de kijkers. Of zou dit worden gedaan, zodat je toch een soort 'format' hebt in plaats van een wereld te creëren waarbinnen alles kan, waardoor kijkers het misschien moeilijk kunnen volgen?
Wat mij betreft zou het interessanter zijn als dilemma's voor beide keuzes zowel iets positiefs als iets negatiefs inhouden, en dat de kwaliteiten van de teamleden kunnen bepalen of het positieve of negatieve de doorslag zal geven. Bijvoorbeeld:
- de bekende weg waarmee je een rivier mag oversteken in plaats van met de auto eromheen moet rijden, maar je moet nog wel eerst een vlot in elkaar zetten;
- de onbekende weg, die dan blijkt te zijn dat het andere team ergens een half uur moet wachten, maar dat je dan als team zelf ook wachttijd kan krijgen door een puzzel niet op tijd op te lossen.
Ik blijf wel kijken en heb goede hoop dat een eventueel volgend seizoen een stuk beter en meer divers in elkaar zal zitten!