Auteur Topic: [Aflevering 9]  (gelezen 3795 keer)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #40 Gepost op: 16-05-2023, 11:12:34 »
Ik denk dat zelfs de vraag over de eieren te beantwoorden was.
Keuze mogelijkheid zal geweest zijn 0 of 2, of 0 of 1 of 2.
De kandidaten weten dat er 2 eieren gesneuveld zijn voordat de opdracht begon. Als 2 een optie is dan kun je toch zeker denken dat Commy dit gedaan heeft.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #41 Gepost op: 16-05-2023, 11:43:48 »
Kritiekpunt: Dat die kaarten anders waren dan we hadden gezien, vind ik over de grens gaan. Je veroorzaakt ellenlange discussies op fora die uitgaan van de beelden, en dan blijkt dat de kaarten heel anders waren dan de montage ons deed geloven.
Dit ben ik dus absoluut niet met je eens! Als ze het trekken van die laatste twee 400 kaarten wel hadden laten zien, dan was dit een rijtje geweest met statistisch zeer aannemelijke kans van optreden. Dit in tegenstelling tot het rijtje dat wij kregen voorgeschoteld, met de 1,6% kans. Ook het niet tonen van het trekken van alle kaarten was een signaal.
Edit: Het is dus eigenlijk dankzij het niet laten zien van alles, dat je hier de mol kon ontmaskeren.

Ik hoop dat je het met me eens bent dat ze het bluffen bij de €2000 niet konden uitzenden.
Bottom line, precies genoeg informatie om de mol te kunnen achterhalen, zoals bij meerdere opdrachten. Bijvoorbeeld toevallig alle foto's fout raden en dan telkens als fout antwoord C kiezen om maar iets te noemen.
« Laatst bewerkt op: 16-05-2023, 11:51:45 door MartinJ »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #42 Gepost op: 16-05-2023, 15:10:00 »
Ik vind het prima als wij het niet te zien krijgen maar iets te zien krijgen wat niet klopt, daar heb ik moeite mee en ik heb begrepen dat wij kaarten zagen die in feite gewoon apart gefilmd zijn op een ander moment blijkbaar, of niet?
Een ander kritiekpunt is dat het intro met het elkaar weerzien veel te lang duurt. Het is fijn om elkaar omhelzende mensen te zien maar het hoeft niet een kwartier te duren.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #43 Gepost op: 16-05-2023, 16:22:29 »
Een ander kritiekpunt is dat het intro met het elkaar weerzien veel te lang duurt. Het is fijn om elkaar omhelzende mensen te zien maar het hoeft niet een kwartier te duren.

Dat duurde echt geen kwartier, paar minuten maar. En dat was inclusief de bekendmaking van Comfort als Mol. Kijk nog maar eens terug.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #44 Gepost op: 16-05-2023, 19:55:38 »
Ik vind het prima als wij het niet te zien krijgen maar iets te zien krijgen wat niet klopt, daar heb ik moeite mee en ik heb begrepen dat wij kaarten zagen die in feite gewoon apart gefilmd zijn op een ander moment blijkbaar, of niet?
Een ander kritiekpunt is dat het intro met het elkaar weerzien veel te lang duurt. Het is fijn om elkaar omhelzende mensen te zien maar het hoeft niet een kwartier te duren.
Dat vond ik net leuk! Het toont telkens opnieuw aan wat voor een hechte band die mensen op zo'n korte tijd met elkaar vormen. Zo krijg je ook nog wat nieuwe beelden van de kandidaten, altijd leuk. Ze hebben dat ook opnieuw zeer tof en origineel aangepakt door de eerste scène van de eerste aflevering terug te brengen met de rode telefoon. Zo is de cirkel mooi rond.  ::love::

Zeer toffe laatste aflevering opnieuw, die helemaal in lijn ligt met dit fantastische seizoen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #45 Gepost op: 16-05-2023, 20:57:22 »
Mooie locatie voor de terugblik (heb er eenmaal een rondleiding gehad) Leuk om de telefoon nogmaals in te zetten. Fijn om te weten dat zelfs extra vragen geen verschil maakt behalve dan op tijd tussen Toos en Lancelot. 29 op 30 zonder voorkennis is een goede score.

Commy haar actie met de slack line, eieren en de zoo vind ik het beste geslaagd. Gedurfd om net zo lang tegen Conny haar tas te trappen en ermee wegkomen ook ::rofl:: Comfort als lettertype was mij niet opgevallen. De hoed en de rand (het knikje als gif) viel wel op.

En hoe leuk om bij het begin van alle theorieën het logo te zien van dit forum ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #46 Gepost op: 16-05-2023, 22:03:31 »
Overigens heel knap van beiden, die score van 29/30. Daar zaten dus drie vragen in die je zonder de 'geheime informatie' in de laatste opdracht te kopen niet kon weten.

1) Hoeveel vragen had de mol goed bij de test in afl. 4 (6/20)
2) Hoe stuurde de mol de handpop aan (met de mond)
3) Hoeveel rode eieren saboteerde de mol nog voor de opdracht begon (2)

Vermoedelijk hebben Toos en Lancelot dan allebei één van deze vragen fout beantwoord. Maar dan hebben ze er nog altijd twee goed gegokt.

Vraag 1 zullen ze allebei goed hebben gehad. Het goede antwoord is 6/20 en aangezien Commy in de DeLorean zat, zal er geen antwoordmogelijkheid lager zijn.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #47 Gepost op: 17-05-2023, 09:50:49 »
Was een mooie aflevering. Zoals een reünie hoort te zijn. Geen hele live aflvering, maar wel aan het eind een stukje van het live event in beeld gebracht, lijkt mij een prima manier om het te doen.

Naar mijn gevoel was het stukje "molacties" wel korter dan anders. In mijn herinnering was dat altijd de bulk van de aflevering, maar naar mijn idee duurde het langer voordat dat begon dan in voorgaande jaren, en was het ook eerder afgelopen. En we hebben naar mijn idee ook een paar opdrachten niet gezien. Maar waarschijnlijk klopt dat idee niet: we zagen niet zo veel opdrachten simpelweg omdat veel afleveringen maar 2 opdrachten hadden... en bovendien De Mol een aflevering minder heeft dan WIDM Nederland.

Heel fijn dat we de verdenkingen kregen, en uitleg wanneer iedereen nu precies op welk spoor zat.

Wat altijd een wat lastige combinatie is, is aflevering 9 en vroege afvallers. En in mijn ervaring is het vooral de tweede afvaller die we heel weinig zien. De eerste afvaller krijgt altijd wat extra aandacht, maar Samya hebben we heel weinig gezien naar mijn idee. Wat ik een minpunt vond in aflevering 9, was dat bij de daadwerkelijke reünie, de finalisten bij elkaar stonden. Die hadden ze beter kunnen verdelen over de tafeltjes, zodat er automatisch meer interactie komt met afvallers en de afvallers automatisch meer in beeld komen. Als je bijvoorbeeld Comfort bij Samya zet, Lancelot bij Matteo en Toos bij Conny, dan heb je de eerste 3 afvallers automatisch dicht bij waar de meeste cameratijd heen gaat. Interactie tussen de 3 finalisten hadden we al in aflevering 8 :)

Dan kun je nog steeds de verdeling aanhouden die was bedacht op basis van de kliks tussen de kandidaten (Matteo-Ruben, Conny-Thomas, Samya-Leila-Lieselot), maar dan met een finalist erbij per tafeltje.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #48 Gepost op: 17-05-2023, 11:01:03 »
Vraag 1 zullen ze allebei goed hebben gehad. Het goede antwoord is 6/20 en aangezien Commy in de DeLorean zat, zal er geen antwoordmogelijkheid lager zijn.
Ze weten toch de uitslag van Leila niet.... ze weten hun eigen uitslag niet eens, en de productie kan er gerust een fata morgana antwoord ingooien, bijv. 1 of 5 (of 8 etc.) dat wellicht helemaal niet gescoord is. Ze kunnen ook vragen wat voor kleur broek had de mol aan met als antwoordoptie rood terwijl niemand een rode broek droeg, waarom niet?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #49 Gepost op: 17-05-2023, 12:13:23 »
Wou dit ook al schrijven. Ik vind het raar dat ze bij die extra vraag die ze konden kopen over het signaal dat de mol gaf wel drie antwoorden lieten zien, maar bij die testscore niet. Waarom?

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #50 Gepost op: 17-05-2023, 16:04:14 »
Bij mijn weten slaan de antwoorden bij testvragen altijd op kandidaten die nog in het spel zitten. Althans, het is me nog nooit eerder opgevallen dat ze antwoordmogelijkheden heden toevoegen die op geen enkele kandidaat slaan.

Dat we het aantal goede antwoorden van Leïla niet weten, maakt daarbij niet uit. In de aflevering blijkt het  goede antwoord 6/20 is. Ze hebben dus de eerste score van De Mol gepakt. Het is het onmogelijk dat Leïla lager heeft gescoord dan Comfort, hooguit gelijkwaardig.

Offline 22mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #51 Gepost op: 17-05-2023, 22:52:49 »
Leila scoorde 7/20 is expliciet gemeld