Auteur Topic: Start De Mol 2024  (gelezen 17205 keer)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #120 Gepost op: 6-03-2024, 16:18:33 »
Misschien dat een van de kandidaten een Informant is, die de maffia helpt om de Mol te pakken te krijgen?  ::rofl::

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #121 Gepost op: 6-03-2024, 17:36:24 »
In de teaser wordt een molboekje verbrand. Informatie wordt in de afzonderlijke molboekjes genoteerd.
Misschien iemand (daarom geen kandidaat) die iedereen observeert en informatie over wat hij ziet/weet doorspeelt aan de kandidaten waaronder ook de mol?

En daardoor zou het molboekje overbodig kunnen zijn.  ::trots::

Offline BeaVer

  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #122 Gepost op: 6-03-2024, 20:15:21 »
In de teaser zitten ook beelden van een bungee jump, iemand op een quad en een laser in een kerk/kapel.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #123 Gepost op: 6-03-2024, 23:23:43 »
Mijn gok: ik denk dat er een omerta komt voor de kandidaten dit seizoen.

Citaat van: Wikipedia
De omerta (in het Italiaans 'omertà') is de geheimhoudingsplicht in de erecode van de Italiaanse georganiseerde misdaad, zoals de Siciliaanse maffia, de Napolitaanse camorra of de Calabrese 'Ndrangheta. Deze geldt voor de maffialeden zelf, maar ze wordt veelal ook verwacht van buitenstaanders en potentiële getuigen van maffiamisdrijven.

Spijtoptanten (personen die de omerta verbreken) worden ook wel pentiti genoemd. Zij moeten rekening houden met dodelijke vergeldingsacties.

Hoe het precies eruit gaat zien, daardoor laat ik me graag verrassen. Maar het idee van een erecode, geheimhoudingsplicht en vergeldingsacties, zouden prachtig in de serie verwerkt kunnen worden. À la de doos van Pandora met de zware consequenties.
...óf niet!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #124 Gepost op: 8-03-2024, 20:33:04 »
Ben benieuwd, ik heb er hoe dan ook weer heel veel zin in ::hyper::

Onze tickets voor de finale in Kinepolis zijn alweer binnen ::hypocriet::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #125 Gepost op: 8-03-2024, 20:59:40 »
Onze tickets voor de finale in Kinepolis zijn alweer binnen ::hypocriet::

Volgend jaar wil ik misschien ook wel mee! Dit jaar kan ik niet en vorig jaar had ik fomo ;D
I will follow my inner gold

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #126 Gepost op: 11-03-2024, 08:01:12 »
17 maart 2024 -19.55 Café De Mol: De Kandidaten
Seizoen 6 - Aflevering 1 - Talkshow

Een week voor het nieuwe seizoen van De Mol echt van start gaat ontvangt Dennis Xhaët de enige echte Gilles De Coster om de nieuwe kandidaten in primeur voor te stellen aan moljagend Vlaanderen. Vanaf volgende week zal Dennis zich elke zondag samen met enkele bekende gasten wagen aan een grondig sporenonderzoek vanuit Play Zuid. Want Sicilië of Antwerpen, die mol moet en zal ontmaskerd worden.

En wij speuren natuurlijk meteen naar de brutale aanwijzing aan het begin van het seizoen, waar ‘De Mol’ bekend om staat.
En natuurlijk ‘een schot voor de boeg’ naar de mol. Wie heeft de capaciteiten, wie houdt zijn ‘koel’, wie is geschikt voor de nieuwe functie, en zou dit nieuwtje het langer volhouden dan Di Matteo afgelopen seizoen?
Er zit al zoveel informatie in dit voorstellen van de kandidaten.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2024, 09:05:48 door foxhunter »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #127 Gepost op: 11-03-2024, 19:42:05 »
Benieuwd wat ze gaan toevoegen .  Ik zeg op voorhand dat ik geen fan zou zijn van 20 kandidaten omdat het me op voorhand wat aanvoelt als too much. Maar als iemand een wijziging op een vlekkeloze manier inpassen in het format zijn het wel de makers van de mol. ( al vond ik vorig seizoen persoonlijk het nieuwtje en de uitwerking wat mwah, al was de introductie ervan filmisch weer perfect )

Zin in

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #128 Gepost op: 11-03-2024, 20:12:46 »
we hadden al 11 kandidaten(Zuid Afrika), een mol die nog gekozen moest worden (Vietnam), de mol die bij het begin nog moest vechten voor zijn plaats (Duitsland), de 10de mysterieuze kandidaat (Arizona) en nu een dubbelagenda voor nog iemand anders dan de mol.

Uiteindelijk is dat meestal het begin dat anders is (het beste vond ik Duitsland), het seizoen draait meestal toch gewoon zoals normaal.

Het maakt wel dat je het absoluut wil weten, kijk er al naar uit.

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #129 Gepost op: 12-03-2024, 14:52:16 »

Ik hoop ook dat de brutale aanwijzing aan het begin van het seizoen uitblijft; vorig jaar was de spanning er snel vanaf.


Welke aanwijzing was dat?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #130 Gepost op: 12-03-2024, 16:19:26 »
Welke aanwijzing was dat?

Kijk hier:

Comfort is de enige van wie de naam al op het overzicht te zien was bij de onthulling. En ook nog eens pontificaal op de eerste plek.

Gido Verheijen legt uit hoe je De Mol België kunt bekijken:
https://www.youtube.com/watch?v=D98QdJHB6iA
« Laatst bewerkt op: 12-03-2024, 16:21:28 door foxhunter »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #131 Gepost op: 12-03-2024, 16:25:25 »
Dat was een typische non-hint voor mij. Comfort als voornaam komt weinig voor, dus ook als ze niet de Mol was hadden ze daar iets mee gedaan voor haar onthulling als kandidaat.
...óf niet!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #132 Gepost op: 13-03-2024, 07:40:57 »
Dat was een typische non-hint voor mij. Comfort als voornaam komt weinig voor, dus ook als ze niet de Mol was hadden ze daar iets mee gedaan voor haar onthulling als kandidaat.
Zo’n hint neem je het hele seizoen mee, de optelsom wordt versneld, zoals bij lopen op een koord, dat de mol er voor gezorgd zouden hebben dat de kleine Comfort op de kabel terecht kwam en zij te klein was om wat te pakken. Dat werd meteen ongeloofwaardig.

Café de mol om 19:55, maar een tip, zorg dat je 19:50 al aan het kijken bent. Dan werken ze al naar het programma toe. Ik weet niet meer precies waarom, maar vond het heel relaxed en prettig om al wat eerder op vier in te schakelen.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #133 Gepost op: 13-03-2024, 16:47:35 »
Zo’n hint neem je het hele seizoen mee, de optelsom wordt versneld, zoals bij lopen op een koord, dat de mol er voor gezorgd zouden hebben dat de kleine Comfort op de kabel terecht kwam en zij te klein was om wat te pakken. Dat werd meteen ongeloofwaardig.
Ik heb vorig jaar een klein stukje van de Mol gezien, maar inderdaad door dat ze als laatst ging over het koord en zij klein is, was dit gelijk voor mij een reden dat ze waarschijnlijk wel de mol is, omdat het zo onlogisch is, als de echte mol dit aangestuurd had dat zij als laatst ging. En voor deze opdracht hoefde ik geen lange uitleg te hebben, want dit was gewoon logisch denken. Toen ik later terug kwam toen het bekend was ik totaal niet verbaasd dat ze het was.

Mensen alvast plezier met kijken van De Mol.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2024, 16:49:57 door Mol1991 »

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #134 Gepost op: 13-03-2024, 17:01:25 »
Zo’n hint neem je het hele seizoen mee, de optelsom wordt versneld, zoals bij lopen op een koord, dat de mol er voor gezorgd zouden hebben dat de kleine Comfort op de kabel terecht kwam en zij te klein was om wat te pakken. Dat werd meteen ongeloofwaardig.
Maar de naam Comfort bij de kandidatenvoorstelling was helemaal geen hint. Dat is ook nooit zo voorgesteld in de laatste aflevering wanneer alle hints worden overlopen. Dat jij dat interpreteert als een hint is goed voor jou, maar dat was het helemaal niet.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #135 Gepost op: 13-03-2024, 18:04:23 »
Dat is zeker wel een tip/hint die langsgekomen is in de laatste aflevering.
... de kandidaten werden voorgesteld met een cryptische omschrijving ... alleen de naam de mol stond voluit geschreven ...
« Laatst bewerkt op: 14-03-2024, 12:17:14 door WillempieW »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #136 Gepost op: 14-03-2024, 08:43:35 »
- In de eerste aflevering beginnen ze met twee mollen. Aan het einde van de aflevering valt in plaats van de kandidaat die de minste vragen goed heeft, de mol die tot dan toe het meest verdacht wordt af.
Ahhh ja. Ik ben nooit zo'n voorstander geweest van de 2 mollen theorie maar op deze manier zou ie wel lukken ja. Het is een eerlijke strijd, ze willen allebei de mol worden, en win je dan doe je inderdaad tot en met het einde mee. Er zal iets ingebouwd moeten worden dat beiden dan ook echt mollen in de 1e aflevering als verplicht onderdeel.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #137 Gepost op: 14-03-2024, 11:32:00 »
BESTE VRIENDEN IETS ZAL VANAVOND GEBEUREN
1852, 1924 en 2048 zijn alledrie schrikkeljaren. En 52/4 is 13, en 48/4=12. De 12e letter is een L, de 13e letter is een M. Kom je tot M F L. Mol F?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #138 Gepost op: 14-03-2024, 12:44:17 »
Zou de brutale hint zijn dat de mol een samengestelde naam heeft? Dus bestaande uit 2 voornamen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #139 Gepost op: 14-03-2024, 21:46:44 »
1852, 1924 en 2048 zijn alledrie schrikkeljaren. En 52/4 is 13, en 48/4=12. De 12e letter is een L, de 13e letter is een M. Kom je tot M F L. Mol F?
Ik kan het niet helemaal volgen.
Waarom deel je door 4?