Auteur Topic: Start De Mol 2024  (gelezen 17196 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #200 Gepost op: 21-03-2024, 15:43:50 »
Dit is wat ik langs een kant een beetje een nadeel vind aan de mol, hints een aanwijzingen buiten het programma. Het maakt het wat te breed voor mijn smaak omdat je gewoon niet alles kan volgen . Van een andere kant vind ik het wel tof gedaan natuurlijk, zoals bv tijdje terug de tijdstippen op de socials waarop de mol berichten stuurde .

Er is duidelijk sprake van een dubbelrol voor iemand en dat dat niet gilles zelf gaat zijn .
In beeld hebben we al gehoord dat iemand een afwijkende rol had , en we hebben al de “2”-tokens gezien , vermoedelijk , tijdens een opdracht .

Dus het idee van een te verdienen extra rol blijft nog overeind. Deze zou kunnen wisselen van eigenaar per opdracht als er “2” tokens te verdienen zouden zijn en ook de invulling kan aangepast worden per opdracht .

Wat ook nog niet ontkracht is , is een duo presentatie , maar zelf geloof ik niet in die theorie omdat ik het geen toegevoegde waarde vind hebben

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #201 Gepost op: 21-03-2024, 19:11:25 »
Die spot dat niet elke opdracht dubbel gespeeld zal worden heeft me er wel aan doen denken dat degene met de 2-token misschien wel bij een mislukte opdracht dat token mag inzetten om die opdracht opnieuw te doen.

Dan wordt niet élke opdracht dubbel gespeeld. Maar sommigen dus wel.

En daardoor wordt het moeilijker voor de mol.

En het dubbelspel slaat dan op het feit dat een spel (opdracht) twee keer gespeeld wordt.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #202 Gepost op: 21-03-2024, 19:25:47 »
Die spot dat niet elke opdracht dubbel gespeeld zal worden heeft me er wel aan doen denken dat degene met de 2-token misschien wel bij een mislukte opdracht dat token mag inzetten om die opdracht opnieuw te doen.

Dan wordt niet élke opdracht dubbel gespeeld. Maar sommigen dus wel.

En daardoor wordt het moeilijker voor de mol.

En het dubbelspel slaat dan op het feit dat een spel (opdracht) twee keer gespeeld wordt.

Vind dit eigenlijk een prachtige theorie ::ok::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #203 Gepost op: 21-03-2024, 19:27:55 »
Ik denk nog steeds dat Philippe's uitspraak een misleiding is in de edit.

Het is te mooi in elkaar gezet. Plus we zouden dan al weten dat hij de 2-troef in handen heeft gehad. ;)

Ik denk gewoon dat het een ver-dubbel-laar is. Deze kandidaat speelt bij de opdracht voor 2x zoveel geld. Ofwel een dubbel-spel.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #204 Gepost op: 21-03-2024, 20:41:01 »
Goh 2 ideetjes na elkaar die ik allebei ook gedacht heb.

Het woord elke in de zin dat niet elke opdracht dubbel gespeeld wordt , vond ik enorm opvallend en ik had meteen zoiets van “ dus sommige opdrachten wel ? “

En een mol zijn taak is geld uit de pot spelen, dus als een kandidaat dubbel zoveel  geld kan verdienen, wordt het voor de mol zwaarder.

We gaan het zien , zijn beide ideeen die zeker binnen het format gerealiseerd kunnen worden en die nog niet door een van de spotjes worden tegengesproken


Update: over dat niet elke opdracht dubbel gespeeld wordt, op verschillende kanalen wordt deze boodschap verschillend weergegeven. Bij de een ontbreekt het keywoord elke , wat voor mij de boodschap compleet anders zou maken
« Laatst bewerkt op: 21-03-2024, 20:56:58 door Tarbozan »

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #205 Gepost op: 21-03-2024, 21:50:30 »
Het is gewoon wat Annebeestje zegt hoor.
"Dit jaar speelt niet alleen de mol dubbelspel, maar dat wil niet zeggen dat elke opdracht dubbel gespeeld wordt."

Het is dubbel te interpreteren, ofwel wordt elke opdracht gewoon gespeeld zoals anders, ofwel kan een enkele opdracht opnieuw gespeeld worden.
Ik hoop het eerste, anders zien we 2x dezelfde opdracht voorbij komen, wat extra tijd kost en minder opdrachten voor ons.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #206 Gepost op: 21-03-2024, 22:25:38 »
Goh 2 ideetjes na elkaar die ik allebei ook gedacht heb.

Het woord elke in de zin dat niet elke opdracht dubbel gespeeld wordt , vond ik enorm opvallend en ik had meteen zoiets van “ dus sommige opdrachten wel ? “

En een mol zijn taak is geld uit de pot spelen, dus als een kandidaat dubbel zoveel  geld kan verdienen, wordt het voor de mol zwaarder.

We gaan het zien , zijn beide ideeen die zeker binnen het format gerealiseerd kunnen worden en die nog niet door een van de spotjes worden tegengesproken


Update: over dat niet elke opdracht dubbel gespeeld wordt, op verschillende kanalen wordt deze boodschap verschillend weergegeven. Bij de een ontbreekt het keywoord elke , wat voor mij de boodschap compleet anders zou maken
Wat ik gelezen heb is dat er 2 stukjes te horen zijn geweest die op elkaar leken. In de ene iets van niet elke opdracht dubbel gespeeld en in de andere dat opdrachten niet dubbel zijn gespeeld.

Daardoor denk ik nu dat we af en toe opdrachten gaan krijgen waarbij de mol een opdracht in een opdracht erbij moet doen. Misschien dat er dan plus geld op het spel staat? Een opdracht die alleen de mol kan laten mislukken dus waarbij niet genepmold kan worden?

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #207 Gepost op: 22-03-2024, 06:48:33 »
De spots lijken vandaag door te gaan:
- Niet dubbel zoveel afleveringen
- Niet twee keer zoveel eliminaties
- Niet dubbel zoveel kandidaten en geen 2 mollen
« Laatst bewerkt op: 22-03-2024, 10:50:57 door Deluxenite »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #208 Gepost op: 22-03-2024, 10:40:21 »
De hele ochtend zijn er al radiospotjes te beluisteren, waarin Gilles een aantal theorieën debunked.  ::joehoe::

"Beste vrienden, luister goed want deze versie van onze radiospot wordt maar 1 keer uitgezonden"
en vervolgens steeds een andere versie:
- "Dit jaar zit er een twee in het logo van de mol, maar dat wil niet zeggen dat de kandidaten twee molboekjes gaan krijgen."
- "De mol wordt dit jaar dubbel zo moeilijk, maar dat wil niet zeggen dat de eliminatietest uit dubbel zoveel vragen bestaat."
- "Dit jaar speelt niet alleen de mol dubbelspel, maar dat wil niet zeggen dat ik een dubbelrol krijg."
- "Dit jaar speelt niet alleen de mol dubbelspel, maar dat wil niet zeggen dat elke opdracht dubbel gespeeld wordt."

Pas op: er gaan heel veel half geïnterpreteerde teksten rond op de socials, maar deze hierboven heb ik echt letterlijk kunnen nagaan.

En dan nog een paar die ik heb gelezen op de socials, maar nog niet zelf heb gehoord:
- geen 2 molboekjes
- niet spelen in duos
- geen ex-kandidaten
- geen twee mollen
- voor de kijker niet dubbel zo moeiijk
- niet moeilijker voor de kandidaten

Hm opvallend: het radiospotje "Dit jaar speelt niet alleen de mol dubbelspel, maar dat wil niet zeggen dat ik een dubbelrol krijg." is vanochtend voor de tweede keer uitgezonden tijdens een uitzending van Studio Brussel waarin Gilles te gast was.

De bewering "wordt maar 1 keer uitgezonden" is dus niet waar.
Dus dan toch: De audio-Loog? :P

Dit was 21-3 op radio 2 te horen
Dit was 22-3 op Studio Brussel te horen
« Laatst bewerkt op: 22-03-2024, 10:59:59 door annebeestje »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #209 Gepost op: 22-03-2024, 11:13:35 »
Ik hoop dat ze weer starten met het afzonderen van wat kandidaten van de groep, dan kunnen we die meteen weer schrappen als mol ::trots::. Zo bleven er 2 jaar geleden 2 onder de grond en ook vorig jaar had je dat met Toos en Lieselot, deden niet mee met mollen dus meteen te schrappen als mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #210 Gepost op: 22-03-2024, 13:06:06 »
Die spot dat niet elke opdracht dubbel gespeeld zal worden heeft me er wel aan doen denken dat degene met de 2-token misschien wel bij een mislukte opdracht dat token mag inzetten om die opdracht opnieuw te doen.

Dan wordt niet élke opdracht dubbel gespeeld. Maar sommigen dus wel.

En daardoor wordt het moeilijker voor de mol.

En het dubbelspel slaat dan op het feit dat een spel (opdracht) twee keer gespeeld wordt.

Mooie theorie, maar ik denk vanuit productioneel oogpunt wel heel moeilijk te verwezenlijken.
Vertragingen in opnames (lijkt mij iets dat best veel voorkomt) kunnen er dan voor zorgen dat nóg een keer dat spel spelen moeilijk wordt door tijdsgebrek.
Verder zegt Philippe in de trailer: "ik heb een andere rol". Dat is niet iets dat je zegt wanneer het spel herspeelt mag worden, maar eerder dat je dankzij die token een andere rol krijgt toebedeeld. Een spel herspelen is iets wat de hele groep moet doen. Meestal toch.
I was blind but now I can see

Offline Mol-NL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #211 Gepost op: 24-03-2024, 19:08:40 »
Kan er morgenvroeg ook via NPO Start terug gekeken worden?

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #212 Gepost op: 24-03-2024, 19:11:42 »
Volgens mij komt de aflevering daar pas om 20 uur online.

Offline ennasil

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #213 Gepost op: 24-03-2024, 19:21:58 »
Heeft iemand enig idee hoe laat we de uitzending vanavond in nederland kunnen kijken?

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #214 Gepost op: 24-03-2024, 19:35:18 »
Heeft iemand enig idee hoe laat we de uitzending vanavond in nederland kunnen kijken?
Ik denk via de site van goplay vanaf kwart na 8 ongeveer. Een kwartier na de start op tv.
Wel een account aanmaken.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #215 Gepost op: 24-03-2024, 19:40:40 »
Ik denk via de site van goplay vanaf kwart na 8 ongeveer. Een kwartier na de start op tv.
Wel een account aanmaken.

 ::hyper::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #216 Gepost op: 24-03-2024, 19:42:49 »
Kan best zijn dat we live mee kunnen kijken, die begint dan om 8 uur.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #217 Gepost op: 24-03-2024, 19:43:59 »
Nog beter, veel plezier iedereen.  ::bravo::

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #218 Gepost op: 24-03-2024, 20:01:05 »
https://www.goplay.be/video/de-mol/de-mol/livedemols12afl1#autoplay

Ik kan hier in ieder geval de voorbeschouwing live kijken (en een deel van het reclameblok ::rofl::) Neem aan dat de aflevering zelf ook live te zien is.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #219 Gepost op: 24-03-2024, 20:19:12 »
Via diezelfde link heb ik af en toe beeld en later weer alleen zwart scherm met alleen geluid. LIVE lijkt niet helemaal goed te gaan.
Winnaar Klassiekers Pool 2023