Poll

Wie is de Mol?

Bernard
16 (9.9%)
Michaël
72 (44.4%)
Senne
74 (45.7%)

Totaal aantal stemmen: 162

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 53968 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #140 Gepost op: 7-04-2024, 18:48:57 »
Charlotte
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #141 Gepost op: 7-04-2024, 19:15:14 »
Lastig nog. Na afl. 1 verdacht ik Marta/Coco het meest, maar ik krijg weinig hoogte van haar.
Na afl. 2 stijgt Senne enorm bij mij, maar ik twijfel of dat hij niet teveel voor de hand ligt.
Ik krijg wel het vermoeden, na de 'bevrijd Senne-opdracht' dat de mol tijd heeft gerekt; daarmee vind ik Senne én Philippe zeer verdacht (Karolien ook, maar ja: zij kan niet meer). Dus dan toch Philippe?
En Charlotte en Lynn durf ik ook niet uit te sluiten.

Oké, ik moet kiezen:

Voor nu:
1. Coco
2. Charlotte
3. Lynn
4. Senne
5. Philippe
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #142 Gepost op: 7-04-2024, 19:36:05 »
Twee aflevering ver en ik hink nog steeds op meer benen dan ik heb.

Puur rationeel kom ik bij Charlotte uit: gunstige positie op de boot, zichzelf onterecht verdacht gemaakt bij de verdubbelaars, we zien haar weinig goed doen bij de ijsjes in bij de wetten en gevangenen komt ze met nul juiste suggesties. Als Michaël en Senne de doos niet hadden opengemaakt, had zij het wel gedaan.

Senne zou ik een heel goede vinden. Ik had het oorspronkelijk niet gezien, maar hij lijkt ook subtiel te pushen om al gelijk op de knop te drukken. Alleen is het zo subtiel dat de groep nog even wacht en het dus één seconde scheelt of de opdracht had 8000 euro kunnen opleveren.  Verder heeft hij de tweede aflevering alles fout gedaan wat hij fout kon doen.

Coco, mijn hoofdverdachte van vorige week, sluit ik ook zeker nog niet uit. Als ze de mol is, dan houd ze van drama. Dat al veel kandidaten haar nu noemen bij hun verdenkingen, vind ik echter een veeg teken.

Philippe heeft op papier een goede track record voor een mol, maar het voelt nog wat te veel als nepmollen. Dat hij uiteindelijk precies op het juiste moment Berlusconi noemde en tot bij Senne in de gevangenis geraakte is zijn grootste bewijs voor hem als mol.

Stéphanie wilde ook graag de doos van Pandora openmaken. Ik verwacht de mol bij de kandidaten die zich snel bevrijden op de boot en dan snel willen drukken. Tegelijkertijd vraag ik me af hoe ze zich zo snel heeft kunnen laten ontmaskeren bij de verdubbelaars en waarom ze goed voor de dag lijkt te komen bij de olijven en de ijsjes (ze vangt weinig volgens Charlotte maar op de andere posities lijkt ze goed bezig.).

Michaël zou ik wel een mooie mol vinden, maar af en toe doet hij heel kandidaatse dingen. Ook Bernard en Lynn zie ik voorlopig als fanatieke kandidaten
...óf niet!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #143 Gepost op: 7-04-2024, 19:41:06 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 3:
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #144 Gepost op: 7-04-2024, 21:24:06 »
Stéphanie 100%

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #145 Gepost op: 7-04-2024, 21:30:27 »
Nog steeds Stéphanie.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #146 Gepost op: 7-04-2024, 21:38:25 »
Charlotte of Stephanie

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #147 Gepost op: 7-04-2024, 21:41:43 »
Degene die het zwijgen opgelegd zijn. Charlotte, Michael verspreken zich uit enthousiasme. Hé wat jammer. Super logische natuurlijke reactie.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #148 Gepost op: 7-04-2024, 22:44:03 »
Coco.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #149 Gepost op: 7-04-2024, 23:05:39 »
Nog altijd Michaël of Bernard.

Restoptie Stéphanie.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #150 Gepost op: 7-04-2024, 23:59:09 »
Opdracht 1: Weinig optie om te mollen bij de detectives, elke molactie kan worden rechtgezet via plan b door een andere kandidaat. Straatagent lijkt me ook niet handig als mol aangezien je met iemand samen loopt. Beste optie zat dus in de controlekamer door foute liedjes te kiezen of het verkeerde nummer op de plattegrond door te geven (wat heel goed gebeurd kan zijn bij de laatste tas gezien een opvallend gebrek aan info via de montage).

Opdracht 2: Hier kun je Bernard en Coco praktisch wegstrepen. Uitstekend werk van Michael En Lynn bij die moeilijke deelopdracht, vond Michael’s verbale reactie niet geheel onlogisch. Verder geen sterke molacties gezien.

Opdracht 3: Als mol zou ik hier toch kiezen om subtiel te sturen via de BMW groep. Ik ga er vanuit dat Gilles via een signaal heeft aangegeven waar de bom zat. Charlotte vind ik onmols omdat zij zich moest onthullen als sterke leugenaar tov de andere kandidaten (haar betoog was mij wat agressief om overtuigend te zijn, maar goed ik heb niet helemaal gehoord). Elke kandidaat bij de BMW groep had hier wel een verdacht moment door te wijzen naar het verkeerde duo.

Conclusie: Senne blijft de kandidaat die telkens op de meest logische molpositie zit en op subtiele wijze molt. Als hij het niet is, zitten we met een mol die bijna 0 invloed heeft uitgeoefend tijdens de sleutelmomenten van opdrachten 2 en 3 van aflevering 2 (want, het duo dat tot bovenaan het kasteel kwam ligt er nu uit). Verder blijft Stephanie een vraagteken waar we na 3 afleveringen nog steeds weinig hoogte van krijgen, dus die sluit ik niet uit. De rest lijkt me momenteel onwaarschijnlijk.

« Laatst bewerkt op: 8-04-2024, 00:12:28 door Jordyep »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #151 Gepost op: 8-04-2024, 00:05:09 »
Michael ::zwaai::

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #152 Gepost op: 8-04-2024, 00:10:39 »
Bernard of Michaël.

Zou nog kunnen, Stefanie of Senne.
Verwacht ik niet als mol: Coco of Lynn.
Niet de mol: Charlotte (3 afleveringsquotes die zo overduidelijk op haar slaan is me te veel)

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #153 Gepost op: 8-04-2024, 08:41:55 »
1. Coco

2. Stéphanie of Senne

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #154 Gepost op: 8-04-2024, 09:22:18 »
Charlotte

ook deze aflevering erg mollig: neemt wel heel snel de foute telefoon op en stuurt de lopers daarmee geheel de verkeerde kant op. Verbreekt de door haarzelf opgelegde zwijgplicht. En blijkt enorm goed te kunnen liegen in de Apecar, waardoor opnieuw geld blijft liggen.

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #155 Gepost op: 8-04-2024, 10:57:12 »
Stéphanie of Senne

Het verhaal van Jordy een paar posts terug lijkt me een mooie samenvatting.
Er valt ook veel te zeggen voor Stéphanie, vind ik.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #156 Gepost op: 8-04-2024, 11:39:48 »
Si, na deze aflevering Stéphanie,
Coco heb ik op de reservebank.

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #157 Gepost op: 8-04-2024, 12:21:53 »
Nog steeds Michael  ::jaja::

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #158 Gepost op: 8-04-2024, 13:30:39 »
Ik blijf bij Michaël.
Af en toe kandidaatse dingen (dat verwacht ik ook van een mol, en wees maar zeker dat dat ook in beeld wordt gebracht), maar als puntje bij paaltje komt molt hij toch wel wat af. En hij weet het te verschuilen achter "zijn enthousiasme"
Aan de boot, zijn kaars uitlopen om de andere te hulp te snellen, de doos van Pandora (die dit seizoen zeker moest geopend worden), de Omerta verbreken.
Bij de doos van Pandora was hij dan ook nog eens diegene die Lynn ging halen. Het zou me niets verbazen als we in de laatste aflevering een beeld krijgen van een Michaël die heel snel Lynn gaat halen, om dan, eens de hoek om, rustig op zijn gemakje naar haar kamer wandelt.

Senne, zou nog kunnen, maar toch een tikkeltje te passief als mol.
Stéphanie, zou ook nog kunnen, maar een tattoo laten zetten om de groep te helpen aan een hint vind ik vrij onmols.

Bernard, Lynn en Charlotte heb ik beetje afgeschreven, net omdat ze te verdacht worden neergezet.
Lynn en Bernard zie ik de finale spelen.
I was blind but now I can see

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #159 Gepost op: 8-04-2024, 13:34:54 »
Senne was wel mee om Lynn te halen.