Ik zie niet in waarom de mol zelf een aantal vraagtekens zou nemen aangezien ze de winst van de opdracht zouden verdubbelen maar de mol kan er wel op aangestuurd hebben om er één te nemen. Anders zou de derde opdracht met die vraagtekens niet hebben kunnen doorgaan.
Daarom denk ik dat de mol toch in het groepje zat bij de voorwerpen. Door deze opdracht snel op te lossen kweek je vertrouwen en kun je ook beslissen om snel op de knop te drukken waardoor er al zeker geen €6000 in de pot komt.
Of je nu als mol aanstuurt om ze te pakken, of ze zelf pakt, de uitkomst blijft toch hetzelfde voor de mol. Dan kan je er beter één zelf pakken en kandidaats lijken.
Wat je als mol zeker niet gaat doen is er twee nemen. Dus Bertrand valt voor mij al zeker af.
Ik denk ook niet dat de mol gedoken heeft.
Tactisch lijkt het me beter voor de mol om diegene op het dek zo lang mogelijk te laten wachten. Zo hebben ze minder tijd om molboekjes op te duiken.
Of de kandidaten op het dek drukken af en spelen 6000€ kwijt.
Of de kandidaten op het dek wachten en wachten zodat er bijna geen tijd meer over is om molboekjes op te duiken. Als er dan nog wat gediscussieerd wordt wie eerst mag (de vraagtekens, weet je wel) kan het dan zelfs zijn dat er zelfs geen 4 kandidaten hun molboekje kunnen opduiken.
Ik denk dat de mol dus niet bij de 4 zit die aan dek zijn geraakt.
Voor de mol kijk ik dan naar Michaël, die zijn eigen telling en de telling van anderen meermaals om zeep hielp. Of Philippe, maar ik denk dat hij aan het nepmollen was. Zijn invloed is ook zeer beperkt, want maximum 2000€.