Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire  (gelezen 9187 keer)

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #60 Gepost op: 2-04-2024, 15:33:16 »
Wie waren de tien bekende personen eigenlijk? Want we hebben ze niet allemaal gezien. Misschien kunnen we er nog een hint uit puzzelen. (En was het niet voor niets dat de eerste persoon die we zagen Arno Hintjens was.)

HINT Jens.....alles komt terug...toch niet ook de koenkoeksklok? 😂

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #61 Gepost op: 2-04-2024, 15:59:50 »
Ik dacht nog, 'komt Gillian dan nog terug?'

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #62 Gepost op: 2-04-2024, 16:36:51 »
Wat is de invloed die senne heeft totdat er een duo boven staat ? Ventilator uit zetten.

Dus wat zou een mol willen.?  dat die aan biijven, dus is het van charlotte ( en karolien ) om michael te overrulen met de communicatie over senne en de walkietalkie een mol gedraging

Ik zou hier als mol een beetje spelen met de ventilatoren. Uitzetten zodat ze zich veilig wanen en veel tijd kunnen besteden aan het doorlezen van die boeken of het aansteken van kaarsen bij de mugshots en aanzetten zodra ze er bijna klaar voor zijn om de opdracht af te ronden. Maar goed, dan zou de mol dus wel info moeten krijgen over waar de duo's mee bezig zijn.

Ik vond Senne hier niet zo verdacht omdat hij echt z'n best deed om contact te leggen, tot twee keer toe die ventilator noemde en uit zichzelf met die zinnetjes kwam.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #63 Gepost op: 2-04-2024, 16:54:04 »
Ik zou hier als mol een beetje spelen met de ventilatoren. Uitzetten zodat ze zich veilig wanen en veel tijd kunnen besteden aan het doorlezen van die boeken of het aansteken van kaarsen bij de mugshots en aanzetten zodra ze er bijna klaar voor zijn om de opdracht af te ronden. Maar goed, dan zou de mol dus wel info moeten krijgen over waar de duo's mee bezig zijn.

Ik vond Senne hier niet zo verdacht omdat hij echt z'n best deed om contact te leggen, tot twee keer toe die ventilator noemde en uit zichzelf met die zinnetjes kwam.

Ja maar na hoeveel tijd?
Hij zei eerder ook dat er in zijn cel geen informatie te vinden was over de personen..

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #64 Gepost op: 2-04-2024, 17:05:47 »
Ja maar na hoeveel tijd?
Hij zei eerder ook dat er in zijn cel geen informatie te vinden was over de personen..

Ja, de mol zou dan van de productie realtime info moeten krijgen over het wel en wee van de duo's en als dat niet zo is (wat best aannemelijk is) dan gewoon een beetje hinderlijk spelen met die knop na een minuut of 10, zodat ze toch steeds 10 minuten verspelen en weer een nieuw duo naar binnen moeten sturen.

Wat bedoel je met de tweede zin?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #65 Gepost op: 2-04-2024, 17:09:52 »
Ja, de mol zou dan van de productie realtime info moeten krijgen over het wel en wee van de duo's en als dat niet zo is (wat best aannemelijk is) dan gewoon een beetje hinderlijk spelen met die knop na een minuut of 10, zodat ze toch steeds 10 minuten verspelen en weer een nieuw duo naar binnen moeten sturen.

Wat bedoel je met de tweede zin?

Oh dat was vooral met betrekking tot de zinnetjes. Daar kwam hij wel (uiteindelijk) zelf mee, maar wel na eerst al te hebben gezegd dat in de cel geen informatie te vinden was. Voor hetzelfde geld ontdekte hij die op een moment dat er nog maar 5 minuten op de klok waren.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #66 Gepost op: 2-04-2024, 17:26:12 »
Oh dat was vooral met betrekking tot de zinnetjes. Daar kwam hij wel (uiteindelijk) zelf mee, maar wel na eerst al te hebben gezegd dat in de cel geen informatie te vinden was. Voor hetzelfde geld ontdekte hij die op een moment dat er nog maar 5 minuten op de klok waren.

Zoals ik het me herinner kwam hij daar eerder mee en had het nog nut (als ze beter met hem samen hadden gewerkt. Ik had me gewoon van de domme gehouden als mol, niemand die weet dat er aanwijzingen in die cel waren.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #67 Gepost op: 2-04-2024, 17:33:08 »
Zoals ik het me herinner kwam hij daar eerder mee en had het nog nut (als ze beter met hem samen hadden gewerkt. Ik had me gewoon van de domme gehouden als mol, niemand die weet dat er aanwijzingen in die cel waren.

Hmm, ja wel met t risico dat de 2 die uiteindelijk boven komen t opmerken.. En in theorie zou t natuurlijk ook nog kunnen dat iemand nadrukkelijk heeft gezegd 'kijk eens op de muren of daar echt niks staat'. Dan moet je wel.

Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #68 Gepost op: 2-04-2024, 18:43:21 »
Geniale opdracht, zeker haalbaar. Charlotte is hier heel mols door te weigeren communiceren met Senne. Ook Coco vind ik verdacht. Ze biedt echt veel tegengewicht aan Lynn die we hier echt wel met viltstift kunnen afstrepen.

Ik denk zeker dat de mol eventueel net wel in de positie van Senne wil zitten. Door laat aan tafel te komen maak je kans op die positie, zonder dat het echt opvalt. Charlotte en Lynn afstrepen zou ik, in tegenstelling tot mijn goede vriend meneer Tunnelgraver, niet doen.
Charlotte is heel verdacht in deze opdracht. Eerst niet communiceren met Senne, terwijl Karolien het als eerst zei. Niet opvallend dus tov andere kandidaten. Michaël die deze opdracht heel goed doet, waar Charlotte steeds zorgt dat wanneer ze met Michaël in het kasteel zit dat net zij de opdracht laat mislukken door steeds zijn hulp te vragen.

Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #69 Gepost op: 2-04-2024, 18:46:53 »
Bernard en Stefanie bij de touwen. Bernard pakt eerst een goed touw en daarna suggereert hij een verkeerde en laat Stéfanie aan dat touw trekken dat fout is.

Karolien en Charlotte heel fel dat praten met Senne tijdverlies is. Bernard gaat erin mee en gaat plat op zijn buik, wat mislukt.

Dan een discussie dat ze anders moeten gaan spelen, want ze komen niet verder. Michaël zegt dat ze iets moeten doen met Senne zijn ding (porto). Lynn zegt we moeten samenwerken met Senne. Bernard kaapt deze discussie met we moeten onze opdracht zeggen tegen Senne. Dan komt Marta ‘Coco’ met misschien kan hij ook … en Bernard kaapt deze opmerking met:Hij kan de ventilators uitzetten. ..Die schakelaar…
Samengevat: de groep overlegt, komt tot de juiste conclusies en Bernard kaapt die als de zijne.
Ik zie Lynn Bernard wel geloven, maar Stéfanie en Coco kritisch zijn, en Michaël was in afl. 1 al kritisch op Bernard.
Om tijd te rekken beslist Bernard in zijn eentje de kaars aan te steken bij Kurt Cobain, maar laat Stéfanie die eerst nog aan de porto staat, vervolgens weer de foute kaars aansteken. Philippe had Kurt Cobain al genoemd, die kan je de schuld geven.
Weer bij de groep je onverdacht maken door te roepen Kurt Cobain niet, 2x.
Coco aan het nepmollen met Al Capone. Lynn weer veel te fel in geen overleg met Senne. Misschien ook wel een nepmol.
Senne doet veel goed, had wat actiever kunnen zijn met zoeken, maar communiceert prima. Zat in deze positie mede dankzij Bernard.

Ik zie hier puur molgedrag bij Bernard, geven en nemen, anderen fouten laten maken, meegaan in de fouten van anderen en de goede conclusies van anderen kapen. Kasie Kloost zou ik zeggen.
Er zit hier ene in tunnelvisie :)

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #70 Gepost op: 2-04-2024, 19:42:01 »
Als ik de eerste scene in de toren met Senne terugkijk dan denk ik dat hij :

Bij het tijd-scherm kon als hij wat meer moeite had gedaan;

Dat hij met de hamer de sleutels had kunnen pakken;

En dat hij met de sleutels de deur had open kunnen doen..

Maar goed, Karolien zegt: We kunnen je alléén met de kaars bevrijden. En dat klopt natuurlijk ook wel.

Heeft Senne instructies gekregen van de makers, of heeft hij toch op het scherm gekeken?
Carpe Diem

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #71 Gepost op: 2-04-2024, 20:02:55 »
Hmm, ja wel met t risico dat de 2 die uiteindelijk boven komen t opmerken.. En in theorie zou t natuurlijk ook nog kunnen dat iemand nadrukkelijk heeft gezegd 'kijk eens op de muren of daar echt niks staat'. Dan moet je wel.

Waarom moet je dan echt wel.  Er is niemand van de deelnemers in die ruimte geweest behalve senne.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #72 Gepost op: 2-04-2024, 20:17:47 »
Dat gevoel heb ik ook. Hij kan heel zeker aan de tablet.
Als hij op zijn knieën gaat zitten, of desnoods plat op de buik.

Hij is de enige die de opdracht van 10.000€ volledig kan blokkeren.
Dat kan door de ventilators, en desnoods door elke keer zijn eigen kaarsje uit te blazen.

Verder zit hij in een sterke onderhandelingspositie om snel bij de doos van Pandora te komen. "Zet mij op 2 of je krijgt de hamer niet".
De doos moet zo snel mogelijk open. Elke duo heeft een kans om zijn naam op het deksel te vinden.

Zou me niks verbazen moest hij bewust Karolien en Philippe hebben doorgelaten bij de ventilators, omdat die het minst waarschijnlijk de hint van Gilles zouden doorhebben.

En dan is er nog dit shot, op het moment dat Karolien en Philippe boven aankomen.
Als Senne een kandidaat zou zijn:
- ofwel hoort hij de deuren opengaan. Dan zou hij toch aan zijn celdeur staan?
- ofwel denkt hij dat het spel nog bezig is. Dan zou hij of bij de walkietalkie staan, of ervoor zorgen dat de ventilators uit blijven waardoor dat aftellend lampje zou branden. Zijn eigen ventilator draait ook nog.

Maar hij staat daar wat te niksen.


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #73 Gepost op: 2-04-2024, 20:25:13 »
Zou me niks verbazen moest hij bewust Karolien en Philippe hebben doorgelaten bij de ventilators, omdat die het minst waarschijnlijk de hint van Gilles zouden doorhebben.

Ik denk dat niemand die 'hint' had doorgehad. De moeilijkheid is niet de deksel van de doos, maar het vinden van de blacklight lamp. Als ze al iets zouden doen, wat erg onwaarschijnlijk is als de pot aan het leeglopen is, dan is het grondig de doos inspecteren op zoek naar geheime vakjes, los zittende schotjes o.i.d.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #74 Gepost op: 2-04-2024, 21:07:24 »
Let er ook op dat de montage ons alle kanten kan opsturen, qua beeld, qua duiscussies, etc.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #75 Gepost op: 2-04-2024, 21:18:42 »
Er zit hier ene in tunnelvisie :)
Niks mis met tunnelvisie als het de juiste visie is.
Maar verras me. Wat is jouw visie, want alleen maar roepen tunnelvisie is wat magertjes zo zonder een alternatief te bieden. Bernard speelt het spel. Past 4 verschillende moltechnieken toe in 1 opdracht. Dat heb ik bij de anderen niet gezien.

Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #76 Gepost op: 2-04-2024, 21:36:28 »
Niks mis met tunnelvisie als het de juiste visie is.
Maar verras me. Wat is jouw visie, want alleen maar roepen tunnelvisie is wat magertjes zo zonder een alternatief te bieden. Bernard speelt het spel. Past 4 verschillende moltechnieken toe in 1 opdracht. Dat heb ik bij de anderen niet gezien.
Charlotte die amper communiceert met Senne, Charlotte die rare moves doet waardoor Michaël in zijn enthousiasme het vuurtje kwijt is. Charlotte die anderen overtuigt om niet te communiceren.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #77 Gepost op: 3-04-2024, 08:03:14 »
Waarom moet je dan echt wel.  Er is niemand van de deelnemers in die ruimte geweest behalve senne.

Karolien en Philippe uiteindelijk ook.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #78 Gepost op: 3-04-2024, 09:34:02 »
Aangezien er veel fans waren dacht ik, misschien zit de mol op OnlyFans. Charlotte en Stephanie kan ik er niet op terugvinden.

Edit: misschien kunnen de vrouwelijke molloten Senne en Michaël even checken.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2024, 09:36:48 door Belgian Mol »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #79 Gepost op: 3-04-2024, 15:37:45 »
Charlotte die amper communiceert met Senne, Charlotte die rare moves doet waardoor Michaël in zijn enthousiasme het vuurtje kwijt is. Charlotte die anderen overtuigt om niet te communiceren.
Karolien zei als eerste om niet te communiceren. Karolien was hier een adrenalinejunk net zoals Charlotte overspoeld door het spel. Dat Michael zijn kaars uitging kwam ook door zijn enthousiasme. Charlotte was oprecht in haar balende reactie, zij had die kaars echt aan willen steken en dat kon nu niet doordat Michael zijn kaars uit was. Charlotte is veel te impulsief in haar reacties, zit niks berekends achter.
Remember Kurt Cobain.

Dat Charlotte vol adrenaline zat kon je zien bij haar reactie op de zeer doorzichtige nepmolactie om Al Capone’s kaarsje te branden door Lynn en Coco.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2024, 15:41:42 door foxhunter »