Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire  (gelezen 9170 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #80 Gepost op: 3-04-2024, 16:22:36 »
Ik ga Charlotte niet doorstrepen vanwege haar reacties, integendeel. Een mol maakt zich soms bewust boos op anderen of geeft vaak openlijk anderen de schuld als er iets misloopt.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #81 Gepost op: 3-04-2024, 20:05:09 »
Ik heb wel erg gelachen met de gezichten van Karolien en Philippe toen Senne vroeg wie op 0% stond.  ::rofl::

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #82 Gepost op: 3-04-2024, 20:17:00 »
Ja maar als Senne daar door de mand viel was Karolien niet afgevallen.. toch?

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #83 Gepost op: 3-04-2024, 20:27:19 »
Als hij de mol is heeft hij dat daar goed gespeeld, mede door achteraf verongelijkt Bernard te beschuldigen hem in de douche te laten en dat hij daar niets wist en niemand met hem praatte via de porto. De schuld bij iedereen leggen behalve zichzelf.

Ik denk ook niet dat hij al verdacht wordt in de groep.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #84 Gepost op: 3-04-2024, 21:03:03 »
Mollen maken zich regelmatig kwaad op anderen of maken anderen verdacht. In het verleden zijn er voorbeelden genoeg.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #85 Gepost op: 4-04-2024, 12:26:19 »
Ik vraag me ineens af of Senne m.b.v. de klauwhamer de tablet-klok naar zich toe had kunnen trekken, vooropgesteld dat de houten constructie met de tablet überhaupt te verschuiven was natuurlijk. Hij kon met zijn handen n.l. net niet bij de tablet, maar met de klauwhamer wel.

Áls dit mogelijk was dan had hij ook nog de mogelijkheid om naar de tijd te kijken en eventueel erover te communiceren met de duo's in de andere kamers.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #86 Gepost op: 4-04-2024, 12:29:08 »
Het is ook nog de vraag wat hij 'mocht' doen natuurlijk. Ik bedoel.. misschien had ie met de hamer ook het slot kapot kunnen rammen, of uit het raam naar buiten kunnen roepen, maar dat was vast niet de bedoeling

Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #87 Gepost op: 4-04-2024, 16:23:39 »
Wat ik ook frappant vond was dat niemand ook tegen Senne zei dat er een stuk of 10 waaiers/ventilatoren hij hen in de kamer stond..
Maar veel interessante/verdachte/rare dingen gebeurd deze opdracht, mooi!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #88 Gepost op: 4-04-2024, 17:55:59 »
Toen Karolien het bord opmerkte en dat tegen Senne zei (er waren nog 2 minuten over) vroeg Senne wie 0% voordeel had. Daarop zei hij Philippe en Karolien op 1 te zetten en hemzelf daaronder. "Denk goed na" zei hij maar dat leverde tijdverlies op.
De eerste verdieping ging het vlot (ze hadden nog 39 minuten over) maar in verdieping 2 liep het mis vooral doordat ze te laat doorhadden hoe de ventilatoren af te zetten en bij de bevrijding van Senne ging er veel tijd verloren met het verzetten van de bordjes door toedoen van Senne. Hoe dan ook, het is Senne die verreweg de grootste aandeel had met het mislukken van deze opdracht.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #89 Gepost op: 4-04-2024, 23:09:38 »
Hoe dan ook, het is Senne die verreweg de grootste aandeel had met het mislukken van deze opdracht.
Niet mee eens. Met nog 39 minuten op de klok hadden ze al via de porto contact met Senne en die heeft het al over de witte knop met de waaier. Hoe moeilijk is het dan om die 'waaier' in verband te brengen met de ventilatoren die de kaarsen doen uitgaan. Wat ze later ook inderdaad beseffen is dat ze er gif op kunnen innemen dat communicatie met Senne van belang zal zijn om verder te komen in deze opdracht. Hem gewoon negeren is ronduit dom.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #90 Gepost op: 4-04-2024, 23:12:11 »
Het was wel Charlotte die zei niet te communiceren met Senne. Maar Senne was ook de aanstoker om die bordjes te wijzigen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #91 Gepost op: 4-04-2024, 23:15:16 »
Het was voornamelijk karolien die zei dat met senne communiceren geen goed plan was en charlotte noemt het tijdverspilling

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #92 Gepost op: 4-04-2024, 23:21:21 »
Maar hoe dan ook, die 4 minuten die ze nu met het bordjes verwisselen te laat waren was niet nodig geweest als ze vanaf 39 minuten met Senne hadden gecommuniceerd over de ventilator. Ik schat in dat ze hierdoor zeker 10 minuten hebben verloren.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #93 Gepost op: 5-04-2024, 09:43:58 »
Senne verdacht om een aantal redenen:
-aanwezigheid in de toren van een 'onbereikbare' aftelklok, die in mijn ogen geen nut heeft tenzij Senne er stiekem wel op kan kijken. Bevrijd zijn en pas na afloop van de opdracht bij Gilles horen of het binnen de tijd was is veel logischer (zoals we bij de ijsjesopdracht zagen).
-"ik zal de ventilatorknop maar niet te vaak indrukken"
-onvolledig communiceren waardoor de ventilatoren pas laat uitgaan. Gebruik van Hamer en Waaier zorgt bijvoorbeeld voor verwarring bij Philippe ("er is een waaier... Vertel eens over de hamer"? -hield Senne de knop wel ingedrukt?")
-laat de hint-zinnen doorgeven
-Karolien en Charlotte zeggen/roepen tegen de rest dat ze vooral niet met Senne moeten communiceren vanwege tijdverlies. Blijkbaar is Senne veel te langdradig en vertragend over de porto naar die twee geweest, met niet bruikbare info, anders zou zo'n waarschuwing niet gemaakt worden
-"En wie staat er op 0%?" komt heel erg uit de lucht vallen, hoe wist hij dat er en 0% bordje was?"
-tijdrekkende "denk heel goed na over hoe de bordjes moeten hangen"
Zijn emotionele reactie na afloop zou een mooi 'Everonnetje' zijn. "Waarom laat je me onder de douche staan?!!" is ook een beetje vergezocht verwijt aan Bernard.

Het is wel voor een groot deel montage waardoor Senne we verdacht in beeld krijgen, en voor mij nog niet doorslaggevend.

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #94 Gepost op: 5-04-2024, 11:06:33 »
Interessant dat hij de gedachte "laat ik de knop maar niet te vaak indrukken" (mijn parafrase) wel hardop zei. Hij zal wel geïnstrueerd zijn om zijn gedachten hardop uit te spreken voor de camera, dus ook prima uitlegbaar als kandidaat, maar voor een mol is het natuurlijk heel fijn om een verklaring voor dit gedrag uit te kunnen spreken.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #95 Gepost op: 5-04-2024, 11:43:19 »
Ik vraag me af of de mol en de regie daadwerkelijk wilde om in de gevangenis te belanden.

Aan de ene kant denk ik van wel: je hebt volkomen grip op de situatie. Je hoeft de ventilators maar de laten gaan en de hamer niet af te geven en 100% mislukte opdracht.

Aan de andere kant zou je als mol opvallen. Niet voor niks gaan alle verdenkingen op Senne. De mol kiest voor de laatste plek aan tafel, waardoor je op de 'hotseat' komt. Zou in principe 100% kunnen lukken: je komt gewoon als laatst. Vervolgens kun je, zoals ik beschreef, de opdracht laten mislukken. Zou de regie dat willen? 100% slagingskans op mislukking?

En mocht Senne de verdubbelaars hebben, hoe had hij deze dan in kunnen zetten? Hij was al weggevoerd.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2024, 11:57:01 door ThaStayFan »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #96 Gepost op: 5-04-2024, 11:57:43 »
En mocht Senne de verdubbelaars hebben, hoe had hij deze dan in kunnen zetten? Hij was al weggevoerd.

Dat had hij natuurlijk niet, maar versterkt wel het gevoel dat Senne of Bernard de mol zou kunnen zijn om dit te voorkomen.
Maar Gilles zou het natuurlijk ook even bij de cel kunnen vragen.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #97 Gepost op: 5-04-2024, 12:04:20 »
Ja, en dan ontstaat er weer iets geks: de groep zou dan weten dat hij de opdracht wil laten slagen. Nu wist Senne niet van een verdubbelaar af. Zelfs Bernard heeft het hem niet verteld... Anders wist iedereen het waarschijnlijk, want dat had GDC het weer aan de groep verteld. Dit element zou dan anders uitpakken...

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #98 Gepost op: 5-04-2024, 12:07:53 »
Uitgaande van dat hij een kandidaat is mag de groep sowieso wel aannemen dat Senne de opdracht wil laten slagen.
'Er kan deze opdracht helaas geen verdubbelaar meer ingezet worden aangezien Senne zit opgesloten' was ook nog een optie geweest

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #99 Gepost op: 5-04-2024, 12:18:37 »
Het is toch wel vaker voorgekomen (in ieder geval in de Nederlandse versie) dat een afgezonderde kandidaat het voorstel kreeg om de opbrengst te verdubbelen zonder op de hoogte te zijn van het precieze verloop van het spel? Ik denk dat daar ook gewoon een scenario voor klaar lag, mocht de secretaris van de verdubbelaars in de toren terecht zijn gekomen.