Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand  (gelezen 3418 keer)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
[Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Gepost op: 31-03-2024, 19:30:44 »
Bespreek hier de eerste opdracht van aflevering 2.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2024, 20:17:24 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #1 Gepost op: 31-03-2024, 21:47:44 »
Wat een heerlijke eerste opdracht, hoe bedenken ze het toch? ::oink:: ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #2 Gepost op: 31-03-2024, 23:33:51 »
Mooie beelden ook van Gilles in zijn eentje op dat strand.  :P

Enfin: zoveel manieren om te mollen. Natuurlijk het verkeerde ijsje likken, te langzaam zijn, geen goede vangreflex hebben, bruusk remmen, lekker rap door de haarspeldbochten heen.

En bovenal Duitse/Franse automerken voor Italiaans aanzien. Misschien nog wel het meest effectief. Weten dat je op pad gaat met tijdnood, zoals het onhaalbare kaart werd om op tijd Dennis Weening te stoppen met zijn papierversnipperaar.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #3 Gepost op: 1-04-2024, 14:28:11 »
Wat een leuke opdracht weer! Het puzzelen lijkt me de beste plek voor de mol. De opdracht wordt uiteindelijk verloren op de tijd, dus straftijd verdienen is heel handig voor de mol. Bij de koele kikkers zijn de mol kansen kleiner, bij hen gaat het om weinig geld.

Opvallend dat Senne niet wil puzzelen en uiteindelijk door de groep in die groep komt.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #4 Gepost op: 1-04-2024, 15:23:23 »
In de app van Kroongetuige dezelfde schuifpuzzels met auto's opgelost. Die schuifpuzzels kwamen regelmatig terug tot ergenis van sommige app spelers die er moeite mee hadden. Kroongetuige had dan net zoals De Mol een automerk als sponsor

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)





Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #5 Gepost op: 1-04-2024, 19:17:59 »
Wat een leuke opdracht weer! Het puzzelen lijkt me de beste plek voor de mol. De opdracht wordt uiteindelijk verloren op de tijd, dus straftijd verdienen is heel handig voor de mol. Bij de koele kikkers zijn de mol kansen kleiner, bij hen gaat het om weinig geld.

Opvallend dat Senne niet wil puzzelen en uiteindelijk door de groep in die groep komt.
Dat was interessant, beetje kracht om de auto’s te verplaatsen kan geen kwaad, Senne is een goede afleider voor Bernard, en wat was zijn kennis van auto’s, dat was leek me gemiddeld voor een man, hij wist nog aardig wat, maar de lastige vragen ook niet; ik zou mogelijk nog meer fout gehad hebben, want die logo’s dat is wel iets specifieks, waar je ook weer kennis van moet hebben.
En Dacia dat is toch Roemeens? Zuster van Renault uit Roemenië?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #6 Gepost op: 1-04-2024, 19:25:17 »
En Dacia dat is toch Roemeens? Zuster van Renault uit Roemenië?
Ik weet heel weinig van auto's maar dat Dacia niet Italiaans is daar had ik heel veel op durven verwedden. Dat Lancia een Italiaans merk is dat wist ik bijvoorbeeld wel.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #7 Gepost op: 1-04-2024, 20:00:27 »
Ik dacht niks van autos te weten, maar na het zien van die logos blijkt dat ik er meer van wist dan ik dacht.  Al helpt het natuurlijk als iemand in je familie een piaggio heeft.
Porsche niet herkennen vond ik een heel opvallende , en het feit dat senne zich weg laat zetten bij cadillac is ook vreems

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #8 Gepost op: 1-04-2024, 21:33:24 »
Hele mooie opdracht in een super maffialandschap. Voortreffelijk. Genieten. Zelfs nog wel haalbaar leek mij.In eerste instantie dacht ik dat de mol wel bij de ijsjes moest zitten, met opvallend Michael die de opdracht snel een zetje geeft door 'spontaan' aan de ijsjes te gaan likken wat de pacman-opdracht in gang zette, vond ik in eerste instantie een beetje opvallend. Maar er werd toch veel genepmold leek mij, hoewel Coco de bolletjes opvallend goed opving (slim het hoorntje 1 cm onder de opening houden), Stephanie opvallend slecht kon vangen, en een aantal veel te opvallend traag was met het likken en richting geven van de 'pacman'...
Mol toch bij de puzzel? genoeg tijd verspelen en van tevoren weten dat de rit naar het strand sowieso x aantal minuten duurt..?
Bernard is dan wel erg opvallend in control van alles daar waar het misgaat, lijkt mij ook nepmollen.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #9 Gepost op: 1-04-2024, 21:35:44 »
Dit soort autoraadsel kwam eerder voor in de mol reeks 3 aflevering 7.
Volgens mij kun je in beide groepen mollen.
Sommige logo's kende ik maar niet allemaal, het is soms gokken. Als ik het antwoord niet weet zou ik ook gokken. Als het goed is levert dat geen tijdverlies op, bij een foute gok maak ik mij verdacht, een tactiek die vele nepmollen toepassen (Philippe en Bernard kunnen dit gedaan hebben). Philippe vond wel de oplossing wat dan weer onmols is. Onmols ook van Lynn om in de wagens de airco op te zetten.
Bij de ijsjes kan je op alle manieren vertragen en weinig of geen ijsjes opvangen. 7 ijsjes was wel weinig waarbij Coco nog een ijsje op het strand liet vallen.
Verdacht ook van Michael (Stefanie ging erin mee) om nog een ijsje te maken nadat de auto's zijn gearriveerd (leverde niets op).
« Laatst bewerkt op: 1-04-2024, 21:42:40 door Luc »

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #10 Gepost op: 2-04-2024, 12:27:21 »
Ik weet heel weinig van auto's maar dat Dacia niet Italiaans is daar had ik heel veel op durven verwedden. Dat Lancia een Italiaans merk is dat wist ik bijvoorbeeld wel.

Ik heb er ook weinig verstand van maar dat Peugeot werd goedgekeurd verbaast mij nog steeds  :o
« Laatst bewerkt op: 2-04-2024, 12:55:07 door Shenzi26 »

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #11 Gepost op: 2-04-2024, 12:42:44 »
Ik heb er weinig verstand van maar dat Peugeot werd goedgekeurd verbaast mij nog steeds  :o

Nee toch? ???
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #12 Gepost op: 2-04-2024, 13:36:27 »
Op 9 min.30 wordt Porsche fout gerekend en Peugeot goedgekeurd zijn als zijnde een Italiaans merk.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #13 Gepost op: 2-04-2024, 13:44:29 »
Peugeot hebben ze op niet Italiaans gezet, hetgeen juist is.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #14 Gepost op: 2-04-2024, 16:05:25 »
Ik was er met Bugatti ook ingestonken denk ik.

Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #15 Gepost op: 2-04-2024, 18:37:01 »
Dit soort autoraadsel kwam eerder voor in de mol reeks 3 aflevering 7.
Volgens mij kun je in beide groepen mollen.
Sommige logo's kende ik maar niet allemaal, het is soms gokken. Als ik het antwoord niet weet zou ik ook gokken. Als het goed is levert dat geen tijdverlies op, bij een foute gok maak ik mij verdacht, een tactiek die vele nepmollen toepassen (Philippe en Bernard kunnen dit gedaan hebben). Philippe vond wel de oplossing wat dan weer onmols is. Onmols ook van Lynn om in de wagens de airco op te zetten.
Bij de ijsjes kan je op alle manieren vertragen en weinig of geen ijsjes opvangen. 7 ijsjes was wel weinig waarbij Coco nog een ijsje op het strand liet vallen.
Verdacht ook van Michael (Stefanie ging erin mee) om nog een ijsje te maken nadat de auto's zijn gearriveerd (leverde niets op).
Eerder kandidaats van Michaël, om zoveel mogelijk ijsjes en geld mee te hebben.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #16 Gepost op: 3-04-2024, 08:20:47 »
Even op een rijtje gezet, vooral omdat ik benieuwd was of iemand veel goede antwoorden gaf nadat de 1e van de 2 toch al fout was. (Maar dat valt tegen)

Porsche - Italiaans (Fout) - Bernard
Peugeot - Niet Italiaans (Goed) - Bernard

BMW - Niet Italiaans (Goed) Senne?
Piaggio - Niet Italiaans (Goed gegokt) Bernard

Dacia - Niet Italiaans (Goed) (Bernard)
Cadillac - Italiaans (fout) (Bernard (Senne zegt Cadillac))

Alfa Romeo - Italiaans (Goed) (Senne noemt merk, zien niet wie dit beslist)
Bugatti - Italiaans (Fout) (Philippe)

Ferrari - Italiaans (Goed) (Senne/Bernard, Senne noemt merk)
Dodge - Niet Italiaans (Goed) Senne?

Fiat Abarth - Italiaans (Goed) - Senne
Lamborgini - Italiaans (Goed) - Senne

Saab - Niet Italiaans (goed) - Senne
Massarati - Niet Italiaans (fout) Philippe (Senne zegt 'doen?')

Hoewel ik tijdens de uitzending t idee had dat Senne veel fout deed lijkt dat eigenlijk wel mee te vallen. Meeste fouten in handen van Philippe lijkt het? (die doet althans niks goed itt Bernard en Senne)
« Laatst bewerkt op: 3-04-2024, 11:36:08 door Mvnl »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #17 Gepost op: 3-04-2024, 10:51:54 »
Bmw italiaans.de b staat voor bayerisch dus ik zou die even aanpassen , mvnl

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #18 Gepost op: 3-04-2024, 11:23:02 »
Bmw italiaans.de b staat voor bayerisch dus ik zou die even aanpassen , mvnl

Teruggekeken. Ondertitels en knopje zeggen idd 'niet italiaans'. T klinkt niet als wat ze zeggen, ws de niet wat ingeslikt?
« Laatst bewerkt op: 3-04-2024, 11:36:52 door Mvnl »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #19 Gepost op: 3-04-2024, 11:46:24 »
Senne doet bij nader inzien toch wel veel goed. Zelfs Bernard doet het niet zo heel slecht. Philippe is weer aan het nepmollen. Lynn doet bijna niets. De mol zit toch eerder bij de ijsjes.