Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand  (gelezen 3419 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #20 Gepost op: 3-04-2024, 14:26:07 »
BMW - Niet Italiaans (Goed) Senne?
Piaggio - Niet Italiaans (Goed gegokt) Bernard

Dacia - Niet Italiaans (Goed) (Bernard)
Cadillac - Italiaans (fout) (Bernard (Senne zegt Cadillac))

Bernard doet eentje goed (Piaggio) en eentje fout (Cadillac).
Bij de volgende opdracht bij de touwen precies het zelfde met Bernard en Stéfanie. Eentje goed en een eentje fout.
Bernard is gewoon voorzichtig aan het mollen, beetje goed beetje fout.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #21 Gepost op: 3-04-2024, 15:27:03 »
Sommigen gaan automatisch ervan uit dat de mol bij de puzzelaars zit maar bij de ijsjes kun je ook mollen (en op meerdere manieren).

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #22 Gepost op: 3-04-2024, 15:40:23 »
Hebben we in de uitzending gezien hoe 1 ijsje ineens een stuk korter was?

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #23 Gepost op: 3-04-2024, 16:07:41 »
Dat ijsje van Coco (Marta) bedoel je?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #24 Gepost op: 3-04-2024, 16:16:32 »
Nee van de 4 Pac-Man ijsjes (overigens vind ik t feit dat ze dat ijsje van Coco extra markeerden in beeld erg tegen haar pleiten)

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #25 Gepost op: 3-04-2024, 18:15:44 »
Volgens mij is daar aardig met de volgorde gehusseld:

1. beginsituatie: alle ijsjes heel
2. even later: 2e van links afgebroken
3. en 4. nog wat later: daar zien we (volgens mij) dat ijsje afbreken bij Coco (zou ook het andere tafeltje kunnen zijn).
5. vlak daarna is het meest linkse ijsje afgebroken (blijkbaar zijn ze nog 's ververst
6. nog een stuk later zijn er veel meer afgebroken.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2024, 18:17:21 door WillempieW »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #26 Gepost op: 3-04-2024, 19:01:19 »
Bij foto 4 dat is pech ijsje weg

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #27 Gepost op: 3-04-2024, 20:22:18 »
Sommigen gaan automatisch ervan uit dat de mol bij de puzzelaars zit maar bij de ijsjes kun je ook mollen (en op meerdere manieren).

Bij de ijsjes kan je ook mollen, bij de puzzels bepaal je wel de tijd. Maar ik kan mij er wel in vinden dat de mol zou kiezen voor de ijsjes omdat hier de verdubbelaar niet is ingezet. Om hier dan goed mee te spelen om het bij de volgende te verknallen.
Trouwens was het wel opvallend dat bijna iedereen koele kikker wilde zijn nadat Coco zo snel die positie claimde.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #28 Gepost op: 3-04-2024, 20:26:38 »
Denk dat Coco aan het nepmollen is geweest. Kan ze daarom misschien wel zo veel mensen afgestreept hebben. Bewust kiezen voor de plek waar je denkt dat de mol niet wil zijn en dan maar kijken wie jou heel snel volgt. Die zijn dan niet de mol ;D

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #29 Gepost op: 3-04-2024, 22:36:11 »
Wat mij nog opviel is dat ze in het begin de ijshoorntjes vrij laag hielden, alsof ze het bekende spel spelen waar vallende stokken moet worden gevangen voordat ze de grond raken. Later zie ik in ieder geval één keer iemand het ijshoorntje vlak onder het mondstuk van de ijsmachine houden. Lijkt me dat de kans een stuk groter is dat het bolletje niet op de grond valt. Moet nog een keer terugkijken of ze dit vaker doen en wie het was/waren.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #30 Gepost op: 3-04-2024, 22:46:50 »
De mol zal bij de ijsjes wel een aantal willen maken maar niet veel. De mol weet immers dat er later deze aflevering een flink stuk uit de pot zal gaan.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #31 Gepost op: 4-04-2024, 00:39:03 »
De mol zal bij de ijsjes wel een aantal willen maken maar niet veel. De mol weet immers dat er later deze aflevering een flink stuk uit de pot zal gaan.

Er viel mij nog iets op vandaag. Op een gegeven moment hoor je Gilles in de voiceover zeggen dat de groep besloot om de ijsjes te gaan stapelen. Hoe en wie dat voortstel deed heb ik nergens gezien. Op zich kan stapelen van ijsjes ook als een molactie worden gezien. Ja, de ijsjes worden hoger (2 bolletjes) en maken meer kans om boven de rode lijn te komen, maar aan de andere kant levert dat juist minder ijsjes op, omdat stapelen meer bolletjes per ijsje kost.

Ook al gezegd hier, maar ook ik denk dat het geen zekerheid is dat de mol wel bij de BMW-schuifpuzzel moest zitten. Bij de ijsjes valt ook prima te mollen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #32 Gepost op: 4-04-2024, 00:44:27 »
Je kon al zien dat de ijsjes zonder te stapelen nu al nauwelijks de rode lijn raakten, dus die gaan op het strand de rode streep echt niet halen. Het stapelen was daarom geniaal. Ik begreep ook niet goed waarom een bolletje ijs dat was gevallen niet gewoon alsnog erop werd gelegd. Het hoeft niet rond te zijn, ijs is ijs.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #33 Gepost op: 4-04-2024, 12:15:48 »
Lynn bedacht om de airco aan te zetten. Philippe roept dat tegen Senne.
Later als de groep met ijsjes instapt claimt Bernard weer goodwill door te roepen ‘ airco volle bak’ .
Wederom pakt hij het idee van een ander, dat nu een voldongen feit is, nml. Airco aan als zijn idee richting de instappers.
Bernard maakt zich de hele tijd onverdacht met de goede inbreng van andere spelers.

Iemand enig idee welk knopje Senne indrukt als Philippe zich omdraait in de auto? Het is/zit bij de rechter stuurhendel, waar vaak de ruitenwisser bediening zit.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #34 Gepost op: 4-04-2024, 16:07:24 »
Ik verwacht dat er ergens in de uitleg wel is gezegd dat enkel bolletjes die gevangen waren mochten worden gebruikt . Anders zou het vangen niets uitmaken .

De uitleg die de kandidaten krijgen is een stuk langer dan wat wij te zien krijgen .
Zo zal hen ook duidelijk gezegd zijn dat ze een minimum hoogte moesten hebben als ze op het strand aankwamen en was het vrij duidelijk dat die hoogte niet bereikt ging worden met een bolletje op een hoorntje ( na een 8km autorit ). Dus stapelen was een perfect plan.



Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #35 Gepost op: 4-04-2024, 19:18:35 »
Wat mij nog opviel is dat ze in het begin de ijshoorntjes vrij laag hielden, alsof ze het bekende spel spelen waar vallende stokken moet worden gevangen voordat ze de grond raken. Later zie ik in ieder geval één keer iemand het ijshoorntje vlak onder het mondstuk van de ijsmachine houden. Lijkt me dat de kans een stuk groter is dat het bolletje niet op de grond valt. Moet nog een keer terugkijken of ze dit vaker doen en wie het was/waren.

Ik heb in beeld in ieder geval Charlotte zo bolletjes zien vangen.
Stephanie deed dat niet die probeerde op een afstand van plm 1 m te vangen.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #36 Gepost op: 4-04-2024, 21:07:36 »
Die afstand gaf wel ruimte om nog naar een andere smaak te bewegen. De smaak werd vaak (te) laat doorgegeven.

Maar eens: dit was geen handige manier van vangen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #37 Gepost op: 5-04-2024, 20:39:02 »
Charlotte was de eerste van wie we dat zagen, Marta en Michael deden dat later ook

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - IJsje op het strand
« Reactie #38 Gepost op: 9-04-2024, 17:16:01 »
Ik had deze opdracht ook willen spelen!!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human