Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape  (gelezen 5870 keer)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
[Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Gepost op: 7-04-2024, 19:34:54 »
Bespreek hier de derde opdracht van aflevering 3.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2024, 20:57:53 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #1 Gepost op: 7-04-2024, 20:59:01 »
Ik heb de creatieve naam "Bommelding" in mijn boekje geschreven. ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #2 Gepost op: 7-04-2024, 21:02:58 »
Zit de bom wel in de kleine autootjes en niet gewoon in de bmw?

Edit: dus wel. Had het wel cool gevonden als de bom in de bmw had gezeten.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2024, 21:04:30 door joligmolletje »

Offline Stars Hollow

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #3 Gepost op: 7-04-2024, 21:22:50 »
Philippe verraadt zichzelf door te zeggen ‘wij zijn begonnen met spaghetti’ maar niemand die het oppikt. Want als je de starter van het duel weet en ze weten dat er 14 juiste antwoorden gegeven zijn. Dan weet je ook de verliezer.

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #4 Gepost op: 7-04-2024, 21:28:48 »
Philippe verraadt zichzelf door te zeggen ‘wij zijn begonnen met spaghetti’ maar niemand die het oppikt. Want als je de starter van het duel weet en ze weten dat er 14 juiste antwoorden gegeven zijn. Dan weet je ook de verliezer.

Klopt inderdaad. Blijft voor mij de vraag of de mol wist bij wie de bom zat. Dat kan volgens mij alleen als hij zorgt dat hij in de Ape zit. De vier in de bmw zijn daardoor minder verdacht.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #5 Gepost op: 7-04-2024, 21:31:01 »
Klopt inderdaad. Blijft voor mij de vraag of de mol wist bij wie de bom zat. Dat kan volgens mij alleen als hij zorgt dat hij in de Ape zit. De vier in de bmw zijn daardoor minder verdacht.
Of Gilles heeft in zijn praatje de mol ingelicht.

Offline Stars Hollow

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #6 Gepost op: 7-04-2024, 21:32:18 »
Klopt inderdaad. Blijft voor mij de vraag of de mol wist bij wie de bom zat. Dat kan volgens mij alleen als hij zorgt dat hij in de Ape zit. De vier in de bmw zijn daardoor minder verdacht.
Er zijn al vaker scenario’s geweest waarbij de mol info kreeg tijdens de proef. Dus in zou dit niet direct zo durven stellen.

Offline BobW

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #7 Gepost op: 7-04-2024, 21:34:35 »
Is het eerlijk als de Mol het duel moet spelen? Die kan dan sowieso winnen door de voorbereiding.

Daarom denk ik dat de Mol in de BMW zat.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #8 Gepost op: 7-04-2024, 21:38:34 »
Als mol de verkeerde wagen aanwijzen waardoor er geen geld verdient wordt én bijna de hele groep een nadeel krijgt voelt wel als t meest eerlijke scenario

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #9 Gepost op: 7-04-2024, 21:59:49 »
Het beurtelings opnoemen van een pastasoort héél spannend maken, dat kunnen ze alleen bij De Mol. ::bravo::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #10 Gepost op: 7-04-2024, 22:03:36 »
Ik zou ook denken dat de mol in de BMW zat. De mol zal geseind zijn in welke Ape de bom zit en die kan dan in de foute richting sturen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #11 Gepost op: 7-04-2024, 22:08:17 »
Een spaghetti western is er niks bij.  8)

Maar natuurlijk als Gilles zegt: alles komt terug. Het is geen de Mol zonder een bom. Ditmaal tomaat. Wie had nu de allergie tegen Italiaans eten?

Wel bijzonder hoe Charlotte als een koele kikker meteen zegt: gewoon kalm blijven, laat de andere twee maar zenuwachtig reageren. En zo geschiedde. Als mol kun je erop voorbereiden. Maar ook Lynn / Stephanie waren sturend in de de BMW groep. Senne hield zich stil.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #12 Gepost op: 7-04-2024, 22:17:18 »
Het beurtelings opnoemen van een pastasoort héél spannend maken, dat kunnen ze alleen bij De Mol. ::bravo::

Ha, ja inderdaad  ::rofl:: .
Toen Gilles de opdracht uitlegde was ik niet erg enthousiast, maar dat bleek onterecht...

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #13 Gepost op: 7-04-2024, 22:21:05 »
Een rustig begin waarvan je weet dat er nog wat gaat komen, dat is typisch De Mol. En dat zo fantastisch uitgewerkt! ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Isabelle

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #14 Gepost op: 7-04-2024, 22:31:44 »
Net even teruggekeken: als Gilles de uitleg begint te geven over het pasta duel, begint hij met: " deze 4 hebben daarnet een duel gespeeld". Als hij "duel" zegt, wijst hij met zijn rechterhand en toont hij 2 vingers. Dit kan een aanwijzing zijn voor de mol dat de bom in de 2de wagen zit.
Voor mij zat de mol daarom bij de 4 in de BMW... Maar kan tunnelvisie zijn

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #15 Gepost op: 7-04-2024, 22:33:36 »
Net even teruggekeken: als Gilles de uitleg begint te geven over het pasta duel, begint hij met: " deze 4 hebben daarnet een duel gespeeld". Als hij "duel" zegt, wijst hij met zijn rechterhand en toont hij 2 vingers. Dit kan een aanwijzing zijn voor de mol dat de bom in de 2de wagen zit.
Voor mij zat de mol daarom bij de 4 in de BMW... Maar kan tunnelvisie zijn
Zou kunnen, maar Gilles wijst dit seizoen vaker met 2 vingers.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #16 Gepost op: 7-04-2024, 23:06:09 »
Mocht ik zelf de mol zijn geweest, had ik liever de pasta wedstrijd niet verloren. Ze je als mol met 1 andere kandidaat. Natuurlijk doe je je best dat ze gaan kiezen voor de anderen. Maar mocht dat mislukken heeft er 1 iemand een negatieve pas vraag.
Ik zou als mol liever zien dat dan 2 kandidaten negatieve pas vragen krijgen, mocht die pas vraag dan doorslaggevend zijn gaat in ieder geval de slechtste eruit. Maar misschien ben ik ook gewoon geen molmateriaal en denk ik te lief  ::rofl::

Offline Philo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #17 Gepost op: 7-04-2024, 23:09:55 »
Iemand van jullie opgevallen dat Charlotte zichzelf tegensprak?  Eerst zei ze dat Michaël en Bernard 'Panzani' hadden genoemd.  Even later zei ze 'Spirelli'.  Geen één van de kandidaten was blijkbaar aandachtig genoeg om dat op te merken.  Met haar kalme lichaamstaal lijkt Charlotte wel een goede leugenaar, maar ze spreekt wel zichzelf tegen.

Offline fluffy82

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #18 Gepost op: 7-04-2024, 23:33:39 »
Misschien niet echt relevant voor het mollenjagen en het resultaat was hetzelfde geweest, maar er werd ook gnocchi gezegd terwijl dat geen pasta is. Gnocchi zijn bolletjes gemaakt van aardappelpuree en bloem.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #19 Gepost op: 7-04-2024, 23:35:19 »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...