Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht  (gelezen 4641 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #40 Gepost op: 10-04-2024, 17:40:26 »
Ligt het aan mij, of heeft Lynn bij deze opdracht niet de kans gehad om de verdubbelaar in te zetten?
En waarom dan niet?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #41 Gepost op: 10-04-2024, 17:49:35 »
Dat is een hele terechte vraag . Misschien omdat de mol hier niet in een positie zat om te mollen en dus geen verdediging had tegen de verdubbeling .
 De vraag is dan was dat omdat de mol niet wist wat de opdracht was en geen invloed had op het zwijgen van de deelnemers of omdat de mol niet kon spreken .

Over de verdubbelaar heeft gilles steeds iets gezegd in de zin van de mol moet dan extra uit zijn pijp komen .

Persoonlijk denk ik dat de mol zweeg, versterkt in mijn gedachte door het ontbreken van de mol stem in de briefing

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #42 Gepost op: 10-04-2024, 17:53:22 »
Ligt het aan mij, of heeft Lynn bij deze opdracht niet de kans gehad om de verdubbelaar in te zetten?
En waarom dan niet?
Wellicht simpelweg doordat deze opdracht zonder uitleg van Gilles is begonnen (zou anders ook niet werken denk ik) en er dus geen gelegenheid was om Lynn te vragen.
Zou ook lastig beslissen zijn zonder dat bekend is wat de opdracht is.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #43 Gepost op: 10-04-2024, 18:05:40 »
[...]
Persoonlijk denk ik dat de mol zweeg, versterkt in mijn gedachte door het ontbreken van de mol stem in de briefing

Da's een goeie

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #44 Gepost op: 10-04-2024, 19:16:40 »
Dat is een hele terechte vraag . Misschien omdat de mol hier niet in een positie zat om te mollen en dus geen verdediging had tegen de verdubbeling.


Als dat zo zou zijn, dan zouden de kandidaten zomaar vier namen kunnen doorstrepen...
Dus nee, dat geloof ik niet.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #45 Gepost op: 10-04-2024, 19:23:10 »
Dat er gewoon geen duidelijk 'er begint nu een opdracht' moment was lijkt me de meest logische reden.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #46 Gepost op: 10-04-2024, 20:57:09 »
Ik gok omdat het niet om de groep tegen de mol ging, iedereen kon individueel geld verdienen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #47 Gepost op: 10-04-2024, 21:09:57 »
Maar de Mol kon toch ook voorkomen dat er geld verdiend werd? Moest de Mol zwijgen, dan kon hij/zij de zwijgplicht doorbreken, moest de Mol zwemmen, dan kon hij/zij dit te traag of te snel doen.

Nu heeft Lynn feitelijk maar twee kansen gehad voor de verdubbelaar. Misschien had ze er beter aan gedaan om die ook bij de Pasta-oorlog maar niet in te zetten. Dan had ze mogelijk zelfs nog wat verdenking op zich geladen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #48 Gepost op: 10-04-2024, 21:16:32 »
Ik denk dat je als kandidaat wel de kans grijpt om hem toch in te zetten, later moet je ze afgeven en kan je er zelf niks meer mee.

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #49 Gepost op: 10-04-2024, 21:33:07 »
Of er is gezegd: zorg dat Philippe net zo zwaar wordt als je zelf bent  ;D

Dat vind ik tot nu toe de meest logische optie.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #50 Gepost op: 10-04-2024, 21:43:03 »
Dat vind ik tot nu toe de meest logische optie.

Je ziet ook eerst de schoenen van Coco op de weegschaal gaan staan. Dus ze weegt zichzelf eerst.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #51 Gepost op: 10-04-2024, 22:24:13 »
Wat mij opviel over "beentjes in de lucht..."
Op het T-shirt van Bernard staat een plaatje met enkele paddestoelen, rood met witte stippen!!! En je ziet de vormen van puntmutsen van kabouters.

Héel toevallig moest er ook gezongen worden over dat liedje...

Riekt naar voorkennis!

Doet mij denken aan Jeffrey in het seizoen van Mexico. Die had in de eerste 2 afleveringen een t-shirt aan die naar een opdracht verwees. Hij was afvaller 3

Yens van seizoen 10 had ook een bananen T-shirt toen ze een opdracht deden in een bananenplantage.

Beiden waren geen mol.
klaar voor de strijd

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #52 Gepost op: 10-04-2024, 23:06:46 »
Ligt het aan mij, of heeft Lynn bij deze opdracht niet de kans gehad om de verdubbelaar in te zetten?
En waarom dan niet?

Ik vermoed om de geheimzinnigheid niet te doorbreken (zwijgen zonder voorgaande uitleg), maar waarschijnlijk ook om aan te tonen dat er niet altijd een zelfde opbouw zal zijn waar je bij 3 opdrachten de verdubbelaar kunt inzetten. Kwestie van de kandidaten niet té veel een vast patroon te gunnen en dus een soort ‘dringendheid’ te creëren.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #53 Gepost op: 11-04-2024, 04:20:35 »
Sinds de silence disco & vissenmemory weet ik dat er opdrachten zijn, waar de mol niet molt. Deze opdracht is daar ideaal voor, je hoeft alleen nog de namen op te geven van de meest impulsieve kandidaten zoals een Michaël, een Charlotte, en Coco in mindere mate nu ze opvallend rustiger is. Zij gaan hun controle verliezen of nepmollen en dit kost wat geld. En worden verdacht om niks. Hier zo mollen is zo gemakkelijk. Zelf kun je gewoon een opdracht spelen zonder bijzonderheden.
Een mol kan zich dan ook aan de omerta houden, zoals het een mol betaamd.

Des te opvallender vond ik dat Bernard dat zwemmen wel heel goed en strak begeleid, vooral dat op het randje slaan ‘Stéfanie hup hier aantikken’, en daarna tot haast manen, vond ik dan weer ‘te goed’. Val je toch nog op, terwijl je een keertje niet molt.

Hij viert het verdiende geld ook, kijk mij eens, goed hè?

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #54 Gepost op: 11-04-2024, 09:06:56 »

Des te opvallender vond ik dat Bernard dat zwemmen wel heel goed en strak begeleid, vooral dat op het randje slaan ‘Stéfanie hup hier aantikken’, en daarna tot haast manen, vond ik dan weer ‘te goed’. Val je toch nog op, terwijl je een keertje niet molt.
Of Bernard verdenkt Stephanie en ziet er zo op toe dat Stephanie toch aantikt en jut haar op zodat ze toch binnen de tijd van Lynn binnenkomt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #55 Gepost op: 11-04-2024, 11:12:16 »
Sinds de silence disco & vissenmemory weet ik dat er opdrachten zijn, waar de mol niet molt.

Deze opdracht is net ideaal om makkelijk onopvallend te mollen.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #56 Gepost op: 11-04-2024, 14:40:17 »
Een kandidaat voert een opdracht perfect uit en dat is een argument waarom hij wel de mol is? Laten we dat vaststellen als de definitie van tunnelvisie.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #57 Gepost op: 11-04-2024, 23:44:31 »
Een kandidaat voert een opdracht perfect uit en dat is een argument waarom hij wel de mol is? Laten we dat vaststellen als de definitie van tunnelvisie.

In de Belgische mol krijgt de mol af en toe te horen dat die niet alles mag mollen. Dat is al vaak gezegd geweest door veel ex-mollen
(en behalve Lennart, gingen alle mollen hierin mee. De hotelopdracht moest hij laten slagen én hij faalt dat binnen 3 sec)
klaar voor de strijd

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #58 Gepost op: 12-04-2024, 10:43:00 »
Deze opdracht is net ideaal om makkelijk onopvallend te mollen.

Het werd door Gilles op het laatst nog gezegd dat Michaël en Charlotte in de fout gingen. Dat is het tegenovergestelde van onopvallend mollen. Het ging ook maar om +500.

Neemt niet weg dat ik het argument sterk vind dat Coco en Bernard hier sowieso onmols voor de dag kwamen, door niet een maar twee keer geld te verdienen.

Zit de mol dus denk ik toch niet in het omerta-groepje. Je duo-partner helpen +500 te verdienen en het opleggen van een spreekverbod aan 4 kandidaten lijkt me dan genoeg. Is eigenlijk de enige logische optie. 

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #59 Gepost op: 12-04-2024, 12:07:25 »
In de Belgische mol krijgt de mol af en toe te horen dat die niet alles mag mollen. Dat is al vaak gezegd geweest door veel ex-mollen
(en behalve Lennart, gingen alle mollen hierin mee. De hotelopdracht moest hij laten slagen én hij faalt dat binnen 3 sec)

Dat is wat anders en niet wat ik zeg. De mol kan best geld verdienen, prima. Je kunt daardoor kandidaten inderdaad niet afschrijven.

Maar het als argument gebruiken dat iemand juist wel de mol is, is weer het andere uiterste. Zo kun je iedereen wel als mol aanwijzen.