Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?  (gelezen 10008 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #40 Gepost op: 6-05-2024, 01:00:50 »
Ik denk dat ze zich hebben laten inspireren door de Fez-opdracht uit Taskmaster::rofl::

Taskmaster fan :]
klaar voor de strijd

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #41 Gepost op: 6-05-2024, 07:23:37 »
Was er in Argentinië ook een opdracht met leugens/waarheid?
Ik herinner me een verhoor in een hotellobby wat niet het Afrika seizoen was (wellicht ook WIDM, maar niet die rechtzaal opdracht)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #42 Gepost op: 6-05-2024, 07:56:53 »
Bernard en Michaël verdienen de 1000 euro bij het verhaal van Charlotte en hierdoor zit Charlotte zonder pasvragen. Het zijn kandidaten. Senne heeft deze opdracht geen geld verdiend. En 1 belletje naar het thuisfront was toch genoeg om te weten hoe het met Bernard’s vrouw gaat? Lieve Scheiren noemde het een ongelooflijk verhaal, dat de mol juist nodig heeft om weer geld weg te spelen. Dat is gelukt.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #43 Gepost op: 6-05-2024, 08:27:16 »
Lukaku  ::bravo::

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #44 Gepost op: 6-05-2024, 08:48:53 »
Michaël heeft duidelijk voorkennis bij het voetbalverhaal van Bernard en probeert Senne en Charlotte mee te krijgen voor 'leugen' door stellig te beweren dat hij een wedstrijd van AS Roma had gezien. Zo voorkomt de Mol weer dat er geld in de pot komt.

Zo heb ik het ook uitgelegd. Misschien kwam het hem daarom ook goed uit dat ie niets hoefde te doen en naar eigen zeggen tv heeft kunnen kijken.

Bij het kiezen van de auto's deed ie alsof het hem niks kon schelen welke auto hij nam, maar hij liep wel voorop. Toen Senne en Charlotte inmiddels een van de eerdere auto's hadden gekozen kon hij naar de laatste auto wijzen (waar hij het dichtste bij was) en tegen Bernard zeggen 'ik de achterste?'. Slimme manier om op een nonchalante manier in de juiste auto te komen.
« Laatst bewerkt op: 6-05-2024, 09:47:36 door Eva. »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #45 Gepost op: 6-05-2024, 09:28:23 »
Typisch dat Senne als eerste bij Gilles aanschoof. Ongetwijfeld hebben de heren even een moment onder elkaar om door te spreken hoe het gaat, beelden voor de laatste aflevering.

Ook typisch dat Senne alles op een Leugen zette. Vooraf bedacht. Zoals een mol pleegt te doen. Zelfs in de laatste ronde toen er al 2x Waarheid stond gooide hij er voor niks nog even een Leugen tegenaan ::rofl::

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #46 Gepost op: 6-05-2024, 09:40:33 »
Leuke opdracht, maar twee pasvragen is er zwaar over. Eentje was wel voldoende geweest.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #47 Gepost op: 6-05-2024, 09:40:38 »
Ze lieten Michaël als eerste vertellen zodat hij het tv kijken en Lukaku gezien had kon inzetten bij t verhaal van Bernard. Anders kon hij geen verwarring veroorzaken

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #48 Gepost op: 6-05-2024, 09:52:57 »
Ja. En ze lieten Senne de toon zetten door te beginnen met stemmen, telkens Leugen. Dat riep telkens het tegengestelde antwoord op: Waarheid. Het pakte psychologisch bijna perfect uit. Alle verhalen na Michael waren de Waarheid maar toch ging maar 1 stemming goed, die van Charlottes verhaal.

Ik vind dit sterk omdat, komaan, waarom zou je een ontmoeting met een stervoetballer weigeren? Of waarom de Etna afrijden? Of zelfs een bezoekje aan Belgie? Dat je die kilometers niet wilt zwemmen snap ik wel maar de rest is toch onzinnig om nee op te zeggen.... het wordt verkocht als De Tijd Van Je Leven. Dus moeilijk om er Leugen van te maken, waarin Senne toch goed geslaagd is....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #49 Gepost op: 6-05-2024, 09:56:12 »
Ja. En ze lieten Senne de toon zetten door te beginnen met stemmen, telkens Leugen. Dat riep telkens het tegengestelde antwoord op: Waarheid. Het pakte psychologisch bijna perfect uit. Alle verhalen na Michael waren de Waarheid maar toch ging maar 1 stemming goed, die van Charlottes verhaal.

Ik vind dit sterk omdat, komaan, waarom zou je een ontmoeting met een stervoetballer weigeren? Of waarom de Etna afrijden? Of zelfs een bezoekje aan Belgie? Dat je die kilometers niet wilt zwemmen snap ik wel maar de rest is toch onzinnig om nee op te zeggen.... het wordt verkocht als De Tijd Van Je Leven. Dus moeilijk om er Leugen van te maken, waarin Senne toch goed geslaagd is....

Het gaat toch niet om wat een kandidaat zou weigeren, maar of het überhaupt waar is? Ik had het Lukaku-verhaal, inclusief kapper etc, ook ongeloofwaardig gevonden als ik daar had gezeten. Ik zou gedacht hebben 'Mndaaaaag, die is gewoon een dagje naar de sauna geweest en moet ons nu wijsmaken dat ie in Rome gevoetbald heeft met een Vlaamse prof'.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #50 Gepost op: 6-05-2024, 10:00:53 »
Ze moesten het verhaal eerlijk vertellen. Dat deed Michael ook. Je kunt niet zeggen: ik zat gewoon de hele dag bier te drinken, en that's that. Ze moesten dus het verhaal echt verdedigen. En je kunt wel een heel zwamverhaal afsteken over je ontmoeting met een stervoetballer maar daar prik je toch doorheen? NATUURLIJK heeft Bernard met die voetballer afgesproken. Waarom zou ie de hele dag een biertje gaan drinken?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #51 Gepost op: 6-05-2024, 10:04:32 »
En 1 belletje naar het thuisfront was toch genoeg om te weten hoe het met Bernard’s vrouw gaat?

De kandidaten mogen helemaal niet bellen. Snap jij het spel eigenlijk wel?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #52 Gepost op: 6-05-2024, 10:05:36 »
Maar het had natuurlijk in theorie gekund dat Senne even had gevideobeld met Bernard's vrouw en moeder terwijl ie op een hotelkamer alleen in bad zat.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #53 Gepost op: 6-05-2024, 10:06:32 »
Ze moesten het verhaal eerlijk vertellen. Dat deed Michael ook. Je kunt niet zeggen: ik zat gewoon de hele dag bier te drinken, en that's that. Ze moesten dus het verhaal echt verdedigen. En je kunt wel een heel zwamverhaal afsteken over je ontmoeting met een stervoetballer maar daar prik je toch doorheen? NATUURLIJK heeft Bernard met die voetballer afgesproken. Waarom zou ie de hele dag een biertje gaan drinken?

Maar dan nog is het de vraag of ze daadwerkelijk hebben gedaan wat er op het kaartje stond? Dat was de hele opzet van de opdracht. Van elkaar inschatten of ze echt gedaan hebben wat ze vertelden of dat dat een veel te onwaarschijnlijk scenario is.

Als Bernard net als Michaël de opdracht had gekregen een leugen te vertellen, dan was er überhaupt nooit een afspraak met Lukaku gepland geweest. Het is niet alsof ze konden kiezen om de activiteit wel of niet uit te voeren, ze moesten volgens hun kaartje een leugen of de waarheid vertellen.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #54 Gepost op: 6-05-2024, 10:06:46 »
Ze moesten het verhaal eerlijk vertellen. Dat deed Michael ook. Je kunt niet zeggen: ik zat gewoon de hele dag bier te drinken, en that's that. Ze moesten dus het verhaal echt verdedigen. En je kunt wel een heel zwamverhaal afsteken over je ontmoeting met een stervoetballer maar daar prik je toch doorheen? NATUURLIJK heeft Bernard met die voetballer afgesproken. Waarom zou ie de hele dag een biertje gaan drinken?
Ze moesten doen wat er bij hun op het kaartje stond. Bij Michaël was dat liegen over dat hij zwemmend geprobeerd heeft de oversteek te maken.

De andere 3 hadden erop staan dat ze de waarheid moesten vertellen over hun avontuur.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #55 Gepost op: 6-05-2024, 10:10:35 »
Is dat zo? Ik dacht dat ze zelf mochten kiezen of ze het wel of niet deden. Wat nu als je de Etna niet af durft? Of als je geen zin hebt om bij andermans moeder in bad te kruipen? Dat mag je toch weigeren? Dus ze legden zelf de kaart Leugen of Waarheid neer na het maken van hun keuze. Zoals Eva al zegt, zij had geeneens naar die voetballer gegaan, daar had ze helemaal geen goesting in gehad. Dan ga je lekker wel bier drinken. Maar zoals bij Bernard, ja dat is een voetbalman, NATUURLIJK gaat ie erheen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #56 Gepost op: 6-05-2024, 10:12:49 »
Nope, het stond vast of ze een leugen of waarheid moesten vertellen (en dat ze de opdracht moesten doen).
Neemt niet weg dat de deelnemers natuurlijk vooraf aan de tafel geen idee hadden van hoe of wat, qua: voor hetzelfde geld had Senne verteld dat ie met Bernards moeder in bad zat terwijl ie een dag was gaan bunjeejumpen, en vertelde Bernard over Rome terwijl ie een les schoonzwemmen gevolgd had.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #57 Gepost op: 6-05-2024, 10:20:05 »
Typisch dat Senne als eerste bij Gilles aanschoof. Ongetwijfeld hebben de heren even een moment onder elkaar om door te spreken hoe het gaat, beelden voor de laatste aflevering.

De kandidaten zijn 24 uur lang gescheiden van elkaar, dus als Gilles de Mol moet briefen, dan heeft hij daar echt niet alleen maar op dat moment gelegenheid voor. Geen valide argument dus.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #58 Gepost op: 6-05-2024, 10:22:41 »
Dat zou ik vreemd vinden. Je kunt een mens namelijk niet dwingen tot een bepaalde actie.

En ze hebben allemaal eerlijk Het Verhaal verteld, dat is iets wat je wel kunt afdwingen als organisatie, dat is alleen maar een praatje houden.

Ik bedoel, waarom zou Michael gaan liegen over ZIJN verhaal? Dan had ie beter die les schoonzwemmen gebruikt, als toch alles mag. Iedereen snapt toch dat je geen kilometers in open zee gaat zitten zwemmen als ongetrainde persoon? Ze stemden alleen VOOR zijn verhaal omdat Senne moest beginnen, en ertegen stemde.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #59 Gepost op: 6-05-2024, 10:28:00 »
Ze kregen zodra ze in de auto stapten een envelop waarin twee dingen zaten: een briefje met uitleg van wat ze gingen doen én een kaartje waarop stond of ze de waarheid zouden moeten vertellen of zouden moeten liegen. Dit is echt duidelijk uitgelegd.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!